Mode & Beauty alle pijlers

driekwart broeken, kort haar en een rugzakje

28-08-2009 12:33 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst bij een paar topics dat dit als de ultieme degelijkheid wordt gezien door een aantal lezeressen. Ik heb er nooit zo op gelet, maar ik was gisteren in de stad en er zijn idd heel veel vrouwen die er zo bijlopen. Ik vind het nogal fantasieloos. Niet dat ik nou zo bijzonder gekleed ga, maar altijd nog wel anders dan dit. Ik word volgend jaar 40, is dat nou de leeftijdsgrens dat je er zo moet gaan bijlopen, waar ligt dat aan, ik vind het nl. totaal niet elegant en ik vind zelf dat er nog wel iets charmants aan je kleding mag zijn (is ook mijn smaak). Waar komt deze kleding"trend" nou eigenlijk van daan en wat vinden jullie van driekwartbroeken, kort haar en een rugzakje?
quote:zwaantje8 schreef op 28 augustus 2009 @ 13:10:

die vrouwen moeten gewoon ff wat minder mij Mexx, Esprit en Miss etam winkelen. Daar komt dat massabeeld vandaan.

( oh, en nog zo'n gruwelmerk: Sandwich)

Ik MOET gelukkig alleen doen wat mij gelukkig maakt. En toevallig zijn de mexx broeken voor mijn lijf gemaakt en koop ik die dus met veel plezier.

Ik vind dat iedereen aan moet trekken waar hij zich prettig bij voelt en zich niets aantrekken wat iemand anders daar van vindt! Want je doet het nooit goed voor iedereen.....

Ik vind ook dingen wel of niet mooi, maar zal daar nooit iemand op aanspreken of afkeuren.
quote:misschicken schreef op 28 augustus 2009 @ 12:49:

Ik heb een 3kwart broek, crocs, en als ik naar de huishoudbeurs ga loop ik met een boodschappenkarretje of met mijn rugzakje...

En wat ga jij daar aan doen?

Was jij dit?

http://www.youtube.com/watch?v=cUf17Z4A23A
quote:misschicken schreef op 28 augustus 2009 @ 13:01:

[...]

precies, waarom niet.....waarom mogen die mensen zelf niet bepalen wat ze aantrekken zonder dat ze begniffeld worden?

juist ja...waarom niet...waarom mogen mensen er niet om gniffelen dat anderen denken reden te hebben om te gniffelen...terwijl de eerst begniffelde waarschijnlijk gewoon lekker doet waar ze zin in heeft...

Ik gniffel me te barsten hier,wat een gaaf topic!
Kort haar... Check. Bijna hetzelfde kapsel als die blonde dame op pagina 1.

Broeken net onder de knie... check. Ideaal voor op vakantie, wandelingen en op de boot.

Rugzakje... NEE, wel een grote rugzak met eten, drinken etc en dat beslist niet tijdens het shoppen maar wel tijdens trektochten etc.

Het kan me geen bal schelen of jullie het wel of niet vinden kunnen . Ik kleed me naar de situatie en als ik naar een pretpark ga trek ik makkelijke kleding aan. Dit heeft niks met fantasieloos te maken maar met praktisch zijn.

Doen mannen toch ook...

Vrouwen zijn veel strenger naar elkaar dan naar mannen.

Laat toch ieder in zijn/haar waarde.

Bedenk ook nog eens dat het maar een saaie boel zou worden als iedereen hetzelfde gekleed zou moeten zijn... Denk aan de chinezen in de tijd van Mao.
ik vind het gewoon oerlijk.

Helemaal erg is het als het zo'n vormloze 3/4 spijkerbroek is waar je vierkant in lijkt en dan van die grove laarzen eronder. ril...

Hieronder het stereotype:

http://www.youtube.com/watch?v=i2cj3yi-XZM
quote:pink11 schreef op 28 augustus 2009 @ 13:19:

[...]

Was jij dit?

http://www.youtube.com/watch?v=cUf17Z4A23A leuk filmpje, kan 'm helaas niet met geluid bekijken hier, maar de beelden zijn al geweldig...
quote:wuiles schreef op 28 augustus 2009 @ 13:16:

[...]

Dat zal ook de aantrekkingskracht van de Croc wel verklaren: door die gaatjes kan het water makkelijk wegstromen.

Ik heb al sinds mijn 18e kort haar, het staat me gewoon veel beter. Eerst jaren naar de kinki kappers geweest, die heeft me zelfs nog geknipt voor mijn trouwdag. En niks truttig of extreem, gewoon goede kapsels, maar soms wel met een grapje of twist. En regelmatig een ander model, want ik houd wel van afwisseling. Sinds kort ga ik naar een Aveda kapper, wordt het ook mooi geknipt. Toch zie ik heel veel korte kapsels, die gewoon slecht geknipt zijn. Van die rechte lijnen in je haar, of juist happen die je ziet. Ik snap dus wel hoe het beeld is ontstaan. Ik vind trouwens ook dat je vaak ziet dat kinderen zo slecht geknipt worden, alsof die kappers dat even snel tussendoor doen.

3 kwartbroeken draag ik ook, strak jeansmodel, wat wijdere combatversie, heerlijk zit het. Een rugzag heb ik alleen op vakantie voor dagtochten. Crocs komen er hier niet in, ook niet voor mijn kinderen
quote:Earthshrine schreef op 28 augustus 2009 @ 13:16:

Wat mij trouwens opvalt is dat er bijv. in het topic over de lolita-kleding heel mensen zeiden dat het er niet uitzag. En wanneer er een topic geopent wordt over mainstream Holland dat er een aantal mensen zich verontwaardigd opstellen.

*duikt nu in een hoekje weg*Ik voel mij totaal niet aangesproken.
Ben de afgelopen dagen met bosjes gestruikeld over dit soort vrouwen. De mannelijke variant hiervan vind ik:

Man met afritsbroek, behaarde melkflessen en een grauw verwassen shirt met rare print erop. Sandalen eronder of semi hippe gympen die totaal misplaatst zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Niet meer naar de Miss Etam...ben je helemaal?!

Heb nog maar net eindelijk de australische variant gevonden van de miss Etam, heb me meteen lens gekocht!

Overigens ben ik hier niet echt alleen met mijn driekwartjes...maar ook hier is niet fatsoenlijk aan de rugzakjes te komen helaas.
quote:pink11 schreef op 28 augustus 2009 @ 13:19:

[...]

Was jij dit?

http://www.youtube.com/watch?v=cUf17Z4A23ANee ik heb langer haar
Overigens als het aan mij ligt worden alle vrouwen verplicht tot kort haar:

het

is

zo

ontzettend

mooi

namelijk
ik word zo moe van vrouwen die overal commentaar op hebben... of zou dat iets met leeftijd te maken hebben. Laat iedereen lekker, waar je je druk om kan maken...pfffff

Uberfout, dit is trouwens een typetje van Koefnoen op de huishoudbeurs. Kan helaas geen foto van de voorkant vinden.
iedereen moet doen wat hij zelf prettig vind, of het nu een drie kwart broek is, een lange broek, kort haar, lang haar etc etc

wie zijn wij om er over de oordelen

ik heb relatief kort haar, draag stoere driekwart broeken en foute birkenstocks gewoon omdat ik het leuk vind
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Oh haha, zie net dat dat filmpje al geplaatst was!
He gatver Sprokkelientje, nou zo'n type misstaat totaal bij mijn broeken van kwaliteitsstoffen.

Doe er maar eentje met een lichte linnen broek, een bruine riem en een fris wit met lichtblauw overhemd...als ie dat draagt mag ie eventueel slippers aan eronder...maar dan check ik wel eerst de kleur!

En witte melkflessen komen bij mij al helemaal niet over de drempel,bweeghh!
quote:misschicken schreef op 28 augustus 2009 @ 13:28:

[...]

Ik voel mij totaal niet aangesproken.

Ik bedoelde jou er ook niet mee .

Maar wanneer mensen kiezen voor kledingstijl buiten het normale om dan is het geoorloofd om te zeggen dat het lelijk is enz. Maar wanneer je iets zegt over kleding waar 70% van de Nederlandse vrouwen in loopt dan moet je iedereen plotseling in hun waarde laten. Terwijl die groep vrouwen zegt dat een andere kledingstijl niet kan/niet mooi is.

Iedereen moet dragen wat zij leuk vind, maar ik vind het jammer dat Nederlandse vrouwen er vaak bijlopen als eenheidsworstjes. Want vaak past het helemaal niet haar figuur.
wat mij betreft blijft iedereen in zijn waarde, ik heb niets met gothic kleren of met lolita kleren maar zij die het dragen zien er wel mooi in uit. Dus ze moeten het vooral doen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Earthshrine schreef op 28 augustus 2009 @ 13:35:

[...]

Ik bedoelde jou er ook niet mee .

Maar wanneer mensen kiezen voor kledingstijl buiten het normale om dan is het geoorloofd om te zeggen dat het lelijk is enz. Maar wanneer je iets zegt over kleding waar 70% van de Nederlandse vrouwen in loopt dan moet je iedereen plotseling in hun waarde laten. Terwijl die groep vrouwen zegt dat een andere kledingstijl niet kan/niet mooi is.

Iedereen moet dragen wat zij leuk vind, maar ik vind het jammer dat Nederlandse vrouwen er vaak bijlopen als eenheidsworstjes. Want vaak past het helemaal niet haar figuur.Je wil niet weten hoeveel mensen het geen ruk interesseert of het bij hun figuur past. Die gewoon als eerste prioriteit hebben dat het functioneel is. Past goed, zit lekker, is niet kapot, etc.
t Is wel erg Hollands inderdaad. Op vakantie herken je 'ze' ook meteen.

Mijn eerste keer in Spanje liep ik op zaterdagavond met enorme backpack, hele-dag-gereisd-warrig-staartje, driekwartbroek en sneakers op weg naar mijn hostel.

Heb iemand uit het uitgaanspubliek vol afgrijzen mij van boven tot onder zien bekijken (jah sorry hoor).

Heb de rest van de tijd daar geprobeerd me iets meer naar het straatbeeld te kleden.

Wist wel meteen dat t platinablonde meisje in kort zomerjurkje op UGGS, dat op mijn school zat, Nederlands moest zijn

(Sowieso pik je de Nederlandse meiden er zo uit...)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
WAT je aantrekt bij WELKE gelegenheid speelt ook mee vind ik.

Crocs, Gaastra ja, 3/4e broek en rugzakje naar het schoolplein, het bos in of boodschappen doen, is prima toch?

Maar ditzelfde dragen naar een feest, naar een gala o.i.d. is wel wat raar.

Ik heb ze voorbij zien komen hoor op feesten: spijkerbroeken en gympies naar een bruiloft, makkelijke truien naar feestjes, etc

Elke keer wanneer ik vanuit mijn 2e moederland Spanje naar Nederland kom verbaas ik me echt over de kleding van vrouwen. Veel vrouwen zien eruit alsof ze elk moment een boswandeling kunnen gaan maken (oke,oke, in Spanje zien ze eruit alsof ze elk moment naar een feestje kunnen gaan)

Als je een feestje hebt of je gaat op bezoek kleed je dan wat feestelijker dan normaal en stop je spullen bij je partner in zijn zakken, scheelt jou een klein rugzakje ((-;
driekwartbroeken, kort haar en een rugzakje? heb geen van allen, en ben al iets meer over de veertig ghe!

maar dat komt omdat ik niet van die broeken hou, kort haar niet leuk vind staan en een rugzak? heb niet eens een tas, prop alles mee in mijn zakken

maar stoor mij niet aan het beeld van TO.
Werkelijk Earthshrine?

Oh dat is komisch...ik ga even kijken bij Lolitha!

Ik vind dat trouwens erg grappig, die stijl...maar ik houd ook erg van mooie stoffen, dus ik kijk die mensen waarschijnlijk onbewust wel na...
quote:Schilderspalet schreef op 28 augustus 2009 @ 13:39:

WAT je aantrekt bij WELKE gelegenheid speelt ook mee vind ik.

Crocs, Gaastra ja, 3/4e broek en rugzakje naar het schoolplein, het bos in of boodschappen doen, is prima toch?

Maar ditzelfde dragen naar een feest, naar een gala o.i.d. is wel wat raar.

Ik heb ze voorbij zien komen hoor op feesten: spijkerbroeken en gympies naar een bruiloft, makkelijke truien naar feestjes, etc

Elke keer wanneer ik vanuit mijn 2e moederland Spanje naar Nederland kom verbaas ik me echt over de kleding van vrouwen. Veel vrouwen zien eruit alsof ze elk moment een boswandeling kunnen gaan maken (oke,oke, in Spanje zien ze eruit alsof ze elk moment naar een feestje kunnen gaan)

Als je een feestje hebt of je gaat op bezoek kleed je dan wat feestelijker dan normaal en stop je spullen bij je partner in zijn zakken, scheelt jou een klein rugzakje ((-;Neen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven