Lijf & Lijn alle pijlers

Wat gebruiken jullie om je tanden gezond en mooi te houden?

20-10-2009 15:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd, omdat er zó veel verschillende producten zijn en vrijwel elke tandarts iets anders aanraadt.

Zelf gebruik ik de Oral B Vitality en spoel daarna met gewoon mondwater van eigen merk. Flossen doe ik dan niet meer, ik heb die borsteltjes die dat al voor je zouden moeten doen. Is dit volgens jullie genoeg of zou ik meer/andere producten moeten gebruiken?
Paradontax! Tanden stoken na het eten en geen mondwater! Daar trekt mijn tandvlees van op.
@nikje1980, dan is dat heel persoonlijk, ik heb namelijk sinds het gebruik van mondwater (ah eigen merk) geen last meer van bloedend tandvlees, terwijl ik dat daarvoor wel had. Verder gebruik ik gewone prodent tandpasta, niets bijzonders, geen whitening oid.
Hmmmm maar ik vind paradontax zo vies!
Mondwater wordt mij door mijn tandartsen ten zeerste afgeraden. Het dood namelijk álles wat in je mond leeft, dus ook de goede bacterien. Voor de frisse smaak mocht ik het best af en toe eens gebruiken, maar zéker niet dagelijks en mijn tanden zouden er eerder slechter dan beter van worden. (twee verschillende tandartsen)

Ik gebruik alleen tandenborstels en tandpasta en een tandenstoker, verder niets.
Parodontax. En af en toe mondwater.

En heeeel af en toe flossen (dat zou vaker moeten eigenlijk, maar ik ben lui...)

Ik poets trouwens ook af en toe mijn tong, tegen slechte adem.
Ik gebruik dan juist weer geen tandenstokers omdat mijn tandarts dat afraad, ik vraag me nu oprecht af hoeveel verschillende tandartsopleidingen er zijn en waarom die niet een eenduidig advies geven
elektrische tandenborstel en zendium tandpasta
Haha ja precies... als ik de reacties hier al zie zijn ze zo verschillend... Ik heb namelijk juist weer het idee dat mijn tandvlees minder ontstoken wordt van mondwater en ik vind het ook fijn dat ik dan een helemaal fris gevoel heb.

Wat zou er dan nog meer slecht van kunnen worden?
Iedere avond tandenstokers tijdens het poetsen gebruiken, tong meepoetsen al vind ik dat moeilijk.

Ik ga ervan kokhalzen, maar het geeft wel een frissere adem.

Heb overigens nog nooit een gaatje gehad en ben inmiddels ruim 37 jaar.
@Teigetje29, dat is inderdaad persoonlijk ....familie kwaaltje, mijn moeder heeft er ook last van. Maar mijn tandarts zegt wel dat het optrekkend tandvlees kan veroorzaken (mondspoeling) als er alcohol in zit omdat dit uitdroogd?? Maargoed, sinds ik het niet meer gebruik gaat het prima.

Paradontax is inderdaad niet heel lekker, maar ik vind het een heel prettige tandpasta, mijn tanden voelen lekker schoon en zijn stralend wit!
tandenborstel, tandpasta en flossdraad.
Ik heb een gewone en een elektrische tandenborstel en gebruik zendium. Ik heb ook witmakende tandpasta die ik eens per zoveel tijd gebruik voor het slapen gaan. Ik poets altijd mijn tong. En tandenstoken doe ik wanneer ik er aan denk.
Een tandpasta met uitsluitend natuurlijke ingredienten van Aloe Vera. Uitstekend voor je tanden en je tandvlees. Hij is wel duur, maar 1 van de betere tandpasta's en hij is lekker fris.
...
Gebruik je dan elke dag flossdraad?
Parodontax went vanzelf. Na een halve tube proef je het niet meer (ik gebruik het sinds m'n tiende en vind andere tandpasta's inmiddels heel erg smerig)
quote:Stephanietje schreef op 20 oktober 2009 @ 15:36:

Haha ja precies... als ik de reacties hier al zie zijn ze zo verschillend... Ik heb namelijk juist weer het idee dat mijn tandvlees minder ontstoken wordt van mondwater en ik vind het ook fijn dat ik dan een helemaal fris gevoel heb.

Wat zou er dan nog meer slecht van kunnen worden?

Poets je wel elektrisch? Ik had vroeger ook altijd last van mijn tandvlees, maar sinds ik elektrisch poets is dat helemaal over.

Ik doe verder niets met flosdraad (dáár gaat je tandvlees juist pijn van doen!) tandenstokers of mondwater.
quote:queenie1 schreef op 20 oktober 2009 @ 15:40:

Een tandpasta met uitsluitend natuurlijke ingredienten van Aloe Vera. Uitstekend voor je tanden en je tandvlees. Hij is wel duur, maar 1 van de betere tandpasta's en hij is lekker fris.Kun je die gewoon in de drogist kopen? Ik heb die nog nooit gezien geloof ik..
raggertjes, flosdraad, elektrische tandenborstel en paradontax.

Paradontax is niet zo lekker, maar je went er snel aan en sinds ik die gebruik heb ik geen last meer van onstoken tandvlees.
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2009 @ 15:41:

[...]

Poets je wel elektrisch? Ik had vroeger ook altijd last van mijn tandvlees, maar sinds ik elektrisch poets is dat helemaal over.

Ik doe verder niets met flosdraad (dáár gaat je tandvlees juist pijn van doen!) tandenstokers of mondwater.Ik poets inderdaad wel electrisch.. met gewoon een goede tandenborstel volgens mij en ik vervang de borstel ook regelmatig. Flosdraad is bij mij echt een ramp omdat mijn tanden en kiezen heel strak tegen elkaar aan staan en er dus bijna niet doorheen te komen is. Bovendien heb ik nog van die draadjes achter mijn tanden dus kan het op sommige plekken sowieso niet.
Smaken alle paradontaxen hetzelfde, of zijn er ook nog die iets minder zoutig zijn? Mijn moeder heeft altijd die roze en die vind ik echt heel vies, maar ik zag laatst dat er ook een groene was. Is die lekkerder?
Wat betreft die draadjes, je kan dan wel flossen door aan weerskanten van een tand het draadje er doorheen te halen en de lus zit dan achter de tand tussen de tand en het draadje.
Ik poets elektrisch met Parodontax en zo af en toe stoker ik eens. Mijn tandarts is altijd heel tevreden over mijn gebit. Maar dat heeft vast meerdere redenen dan alleen elektrisch poetsen met Parodontax... Waarschijnlijk worden ze net zo schoon met iets anders, maar van Parodontax krijg ik altijd zo'n schoon en fris gevoel.

Met Sensodyne Gel krijg ik het trouwens ook, die hebben mijn ouders. Als ik daar eens blijf overnachten gebruik ik die altijd.

Aquafresh gaat ook nog wel, maar Prodent vind ik rampzalig!
Er is er een die minder zout is.

Overigens vind ik Paradontax wel lekker, even wennen maar daarna weet je niet beter.
quote:Teigetje29 schreef op 20 oktober 2009 @ 15:34:

Ik gebruik dan juist weer geen tandenstokers omdat mijn tandarts dat afraad, ik vraag me nu oprecht af hoeveel verschillende tandartsopleidingen er zijn en waarom die niet een eenduidig advies geven

Nou... Precies! Ik moet namelijk juist stokeren. Flossen was niet goed volgens mijn tandarts, daar kan je je tandvlees mee beschadigen.

Mijn vriend moet van zijn parodontoloog weer ragen. Ach ja, het zal allemaal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven