En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vanavond wordt het spinazie met een hamlapje.

morgen denk ik spruitjes met gestoofde runderlapjes.
Vandaag eten we spruitjes met uitgebakken spekjes, likkie mosterd erbij, gekookte aarpies en gestoofde hamlappies met tomatenuiensaus. Yoghurt of vla toe.
Gepofte aardappel met varkensfiletlapje à la minute uit de grillpan met champignons en sperzieboontjes.
vandaag wordt het andijviestampot met gehaktballetjes
Nou zeg, hier is het ook andijviestamppot! Maar dan wel met vegetarische worstjes.
Gisteren echte ouderwets gesmuld van pannenkoeken, zo simpel en toch zo lekker.

Vandaag word het makkelijk, een salade en pistoletjes met brie uit de oven.
Wij gaan vanavond pita's vullen. Ik zorg voor shoarma (halal), falafel (zelfgemaakt), allerlei soorten rauwkost, zelfgemaakte rode-peper- en knoflooksaus en geraspte kaas en verder zien ze maar wat ze ermee doen. Misschien maak ik er nog wat aardappelsalade of rijstsalade bij.
yette wijzigde dit bericht op 11-09-2007 13:35
Reden: De salade gaat niet door. Ik ben linzensoep aan het maken voor bij de shoarmabroodjes :)
% gewijzigd
Indisch draadjesvlees met witte rijst en gegrilde kerriegroente.(hele huis stinkt alweer en t is pas half elf)
Ik denk een gehaktschotel met gebakken banaan, of rijst erbij of aardappelpuree.
quote:sunlight schreef op 11 september 2007 @ 10:39:

Indisch draadjesvlees met witte rijst en gegrilde kerriegroente.(hele huis stinkt alweer en t is pas half elf)Oh ik hou van draadjesvlees. Wat voor kruiden doe je erbij voor "indisch" draadjesvlees?
De vraag was niet aan mij, maar voor rendang (waarvoor ik trouwens meestal lamsvlees gebruik ipv rund, maar da's persoonlijke voorkeur), maak ik altijd eerst een boemboe van ui, een stuk of 3-5 teentjes knoflook, een flink stuk gember, een lepel kunjit en wat rawits of een flinke lepel (zoete) sambal. Verder gaat er tijdens het pruttelen standaard een stengel sereh in en wat djeroek peroet. De ene keer maak ik het zoet met kokosmelk (veel, ruim een liter per kilo vlees) en een kaneelstokje, de andere keer wat frisser met twee of drie pakjes gepureerde tomaten, wat water en het sap en de schil van een limoen of citroen. Die schil haal ik er na afloop uit, net als de djeroek en de sereh.

Ben trouwens benieuwd hoe Sunlight het doet, volgens mij kan ze lekker koken!
yette wijzigde dit bericht op 11-09-2007 16:54
Reden: 't was niet compleet!
% gewijzigd
Nou Yette, volgens mij kun jij ook lekker koken!

Ik niet, vandaag i.p.v kant en klaar, naar de afhaalchinees (derde keer in vier weken). Of zal ik pizza bestellen? Mmmm, toch maar chinees......
Ik heb niet veel tijd om te koken dus het wordt een pasta salade, soepje en een harde meergranen bol belegd met philadelphia kipfilet en sla. mjam!
boerenkoolstamppot met de vegetarische worstjes die ik nog over heb van gisteren
Nasi met varkensreepjes, sperziebonen en satésaus.
Vandaag verse pasta, een uitje, twee teentjes knoflook, champignons, prei kleine roze garnalen en rauwe ham. aangemaakt met creme fraiche....

erg lekker!
Pizza tre formaggi.

Oeps, om half negen heb ik al de helft opgegeten .
Vandaag m'n all-time favorite: knoflooktomaten met geitenkaas uit de oven, dit keer met extra veel basilicum, want die moet hoognodig geoogst worden. Penne erbij en toe iets met chocola. Mousse of zo. Ik moet toch nog ff de super in.
quote:mylenevalerie schreef op 12 september 2007 @ 07:56:

Pizza tre formaggi.

Oeps, om half negen heb ik al de helft opgegeten .Oh en om 12 uur de andere helft.
quote:yette schreef op 12 september 2007 @ 11:50:

Vandaag m'n all-time favorite: knoflooktomaten met geitenkaas uit de oven,Ik heb nog een half geitenkaasje en tomaten (knof ook). Alles in een schaal in de oven? Of is een half geitenkaasje te weinig voor 1 persoon?
Ik dacht dat jij wel twee dagen deed met zo'n pizza

Als ik die knoflooktomaten als hoofdgerecht maak, ga ik altijd uit van ongeveer 100 gram kaas per persoon. Liefst gebruik ik Bettine Blanc-achtige geitenkaas, maar als het goedkoper moet, maak ik in de keukenmachine een mengsel van hardere geitenkaas met roomkaas, slagroom of zelfs gewoon met wat melk. De kaasmassa moet ongeveer zo dik zijn als boursin. Daarna schep ik er in dunne plakjes gesneden knoflook (volgens het recept 6 teentjes, maar dat vind ik wat te overdreven) en kruiden door. Dit mengsel gaat in de gehalveerde, uitgeholde tomaten of bovenop de hele tomaten waarvan je alleen een kapje hebt afgesneden - wat jij wilt. Indien er geen vegetariërs mee-eten bedek ik de bodem van de ovenschaal met bacon of ontbijtspek ipv hem in te vetten. Tomaten erin zetten en ongeveer een half uurtje op 180 graden.

We eten er meestal pasta bij, maar soms ook brood (pide)
Ik zweer het, normaal kan ik niet meer op dan een helft. Ben ook erg misselijk de hele dag............ dat is mijn straf hahahahahah.
Bedankt, als ik straks niet meer misselijk ben ga ik het maken. Lijkt me lekker.
Vandaag gepaneerde schnitzel met gebakken aardappeltjes en appelmoes
geroerbakte kipfilet met courgette, champignons en peultjes, aangemaakt met knoflook, kerriepoeder en ketjap.Met rijst.

Geen toet, want aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven