En wat eten we vandaag?
dinsdag 11 september 2007 om 10:39
Wij gaan vanavond pita's vullen. Ik zorg voor shoarma (halal), falafel (zelfgemaakt), allerlei soorten rauwkost, zelfgemaakte rode-peper- en knoflooksaus en geraspte kaas en verder zien ze maar wat ze ermee doen. Misschien maak ik er nog wat aardappelsalade of rijstsalade bij.
yette wijzigde dit bericht op 11-09-2007 13:35
Reden: De salade gaat niet door. Ik ben linzensoep aan het maken voor bij de shoarmabroodjes :)
Reden: De salade gaat niet door. Ik ben linzensoep aan het maken voor bij de shoarmabroodjes :)
% gewijzigd
dinsdag 11 september 2007 om 12:22
quote:sunlight schreef op 11 september 2007 @ 10:39:
Indisch draadjesvlees met witte rijst en gegrilde kerriegroente.(hele huis stinkt alweer en t is pas half elf)Oh ik hou van draadjesvlees. Wat voor kruiden doe je erbij voor "indisch" draadjesvlees?
Indisch draadjesvlees met witte rijst en gegrilde kerriegroente.(hele huis stinkt alweer en t is pas half elf)Oh ik hou van draadjesvlees. Wat voor kruiden doe je erbij voor "indisch" draadjesvlees?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 11 september 2007 om 16:52
De vraag was niet aan mij, maar voor rendang (waarvoor ik trouwens meestal lamsvlees gebruik ipv rund, maar da's persoonlijke voorkeur), maak ik altijd eerst een boemboe van ui, een stuk of 3-5 teentjes knoflook, een flink stuk gember, een lepel kunjit en wat rawits of een flinke lepel (zoete) sambal. Verder gaat er tijdens het pruttelen standaard een stengel sereh in en wat djeroek peroet. De ene keer maak ik het zoet met kokosmelk (veel, ruim een liter per kilo vlees) en een kaneelstokje, de andere keer wat frisser met twee of drie pakjes gepureerde tomaten, wat water en het sap en de schil van een limoen of citroen. Die schil haal ik er na afloop uit, net als de djeroek en de sereh.
Ben trouwens benieuwd hoe Sunlight het doet, volgens mij kan ze lekker koken!
Ben trouwens benieuwd hoe Sunlight het doet, volgens mij kan ze lekker koken!
yette wijzigde dit bericht op 11-09-2007 16:54
Reden: 't was niet compleet!
Reden: 't was niet compleet!
% gewijzigd

woensdag 12 september 2007 om 13:09
woensdag 12 september 2007 om 13:11
quote:yette schreef op 12 september 2007 @ 11:50:
Vandaag m'n all-time favorite: knoflooktomaten met geitenkaas uit de oven,Ik heb nog een half geitenkaasje en tomaten (knof ook). Alles in een schaal in de oven? Of is een half geitenkaasje te weinig voor 1 persoon?
Vandaag m'n all-time favorite: knoflooktomaten met geitenkaas uit de oven,Ik heb nog een half geitenkaasje en tomaten (knof ook). Alles in een schaal in de oven? Of is een half geitenkaasje te weinig voor 1 persoon?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 12 september 2007 om 14:48
Ik dacht dat jij wel twee dagen deed met zo'n pizza
Als ik die knoflooktomaten als hoofdgerecht maak, ga ik altijd uit van ongeveer 100 gram kaas per persoon. Liefst gebruik ik Bettine Blanc-achtige geitenkaas, maar als het goedkoper moet, maak ik in de keukenmachine een mengsel van hardere geitenkaas met roomkaas, slagroom of zelfs gewoon met wat melk. De kaasmassa moet ongeveer zo dik zijn als boursin. Daarna schep ik er in dunne plakjes gesneden knoflook (volgens het recept 6 teentjes, maar dat vind ik wat te overdreven) en kruiden door. Dit mengsel gaat in de gehalveerde, uitgeholde tomaten of bovenop de hele tomaten waarvan je alleen een kapje hebt afgesneden - wat jij wilt. Indien er geen vegetariërs mee-eten bedek ik de bodem van de ovenschaal met bacon of ontbijtspek ipv hem in te vetten. Tomaten erin zetten en ongeveer een half uurtje op 180 graden.
We eten er meestal pasta bij, maar soms ook brood (pide)
Als ik die knoflooktomaten als hoofdgerecht maak, ga ik altijd uit van ongeveer 100 gram kaas per persoon. Liefst gebruik ik Bettine Blanc-achtige geitenkaas, maar als het goedkoper moet, maak ik in de keukenmachine een mengsel van hardere geitenkaas met roomkaas, slagroom of zelfs gewoon met wat melk. De kaasmassa moet ongeveer zo dik zijn als boursin. Daarna schep ik er in dunne plakjes gesneden knoflook (volgens het recept 6 teentjes, maar dat vind ik wat te overdreven) en kruiden door. Dit mengsel gaat in de gehalveerde, uitgeholde tomaten of bovenop de hele tomaten waarvan je alleen een kapje hebt afgesneden - wat jij wilt. Indien er geen vegetariërs mee-eten bedek ik de bodem van de ovenschaal met bacon of ontbijtspek ipv hem in te vetten. Tomaten erin zetten en ongeveer een half uurtje op 180 graden.
We eten er meestal pasta bij, maar soms ook brood (pide)