Lijf & Lijn alle pijlers

WW'ers april 2009

02-05-2009 15:46 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan:

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

naamgewicht nubmi nustreef bmistreeftotaal afdeze weekNeele7527683,0+0,5Sunflower2467,2616,1-0,1Pauline6576,927,625706,4-0,2Kookie88,825712,9+0,8Propje84,829,224,4687,5-0,0Paulusje716713,1-0,3ellablue64,02321614-0,5bentetje94,5759.2+0,6Gemini78755,10,0BMss87,8686,7-1,7Shisensa75,1222,4+0,3
oh ja, ik heb nog een tip voor een lekker toetje! Iedereen kent de appel uit magnetron of oven wel, dit is daar een variant op. Schil een appel en hol die uit met een appelboor. Vul het gat met stukjes gehakte amandel en dadel. Giet een lepeltje honing over de appel en zet 'm in de mag of oven tot het warm en gaar is. Heel lekker! En heel weinig punten, want er passen namelijk maar ca twee dadels en amandelen in het gaatje van de appel. Eventueel kun je dit ook omhullen met bladerdeeg, maar dan komen er natuurlijk wel punten bij.
Ha dames:

het staat er weer. Het is een goede week geweest voor de meesten van ons hè.

Ellablue: jammer dat er niks vanaf is. Misschien een idee om je sportpunten gedeeltelijk op te maken?

Neele: toch een halve kilo

Valt alweer mee toch?

Samarinde: tuurlijk blijft die kilo weg! Je bent al aardig in de buurt van je streef hè.

Pauline: even het ww-en op een laag pitje zetten is nu alleen maar normaal. Je zit in een verre van ideale situatie nu je bijna niks kunt qua bewegen. Eerst eens beter worden en dan verder kijken!

Paulus: niks erbij is ook goed toch?

Kookie: volgende week weer een halve kilo

Ik had vanmiddag even een succesmomentje dat ik jullie niet wil onthouden.

Het zit zo: in de voorraadkast ligt chocolade. Lekkere chocolade.

Ik had tegen drie uur waanzinnige zin in een stukje, maar heb tegen mezelf gezegd: "neem nu een appel en als je vanavond nog zin hebt neem je dan een stukje chocolade."

En nu is m'n chocoladezin over. Goed toch?
Ik zag ook Drenthegirl weer langskomen?

Mocht je weer in de tabel willen geef je maar een gil
klasse propje! Hier ook een pond eraf. Ik had eigenlijk meer verwacht (gezien het fiasco vorige week), maar waarschijnlijk dankzij de 2 etentjes dit weekend is dat niet gelukt. Ik ben vandaag echter zo ontzettend vaak gaan plassen dat ik blijkbaar nog een hoop vocht aan boord had. wie weet ben ik morgen wel ineens weer lichter!

Jemig pauline, je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg! Sterkte hoor!!!

mijn lijstje gisteren:

O: bruin pistoletjeen een boterham 20+kaas, 2 beschuiten met halvajam (ik had trek!), melk

T: fruit geen lunch ivm uitslapen en vroeg avondeten

T: 2 wijn, handje chips

D: biefstuk (een flinkers0 geen aardappels, veel snijbonen

Beetje rare dag, een poging om wat te compenseren van de 2 dagen ervoor.

vandaag:

O 2 crackers met rookvlees

T: druiven

L;2 1/2 boterham met philadelphia en fricandeau (mmm), paddestoelensoep, 2 kiwi`s

T: appel

D: rijst ajam kerrie madras, tomatensla

misschien zo meteen nog wat optimelkwark
chocolade zin over? Daar kan ik me toch helemaal niets bij voorstellen.

O: brood met kipfilet en glas melk

L: brood met kipfilet en brood met runderrookvlees

T: 2 biscuitjes

D: Pandan rijst met kip ketjap en iets gebakken uitjes

En net wat druiven, stuk of wat koffie (zwart) en anderhalve liter water.
Ik steek hier mijn tweede chocoladeeitje in mijn mond.....

Slecht!!!

Maar wel binnen mijn punten.
Erg he? Ze zijn zo onwijs lekker. Ik heb ze nog niet in huis en probeer het zo lang mogelijk te ontwijken.
Dat is echt de reden dat ik WW zo goed volhoud.

Ik MOET iets zoets na het eten. En omdat ik echt binnen mijn punten wil blijven houd ik daar de hele dag al rekening mee.

Vaak ontbijt ik dus alleen met fruit, eet twee boterhammen met mager beleg en een grote salade tussen de middag.

Dan kan ik sávonds gewoon koken wat ik lekker vind en ook nog iets zoets eten na het eten.
Ja ik kwam idd ff voorbij. Als ik weer aan het afvallen ben, wil ik wel in het tabel;) Ik lees dat een aantal van jullie goed bezig zijn. De anderen, blijf positief!!!!

Ik draai het eten ook niet om, 's avonds gewoon warm eten en 's nachts eet ik mijn ontbijt. Ik heb alleen de eerste nacht, enorm behoefte aan zoet... wel een idee. Ik heb nu nog wel fruit uit blik, waarschijnlijk niet zo gezond... dan maar een banaan!!!
Gisteren had ik een vergadering en er waren heerlijke koekjes, chips, druiven en chocolade-eitjes... niet zo goed dus, maar ik heb wel lekker veel complimentjes gekregen dat ik was afgevallen! Dat maakt de avond wel leuk!
of ontbijtkoek? Of optimel vla of kwark?

Wat doe je precies voor werk?
propje, vandaag ga ik jouw zuurvlees maken!!! Ben zo benieuwd! Ik zie alleen nu pas dat jij poulet gebruikt, ik heb runderbraadlappen. MAar goed, zal ook wel kunnen denk ik?!
hee dames,hoe is het bij jullie? Kon de verleiding vanmorgen niet weerstaan even op de weegschaal te gaan staan..3 ons eraf gelukkig.Hopelijk blijft dat zo. Zuurvlees heb ik laatst eens gegeten in Limburg, is erg lekker, moet wel lang sudderen volgens mij. Wat eet je erbij bentetje?
quote:bentetje73 schreef op 10 maart 2010 @ 11:01:

propje, vandaag ga ik jouw zuurvlees maken!!! Ben zo benieuwd! Ik zie alleen nu pas dat jij poulet gebruikt, ik heb runderbraadlappen. MAar goed, zal ook wel kunnen denk ik?!

Wat leuk ! Ik ben benieuwd het je smaakt.

Denk eraan: goed lang laten sudderen en op het laatst de deksel eraf om het te laten inkoken. Beetje binden met maizena kan ook nog. Ga je blokjes snijden van je lappen? Dan lukt het wel denk ik.

En inderdaad: wat eet je erbij?
Ha meiskes, wat eten we vandaag?

Hier geen zuurvlees, ga het wel een keer maken als ik de tijd heb.

Gisteren sinds lange tijd lasagne gegeten, heerlijk.

Niet te veel vanwege de salami maar oooo wat lekker.
Hier vandaag pannenkoeken met maple syrup. (Die ik voor het gemak de punten van suikerstroop geef)

Mjammie.

Jouw avondeten van gisteren klinkt ook lekker Kookie!

Pauline: gaat alles wel goed met je? Niet de moed laten zakken hoor!
Lekker pannenkoeken! Ik heb hutspot gegeten met een vega burger. Straks lekker sporten. Fijne avond!
het was heerlijk hoor, jouw zuurvlees. Het enige was dat ik vond dat er erg veel vocht aan toegevoegd werd, daar kwam ik pas achter nadat ik de azijn had toegevoegd en dus werd de verhouding water/azijn iets ongelijk. Ik heb iets meer jam en suiker toegevoegd en het probleem was opgelost. De kinders vonden het niet lekker (zeikerds zijn het ) maar wij hebben gesmuld. Als rasechte niet-limburger trok de combi met friet en sla me niet zo, dus ik heb het met gekookte aardappels en broccoli (die had ik nog en moets op) gemaakt. Het was heerlijk mals, in de oven inderdaad, goeie tip!

VAndaag weer een goede dag, ondanks dat ik mezelf afgelopen dagen af en toe trakteer op een bonbon (waarbij ik dan weer trots ben op mezelf dat ik er maar 1 neem) heb ik het gevoel dat ik aan het afvallen ben, nu maar hopen dat mijn gevoel me niet in de steek laat!
het was heerlijk hoor, jouw zuurvlees. Het enige was dat ik vond dat er erg veel vocht aan toegevoegd werd, daar kwam ik pas achter nadat ik de azijn had toegevoegd en dus werd de verhouding water/azijn iets ongelijk. Ik heb iets meer jam en suiker toegevoegd en het probleem was opgelost. De kinders vonden het niet lekker (zeikerds zijn het ) maar wij hebben gesmuld. Als rasechte niet-limburger trok de combi met friet en sla me niet zo, dus ik heb het met gekookte aardappels en broccoli (die had ik nog en moets op) gemaakt. Het was heerlijk mals, in de oven inderdaad, goeie tip!

VAndaag weer een goede dag, ondanks dat ik mezelf afgelopen dagen af en toe trakteer op een bonbon (waarbij ik dan weer trots ben op mezelf dat ik er maar 1 neem) heb ik het gevoel dat ik aan het afvallen ben, nu maar hopen dat mijn gevoel me niet in de steek laat!
Dat is leuk om te horen.

De hoeveelheid water die bij de ingredienten staat gebruik je eigenlijk maar voor de helft, de rest kun je evt toevoegen als het nodig is. Staat een beetje onhandig in het recept. Het is gelijke hoeveelheden water en azijn en dat is inderdaad al ruim. Een beetje fine tunen is toch altijd persoonlijk maar de volgende keer smaakt het vast nog beter
quote:Neele01 schreef op 08 maart 2010 @ 21:07:

Dat is echt de reden dat ik WW zo goed volhoud.

Ik MOET iets zoets na het eten. En omdat ik echt binnen mijn punten wil blijven houd ik daar de hele dag al rekening mee.

Vaak ontbijt ik dus alleen met fruit, eet twee boterhammen met mager beleg en een grote salade tussen de middag.

Dan kan ik sávonds gewoon koken wat ik lekker vind en ook nog iets zoets eten na het eten.Ik wil ook altijd wat zoets na het eten. Inderdaad wat je zegt, spaar gewoon wat punten zodat het ook kan.
Deze week ben ik niet zoveel afgevallen, weeg 78,6.

Vorige week was ik meer afgevallen omdat ik ziek was geweest. Ik vind het prima zo, het hoeft niet zo snel want dan word je weerstand minder, tenminste zo werkt het bij mij.
mmmm, wat een lekker eten komt hier voorbij! Hoe gaat het met jullie? Met mij wel ok maar ben nog steeds niet echt fit. Wel weer gewerkt deze week, maar nog steeds erg verkouden, ontstoken oog en potdichte oren. Ma en di was ik mijn stem helemaal kwijt, dat had ik nog nooit gehad.. Dus ook niet gesport deze week.. Wel netjes aan mijn punten gehouden, maar ben alweer wat aangekomen na mijn griep crash dieet. Helaas.. Hopelijk ben ik na het weekend echt beter en kan ik weer lekker sporten! Hebben jullie leuke weekend plannen? (mijn weekend start donderdag )
Ik heb niet het gevoel dat ik afgevallen ben. Heb het met mijn vriend ook niet zo gemakkelijk gehad de laatste dagen. Ik had schrik dat hij weer in een depressie zou belanden, en ik kan daar zelf echt ziek en bezorgd om worden. Dan begin ik om het minste te huilen, denk heel de tijd aan hem en slaap slecht als hij slecht slaapt. Vandaag voelt hij zich echter wel weer beter.

Heb mezelf dan ook op de verkeerde manier getroost de laatste dagen met paaseitjes en wafeltjes die ik op het werk met de bewoners maakte. Bovendien moet ik volgende week ongesteld worden en heb ik het gevoel dat ik vocht ophoudt. Ik moet dus even weer doorzetten en me herpakken!

Mijn weekend belooft ook niet veel goeds want zaterdag moet ik werken omdat het taartenbuffet is op het werk...
pfff, eerst nog een dag werken morgen en zaterdag hangt meestal aan elkaar van sporten van mijn kinderen, boodschappen, zaterdagkrant, huishouden etc. Zondag komen er kennissen op visite, eigenlijk niet zo`n zijn in, maar goed. Niet erg spannend dus! iK heb dan echter ene hele drukke week voor de boeg, dus vind het wel even prima zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven