Grensoverschrijdende reacties (of bestaan die niet)??

04-10-2007 11:54 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu bij deze een topic op deze pijler, aangezien ik hier steeds tegen hetzelfde/dezelfden aanloop:

anderen afzeiken, afkraken, provoceren en op hele sneaky maniertjes onder de gordel klappen uitdelen. Wie vindt dat dit wel/niet kan (ik vind van niet, laat dat duidelijk zijn). En wat ermee te doen? Is het moderator beleid goed? Zijn er forumsters afgehaakt vanwege ziekend gedrag van andere forumsters? Wat doe je met topics als je merkt dat ze een vervelende draai krijgen? Kom je dan nog lezen of reageren of blijf je maar helemaal weg? Wat is vrijheid van meningsuiting versus respect hebben voor iemands mening? Ben echt erg benieuwd, want ik ben vast de enige niet die het geziek en gezeik zat is. Zo erg dat ik meerdere malen op het punt heb gestaan om het forum te verlaten. Misschien komt nu de definitieve druppel...
Ja daar heb jij gelijk in Fleur ;0)

Laat ik het anders formuleren; dit soort lompe opmerkingen gingen echt te ver en waren volkomen overbodig.

Intiem, ikzelf zou niet gauw de benen nemen hier, maar ik moet wel toegeven dat me soms de lust vergaat om nog verder te reageren in een topic, ondanks dat ik het heel interessant vind.
Fleur, voor de duidelijkheid, ik weet niet eens meer precies wat je zei (zo hoog zit het me ook niet), maar het ging mij om dat je tot drie keer toe met een opmerking kwam, waarna oke, flauw kwam.
Meteen daarna komt er een reaktie van haar dat ze niet meer gaat antwoorden of reageren. Dan kún je toch niet anders dan maar zelf conclusies gaan trekken. Oh ja?????? Je kunt het ook gewoon laten

Klapstoel? Oh nee, dat mag niet meer. Hoi Fleur

flinke meid hoor, klikken bij de Angel. Zo kun je het ook zien, zucht

Die posting vind ik persoonlijk zo intens gemeen en zo ver bezijden de waarheid dat het niet mooi meer is. (hoezo gemeen vraag ik me af????????? Ik zie echt niks gemeens en al helemaal niet zo bedoeld. En wie weet nu van welke waarheid??????? Jij veronderstelt dat je haar waarheid meer kent dan zijzelf????)

En waar kwamen die verwijten vandaan denk je? Voorzover ik weet was er in de eerste instantie niemand die Bikkelientje veroordeelde om haar keuze. Dat is pas later ontstaan toen duidelijk werd dat ze vrijwel niet inging op serieuze adviezen en op argumenten, die duidelijk maakten dat haar situatie niet uitzichtloos was. (Niemand is verplicht te antwoorden!!!!Bovendien gaf ze antwoord, alleen beviel het antwoord niet. Zij vond het nl. wel uitzichtloos, hoezeer anderen dat niet vinden.)

je mag natuurlijk vinden wat je vindt. Ik heb gewoon niet overal respect voor, klaar. Als iemand de ander de hersens inslaat moet ik daar dan maar respect voor hebben (pardon??) omdat die persoon die keuze heeft gemaakt om dat te doen? Sjongejonge, wát een vergelijking...nee, soms gaat iemand over jouw morele grens en dan kan je daar misschien gewoon geen respect voor opbrengen.(...) En wat betreft het op de man spelen, TO staat natuurlijk hier in t middelpunt van de discussie, omdat zij het topic heeft geopend. Ik niet. Dus dat geeft iedereen dan maar het recht om vuil spel te spelen??

Nee hoor, we horen niet alleen de kant van B. We horen ook de verborgen kant van B, verzonnen door D. Psychologie van de koude grond (oh wat zijn we gefrustreerd, omdat we allemaal menen te weten wat TO vindt en voelt als ze er niet over schrijft)

En zo vind je voor alles wel een excuus om maar niet met leven te hoeven beginnen. Precies Fleur, zo ist...
Want ja, het is heel normaal om het ergens niet mee eens te zijn en het is ook heel normaal vervolgens je mening te uiten en misschien een pittige discussie op gang te brengen, maar er worden hier zoveel opmerkingen geplaatst die volledig onder de gordel zijn. Dat valt wat mij betreft absoluut niet onder "vrijheid van meningsuiting".

Correctie: opmerkingen waarvan JIJ vindt dat ze onder de gordel zijn. En echt kwetsende opmerkingen ben ik hier niet tegengekomen, anders was er allang door een engel ingegrepen (AUB ANGEL, waar ben je????).

Mensen reageerden hier alleen maar op haar verhaal en kennelijk is de waarheid te confronterend voor haar, anders had ze wel de moeite genomen om veel meer te reageren dan dat ze gedaan heeft. Wel een verhaal hier neerzetten, maar vervolgens nergens meer op reageren (mens, wat klaag je nou, ze heeft gereageerd!). Nee, dan neem je je medeforummers erg serieus zou ik zou zeggen. Ik zou doordrammen op een gegeven moment ook negeren...

Als ik vind - op basis van wat zij hier allemaal neergeplempt heeft - dat ze een verwend nest is, dan mag ik dat zeggen. Als ik vind - ook op basis van wat ze hier geschreven heeft - dat ze haar ouders de grond in boort (over respect hebben gesproken); ook dat mag ik zeggen. Als iemand dat dan vervolgens misselijkmakend, hard of cru vind of meer van dat soort termen, dan zij het maar zo. Nogmaals: er wordt hier te makkelijk over respect gesproken.

Lang leve de vrijheid van meningsuiting. Als ze geen stortvloed van kritiek over haar heen had willen hebben, dan had ze haar verhaal niet op een forum moeten zeggen, maar een vertrouwenspersoon in de arm moeten nemen. Zijn we echt zo diep gezonken op het forum???

(bijv. steevast komen juichen als iemand iets zegt dat ze kan gebruiken maar dingen die ze niet wil horen standaard negeren. Dat discussieert voor geen meter en is ook niet positief voor de goodwill die forummers hebben). Nogmaals, dat doet TO niet. TO heeft alleen heel duidelijk aangegeven waar ze staat en dat dat niet verandert, ongeacht de meningen van anderen, is pech voor hen. Jammer voor degenen die dat graag anders hadden gezien.

Daar heb ik inderdaad weinig respect voor. En dat is mijn goed recht. Vrijeheid van menigsuiting. Zoals iemand al eerder schreef, waarom dat hameren op respect? Alsof je overal respect voor moet hebben.

Je begon anders zelf over respect hebben voor 't leven. Lijkt me dan dat je dan ook respect hebt voor het leven van een specifiek iemand. Of geldt dat alleen als die iemand ongeboren is?

Haar manier van omgaan met vrije keuze getuigt van weinig gesprek voor leven. Het getuigt nergens van, dat vindt je alleen maar...

Maar daarom mag ik toch wel gewoon lekker ongenuanceerd vinden dat iemand die zowel haar bloedeigen kind als haar bloedeigen ouders niks waard vindt, dat kind en die ouders eigenlijk niet verdient?

Er is geen wet die zegt dat je genuanceerd moet zijn, noch dat je respect voor alles en iedereen moet hebben, noch dat je zelfs maar aardig hoeft te zijn. Nee hoor, die wet is er niet. Waarom zou je ook??

Nee hoor, we horen niet alleen de kant van B. We horen ook de verborgen kant van B, verzonnen door D. Psychologie van de koude grond die vervolgens lekker makkelijk door B wordt toegejuichd, net als alle andere berichtjes die in haar straatje passen. En kennelijk heeft B het alleenrecht op dat soort aannames en veronderstellingen Huhh, ik mis echt wat geloof ik??

Díe opmerkingen zijn bij mij totaal verkeerd gevallen, ik had al geen hoge pet op van Bikkelientje ( understatement of the year) maar dat je zo diep zinkt dat je je eigen ouders zo laat beledigen (TO beledigt niet, maar spreekt haar hart uit over hoe zij haar thuissituatie ervaart. Dat is heel wat anders). en toejuicht dat er zulke intens kwetsende opmerkingen over ze gemaakt worden (waar juicht ze dat toe, ze is alleen blij dat iemand haar situatie voor haar zo treffend weet te omschrijven...), terwijl je nota bene van ze vreet en bij ze in moet trekken, ik heb er gewoon geen woorden voor zo laag bij de gronds vind ik dat. Nou, da’s duidelijk te merken aan je reacties dat je haar laag bij de grond vindt...

maar net als met die abortus is ze daar nog te láf voor ook. Bah. Hear hear

en voor de rest zie ik to alleen maar als iemand die aan zichzelf denkt en heb ik al helemaal niet de indruk dat ze psychisch in de knoop zit. Vooral zo over iemand denken, want dat rechtvaardigt alle bull shit die vervolgens over haar uitgestort wordt...
Ik zie twee uitspraken die van mij zijn, wat bedoel je hier precies mee en van wie is de rest?
Wat ik altijd zo jammer vind is dat het nooit de ouders van mensen als Bikkelientje zijn die overlijden, maar altijd van mensen die er alles voor over zouden hebben om nog ouders te hebben. Oneerlijk vind ik dat toch elke keer weer. Hoe durf je het te zeggen???

Het is jammer dat wij net TO troffen. Erg slecht ambassadrice voor het ondergaan van een abortus. Hoezo meen je haar te moeten zien als ambassadrice? Zij is toch niet onze pion in het wel/niet overreden van een keuze???

Nee, ik ben helemaal niet van de pot gerukt, ik ben gewoon menselijk. En denk inderdaad als ik postings zoals die van Dametje en TO zelf lees "goh, verdomd jammer dan toch dat nu net míjn moeder of Fleurs moeder dood moest gaan, in plaats van de moeder van iemand die er toch geen traan om zou laten en blij zou zijn dat ze van dat liefdeloze rotmens waar ze nooit wat aan heeft verlost is". I rest my case : ((

En dat ik dat doe op een harde wijze, sja, ik ben van de soort De waarheid is hard, leer er maar mee leven, daar word je groot van.

Dus ik zit hier niet om zieltjes te winnen, ik geef louter mijn mening(soms voorzien van een kinderachtig grapje.)(dus buiten dat mijn iq redelijk hoog is, heb ik ook nog wel wat zelfreflectie) Ook zoveel zelfreflectie dat je mensen afkraakt??

Net zoals ik mag vinden dat ik TO maar een verwend nest vind. Ze heeft op geen enkele manier op een positieve manier over het kind in haar buik gesproken (omdat ze het niet positief ervaart duh). Niet de moeite genomen om naar constructieve oplossingen te zoeken (jawel hoor, alleen staan haar oplossingen jou niet aan) laat staan dat ze de adviezen van mensen hier ter harte heeft genomen (nee, want ze had al besloten voor zichzelf en hoefde geen advies –ook al waren die ervaringen welkom- om haar op andere gedachten te brengen). Voor mij is ze een voorbeeld van iemand die nog lang niet zelfstandig genoeg is en misschien is het inderdaad wel goed dat het kindje niet geboren mocht worden want wat voor moeder had het dan gehad?

TO kan een voorbeeld nemen aan moedertje 2007. Die heeft wel het lef (dus omdat het niet in jouw straatje past en iemand anders wel in jouw straatje opereert, heeft TO inene geen LEF???) om haar problemen onder ogen te zien en op zoek te gaan naar oplossingen in plaats van de weg van de minste weerstand te zoeken. Tuurlijk, maak de wereld maar precies zoals jij ‘m wilt zien...

Vind haar echt de grootste hork van iedereen Ja, dat is wel duidelijk ja.

Oja, en dan kan ze best een of andere verborgen gevoelswereld hebben of of de automatische piloot gaan (hele koele piloot), maar ze heeft toch wel enig besef, mag je hopen, van hoe haar opmerkingen hier kunnen overkomen? (of misschien niet, en is dat hele eieren eten...) Het gekke is dat TO niemand hier persoonlijk aanvalt op haar keuze. Andersom is dat alleen maar het geval. Vreemd hoor...

Mijn bek valt ook open, en dan niet zozeer van de reacties, al vind ik sommige, soms ook die van mijzelf, best hard, Je meeent het

Sjeeeeee, High5! Leef jij nog? Is je kindje nog steeds zo blij dat ze jou heeft uitgekozen? Je ziet, ze had het ook slechter kunnen treffen. Ok, weer flauw. Fleurtje, jij bent echt te erg!

Maar heeft zichzelf t zuur bij 5 maanden zwschap daarmee bespaard, dat dan weer wel.

Ook flauw, maar wel waar. Wat een nare mensen moeten jullie wel niet zijn...te erg

Zij heeft ook iemands leven zuur gemaakt.Ok, is flauw. ...

Ik meel je wel even, we gaan anders zo off topic hier he, als we t over gewenste kindertjes gaan hebben (vergeet vooral de smiley niet, da’s zo lollig, ik lig ook te rollen van het lachen)

Wel heel knap staaltje gevoelens uitschakelen of hart van steen hebben als je er niet een heel klein beetje aangedaan door zou zijn..is erg knap dat je je gevoel kan uitschakelen ja, kan ik een heel topic uitleg over geven. Heb daarmee niet gelijk een hart van steen.

Gelukkig was JIJ zo'n ster in het beantwoorden van vragen die hier op het forum aan je gesteld werden. had je nog water in je oren van het zwemmen ofzo? Fleurtje, jij weer hier?

TO heeft nergens moeite mee hoor Inge, gevoelsmatig gezien, daar rept ze namelijk met geen woord over, het gaat ogenschijnlijk dus allemaal harstikke goed, t is alleen zo verdomde onhandig dat je niet meteen weer alles kan doen, die klotekinderen ook altijd!Laat je ze weghalen, vergallen ze alsnog je dagelijkse dingen.....Oh help, dit zijn volwassen vrouwen schijnt

Die mensen die dus niet ingeschreven stonden omdat ze zo 'optimistisch' waren (waar in de meeste gevallen ook niets mis mee is), staan dus wel te peeuwen bij de balie omdat ze niet binnen no time 'recht' op een woning hebben. En dan nog zeggen: IK kan er toch niks aan doen dat mijn man bij me weg is/dat IK nu werkloos ben? Nee, maar de woningbouw/gemeente kan daar ook niks aan doen. Precies, dus nu peeuwt onze TO zeker? Alleen maar omdat ze zegt nog geen woning te hebben? Ze klaagt verder toch niet? Ze beschrijft alleen maar een feit zoals het nu is

Na drie bladzijdes had ik geen zin meer, maar genoeg stof om over na te denken
quote:Star schreef op 04 oktober 2007 @ 12:47:

[quote]intiem schreef op 04 oktober 2007 @ 12:39:

quote]

Die ruzies zijn er nou eenmaal vrij snel hier en ik bedoelde dat als ze er dan zijn, dat ik er dan vanuit ga dat de meesten denken 'ach laat maar' of het zelf met diegene oplossen of gewoon niet meer reageren. Maar dat is misschien mijn fout, misschien vat ik het te licht op allemaal. Gebrek aan inlevingsvermogen misschien, dat er mensen zijn die zich sommige dingen echt persoonlijk aantrekken.

Star, dat is volgens mij een normaal denkpatroon; je denkt niet dat jouw (algemeen) opmerkingen zo hard zullen aankomen terwijl je weet dat je zelf best gekwetst kan raken door andermans opmerkingen. Mijn regel daarbij is dan ook; hoe zou mijn opmerking op mij overkomen als iemand anders hem tegen mij zou maken?

En dat van dat kippenhok. Tja, dat is een van de redenen dat ik liever met mannen werk. Waar vrouwen zijn is geruzie/gekonkel/geroddel (vind ik dan tenminste).
Heel veel van die gequote uitspraken vind ik reuze meevallen, Intiem.
quote:fleurtje schreef op 04 oktober 2007 @ 16:15:

Ik zie twee uitspraken die van mij zijn, wat bedoel je hier precies mee en van wie is de rest?euh... eentje is er van mij (weliswaar volkomen uit zijn verband en context gerukt), maar ik snap het ook niet..
Misschien wil Intiem dat topic hier nog eventjes rustig over doen. Ik weet het ook niet. Misschien komt Intiem het nog even uitleggen. Maar ik denk dat Intiem probeert te zeggen dat er wel hele erge dingen (waaronder door mij) zijn gezegd op dat topic.
in mijn post is alleen h et stukje wat begint met "Star" van mij, de rest is gekwoot.

Gaat nog niet zo lekker dat kwoten...
Yep, dat denk ik ook. Maar ik vind het dan wel fijn als er gequote word, dat ik weet wie wat gezegd heeft.

Maar is Intiem nu niet net zo goed mensen aan het afknallen? Volgens mij is het gewoon retemoeilijk om objectief te blijven hierin.
anoniem_20123 wijzigde dit bericht op 04-10-2007 16:31
Reden: dit was een reactie op Fleur
% gewijzigd
Ik vind deze opmerkingen ook echt niet kunnen. ''Grapig'' bedoelde opmerkingen die eigenlijk helemaal niet grappig zijn.

Bewust kwetsen en beledigen en maar doorgaan end oorgaan.

Bepaalde opmerkingen kunnen gewoon echt niet door de beugel.

Ik heb ook gelezen en ben ook snel afgehaakt. Snap dan ook heel goed dat TO het topic heeft laten sluiten.

Beschamend is het.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 04-10-2007 16:33
Reden: toevoeging.
% gewijzigd
-
quote:Nijntje schreef op 04 oktober 2007 @ 16:29:

in mijn post is alleen h et stukje wat begint met "Star" van mij, de rest is gekwoot.

Gaat nog niet zo lekker dat kwoten...

Ik begreep 'm.

Maar dan nog, als ik mijzelf die vraag zou stellen, dan weet ik niet hoe gevoelig de ontvanger is.
Ik weet niet van wie de rest allemaal is. Ik heb drie bladzijden gequote van opmerkingen waarvan ik voornl. vond dat de inhoud totaal niet (meer) paste bij waar het om ging en dat het vooral eigen interpretaties zijn van mensen. Het zijn dus niet per definitie lullige opmerkingen, als wel zelf ingevulde aannames. Die aannames maken dat je iemand dus

onvolwassen, egositisch, laf, slechte ambassadrice, geen kind en/of ouders waardig, onzelfstandig, een hork, koel koud en met een hart van steen, peeuwend en klagend wellicht, anderen niet serieus nemend, respectloos, verwend nest, met weinig respect voor het leven, beledigend en kwetsend, gemeen en een leugenaar.

In slechts drie pagina's is dit samengevat de mening en dan nog verwachten dat iemand zich openlijk aan de schandpaal laat nagelen? Ik ben benieuwd als ik verder dan drei pagina's ga. En dit vind je allemaal wel meevallen Fleurtje?
quote:intiem schreef op 04 oktober 2007 @ 16:08:

Nee hoor, we horen niet alleen de kant van B. We horen ook de verborgen kant van B, verzonnen door D. Psychologie van de koude grond (oh wat zijn we gefrustreerd, omdat we allemaal menen te weten wat TO vindt en voelt als ze er niet over schrijft)

[/b]

Kijk eens aan, volkomen uit z'n verband gerukt ziet een opmerking er al snel anders uit. Deze opmerking plaatste ik in een lijn van posts waarin ik juist aangaf dat niemand in het hart of de gedachten van een ander kan kijken...

Intiem, ik vind het echt zinloos wat je nu doet, losse quotes plaatsen. Ze vormen onderdeel van een heel verhaal, van een heel topic van wat was het? 48 pagina's?

Ik vind jou ook niet altijd even netjes, zeker nu niet, zo onzorgvuldig quotend en raar kort en onbeargumenteerd commentaar gevend. Helemaal niet fraai!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik denk dat het weinig zin heeft om inhoudelijk op die quotes in te gaan.
Ik geloof dat ik ook geen zin meer heb om er überhaupt over na te denken.
Selectief quoten is het ook nog trouwens, want er staan genoeg opbouwende opmerkingen in van dezelfde posters. En waarom niet de quasi opmerkingen van Bikkelien hier quoten? Of van andere posters die in de 'tegenpartij' (bij gebrek aan betere term) zaten?
quote:intiem schreef op 04 oktober 2007 @ 16:41:

Ik In slechts drie pagina's is dit samengevat de mening en dan nog verwachten dat iemand zich openlijk aan de schandpaal laat nagelen? Ik ben benieuwd als ik verder dan drei pagina's ga. En dit vind je allemaal wel meevallen Fleurtje?

Dit moet denk ik zijn:

In slechts 3 pagina's is dit door mij uiterst selectief samengevat de mening...
Inad, dan reageer je niet. Ik vind het typisch dat ik dit "slechts" in de eerste drie pagina's naar boven kan toveren, toen TO allang niet meer op het toneel stond. Met quoten is het juist de bedoeling om iets aan te halen. Tenzij je mij nu kunt overtuigen dat wat er gesteld werd niet zo bedoeld werd? Maar als je je afvraagt waar menigeen nogal moeite mee had, dan was dat o.a. door de losse opmerkingen die je links en recht om de oren kwamen vliegen. Zogenaamd nietszeggend, maar ondertussen...
Wat wil je nou Intiem? De discussie "help??!!! Ik ben zwanger, wat nu?!!! hier nog even dunnetjes overdoen? Of een serieuze discussie voeren over hoe een discussie te voeren zonder dat je iemand kwetst? Mensen nog even fijntjes wijzen op hun in jouw ogen valse quotes? Sorry hoor, maar ik begrijp met de beste wil van de wereld niet wat je hier nu denkt te bereiken.
quote:fleurtje schreef op 04 oktober 2007 @ 16:15:

Ik zie twee uitspraken die van mij zijn, wat bedoel je hier precies mee en van wie is de rest?Een paar zijn van mij en ik heb geen zin om daar nog inhoudelijk op te gaan reageren aangezien het betreffende topic door angel is gesloten vanwege de in de ogen van intiem kwetsende teksten.
Intiem, iemand anders kan een volledig andere samenvatting maken van dezelfde 3 pagina''s. Of denk je dat jij de enige bent die dat op een objectieve niet door persoonlijke mening gekleurde manier kunt doen? echt zinloos en kansloos. Ik heb geen zin om hier opmerkingen die daar gezegd zijn verder uit te leggen, ga daar maar lezen denk ik dan, daar kwamen ze vandaan en daar zijn ze logisch en onderbouwd en vormen ze deel van een keten van actie en reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven