Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Mijn eetlijst voor vandaag:

O: 2 boterhammen (met kipfilet en smeerkaas) en melk

T: banaan

L: 4 boterhammen (met kipfilet en smeerkaas)

T: een chocolade B'tweenreep en een appel

A: boerenkoolstamppot met een biefstukje

T: ?

Die B'tweenreep van Hero kost me maar 2 punten. Hij vult iets minder goed dan mijn oude vertrouwde mueslireep van de Lidl, maar hij is wel erg lekker. Chocolade hè.
Weer een receptaanrader: de macaroni met kaas. Jammie! Al heb ik volgens mij wel iets meer kaas gebruikt dan in het recept stond.

Verder wil ik toch echt heel graag volgende week 93 wegen, dus ik ga m'n best doen. Die trampoline weet niet wat hem overkomt deze week!

Verder mijn eetlijstje voor vandaag:

O. cornflakes met melk en een glas optimel

T. fruit

L. broodje gezond en een glas karnemelk

T. fruit

D. macaroni met kaas

T. latte met eierkoek

Die b'tweens zijn echt maar 2 punten? Da's niet zoveel...hmm...

Twijfel of ik vanavond nog zal jumpen, maar misschien ook wel. Moet ik het ding wel naar beneden slepen, want als manlief weg is slapen de kinderen om en om bij mij. Tja....

Ben je nog gaan bodypumpen Es? Ik vind het wel knap van je hoor. Zit even naar de tijd te kijken waarop je postte, maar om dan nog door te gaan...ik was naar huis gegaan. Maar ik ben dan ook niet zo'n bikkel.

Allemaal minnetjes trouwens! En Meave, Annerose en Jo zijn helemaal goed bezig! Goed hoor.
Hatseklats, Bodypump is pas om half negen. As we speak ben ik nog op mijn werk.

Nearly finished. Ik heb net verwoed in het Engels zitten typen en begon hier ook al de zin in het Engels.
O: 2x Wasa sport cracker + hagelslag

T: appel

L: 200g aardbeien yoghurt

2x Wasa sport cracker + rozenbotteljam

T: appel

D: van alles in de wok + kruiden + mager gehakt

vanillevla

hmmm nog 5 punten over. Vanavond nog maar lekker iets bij mn kop thee
quote:es1450 schreef op 17 januari 2011 @ 18:37:

Hatseklats, Bodypump is pas om half negen. As we speak ben ik nog op mijn werk.

Nearly finished. Ik heb net verwoed in het Engels zitten typen en begon hier ook al de zin in het Engels.

Ik bedoel maar. Petje af. En dan om half 9 nog naar bodypump. Alleen door jou heb ik net m'n tramp (ik kort 'em af, maar nu moet je het niet op z'n Engels gaan lezen natuurlijk ) naar beneden gesleept om straks nog even te gaan springen, tijdens Private Practice, want ik wil natuurlijk niks missen.

Maar zo lang alleen op een cola light is trouwens wel wat weinig. Voel je je niet wat gammel?
O: weetabix met banaan

L: 3 crackers met philadelphia + ei, lemon curd en hageltjes

T: peer met ricotta, mandarijntjes

A: grote kom stevige pompoensoep, yoghurt met zemelen en muesli

Nog wel wat punten over dus misschien straks nog iets bij de thee ofzo.
Es, je had het goed dat ik nog langskom vandaag.

Vandaag de hele dag gewerkt en daar geen mogelijk om te forummen. Maar het weegschaap was vanochtend ook lief voor mij, 61,8, dus -0,6 eraf. Zag in de tabel dat er bij iedereen wat af is, wat zijn we goed bezig zeg.

Heb net mijn punten ingevoerd en nog 4 over. Zo maar wat lekkers bij de thee en dan lekker op de bank.

Gelukkig niet echt griep gekregen, maar wel ontzettend verkouden en een heel duf hoofd.

Mijn eetlijstje vandaag;

O bruin broodje met aardbeien + optimel drink

T koekje

L 3 boterhammen met ham

T fruit

D zuurkool met stukje magere rookworst

schaaltje yoghurt

T iets lekkers bij de thee
En mijn lijstje,

O 2 bruine boterhammen met appelstroop

T 2 mandarijnen

L 1 bruine boterham met appelstroop, 1 cracker met kaas, 1 cracker met ham

T cracker

D macaroni met groenten en gehakt (ingevroren van thuis meegenomen, was niet erg smakelijk..)

3,5 punt over Zo private practice kijken met huisgenoten, en die punten opmaken!

Es wat doe je voor werk eigenlijk? En Hatseklats veel plezier met springen haha Krijg door jou steeds meer zin om ook weer de trampoline op te gaan
En toen ging ik pas om 19:15 op het werk weg en heb ook nog in de file gestaan (weer een bevestiging voor mij dat ik ondanks vertragingen liever met de trein dan auto reis) en ben nu net een kwartier thuis. Theoretisch genoeg tijd om de sportspullen bij elkaar te rapen en te gaan. Maar ik verga van de honger. Nog 11 punten over. Dus ik ga maar eten.

Dus, niemand hoeft trots op mij te zijn. Maar ik heb meer dan 10 uur (met een paar forumonderbrekingen ) gewerkt, telt vast ook.
Es, eet smakelijk!

Vind het heel logisch dat je na zo'n dag met honger thuiskomt en geen zin meer hebt om meteen naar de sportschool te vliegen. Plof lekker op de bank en geniet ervan. Na ruim 10 uur werken heb je dat verdient en hoef je je niet schudig te voelen.
Hoi allemaal,

Ben net terug van de cursus en heb nu mijn streefgewicht bereikt,

ben er helemaal blij mee, kom nu in de stabilisatie periode van 6 weken, dus we zullen zien, ik woog vanavond op de cursus

73,2, er is dus 1,2 kilo eraf, woog vanavond thuis in mijn nakie 70 kilo, scheelt dus 3,2 kilo met kleding laarzen enz, nou zit ik even vooruit te denken, als ik straks niet meer in die 6 weken zit dan ga ik niet meer elke week,maar een keer in de maand, dan is het mischien handig om mijn gewicht net als jullie allen van sóchtends thuis door te geven, wat vinden jullie?

Ik ga nu even alles door lezen en probeer morgen even wat meer te reageren, heb nu gewoon even zin om even tv te kijken.

Oja super gaat iedereen zeg bijna allemaal afgevallen, ben benieuwd naar de weektotaal.

groetjes Ellen
Ellen,

Goed zeg!! En volgens mij heb je het heul snel gedaan! Knap!

Es, chillen met die billen!

Meave, wat is ricotta met peer? Hoe eet je dat? Klinkt weer interessant .
Ellen, super! Gefeliciteerd! Nu die 6 weken, heb je daar zin in?? En hoeveel meer punten mag je nu eten??

Ik heb een echt blue monday. Net m'n examen bedrijfsadministratie verknald, terwijl ik écht goed geleerd had! M'n NTI-boek bleek alleen wat makkelijker dan het Associatie-examen.. Balen, want hoe leg je dit uit aan je baas? Ik heb met twee vingers in m'n neus het VWO gehaald en nu ga ik zakken voor een MBO-examen... Mèhh..

Goede resultaten hier zeg! Ik lees al twee keer private practice! Ik ben druk bezig bij te komen met Grey's, dat heb ik net ontdekt.. Maar daarna wordt het dus private practice, whoepie! :D Fijne avond meiden

Oh, kleine EDIT, een eetlijstje!

O: 2 crackers met becel light en ham, gekookt ei en warme optimel chocomel.

T: Appeltaart (collega was jarig en ik zat op kantoor te studeren)

L: Twee boterhammen met filet amèricain en rauwkost, een glas optimel en een opkikker tomaat.

T: Banaan

A: Twee boterhammen met becel light en kipfilet (moest snel naar m'n examen)

T: 1 kitkat chunky mini en een mars mini
Ellen! wat ontzettend goed van je! Oh, wat moet dat lekker voelen zeg!

Es, nog steeds een bikkel wat mij betreft. En met 11 punten over om half 9 's avonds, is het ook hoog nodig tijd dat je even wat gaat eten ipv bodypumpen. Straks ga je daar van je graat, dat moet natuurlijk ook niet. I'm with Mife, chillen met die billen!

Ik zit nu ook te chillen, maar wel met een half uur jumpen in de benen. Toch nog gedaan...sjonge, wat ben ik trots op mezelf, want als jullie eens wisten hoe lui ik op sportgebied ben!

Fijne avond allemaal!
quote:Marjan_Viva schreef op 17 januari 2011 @ 21:36:

Ellen, super! Gefeliciteerd! Nu die 6 weken, heb je daar zin in?? En hoeveel meer punten mag je nu eten??

Ik heb een echt blue monday. Net m'n examen bedrijfsadministratie verknald, terwijl ik écht goed geleerd had! M'n NTI-boek bleek alleen wat makkelijker dan het Associatie-examen.. Balen, want hoe leg je dit uit aan je baas? Ik heb met twee vingers in m'n neus het VWO gehaald en nu ga ik zakken voor een MBO-examen... Mèhh..

Goede resultaten hier zeg! Ik lees al twee keer private practice! Ik ben druk bezig bij te komen met Grey's, dat heb ik net ontdekt.. Maar daarna wordt het dus private practice, whoepie! :D Fijne avond meiden!

En niet te vergeten 'Hawthorne', na Private Practice, om half 10. Ook erg leuk!

Balen van je examen. Kun je het niet over doen? Niet dat een her alles is, maar goed...dan heb je in elk geval nog een kans en meestal doe je het zo'n tweede keer beter.
Phoe Ellen, dat heb je echt snel gedaan. Jij bent echt het ideale afvalvoorbeeld. Ik zou bijna vragen hoe je het gedaan hebt, maat eigenlijk weten wij dat al je hebt gewoon een ijzeren discipline. Zoals ik de dagen dat ik mij strak aan de punten gehouden heb de afgelopen paar maanden op een hand kan tellen, kun jij geloof ik de dagen dat jij je níet aan de punten gehouden hebt op een hand tellen.

Hier heb ik trouwens nog een zak chips achter in de kast gevonden. Ovenbaked van Lays. De minst slechte chips of zo en gelukkig heeft vriend meegeholpen. De punten zijn nu wel meer dan op
De tussenstand staat trouwens op 17 deelnemers en 15 kilo verloren deze week.
quote:hatseklats schreef op 17 januari 2011 @ 18:33:

Die b'tweens zijn echt maar 2 punten? Da's niet zoveel...hmm...

Wel de B'tweens met chocoladesmaak... Dat was (wonderbaarlijk genoeg) de lichtste variant bij de Makro. De vruchten- en notenrepen kosten misschien wel meer.
Ellen, gefeliciteerd! Wat ontzettend goed van je!

Dat er nog maar velen van ons mogen volgen.
wauw ellen wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!!!!
Jemig wat goed Ellen. Gefeliciteerd!

En Es, bikkel hoor. tot zo laat werken. Kan me voorstellen dat je geen zin/puf meer had voor sporten.
Ellen, wat goed joh! Heerlijk gevoel he? Van harte hoor!

En verder weer flink in de min gedoken deze week. Trots op ons.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Kwam er vanochtend achter dat je na een nacht met max 2 uur slaap zwaarder bent dan als je gewoon goed slaapt... Pfff, was hier echt een night from hell met twee om en om brullende jochies.

En ik voel me nu moe en zwaar. En krijg zin in slecht voer. Gebakken eieren met kaas en spek enzo. Ben ik dan toch een emo-eter..?
Ellen, gefeliciteerd. Ik stop een virtuele veer in je ongetwijfeld slanke reet, goed? Wow. Goed voorbeeld doet goed volgen, zegt men. Ik heb dus volop hoop voor de rest van ons!

Mife, peer (of appel) in de grill-pan (even 'voorkoken' in de magnetron is wel handig). Ricotta losroeren met wat honing en kaneel. Bij de warme peer en smullen maar. Als ik haast heb, sla ik de grill-pan over en gaat het fruit alleen in de magnetron. Het is een variant op een BBQ-recept dat ik hier in een boekje heb staan.

Marian, jammer van je examen. Misschien valt de uitslag mee?

Es, lang gewerkt gister. Bikkel!
Ellen, wat goed! Hoe lang heb je er over gedaan?

Meave, klinkt goed. Dat ga ik binnenkort ook eens proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven