Recepten uit de Allerhande - Top of flop?

03-01-2011 16:34 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig maak ik een recept uit de Allerhande. Niet al te moeilijk en (vaak) erg lekker. Nou zijn er ook veel recepten die ik oversla; omdat sommige ingrediënten mij niet aan staan of omdat het plaatje er niet lekker uit ziet. Nou leek het mij wel handig om binnen dit topic al je recepten uit de Allerhande + ervaringen neer te zetten. Wat is een aanrader? En wat absoluut niet?

Zo eet ik vanavond de ovenschotel met spitskool uit de Allerhande van januari. Ben benieuwd!
quote:boebele schreef op 16 januari 2011 @ 10:22:

ow sorry hihi Vergeven!
quote:Strik schreef op 16 januari 2011 @ 10:46:

[...]

Ik zie nu dat ik water had getypt, ik bedoelde bouillon Over de slagroom heb je gelijk, ik had zelf ook al bedacht dat ik volgende keer waarschijnlijk toch gewoon twee bekers moet gebruiken. De verhouding klopte nu niet helemaal.

Gisteren heb ik wat uitgebakken spekjes in mijn soepkom gegooid, dat vond ik ook erg lekker!

Spannend, die spekjes.

Heb je dan van die kaantjes gedaan of meer met dat rode vlees er ook aan?

En hard of zacht gebakken?
quote:eleonora schreef op 16 januari 2011 @ 11:05:

[...]

Spannend, die spekjes.

Heb je dan van die kaantjes gedaan of meer met dat rode vlees er ook aan?

En hard of zacht gebakken?

Die met vlees er nog aan. Kaantjes heb ik nog nooit gegeten maar het lijkt me niets, dat is alleen maar vet toch? Zo'n hap vet lijkt me zo.. eh, vet En smaakloos.

Ik heb ze gebakken tot ze een kleurtje hadden maar nog niet helemaal hard waren. Vond het erg lekker!

Misschien roer ik ook een keer een beetje zachte mosterd door een kop soep, ben benieuwd hoe dat smaakt.
Wat ik ook wel eens heb gemaakt bij kaassoep alleen, is blokjes ham gebakken ipv spek. Zelf ben ik niet zo gek op spek. Met ham kan je dan zo'n dikke plak nemen of gewone plakjes en verschillende soorten ham. Misschien ook lekker bij die knoflooksoep.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ben pas op bladzijde 6 ofzo, maar wie zou voor mij het recept van de spruitenstoofpot willen plaatsen? de link doet het niet (bij mij??) en op de site kan ik het recept ook niet vinden..
Ingrediënten

2 eetlepels olie

1 ui, grofgesnipperd

1 grote winterwortel, in plakjes

150 g knolselderij, in blokjes

4 aardappels, in grove stukken

400 g spruitjes, schoongemaakt

1 groentebouillontablet, verkruimeld

1 laurierblad

2 theelepels gedroogde tijm

400 ml droge witte wijn

1 zakje hazelnoten (75 g)..Bereiden

In braadpan olie verhitten. Ui en wortel 2 min. fruiten. Knolselderij, aardappels en spruiten toevoegen en al omscheppend 3 min. meebakken. Bouillontablet, laurierblad en tijm toevoegen. Wijn erbij schenken. Gerecht aan de kook brengen en met deksel schuin op pan in 30 min. zachtjes gaarstoven. In droge koekenpan hazelnoten goudbruin roosteren. Noten op snijplank laten afkoelen en grof hakken. Spruitenstoofpot op smaak brengen met zout en peper. Laurierblad verwijderen. Groenten, met een beetje stoofvocht, over vier diepe borden verdelen. Bestrooien met hazelnoten. Lekker met donker volkorenbrood.
Dit recept maak ik wel eens als we eters krijgen. Kip in de hoed, kent iemand dat? Het is superlekker en precies genoeg voor 4 personen. Maak er meestal alleen een frisse salade bij. Ik zou zelf niet zo gauw iets maken waar fruit inzit, maar toen ik dit jaren geleden eens bij een vriendin at, was ik verkocht. De combinatie van kip, kersen, kerrie en gember is (onverwacht) heerlijk.
Oh, en de knoflooksoep staat ook hier op de to-do-list
Boebele, bedankt! ik ga het van de week eens maken!

Maris, die kip in de hoed kreeg ik pas van een vriendin doorgemaild, die was ook erg enthousiast,

ik ga m binnenkort ook eens maken, net als de knoflooksoep van Eleonora!
quote:_maris_ schreef op 16 januari 2011 @ 13:29:

Dit recept maak ik wel eens als we eters krijgen. Kip in de hoed, kent iemand dat? Het is superlekker en precies genoeg voor 4 personen. Maak er meestal alleen een frisse salade bij. Ik zou zelf niet zo gauw iets maken waar fruit inzit, maar toen ik dit jaren geleden eens bij een vriendin at, was ik verkocht. De combinatie van kip, kersen, kerrie en gember is (onverwacht) heerlijk.

Het recept op zich vind ik heel leuk. Het gerecht, de vorm. De ingredienten spreken me alleen niet aan hahahahaha!

Ik ben niet zo'n kerrie/gember/warme kersen fan.

Maar die taart, 'de hoed' vind ik enig!

Ik zou zo weleens een soort saucijcenbroodjestaart of andere hartige taart met zalm of ham en prei willen maken. Dus dank je wel voor het idee Maris!
De ingredienten spraken mij ook écht niet aan Eleonora, maar misschien zou je het toch eens moeten kunnen proberen

Maar je kan de hoed natuurlijk ook met andere ingredienten vullen, het ziet er inderdaad erg leuk uit.
Ik maak vaker hartige taarten maar deze ken ik niet en ga ik deze week proberen
En dat mag niet, ik heb je gestaft.
quote:Teigera schreef op 04 januari 2011 @ 19:23:

Mijn favorieten die ik zo even snel uit mijn hoofd weet zijn:

courgettetaartje

Ik heb zeker vaker recepten uit de Allerhande gekookt, maar deze komen even het eerst in me op.Deze heb ik gisteren gegeten en het was heerlijk. Wel iets langer in de oven, want het was nog een beetje vloeibaar. Volgens mij had ik het vocht niet goed genoeg uit de courgetterasp gedrukt.
Ik vind de Allerhande absoluut briljant. Super dat hij bestaat!

Ik vind de pasta's vaak lekker. Zoals die met chorizo en doperwtjes. Telkens als ik hem aan het maken ben (tot op het laatste moment), denk ik: 'dit kan toch niet lekker zijn, al die losse ingredienten, is dat niet droog?' en elke keer schep ik twee keer op.

De pasta met boerenkool en Italiaanse worstjes was ook heerlijk!
vanavond kip in de hoed
Vanavond deze gemaakt, gestoofde pompoen met penne:

http://www.ah.nl/recepten ... &rq=penne+pompoen+ricotta

Kende hem al, maar dacht: laat ik die weer eens doen. En hij was nog steeds erg lekker! Heb geen tomatensaus uit blik gebruikt want dat vind ik nooit zo lekker. In plaats daarvan 2 blikken gepelde tomaten genomen en daar een half bouillonblokje, zout, peper en een klein beetje tomatenpuree doorheen gedaan. Veel lekkerder dan die meuk uit een potteke.
@Tegucigalpa: leuk dat het beviel!! Je moet inderdaad de courgette goed deppen om te zorgen dat het geheel niet te nat wordt. Moet hem binnenkort ook maar weer eens maken, het is alweer even geleden.
Kip in de hoed was een succes hier!
Ineens gaat er een lampje branden bij het courgette-taartje...die heb ik ook gemaakt met Pasen. Vond 'm ook erg lekker!!

En die knoflooksoep ga ik me binnenkort ook eens in verdiepen. Leek me eerst niks, hoewel ik erg van knoflook houd, maar na alle enthousiaste reacties hier kan ik het echt niet laten!
quote:eleonora schreef op 16 januari 2011 @ 16:59:

[...]

Het recept op zich vind ik heel leuk. Het gerecht, de vorm. De ingredienten spreken me alleen niet aan hahahahaha!

Ik ben niet zo'n kerrie/gember/warme kersen fan.

Maar die taart, 'de hoed' vind ik enig!Zo reageerde ik ook de eerste keer dat iemand me het recept vertelde. Evenals iedereen aan wie ik het recept vertel. Maar echt, ik ken niemand die het na het proberen niet ontzettend lekker vond! Oooh het is zalig, ga het binnenkort weer eens maken! (okee, misschien is het niets als je de ingrediënten sowieso niet lekker vind. Maar voor alle anderen: probeer het! Echt! Het is de moeite waard, ook al is dat moeilijk voor te stellen bij het zien van het recept )
kersen kun je vervangen door ananas!!
quote:schuddebuikje schreef op 13 januari 2011 @ 17:14:

Ik ken ook een lekkere franse tomatentaart met croissantdeeg-dijonmosterd-gruyere kaas- trostomaten-provencaalse kruiden-olijfolie. Ook lekker.Woei, dat klinkt lekker! Zou je het recept willen/kunnen plaatsen? Bedankt alvast!
Ik ga even voor je kijken moment.
http://www.smulweb.nl/794 ... tomatentaart-van-guylaine

lukt het op deze manier? Ik hoop het, hij is echt heel lekker

Laat maar weten als je hem eens gemaakt hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven