Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
Noppie, leuk zumba, Ik zou morgen ook gaan starten met een aantal proeflessen, maar moet het minimaal nu 1 week uitstellen.

Zwemmen doe ik ook maar niet vanavond.

Ik heb het even gemist van die cake. is dat cake gebaseerd op appelmoes?
oaj, dat is leuk! Veel plezier!

De cake is een gewoon pak cake waarbij je de boter vervangt door een zelfde hoeveelheid appelmoes. Ja, de cake is stuk minder ongezond, nee, de appel proef je niet (en ja hij wordt dus wel wat kleffer blijkbaar:)).

Gossie, wat vervelend zeg, 2 weken niet praten, dat zou hier ook een drama zijn! Beterschap!

Appel: even ter geruststelling: er heerst heel veel griep op het moment, en een deel daarvan heeft ook veel gehoest (de griep kent vooral veel luchtwegproblemen), misschien is het dus gewoon iets wat je in je omgeving hebt opgepikt.

Meave, waar smaakt ricotta naar? Is dat niet juist erg vet ?

(zoals creme fraiche ofzo?)

O: 1/2 schaaltje 0%yoghurt met honing, 2 crackers philadelphia en linera smeerpate

T: mineola

L: 3 boterhammen (kipfilet, philadelphia, 30+kaas), bekertje karnemelk, peer

T: niets

D: klein beetje aardappelblokjes, roerbakgebeuren (ui, champignons, knoflook), broccoli, schnitzel

straks nog zo`n bakje heerlijke yoghurt denk ik.
Finette, balen zeg! Beterschap!

Mife: ik ben de fruitmousse persoon! Toen ik nog geen Combipas had, schreef ik al m'n punten nog op vanuit de boodschappengids, daarin staat de vruchtenmousse van Albert Heyn voor 1 point. Dus dat hou ik lekker zo, hihi!

Hier gaat het goed vandaag. Heb het alleen continu zó koud! Dus ben net al onder de douche gedoken, gelijk na het avondeten.. Zit nu al in pyama en badjas en heb het nog stééds koud!

O: Twee knäckebröd met filet amèricain, een gekookt ei en een glas optimel.

T: Appel, banaan en een verkade dagbreker.

L: Een boterham en twee knäckebröd met philadelphia light en komkommer, een glas optimel en een cup-a-soup thai spicy chicken.

T: Snelle Jelle minder suiker

A: Witte bonen in tomatensaus, rundertartaartje en een aardappel. Als toetje vruchtenmousse.

Nu maar even voor de haard zitten. Fijne avond allemaal!
Bentetje, ricotta smaakt naar ricotta. Ehm, het is gladder dan cottage cheese/huttenkase. Maar niet zo glad als kwark. Voor bij warme peer kun je het zoeten met bijvoorbeeld honing of zoetstof. En dan wat kaneel erdoor als je dat lekker vindt. Het is 3 PP per 60 gram.
Meave, lekker onder de 90!

Nero, vliegende start hoor. Dat geeft gelijk energie om flink door te gaan vind je niet?

Finette, beterschap! Lang leve het forum dan. Waar je toch je verhaal kwijt kan.

Noppie, jij ook beterschap met je zieke kind.

Het blijft kwakkelen he? Na morgen krijgen we weer vorst, zal nog wel weer meer griepgevallen opleveren.

Eetlijstje:

O. bruin bolletje honing

T. Peer

L. 3 br. boterhammen, 2 met kipfilet, 1 met hagelslag, beker karnemelkd

T. Appel en 1 br. boterham met appelstroop

En een koekje op kraamvisite, tel ik niet, was zo'n kleintje.

D. AH stoommaaltijd, kabeljauwfilet Andalusië. Slechts 10 punten! Ik heb het 2x ingevuld maar echt maar 10 punten. Goed om te weten.

Ik heb er dus nog 3 over voor vandaag. Maar dat laat ik maar even zo denk ik.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
nou vind ik dat er aan huttenkase nauwelijks smaak zit, is dat dan bij ricotta ook zo? Waarom eet je het dan? Doet het aan dikke yoghurt denken of niet? Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen....
nou vind ik dat er aan huttenkase nauwelijks smaak zit, is dat dan bij ricotta ook zo? Waarom eet je het dan? Doet het aan dikke yoghurt denken of niet? Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen....
Ik eet het met warme peer, honing en kaneel. En dat vind ik heel erg lekker. Misschien gewoon eens proberen?

Huttenkase vind ik ook wel lekker trouwens. Op een cracker, met tomaat.
Ohh ik heb één keer Hüttenkäse gekocht uit nieuwsgierigheid. Ik opende dat bakje en ik werd spontaan misselijk, wat ziet dat er vies uit zeg! Het leek wel beschimmelde kwark haha! Geen succes dus.. Als ricotta erop lijkt, sla ik dat ook over hihi!
Beschimmelde kwark? Dan was het misschien ook wel niet goed. Het is meer klonterige kwark. En nee, het smaakt anders. Echt.
Mmm nu word ik tóch nieuwsgierig.. Waar zou je het nog meer mee kunnen combineren dan? Wel weight watchers proof natuurlijk hihi!
http://www.ah.nl/recepten ... dishType=brood/sandwiches

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=huttenkase&slim=on

Of bedoelde je ricotta?

http://www.ah.nl/recepten ... &course=nagerecht&slim=on

Marjan, ik ben ook geen fan van de hutenkase. Een vergelijking met overjarige kwark, hahaha. kan me er iets bij voorstellen....

De eerste dag niet praten zit erop. He t meest frustrerende is het naar mijn kinderen toe, voor mij. Ik zie dat ze wat lopen te zoeken, weet waar het ligt en kan het niet roepen. Ze terecht wijzen etc. Gaat allemaal met minder kracht. Hoop wel dat ze me serieus blijven nemen. Moeders op school hadden al geroepen, dat is mooi want dan kan je moeder niet boos worden, dus dat zeiden ze ook. Wel even laten zien, dat ik dat heel goed duidelijk kan maken, hahaha.

De weegschaap schiet nog steeds naar beneden. Kijken of dat zo blijft. In ieder geval straks weer officieel wegen bij de bijeenkomst. Luisteren gaat prima.
Goedemorgen dames,

gister heerlijk uit eten geweest bij de japanner, allemaal kleine gerechten en dus zat ik vrij snel vol. Heerlijk gegeten voor ik gok maximaal 19/20 punten.

Ik meng mij niet in de kazen-discussie, vieeess

Finette, 2 weken?! Wat lang! Hopelijk maken je kindjes er niet teveel misbruik van
Wel leuke tips die je hier allemaal opdoet! Die fruitmousse en appelmoescake ga ik ook zeker onthouden

Pfff Finette, dat zal ook niet meevallen zeg. Ik ben één keer mijn stem kwijt geraakt, dat was voor drie dagen en ik werd er knettergek van. Beterschap

Ik meng me wel in de kazendiscussie, lekkerrr! Dat mis ik toch wel hoor, sinds ik met ww bezig ben. De kaasplank op verjaardagen laat ik nu voor wat het is.

Vanmiddag ga ik lunchen met een vriendin.. Heb als ontbijt al heel bewust 2 knäckbröd met appelstroop gehad en een kop thee, en de tussendoortjes van vandaag worden fruit. Vanavond ook nog naar de bioscoop, moet ik de blauwe m&m's trotseren.
quote:bentetje73 schreef op 25 januari 2011 @ 19:29:

Appel: even ter geruststelling: er heerst heel veel griep op het moment, en een deel daarvan heeft ook veel gehoest (de griep kent vooral veel luchtwegproblemen), misschien is het dus gewoon iets wat je in je omgeving hebt opgepikt.

Gelukkig! Loop er nu al meer dan een week mee, maar omdat ik geen andere klachten heb (rillerig, koorts, iets in die zin), zie ik het voorlopig nog even aan.

Haha, die hüttenkäsediscussie... Wij hebben het laatst ook in huis gehad, dus ik snap de vergelijkingen. Vond het zelf niet vies, maar om nou te zeggen dat het echt lekker is? Wat ik nu ga zeggen, heb ik al vaker hier opgeschreven, maar misschien is het nog wel een handige tip voor de nieuwelingen. Ik zag Marjan van de week namelijk nog iets posten over 'saai' broodbeleg. Dus de rest, begin maar alvast aan de volgende alinea, dan ga ik m'n zegje doen. Wij kopen tegenwoordig altijd smeerkaas bij de Lidl met 0% vet (of 0,2%, maar in ieder geval nagenoeg niks). Zakje Duyvis dipsauskruiden erdoorheen mengen en je krijgt onwijs lekkere smeerkaas. En het mooiste is, ze verkopen tig verschillende zakjes, dus je kunt steeds weer andere smeerkaas maken. En je moet er heel veel van eten voor je pas punten hoeft te tellen, dus...

Mijn vriend heeft trouwens helemaal de Thaise curry's ontdekt. Heel makkelijk te maken, maar ook erg lekker. Er gaan wat standaarddingen in, zoals kokosmelk en currypasta, maar verder kun je erg variëren in groenten, vlees/vis, etc. Rijst erbij serveren en je bent klaar. Gisteren heeft me dat voor de hele maaltijd 10 punten gekost, waarbij ik voor de rijst een onbeperkte portie van 7 punten heb gerekend. De curry was dus maar 3... Misschien een ideetje voor anderen?
dat is wel heel weinig inderdaad! Lekker he, curry! Maar 3 punten? Voor vlees/vis.kokosmelk en currypasta??

Aha, zijn het die kruiden die je erdoor doet, ik dacht altijd gewone kruiden., Hierbij kan ik me wel voorstellen dat het lekker is, ik ga het ook eens proberen, alleen heb ik net de weekboodschappen weer binnen, dus andere keer!
Bentetje, inderdaad maar 3 punten. We hebben de minst vette kokosmelk van Jumbo genomen en currypasta heb je in verschillende varianten. Groen is de minste punten, maar ook het pittigst. Dan komt rood, die vind ik het lekkerst. Je hebt ook nog currypasta's met noten of in het geel, maar die kosten allebei meer punten dan de rode. Groenten zijn natuurlijk geen punten waard en wij hebben er gisteren gamba's doorheen gedaan. In totaal voor 4 porties in 1 keer gekookt (2 vandaag, 2 gisteren) en daardoor is het aantal punten zo laag gebleven. De hele pan was namelijk 13 punten.
Volgens mij heeft Appel alleen rijst en groente op? Met vlees en vis kom je hoger uit.

Ik eet dat soort dingen heel vaak, maar ik reken dan 7 voor rijst, 5 voor vlees/vis en 3 voor saus.

Ik zit er trouwens serieus over na te denken eens te stoppen/minderen met vlees. Ik had van sint al een vegetarisch kookboek gevraagd maar niet gekregen. Weet iemand nog een leuk vegetarisch kookboek? Meave? Of vervang jij gewoon het vlees door tofu? Ik hoef helemaal niet perse vlees te eten maar ik weet vaak niet zo goed hoe ik een lekker en niet saai vegetarisch gerecht kan maken.
Oh toch gambas erdoor. Die lust vriend weer niet, maar daar kun je idd ook best veel van eten voor weinig punten.
Es, de gamba's hadden we berekend aan de hand van de verpakking en dat kwam nog voordeliger uit dan de punten uit het boodschappengidsje (daar zeggen ze 3 voor 120 gram).

Ik eet tegenwoordig veel minder vlees dan vroeger, omdat mijn vriend het niet eet. Vis wel, dus we nemen dat sowieso wat vaker. Maar als je echt vleesloos wil eten, hoeft dat helemaal niet saai te zijn. Experimenteer eens met kruiden, die kunnen gerechten ook een verrassende smaak geven. Ze verkopen in de supermarkt ook een hoop vleesvervangers mét smaak. Quorn heeft bijvoorbeeld gehaktvervanging, ideaal voor door een lasagne. En wat ik ook lekker vind van Quorn, zijn de Des-blokjes (als ik de naam goed heb).
Of als je een keer op z'n Hollands groenten met aardappelen wil eten en geen gehaktbal of rundervink ernaast wil leggen, kun je denken aan vegetarische schnitzels, kaasburgers o.i.d. Eigenlijk zou je gewoon eens in het koelvak van de supermarkt moeten kijken wat ze allemaal hebben. Da's nog best veel!
Appeltje, dat klinkt lekker zeg, binnenkort maar ook eens proberen.

Es, ik weet geen kookboek zo snel, niets te vinden op Bol? Ik eet wel vaak ham op brood maar 's avonds laat ik vaak het vlees voor wat het is, of neem vis, soms een klein beetje kip.

Marjan, mijn broodbeleg varieer door met toevoegingen te werken, komkommer, augurk, sambal etc.
Ik denk dat er genoeg kookboeken zijn, maar ik wil een leuke

Wat zei de weegschaal bij de ww bij jou vanochtend?

Ik ben hier ook geen vriendjes met mijn schaap. En dat terwijl ik al sinds zaterdag geen dag over mijn punten heen ben gegaan. Nou ja behalve zondag. Maar het is al halverwege de week en ik heb nog de helft van mijn vrije punten (week loopt t/m vrijdag). Dat gebeurd hier niet vaak en als dat betekend dat ik niet afval dan doen we dat ook niet zo snel weer
Mijn weegschaap was vanmorgen ook minder aardig dan afgelopen maandag, terwijl ik me netjes aan mijn punten gehouden heb. Alleen niet gesport maandagavond, vanwege het vele hoesten. Het scheelde meer dan een halve kilo. Nou ja, ik heb intussen geleerd dat ik me daar niet meer teveel van aan moet trekken en dat het om de resultaten op maandag gaat. Waarom ik dan toch doordeweeks nog eens weeg? Ehm... omdat ik té nieuwsgierig ben ofzo. Moet volgende week weer ongesteld worden, dus ik verwacht er sowieso maar niet teveel van a.s. maandag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven