Lijf & Lijn alle pijlers

WW - We blijven doortellen

07-11-2010 18:37 2551 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen crashdieten, shakes of moeilijke recepten. Gewoon eten wat je wilt, maar binnen je punten blijven dat is het devies. En het werkt.

Hier gaan wij verder. De een iets sneller, de ander iets langzamer, maar allemaal op weg naar een gezond gewicht.

Nieuwe schrijvers zijn altijd welkom. Schrijven helpt om je motivatie te houden. Kom ons motiveren en raak zelf gemotiveerd door dit topic om de zak chips (32 punten!) of de 100g plak chocola (10 punten!) toch maar te laten staan.

Onze resultaten tot nu toe*:

Week 6: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 5.6 kilo. Gemiddeld -0.3 pp. Echter veel plusjes, dus ik verwacht beter na mijn vakantie!

Week 5: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 8,6 kilo. Toch nog gemiddeld 0.6 afgevallen.

Week 4: 15 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 7,5 kilo. Gemiddeld afgevallen 0.5.

Week 3: 17 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 15,0kg dus gemiddeld 0,9! Ga zo door allemaal

Ellen heeft haar streef bereikt!

Week 2: 16 gewichten doorgegeven. Totaal afgevallen 16.7. Gemiddeld afgevallen -1.0

naamlengtestartgewichtgewicht nustreeftotaal afdeze weekBarcode1.58m69.561.8557.7-0.4Anky1.78m83.384.575+1.2+1.0Appel1.69m86.078.370.07.7-0.6Meave1.69m100.788.57512.2-0.1bentetje1.72m105.082.77522.3+0.5Winterdip1.73m81.065.063.016.0-1.0Es1450 1.75m86.076.7729.3-1.9Noppie1.79m106.093.48012.6+1.2Hatseklats1.82m98.392.7805.6-0.9Ellen331.72m93.570.47423.1-1.1Finette1.60m101.491.08010.4+0.4Jo1.70m86.481.5704.9-0.1Marjan1.80m91.581.17510.4-0.3Mife1.73m9279.37512.7+0.3Nero1.84m86.581.8704.7-0.6Elmanita1.76m85.582.4783.1-0.8Madelon1.74m93.692.4801.2-1.2

Iedereen die, zonder het even te melden, twee weken niet post haal ik uit de tabel. Dit om alles een beetje overzichtelijk te houden.

*Copyright tabel Propje. Bedankt voor je inzet.
wat een lekkere recepten komen hier voorbij zeg! Vandaag is m'n thuisdag en dan vind ik het toch lastiger gezond en regelmatig te eten. Desondanks heb ik me keurig kunnen inhouden! Ik word wel zwaar op de proef gesteld want gister was vriend jarig (ww-maaltijd genuttigd en had punten over dus een rijstevlaaitje gegeten) en vandaag is m'n vader jarig... Neem nu geen taart maar wel een wijntje en wat hapjes. Eet wederom erg light vanavond (ww-macaroni) dus dan mag het. Oh ja, vrijdagavond ga ik ook nog uit eten! Pffff... Lijn-technisch geen goede week!
Es, ik vind de Dunne Vegetarier een leuk boek.
als ik nou dat boek lees wordt ik dan ook dun? Wil ik evt vegetarisch zijn nog wel voor overwegen!

Tot nu toe gaat het prima hoor, maar ik ben alleen thuis vanavond, ik hoop dat ik me beheersen kan
Tuurlijk kun je dat! Haal anders van die kleine zakjes Snack-a-Jacks. Die zijn niet zoveel punten waard en daarvoor mag je gewoon een HEEL zakje leegeten! Zul jij zien dat je snackbehoefte vervuld wordt en je er tóch een goed gevoel aan overhoudt.
Hey allemaal!

Net weer een half uurtje gesprongen. Begin het toch steeds leuker (en makkelijker) te vinden. In het begin wilde ik nog wel eens uit belans vliegen , maar inmiddels kan ik al helemaal op de maat van de muziek springen. Anyway, een half uur weer achter de rug en daarmee een lekker voldaan gevoel.

Finette, sjonge zeg...wat heb jij het te pakken dan! Klinkt heel vervelend en bijna een mission impossible, zo lang niet mogen praten. Gaat het nu een beetje? Merk je dat het iets op knapt? En Appeltje dus ook ziek! 't Gaat ook wel erg rond hè?

Ik ga me verder niet in de hutenkase-discussie mengen, want dat is nu een van de weinige kazen die ik niet zo lust. Maar die curry daarentegen...jammie! En wist je dat WW op hun site daar een recept voor hebben? Aardappelcurry met kip. Ik had heb vorige week gemaakt. De saus vond ik wel wat waterig, maar morgen (dan maak ik het weer) ga ik er wat bloem doorheen gooien, in de hoop dat het iets meer bindt. Verder, prima sausje en eten voor weinig punten!

En Nero, eet je die kaasmacaroni? Want die heb ik vorige week geprobeerd en die kwam bij mij binnen met stip op 1. Heel makkelijk te maken, lekker met cheddar en parmezaanse kaas, wat ui, bloem, mosterd en klaar ben je. Echt lekker!

Nou, dat was mijn bijdrage in de recepten vandaag. Mijn schema van vandaag:

O. vitalu met vruchtenhagel en roggebroodje met 20+ kaas

T. latte

L. cornflakes met melk

T. mineola

D. aardappeltjes uit de oven, gemengde sla en een kipfiletje.
Nee Hatseklats, macaroni met tomaat rn paprika uit het 365-kookboek. Maar die macaroni met kaas had ik ook voorbij zien komen en staat al bij m'n favorieten!

Mijn eetlijdtje:

O magere yoghurt met All Bran en een Vitalu met filet americain

T mandarijn

L twee bruine boterhammen met corned beef, Slankie en rauwkost en twee kiwi's

T opkikker

D macaroni met tomaat en paprika

verjaardag dus een paar wijntjes en wat hapjes.
mmm, die kaasmacaroni klinkt goed, en dat terwijl kaas toch emestal garant staat voor veel punten!?

O: 2 crackers, philadelphia, filet amercain, peer

T: Bolletje roodfruit ontbijtkoek

L: 2 witte bolletjes, 1 met ei en 20+kaas, 1 met kipfilet, tomaat en philadelphia, halve bruine boterham met 20+kaas

T: 3 dropjes

D: ovenaardappeltjes, sla, zalmmoot, beetje danone starcciatella yoghurt toe
quote:bentetje73 schreef op 26 januari 2011 @ 15:36:

als ik nou dat boek lees wordt ik dan ook dun? Wil ik evt vegetarisch zijn nog wel voor overwegen!

Tot nu toe gaat het prima hoor, maar ik ben alleen thuis vanavond, ik hoop dat ik me beheersen kan En...wil 't een beetje?
Ik kom net terug van de cursus. Ik ben twee weken niet geweest, heb me twee weken keurig aan m'n puntenbudget gehouden en ik ben gewoon gelijk gebleven! Nog steeds 81,4, net zoals twee weken geleden. Eigenlijk baal ik, maar ik zoek net zo hard naar de redenen voor dit gelijk blijven. Ik kwam op het volgende uit:

- Misschien zit ik op een plateau. Op de cursus vertelde een vrouw (die vandaag haar 10% haalde!) dat je stofwisseling een race begint, dan even pauzeert (zo'n twee weken) en dat die race daarna verder gaat. Dus dat dit niks is om je zorgen om te maken en dat ik volgende week vast en zeker weer ben afgevallen. Hier valt niks aan te doen, behalve doorzetten.

- Ik zit een beetje verstopt. Vanaf zondag. Dit zou goed de reden kunnen zijn. Ik voel me namelijk best opgeblazen.

- Ik hou vocht vast. Ook dit kan goed, ik heb nog 3 pillen in m'n strip zitten voor de stopweek, en rond die tijd val ik vaker minder hard af.

- Ik variëer niet genoeg met m'n eten. En dan met name m'n ontbijt. Ik eet eigenlijk iedere ochtend twee volkoren knäckebröd met filet amèricain of ham, een ei en een glas optimel. Dit ga ik van de week toch meer afwisselen. Dus yoghurt met muesli, een boterham of rijstwafels nemen i.p.v. de volkoren knäckebröd. De tussendoortjes wissel ik best veel af, maar 's ochtends neem ik wel altijd fruit. Dit hou ik liever zo want dit is een gewoonte die ik vast wil houden.

- Ik hou na het avondeten teveel punten over die ik eigenlijk altijd besteed aan iets ongezonds (LU chocomoments of iets anders met chocola), misschien moet ik in plaats hiervan iets 'verantwoorders nemen. Ik heb nu dus sultana's (à 4,5 punt per pakje) ingeslagen, lijkt me altijd nog beter dan een LU chocomoment (=4 points per koekje).

Gek hè, dat ik daarover zo kan brainstormen haha. Maar ik geef de moed niet op hoor, dát zou pas stom zijn. Ik ben nu al zóver! Volgende week beter, het kan niet altijd feest zijn op die weegschaal en hier moet ik even doorheen!

Eetlijstje vandaag:

O: Twee knäckebröd met filet amèricain, een gekookt ei en een glas optimel.

T: Banaan

L: Volkorenpistolet gezond (zonder kaas, dus alleen met ham, ei, tomaat, komkommer, sla en rode ui)

T: Mueslireep light van AH (lekker!! en maar 2 points)

A: Spruitjes, aardappelen en pangasiusfilet. Een beetje appelmoes erbij en als toetje vruchtenmousse 0%.

T: Twee sultana's perzik/sinaasappel.

Nu dus nog 5,5 points over.. wat moet ik daar nou mee? Laten voor wat het is of tóch nog iets lekkers nemen? Ik wil niet alles wat ik lekker vind laten staan omdat ik bang ben dat ik daardoor op dit kleine plateautje terecht ben gekomen...

De smeerkaastip ga ik zeker uitproberen, klinkt lekker! Ook naar het recept met de currypasta ben ik héél benieuwd, zou dat geplaatst kunnen worden?? ;)

Fijne avond!
Heb voor die 5,5 points toch nog een LU Choco moment genomen, haha! Nou ja, dat is mijn lekkers voor vandaag..

Zit nu te denken dat het voor mij misschien ook wel goed is om 1 of 2 dagen per week vleesloos te eten.. Is er hier iemand 'semi-vegetarisch'? Dus voor 1 à 2 dagen per week? En hoe bevalt dat? Het is natuurlijk ook nog eens goed voor het milieu hè, haha!
Hey Marjan,

Da's inderdaad balen! En al die redenen die je opgeeft, zouden heel goede boosdoener kunnen zijn, als je je verder gewoon netjes aan de punten hebt gehouden. Ik zou zeggen, geniet even van vanavond, en ga morgen vol goede moed verder. Er komt vanzelf een moment dat je opeens wel afvalt en wie weet gaat het dan opeens snel!

Ik probeer het overdag trouwens zo te regelen, dat ik 's avonds nog een paar punten voor een latte en eventueel een koekje over heb. Verder niks. Als ik namelijk 8 punten over zou hebben (ik noem maar even wat), dan zouden die opgaan aan chips, chocola of wat dan ook, en ondanks dat het dan binnen de punten zou passen, is het nog niet goed. Dus misschien kun je je schema op die manier wat aanpassen. Een fijnproever van LU kosten je maar 1 of 2 punt(en), als je de goede neemt. Kun je dan beter doen dan die chocomomenten, hoe lekker ze ook zijn.

Die kaasmacaroni is trouwens vegetarisch, dus ook voor jou een aanradertje!
Hatseklats,

Dankje voor je tip! Ik moet er inderdaad maar voor zorgen dat ik niet zoveel punten over heb 's avonds. Juist om ze over te houden lunch en ontbijt ik wat minder heftig (allebei rond de 7 points). Als we dan 's avonds ook mager eten (best vaak aardappelen, groenten en mager vlees) hou ik altijd veel over. En dat gaat inderdaad op aan ongezonde dingen. Dat is niet dé manier, dus dan maar een boterham extra tijdens lunch of ontbijt, zou veel schelen!

De kaasmacaroni lijkt me heerlijk, die ga ik snel uitproberen!

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij fijnproevers? Kan ze niet terug vinden op internet hihi!
Sorry, ik bedoelde de fijnproevers van verkade, niet van lu....
hmmm... kaasmacaroni. Klinkt goed.

Ik ben trots op mij. Vanavond direct uit het werk 5 kwartier naar de sportschool gegaan. Normaal trek ik dat heel slecht doordeweeks want ik maak lange dagen, ben vaak laat thuis en heb dan al een uur wandelen in de benen. Maar na die 1,5 + van afgelopen maandag toch maar een extra sportmoment ingelast. Inmiddels weer 64,8. Gaat dus weer naar beneden. Houden zo (nog wel 3 etentjes deze week.....)

Nouja, bij thuiskomst een pittig (maar goed) gesprek gehad met vriend over, nouja, samengevat, de toekomst van onze relatie zeg maar.

Dus ben er klaar mee voor vandaag. Welterusten (sorry dat ik even niet reageer op ieders verhalen, zit even te veel in mijn hoofd nu).
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Shit zeg Winterdip (ik heb even op het loepje geklikt).
On topic, Marjan ik denk dat het deze week de meesten niet meezit. Maar het is waarschijnlijk echt vocht en (wie omschreef het laatst zo netjes) darminhoud.
Marjan, moeilijk als je stil blijft staan. Ik zie daar ook wel tegenop en om dan vooral je motivatie vast te houden. Maar ik weet zeker dat je het kan. Zeker met de redenen die je aangeeft. Verder eet ik een paar keer week geen vlees, niet bewust, vind het minder lekker en het zijn meestal veel punten dus dan maak ik wat vegetarisch of met vis.

Winterdip, dat klinkt niet leuk. Ik heb (nog) niet onder het loepje gekeken. In ieder geval sterkte.

Mijn eetlust begint een beetje terug te komen. Nu even netjes opbouwen. En niet gelijk naar alle lekkere (lees slechte) dingen grijpen.
Lastig Marjan, maar houd moed inderdaad. Het komt goed!

Finette, wat ik me nog afvroeg, waarom mag je eigenlijk niet praten als je een luchtweginfectie hebt? Is er dan ook iets met je stembanden?

Sterkte Winterdip.

Hier vanmorgen een zeer vriendelijk schaap. Ik vraag me af of het wel klopt. Van de week nog maar eens kijken.
Ai Winterdip, veel sterkte. Ik zie geen loepje (??) In elk geval veel sterkte!

Marjan, lastig dat je stil blijft staan, maar dat afvallen komt wel weer! Als je s'avonds nog trek in iets hebt, dan neem je toch een bakje yoghurt? ook lekker! Sultana's zijn 2 punten per koekje, yoghurt veel minder!
Klinkt pittig Winterdip, sterkte inderdaad!

Gisteren verjaardag gehad en 'maar' 2 punten overschreden! Heb twee wijntjes gedronken en veel (heel veel ) komkommertjes enzo. Geen taart, wel een paar borrelhapjes. En op de fiets naar huis, toch weer wat beweging. Morgen nog uit eten en dan ben ik wel weer genoeg op de proef gesteld deze week...
Winterdip, even een voor jou. Heb je post gelezen en het is toch heftig om straks zo'n beslissing te nemen. Ik wens je alle wijsheid en kracht toe om de goede keuze te maken, maar geniet eerst even lekker van jullie vakantie. Wie weet verandert dat jullie kijk op het geheel.

Marjan, ik zag 3 dingen in je posts waar ik op wil reageren. Allereerst de vraag wie er wel eens vleesloos eet. Ik had gisteren al even kort beschreven dat mijn vriend sinds een jaar of 3 geen vlees meer eet. Wel vis. Ik ben een echte vleeseter, maar sinds ik een jaar geleden bij hem ben komen wonen, eet ik nu regelmatig vleesloos. En eigenlijk heb ik daar geen problemen mee. Soms bak ik apart nog een kipfilet of biefstukje, maar vaak eet ik hetzelfde als vriendlief. Dus met vis of zonder iets, en een enkele keer ook met vleesvervangers. Zolang je hoofdmaaltijd goed op smaak is, is het veel makkelijker om vlees te schrappen. Wel vind ik een rijst- of pastagerecht met een groentenmengsel beter te doen zonder vlees dan een Hollandse stamppot. Dat wordt gauw saai, omdat je dan alleen aardappel met 1 soort groente mengt. Bij een groentenmengsel gaan er zoveel verschillende dingen in, plus allerlei kruiden, dat iedere hap anders smaakt. Ik mis vlees dan veel minder of niet.

Wat betreft de curry, ik zal vanavond even het recept plaatsen. Is een originele Thaise curry, die ik in Thailand heb leren maken. Ken het recept alleen niet uit mijn hoofd, vandaar dat ik even in mijn boekje moet kijken.

En dan de points die je 's avonds overhoudt. Misschien is het geen gek idee om wat zwaarder te ontbijten en lunchen. Op werkdagen kosten lunch en ontbijt mij samen rond de 18 punten. Dan nog een mueslireep rond 4 uur en ga ik met 20/21 punten achter de kiezen richting huis. Het is dan wel zaak om een avondmaal met relatief weinig punten te fixen, maar groenten kosten niks en daar eet ik dus lekker veel van. Ik ga meestal net over mijn punten heen (mag er 29) en heb dus eigenlijk niks meer over voor 's avonds, maar soms snack ik toch een rijstwafel weg. Dit betekent ook dat ik de lekkere dingen (een chocolaatje of een wijntje) alleen op vrijdag t/m zondag kan nemen en dat kost me steeds minder moeite. Het wordt nu ook echt iets om naar uit te kijken, net zoals vroeger het schaaltje chips op zondag, dat we voor de televisie mochten opeten. In het weekend eet ik overdag veel minder, omdat ik later opsta en minder energie nodig heb (die 4 boterhammen tijdens de lunch op mijn werk heb ik echt nodig om mijn dag goed door te komen). Daardoor verbruik ik overdag minder punten en kan ik 's avonds wat extra nemen. Werkt goed...
Ahh Winterdip, vervelend zeg, sterkte!

Ik ga zo de appelmoescake maken. Hoeveel punten zitten er in een plakje?
heb je ook even geloept Winterdip, wat onzettend moeilijk en heftig. Veel sterkte met jullie uiteindelijke beslissing, wat die ook mag zijn.
Winterdip, ik vind het knap van je hoor. Toch nog zoveel sporten, naast zoveel werken. Voor veel mensen (mijzelf incluis ) zou het een reden zijn om niet te gaan, onder het mom van 'ik heb geen tijd'. Uiteindelijk moet je er natuurlijk tijd voor maken, maar dat valt niet altijd mee. Sterkte ook met al het andere wat je aan je hoofd hebt. Ik heb ook even geloept en het lijkt me niet makkelijk. Ik weet niet in hoeverre je hier in detail wil treden, dus zal er verder niets over zeggen. Maar las ik het goed dat je met een aantal weken op vakantie gaat? Dat lijkt me lekker voor je. Doet een mens altijd goed.

Wij eten vanavond trouwens de kaasmacaroni.

En ik heb net nog even weer een half uur gesprongen om m'n minitramp. Ik heb met mezelf afgesproken (let op Winterdip! ) om op m'n vrije dagen een half uur te gaan springen. Dan kan ik het lekker op mijn tijd inplannen. Ik heb gisteren via bol een boek gekocht 'slank en fit op de minitrampoline'. Ben benieuwd wat ik daar nog uit kan halen! Het was een inkijkexemplaar en daar werd ik al enthousiast van.

Verder mijn schema van vandaag:

O. cornflakes met melk

T. latte en eierkoek

L. roggebroodje met 20+ kaas en 7 stukjes miniragoutbakjes met ragout. (dat zijn die hele kleintjes, dus niet die grote)

T. mineola met cola zero

D. kaasmacaroni

Ik heb nu nog 6,5 punt over, maar omdat de latte al 3 kost, zijn die zo op.

Verder een lekker dagje. 't Is wel koud buiten, maar door het zonnetje heb ik het gevoel dat het voorjaar eraan komt. En daar heb ik zo'n zin in!! Ben nu al in staat om m'n kop thee te pakken en buiten te gaan zitten, maar da's dus nog wat te koud. Maar gelukkig komt die tijd er wel weer aan!
Mijn eetlijstje:

O: muesli, melk en lijnzaad

T: peer

L: 4 boterhammen (kipfilet, honing, 2x smeerkaas)

T: appel, B'tween

A: rijst met rode curry

En daarnaast tussendoor Vicks keelpastilles en hoestdrank (zonder suiker, maar kan nooit puntloos zijn). Jammer dat die Vicks-krengen ook punten kosten... Heb ze toch nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven