Lijf & Lijn alle pijlers

Het is weer zo ver; kilo's kwijt wie doet er mee?

31-12-2007 09:37 1822 berichten
Januari staat voor de deur, het ideale moment om maar weer eens een poging te doen af te vallen.

Deze dagen eet ik alles wat ik wil om vanaf morgen de rem er op te zetten. Samen is dat makkelijker dan alleen!

Dus wie doet er mee en wil het jaar ook gezond beginnen.

Ik start trouwens met de sonja bakker methode zoals zo velen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn moeder altijd meegekregen dat een stoopwafel wel mag tijdens het lijnen. Niet te vaak natuurlijk maar ze moest erg veel afvallen toen ze suikerziekte kreeg en juist een stroopwafel mocht ze wel. Nu weet ik dat ik het toch niet bij 1 kan laten en daarom begin ik er maar niet aan.

Ik merk dat het echt motiverend werkt om hier te lezen en te posten. Had vanmiddag even een klein dipje, maar dan lees ik jullie verhalen en denk ik; ik kan het ook!!

Verder tot nu toe een hele goede dag gehad, ben inderdaad een nachtmens en op een dag dat ik dan vrij ben zoals vandaag, lekker uitslapen. Ook geen ontbijt gehad dus want het was al tijd voor de luch.

Ben benieuwd hoe de rest van de dag verloopt, heb me voorgenomen toch maar iets eerder naar bed te gaan, juist wanneer het laat word krijg ik namelijk trek.
En hier is de laatste versie van de tabel. @Kloontje: ik heb je er ingezet, maar als je niet wilt wegen, is dat uiteraard geen probleem!
Wat een lange lijst he?

Ik heb het gerecht die ik vanmiddag postte in de oven staan. Ik heb pijnboompitten ipv walnoot erin gedaan. En het hele bosje bosuien ipv 2. Ik laat jullie weten hoe het was.

Kloontje, ik ben ook een avondmens en kan ook erg goed uitslapen. Dat laatste vind ik dan altijd ook weer zonde...
@ aine, ik heb mijn leeftijd nog niet doorgegeven; 24

Ik ga zo rauwkost eten, vult wel goed vind ik, en ook nog best lekker. Nadeel: in de winter heb ik er nooit zo zin in, in de zomer lust ik het wel elke dag!

Eetse!
Bedankt Boompje, ik zet het erin! We hebben al een flinke club bij elkaar zeg.

Ik moest trouwens erg lachen om de reclame die ik continu in beeld heb: 'Nieuw! Bruin brood' en wel van de Mac, hahaha. Maar we laten ons niet verleiden natuurlijk :-)!
@ Aine, wil je tabel nog een keer aanpassen? Stond vanmorgen op weegschaal (was lang geleden) en ik blijk wel 77 te wegen:(. Nah ja, extra stimulans zullen we maar zeggen... Ik heb vandaag gewerkt en heb zéker 10 glazen water gedronken, ik heb ook ontbeten (valkuil) vanmorgen (bruine boterham met wat Slankie), tusen de middag netjes twee bruine boterhammen met magere ham en vanavond een stukje kipfilet, 2 aardappeltjes en spercieboontjes. Ik ben trots op mezelf!!
Aine, volgens mij heb je de tabel verkeerd aangepast. Mijn leeftijd staat er niet meer in en ook mijn streefgewicht is weer de oude (had je eerder al aangepast in 60). Maar ik kan het goed begrijpen hoor, ik vind dat je hem vrij fanatiek bijhoudt en ik zou echt door de bomen het bos niet meer zien.

De spinazieschotel was wel lekker, al zou ik er de volgende keer wat knoflook door doen denk ik.

Mirte, da's tegenvallen, dat je opeens zwaarder bent, maar zoals je zelf zegt: extra stimulans! Netjes gegeten hoor vandaag!

Aine, ik irriteerde me ook al aan die reclame. Proberen we ons hier met z'n allen in te houden, lachen de hamburgers ons toe...
Lemoni; spinazieschotel is genoteerd:) En, ach, ik ben al bijna 10 jaar met m'n gewicht "bezig" dus schrik niet van een kilootje meer. Ik heb besloten het dit jaar nog te proberen en als het niet lukt ga ik accepteren dat dit blijkbaar mijn gewicht is. Het beheerst gelukkig niet mijn hele doen en laten, da's het voordeel als je ouder wordt, hahaha. Mijn enige kleine frustratie is het kopen van kleding, ik wil héél graag een "gewone" maat 40, daar doe ik het eigenlijk voor...
tjee, 3 pagina's erbij in een dag

leuk hoor dat er zoveel geschreven wordt! ik internet alleen savonds, dus kan gelijk voor de hele dag bijlezen dan

ik ben voor mijn gevoel lekker bezig; heb me aan mijn voorgenomen eten gehouden én ben op de fiets naar het werk geweest, ondanks de kou *heeft nog koude dijbenen*

vanochtend gewogen; was gelukkig nog onder de 100; 98,5 om precies te zijn. daarnaast ook omtrekken gemeten (taille-buik-heupen-benen) om de afname in cm bij te houden

lemoni, je spinaziegratin ziet er heerlijk uit! en alleen de allergezondste allbran is smerig, fruit n fibre en chocoflakes zijn heerlijk hoor

irene, knap dat je een appel hebt genomen ipv stroopwafel. ik ben de eerste uitdaging op tractatiegebied nog niet tegengekomen; dat gaat maandag gebeuren

verder nog als reactie op mensen die vinden dat ze maar een klein beetje af hoeven te vallen: ik vind het knap dat jullie eraan beginnen en wilde dat ik 10 kg geleden de motivatie had gehad om 'maar' 6 kg af te vallen
Hallo allemaal

Voordat ik info en doelen ga melden, eerst maar even de vraag of ik me nog bij jullie kan aansluiten?

groetjes Moniek
Wat een opluchting, de weegschaal was me nog een beetje gunstig gezind...

Mijn definitieve startgewicht is 69,5. maar ik zal niet vragen om weer de tabel aan te passen

Vandaag ging niet echt lekker, ik heb bij de pizzeria gevierd dat m'n vriend een nieuwe baan heeft! Maar ben al trots op het feit dat ik geen brood en geen toetje heb gehad. Morgen vol goede moed verder!!
Welkom Moniek en alle andere die ik nog niet gehad had.

Mijn dag begon heel goed, crackertjes als ontbijt met een kop thee, broodje gezond als lunch, 30 minuten op de crosstrainer gestaan, alleen ben daarna de stad in gegaan en uiteindelijk was het alweer zo laat, dat ik als avondeten een patatje heb gegeten. Gelukkig daarnaast wel veel gewandeld, maar toch baal ik weer van mezelf.

Ik was op zoek naar kleding, maar het is toch erg moeilijk om iets in maat 46 te vinden, de meeste winkels loop ik al niet meer in, veelal loopt de leuke kleding maar tot maat 42 (wou dat ik dat weer aan kon). Je wordt er wel een beetje depri van op deze manier.

@ Aine, mijn leeftijd staat nog niet in het tabel, ik ben 29 jaar.

Nou morgen weer een nieuwe dag, hopen dat die wat beter gaat als vandaag.

Zwemmen staat in mijn planning.
pluisje balen van die friet, maar gelukkig wél veel beweging gehad! en nu snel vergeten en morgen weer met frisse moed verder!!

ik baal ook ontzettend van die maat 46. esprit maat 44 past nog nét maar verder niet meer. en de meeste merken gaan maar tot 42 of 44. ik vind het vooral lastig om hippe broeken te vinden zoals nu van die grijze met ruiten of strepen. spijkerbroeken gaat meestal nog wel

ook leuke hemdjes, truitjes, lingerie etc staat voor geen meter nu; toen ik mezelf gisteren in de spiegel zag bij V&D wist ik zéker dat ik ging beginnen

welkom moniek!

oh ja, ik heb lekker veel smaken pickwick gehamsterd bij de AH; allerlei smaken met kruiden om mijn gedachten tijdens het werken af te leiden van eten
Ik krijg het voor mijn gevoel steeds moeilijker, dus ga het maar weer van me af schrijven.

Wat irriteer ik me aan die reclame hiernaast van de Mac. Denk ik even het forum te checken krijg ik dat heerlijke broodje in beeld. Meteen trek, niet zomaar trek... maar echte trek in iets heel lekker en vettigs. (zoals dus dit broodje , alhoewel.. nu ik zit te denken is een pizza, patatje of bord pasta ook lekker )

Waarom moet nou net dit broodje hiernaast staan als reclame?? En ons dan ook nog een wijsmaken dat het zo 'gezond' is...

Hoor net dat we morgen lasagne eten Hmmmm... verheug me er nu al op. Gaat alleen zo moeilijk worden om daar met mate van te eten. Als het namelijk lekker is, wil ik meer en meer... Nouja heb nu iets om naar uit te kijken in iedergeval en mocht ik iets te veel lasagne eten, dan de rest van de dag maar beetje aanpassen.
haha voor mijn gevoel ging het ook echt de héle dag over eten

die heeft gechocoladefondued (staat hier ook nog een chocofontein in de kast van vriendjes kerstpakket )

die heeft pasta gemaakt

die heeft taart gebakken

en die macD reclame met die bruine broodjes zouden ze moeten verbieden

zet m op kloontje, het is bijna bedtijd (voor mij althans) dus het lukt je vast om het alleen bij denken-aan-eten te laten!! en die lasagne morgen, misschien een idee om er een flinke groene salade bij te eten?
Zeker 's avonds kun je lekker vroeg je tanden poetsen, dat helpt bij mij tenminste wel! Ik ben net terug van een etentje bij een vriendin, ze blijkt net met Sonja Bakker begonnen te zijn dus ik heb een ultragezonde maaltijdsalade op! Die stroopwafel ligt nog in de kast, ik woon alleen dus niemand die hem voor me op kan eten. Maar ach, het houdt je scherp he! Slaap lekker allemaal!
Vandaag komt waarschijnlijk mijn Sonja boek, bibber de bibber de bibber

Succes allemaal vandaag weer!
Goedemorgen meiden uit het slanke leven;-)

Is het erg onaardig als ik voorstel een ledenstop op dit forum te zetten?

Uiteraard is Moniek welkom hoor, maar ik hou het echt niet bij zo en vind het erg onpersoonlijk worden. Wat denk jij Elsie? En wat vindt de rest?

Is niet naar bedoeld maar anders is het zo moeilijk elkaar te steunen en uiteen te houden denk ik...

Pfft over eten gesproken...ik heb ook enorme trek!

Mag deze ochtend alleen yoghurt met cruesly dus stel het nog even uit naar een later tijdstip anders red ik het nooit tot de lunch...

Hoe kunnen we nou toch de aandacht van eten afleiden?? hahaha ok we denken aan de slanke zomer in het vooruitzicht ok??

Boompje: Geweldig dat vandaag je Sonja boek komt meid! Welke heb je besteld??
Goedemorgen allemaal! Het is inderdaad een gezellige drukte hier, haha. Ik vind het idee van Sweety wel een goede eigenlijk. Het is bijna niet meer bij te houden zo. Maar ik weet niet hoe de rest er over denkt?

Even over de tabel: ik heb de leeftijd van Pluisje en de gegevens van Lemoni wel in beeld. Jullie dus blijkbaar niet? Hmmm, da's raar. Misschien helpt het als jullie een keer het beeld vernieuwen? Dat kan door op F5 te drukken of naast de adresbalk boven in beeld op de twee groene pijltjes te klikken. Laat even weten of dat helpt, anders gooi ik vanavond alle oude tabellen weg en plak een allerlaatste versie erin (en dan zal ik de gegevens van Mirte2 en Madizon ook even aanpassen, no problem!).

Hier een kleine ego-post: ik heb me heel goed beheerst bij het etentje gisteravond . Vandaag weer vol goede moed verder. Dadelijk een vergadering van een paar uur, niet zo'n zin in, maar ik kan in ieder geval niet eten, haha.

Succes vandaag!
Even een poging met de tabel van gisteren (gegevens van Mirte2 en Madizon komen er vanavond in te staan).

Aine, nu zie ik wel dat de leeftijd is aangepast, maar gister was het zichtbaar, dus tis toch gelukt.

Ik ben ook wel voor een ledenstop. Als ik 's avonds inlog, zie ik door de bomen soms het bos niet meer, zoveel is er gereageerd, is ook wel weer leuk, want dat motiveerd wel weer extra om niet aan eten te hoeven denken.

Ik heb net ontbeten en zit nu alweer te denken 'wanneer is het lunchtijd'.

Maar ik blijf volhouden. Mijn doel voor vandaag staat nog steeds: minimaal een uur zwemmen. Ik laat jullie weten of het gelukt is.

Succes vandaag
Bedankt Pluisje, kan ik rustig gaan vergaderen :-). En ik herken je gevoel helemaal, mag er geen appel/komkommer/wortel of zoiets tussendoor? Dat helpt bij mij aardig, toch even iets in je mond zeg maar.

En een goed voornemen om te zwemmen, zet 'm op! Ik hoop de sportschool vandaag van binnen te zien, da's gisteren niet gelukt .
Goedemorgen allemaal!

al weer fanatiek geschreven allemaal!

Ik ben ook wel voor een ledenstop want hoe leuk het ook is, het word lastig van elkaar te onthouden hoe en wat. Ik zal de moderator vragen er VOL bij te zetten.

Moniek, jij bent dus nog net op tijd welkom!

Boompje, ik ben benieuwd wat je van Sonja vind,ik vind het echt wel goed te doen. (maar heb nooit 4 boterhammen gegeten 's morgens )

Ha ha ik moet wel lachen dat jullie allemaal smachten naar de hamburger bij de Mac, ik ben dus wel echt een zoete snoeper dus heb niet zo veel met zo'n reclame. wel dat ik denk: mocht ik nog eens bij de mac komen dan kan ik dat wel eens proberen (eerst kijken hoeveel kcal er inziten)

Ik ga straks hardlopen, kijken of ik al merk dat er wat af is

Oja ik weet niet wat ik heb maar de weegschaal geeft echt met de dag minder aan..das natuurlijk goed en fijn maar hoe geloof waardig is het??
Voélen jullie je ook al slanker? Heb ik wel, als ik weer begonnen ben ) Ik ga vandaag zwemmen met kinderen, dus beweging genoeg. En... heb alwéér ontbeten vanmorgen en ben net terug van wandeling met hond! Fijne dag en tot vanavond.
Tuurlijk, Elsie, is dit geloofwaardig! Je gaat gewoon als een speer (reken d'r wel op dat er ook weken komen dat je stilstaat/aankomt). Succes bij hardlopen zometeen, goed van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven