Kerstdessert

13-12-2013 18:46 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nogal onverwachts kregen wij te horen dat we voor het dessert moeten zorgen 1e kerstdag. Is prima, want vind dat het werk wel verdeeld mag worden, maar kan dus helemaal niks bedenken.

Wat ik wil is een makkelijk, lekker dessert dat er ook nog feestelijk uitziet. Wie weet iets?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Vianetta
mona
Pavlova?
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 13 december 2013 @ 18:47:

Vianetta Heb ik best weer een keer zin in, toch zéker 15 jaar geleden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Pavlova:



Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Trifle met rood fruit, mascarpone en bokkepootjes. Makkelijk en überlekker! Staat op smulweb volgens mij. Of Google.
Alle reacties Link kopieren
Was nog vergeten toe te voegen dat ik het zelf wil maken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Donny Hay, fast, fresh simple, choco puddinkjes die je van te voren kan maken in 20 min:

http://www.youtube.com/watch?v=3XXNH0VWUU8
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tiramisu, evt een variant daarop met rood fruit (via de AH site)
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 13 december 2013 @ 18:52:

Pavlova:



[afbeelding]Wordt dit onder makkelijk verstaan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar een torentje van slagroomsoesjes gemaakt Ideaal als je een dessert moet maken voor een flink aantal personen.



Bereiding:

1. Op een grote ronde (platte!) schaal een toren bouwen van soesjes. (vereist enig technisch inzicht )

2. reep witte chocolade in stukjes breken en smelten au bain marie of in de magnetron (of 2 repen, afhankelijk van de hoeveel personen)

3. gesmolten chocola van bovenaf over de toren 'strooien' (kom niet op het goede woord), zdat het naar beneden druipt.

4. verse frambozen her en der tussen de soesjes stoppen en eventueel nog in een cirkel om het torentje heen leggen.

5. eventueel bestrooien met een beetje poedersuiker.



Simpel en heerlijk (vond ik dan). En feestelijk!!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerfreak schreef op 13 december 2013 @ 18:53:

Trifle met rood fruit, mascarpone en bokkepootjes. Makkelijk en überlekker! Staat op smulweb volgens mij. Of Google.Heerlijk! En makkelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Gieten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 13 december 2013 @ 18:56:

[...]





Wordt dit onder makkelijk verstaan?





Ja, heel makkelijk.



Eiwitten met suiker stijf kloppen, rommelig op een plaat spuiten, in de oven, klaar.

Vruchten erop en gepureerde vruchten erover, hulstblaadjes, klaar.



ik heb 'm al gemaakt en echt niet moeilijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Bedruipen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 13 december 2013 @ 19:02:

Bedruipen.Mooi!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Druppelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
slagroom kloppen

pakje saroma openen

water of melk toevoegen

kloppen tot stijf

slagroom erover

klaar
Ik heb ooit deze gemaakt voor kerst, was super lekker en makkelijk! Voor de garnering had ik gewoon chocolade-sterretjes gekocht ipv dat moeilijke gedoe met vloeibare chocolade







Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 13 december 2013 @ 19:00:

Gieten.Dat zocht ik! Dank je
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
hangop met aardbeiencompote

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik maak vaak toetjes, maar vind slagroomsoesjes wel veel werk hoor!



Pavlova is minder werk, maar het bakken luistert heel nauw, omdat je de binnenkant zacht moet zien te houden. Maar is verder wel weinig werk. Slagroom erop en dan fruit. Een traditionele pavlova heeft kiwischijfjes en passievrucht, maar met kerst kun je ook voor rood fruit gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het altijd op grand dessert. Mini brownie, soesje, ijsbolletje, puddingblokje. En lekker met frambozen, aardbeien en groene marsepeinen kersttakjes/boompjes.
Alle reacties Link kopieren
Die pavlova ziet er erg lekker uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven