Kerstdessert

13-12-2013 18:46 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nogal onverwachts kregen wij te horen dat we voor het dessert moeten zorgen 1e kerstdag. Is prima, want vind dat het werk wel verdeeld mag worden, maar kan dus helemaal niks bedenken.

Wat ik wil is een makkelijk, lekker dessert dat er ook nog feestelijk uitziet. Wie weet iets?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele simpele kant en klare caramelsaus gekocht. Kon die blikjes zo snel niet vinden en had beetje haast. Zit eraan te denken nu vast een kleine versie te maken als proef..
Alle reacties Link kopieren
Jullie eten het morgenavond? Ik pas donderdag.. Dis als het bij jou niet lekker is kan je me vast nog tips geven :p
Alle reacties Link kopieren
Net even een proefversie gemaakt in het klein. Zag er lekker uit. Benieuwd hoe het smaakt. Volgens mij wel ok
Alle reacties Link kopieren
Net de proefversie opgegeten. Lekker hoor. Maar vraag me toch af hoe ik dat moet doen met dat fruit. Ik heb dus bevroren fruit gekocht en heb het half bevroren in het ijs geduwd, toen in de vriezer. 5 uurtjes ongeveer. Zojuist opgegeten dus maar dat fruit is echt hard en koud. M'n man zei al: misschien moet je pas later, even voordat je het gaat eten, de vruchten er in doen. Dus niet in de vriezer. Of moet ik de vruchten eerst laten ontdooien en dan erin doen en dan maar kort in de vriezer zodat ze niet zo hard worden?

Of gewoon doen zoals ik nu deed maar dan een tijd van tevoren uit de vriezer halen zodat het wat smelt. Maar dan is het ijs dus al een eind gesmolten voordat die vruchten zacht zijn.
Alle reacties Link kopieren
hej tulpje



ik had de taart rond 1 uur klaar en om 7 uur gegeten. De caramel was prima gelukt, de koekjes bodem ook. De verse frambozen waren prima te eten: ze vielen in bolletjes uit elkaar als je dat probeerde met je lepel. Maar elk bolletje was wel ijs- en ijskoud. Ik zou toch proberen om het zo'n 4 uur van te voren te maken daarom.



overigens een erg lekker toetje; het zoete van de caramel, ijs en koekjes en dan het zure van de framboos er bij hmmm.... we hebben nog 1/4 taart over voor morgen :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
@desparate housewife (?) ik heb je chocolade dessert gemaakt groot succes. Helaas kon ik geen crème de menthe vinden dus heb ik het met limoenlikeur gemaakt. Veel complementen gekregen! Fijne kerst!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip. Ga straks beginnen!
Alle reacties Link kopieren
De sticky fig & whisky pudding met butterscotch saus was echt super gelukt! Dat gaat meer gemaakt worden! Weet nu eindelijk wat ik met die fles Glenfiddich moet doen die al 11 jaar ongeopend in de kast stond......



En nog meer goed nieuws: ik heb nog over voor vanavond en de rest vries ik in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven