Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*

Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.

Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen

Eerste topic

Tweede topic
I am surrounded by morons
ontbijt havermout met proteine en lijnzaad

td appel

lunch 2 bth met 2 ei en een rbrood met appelstroop

diner hartige taart

td brintapap met banaan en rozijnen

viva, mis je je diner niet als je brood neemt? hmmm en die speculaaskoekjes zijn heerlijk.. misscehin deze week ook maar eens kopen

Redrose, hoe ist voor jou om n andere dag/eetstructuur te volgen ivm carnaval? hier vieren ze t niet
Ze zijn in de aanbieding bij de AH deze week Maimai, heb ze net ingeslagen. Leg ze altijd op mn werk voor als ik een keer echt trek heb en vriend is er ook fan van.. Fijn om in huis te hebben en iets waarvan ik niet gelijk een pak leeg eet.

Diner was niet ideaal, was pas om 20.30 thuis dus heb op de terugweg van werk in de auto gegeten (was dit keer zo slim om brood mee te nemen). Vandaar ook de grote lunch, als het ware beetje omgedraaid.

Mmmm, hartige taart is ook lekker!
ontbijt havermout met lepel yoghurt en rozijnen

td 2 geroosterde bth met 1xboter 1x amandelpasta

td banaan

lunch 2 geroosterde bth met 1ei en boter, beker yoghurt

diner groentesoep met aardappel en bonen,yoghurt

td grapefruit en handje walnoten

viva, thnx voor de tip! Slim van je om brood mee te nmen in de auto, anders was je vast omgevallen of voor iets ongezonds gegaan.

Owww ik voel me vandaag zo'n vreetzak als ik bedenk wat ik voor de lunch al op heb! Probeer t in mn hoofd te normaliseren, ontbijt was om half 8, lunch pas om half 3 en tussendoor een uur gesport en ook nog een uur gefietst. Maar 2 td in de ochtend brengt even kermis met zich mee, suf he.
Maimai, je lichaam heeft dat echt nodig hoor met al dat gesport en het zijn ook alleen maar gezonde alternatieven! Heb je echt goed gedaan!!! Niet te lang over piekeren.
Dag dames! Ik kom weer gezellig meeschrijven. Afgelopen tijd ging het niet lekker privé en ik ben blijkbaar een enorme emo-eter.... Ik geloof dat ik zwaarder ben dan ooit. Hier meeschrijven geeft me wel een stok achter de deur.

Ik geloof dat het eten bij jullie allemaal wel goed gaat. Ik zie mooie lijstjes voorbij komen met lekkere dingen!
Ik kom denk ik ook lekker meeschrijven. Om wat tips op te doen. Ik zie dat heel veel van jullie geen brood eten als ontbijt, maar yoghurt of havermout. Vinden jullie dat wel vullen? Ik at eerder ook wel eens yoghurt met muesli of cornflakes. Maar had dan altijd best snel weer honger.

Na carnaval met heel veel drinken (alcohol), snacken en weet ik veel wat, moet ik deze week maar weer even gezonder gaan eten.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 vkb met hagelslag, melk

T: cappuccino

L: 2 vkb met roomkaas light/kalkoenfilet/tomaat/rucola, appel

T: banaan, appel, warme chocomelk

D: paprika gevuld met makreel in tomatensaus uit blik, zilvervliesrijst, sperziebonen, mais (ik was laat thuis en heb dus gewoon wat ik maar kon vinden bij elkaar gegooid)
Dat komt vast omdat ik geen lijstjes heb gepost deze week Vakantieganger ;) welcome back!

Heb echt een bagger week gehad qua eten: 3x uit eten, 1 verjaardag en 1 eetbui. Was min of meer verbaasd dat er maar 400 gram bij is gekomen deze week. Kan ik prima hebben, maar als dat zo doorgaat, is het wel 20kg per jaar natuurlijk! Ga deze week ondanks meer etentjes weer mijn best doen. Lijstje van vandaag:

O: kwark met bio-muesli

T: cappuccino, plakje bio rozijnenkoek

L: 1 vkbh appelstroop, 2 vkbh filet, bouillon

T: cappuccino, kaakje, 2 mandarijnen

D: pasta tomatensaus met sperzieboontjes

T: 2 blokjes pure chocola

Mai, mooie lijstjes, jammer dat het niet zo voelt. Helpt het je om een overzichtje te maken van de kcal die je eet en verbruikt, want even tellen levert dat voor de lunch volgens mij nog een dikke min op?!

Gezonde keus Vivadiva, die boterhammen mee. Misschien de volgende keer alleen ook nog wat groente erbij (komkommer, tomaatjes mee)?

Redrose, jouw carnavallijstjes zien er een stuk gezonder uit dan die ik altijd had :)! De eerste dag vind ik het een prima lijstje, vooral omdat je nu wat varieert. Niet verkeerd opvatten, maar op 'normale' dagen zie ik alleen variatie in je diner, verder is je eetpatroon 99% van de dagen volgens mij hetzelfde. Tweede dag vind ik wat aan de magere kant, maar misschien was het een grote sandwich..
Welkom blobs! Ik was net te lang aan het schrijven om je post al gezien te hebben. Wil je gewoon even gezond eten, of ook afvallen/op gewicht blijven, iets anders?

Volgens mij een prima lijstje, in ieder geval voldoende groente, fruit, vezels en zuivel. Ik had die appel bij de lunch geruild voor een extra boterham (dubbel beleggen geeft niet veel extra kcal en 3 stuks fruit is ook veel suiker). En hagelslag is natuurlijk niet de beste belegkeuze, maar voor een keertje moet dat prima kunnen! Ik ontbijt al jaren met yoghurt/kwark en muesli (oké, dat was vroeger cruesli ;)), bevalt me prima. Af en toe wissel ik af met een volkoren puntje of 2 bh, maar ik merk qua honger weinig verschil
Mijn lijstje vandaag:

O: 1 grote eierkoek met halvarine, 2 mandarijnen

T: bruine bh halvarine/ham/mosterd

L: 1 bruine bh halvarine/kaas/mosterd, 1 bruine bh halvarine/ham/mosterd, 1 vk cracker groentespread

D: rijst, bruine bonen, uitje, piccalilly, gehaktbal en ketjap

T: yoghurt, appel en kaneel

Een wat kleiner lijstje dan normaal, maar dat is wel weer eens even goed.
@Phylo, leuk dat je (weer) meeschrijft. Net lijstje van vandaag! Goed dat je het normale eten weer hebt opgepakt. Af en toe ongezond/iets minder gezond eten mag best, zolang je er maar van geniet. Tenminste zo denk ik erover!

@blobs, welkom en meteen een mooi lijstje! Je hebt werk gemaakt van je lunch en je avondeten lijkt me ook lekker.

Ik eet af en toe ook yoghurt met cruesli, lijnzaad en fruit of havermoutpap met rozijnen en lijnzaad als ontbijt. Ik vind het wel lekker om te variëren, ook krijg ik zo makkelijk zuivel binnen. Ik ben er net zo lang verzadigd van als van een boterham en een beschuitje oid.

@mai, ik vind je lijstje hartstikke mooi! Zeker als je er ook nog zoveel bij sport. Ik hoop dat je dat op een gegeven moment zelf ook gaat inzien en je hoofd niet meer op hol slaat.

@VD, nette lijstjes. Een keer brood als avondeten kan prima. Het is inderdaad misschien een optie om wat (snoep)groenten mee te nemen, of om als lunch een salade te eten voor de vitamientjes.

@Redros, leuke carnaval gehad? In zo'n weekend eet je niet echt normaal nee, dat mag best eens!
Maimai, gek genoeg vind ik carnaval helemaal niet zo erg.. Vooral omdat het bij ons vroeg beginnen is, met aardig wat drankjes en weinig eten.. Op een gegeven moment heb je op de terugweg naar huis trek en waar anderen naar de snackbar gaan, vertik ik het nog steeds om voor de vette hap te kiezen. Ik neem echt liever een lekkere sandwich of broodje en had gelukkig deze keuze ook.

Philosophy, het klopt dat mijn lijstjes doordeweeks echt niet veel variatie in het dagpatroon laten zien. Wij hebben standaard dezelfde lunch op het werk en kies dus elke x voor roggebrood. de soort in 30+ kaas verschilt nog weleens, maar dit is voor mij routine en voelt prettig en vertrouwd aan..

Vandaag ben ik (jawel..) naar de huishoudbeurs geweest. Puur om het eens mee te maken:) Best leuk gehad, maar veel bezoekers zijn vooral gefixeerd op het proeven en gratis halen van zoveel mogelijk dingen..

O: Beschuit met appelstroop, sinaasappel met magere yoghurt en vezel+

L: Frozen yoghurt ijsje met aardbei en ananas, appel, chocolaatje en champagne geproefd.

D: Geitenkaas-salade met turks brood.

T: Appel met magere yoghurt en muesli
Redrose, klinkt best gestoord ; ik vind carnaval niet o erg vooral met aardig wat drankjes en weinig eten' ;) Dat je niet kats dronken wordt met die mini porties. En tis idd jouw keus om de vette hap te vertikken, als je dan wat anders neemt is het toch prima? Het kan eetgestoord zijn, darmgestoord of wat dan ook, maar soms moet je ook gewoon iets kiezen wat op dat moment het beste is, ook al is het anders of veilig. OWww die beurs is verschrikkelijk, wat een gegraai en gedoe. Ik loop daar werkelijk gillend weg hihi

Vakantieganger, thxn voor t compliment Ik hoop ook dat t niet meer op hol slaat. Voel je t emo- eten aankomen? En kun je nog ingrijpen voordat er n pak lekkers gesneuveld is? Hoop dat je je wat kunt herpakken.

Philo, nou ik had al die kcal nog niet verbruikt met sport zozeer, maar goed ook met nix doen heb je voeding nodig. Ik el ook nog wel hoor, in mn planning probeer ik atlijd ronde de 2000kcal uit te komen, iig als ik sport. Waarom was je week bagger qua eten? een eetbui is niet fijn, maar er is toch nix slechts aan uit eten/verjaardag? Dat is anders, maar niet perse bagger

Blobs, welkom! Van cornflakes krijg ik ook snel honger, maar havermout of brinta vult wel lang. Je moet er naturlijk wel genoeg van nemen en niet 1 eetlepen ofzo want dat vult iid niet. Wat betekent gezond eten voor jou?

Thnx vivadiva! Ik heb voor mezelf voor morgen ook een planning gemaakt, dan zit ik nl weer met 'veel' eten voor de lunch ivm werktijden enz

Voor morgen heb ik dit in de planning

ontbijt havermout/brinta gekookt in melk (jaja) met lijnzaad

td 2 bth met tofu,boter en beker melk

lunch 2 bth met boter,amandelpasta en 2 tomaten

td grapefrit en appel

diner veeel groenten en bouilon=soep,2 rboord met boter en kaas, yoghurt na

td koekje+, koffie met melk

td banaan en walnoten voor t slapen gaan na mn werk rond 24h
@mai, het emo eten bestaat er bij mij uit dat wanneer ik me rot voel, ik gewoon van alles naar binnen werk en op dat kan het me ook echt niets schelen. Ik kan me dan ook misselijk eten, zo stom! Het klinkt misschien gek, maar als ik echt wil kan ik het wel stoppen, maar dat wil ik soms niet. Dan denk ik: laat allemaal ook maar, ik geef er gewoon aan toe. Dit klinkt wel een beetje eet gestoord eigenlijk.... en dat terwijl ik eigenlijk best normale eet gewoontes heb :s
Maimai, kan gestoord klinken maar het is echt niet zo dat ik me lam drink;) Ik heb het netjes gehouden bij 3 glazen prosecco en 2 mix-drankjes.. Voelde me gewoon fit en had goed ontbeten, net als de anderen..
Vandaag

O: halfvolle boerenyoghurt met zomerfruit en muesli

T: 2 latte met 2 hapjes cake

L: 2 bbh kaas/curry

T: 2 timeout-biscuitjes, mineola, paar suikervrije dropjes

D: bami, kipspies, bertje satesaus, sperzieboontjes, kroepoek

T: puntje spekkoek, appel
Sorry dames dat ik binnen val, lees af en toe nog mee omdat ik me zorgen maak over mai (die ik ook in het echt 'ken') en redrose, omdat ze zelf niet door heeft hoe slecht ze bezig is.

Maimai, ik las tijd geleden dat je niet meer hier ging schrijven, dat het te veel triggerd.....

Nu las ik net als jouw het bericht van redrose...over carnaval (en zag het bij behorende ienimini lijstje, tuurlijk was het een gigantische sandwich.....). Meis, stop met schrijven, deze ieniminie lijstjes triggeren zelfs niet es mensen!! Stop!!! Gebruik je energie voor leuke dingen en beter worden! Je bent goed bezig maar ben bang je zo weer te veel getriggerd wordt.

Goed sorry voor inval, maar maak me oprecht zorgen!!

En ga nu lekker ongecompliceerd (zonder kcals te tellen ) carnaval vieren!

Ps. Mai, ben je email kwijt, wil je graag toevoegen aan facebook, dus als je mij kan mailen of toevoegen....
Ha Mijntje, hoe gaat het met jou? Ik begrijp uit je post niet helemaal of je nu wil dat Mai stopt met schrijven of RR, maar ongeacht wie je bedoelt, vind ik dat iedereen hier zijn lijstje kwijt moet kunnen. Ik heb echt niet de illusie dat hier stoppen met schrijven ervoor zorgt dat je zelf (of andere forummers) anders gaan eten (of dat nu meer of minder is).

RR, ik ben het met Mai eens, ik vond het ook niet gezond klinken. Niet vanwege die drank (dat hoort er nu eenmaal bij met carnaval) maar wel vanwege de toevoeging "weinig eten". Als dat een criterium is voor of je ergens plezier in hebt of niet, gaat er bij mij wel een alarmbelletje rinkelen. Hoe kijk je daar zelf tegen aan?

Mai, goed zo, hou dat streven op 2000 kcal! Uit eten gaan is in principe niet bagger natuurlijk, maar 3x in de week vond ik teveel omdat ik dan ivm normaal weinig groente binnenkrijg en veel vet. Ik geniet ervan, dat wel, maar ga liever elke week 1x dan zo 3x in 1 week.

Net lijstje vakantieganger! Het deel over eetbuien komt mij bekend voor. Ik kan het ook tegenhouden, maar ga dan later in de week veel harder de mist in. Ik heb een tijd gehad waarin ik niets 'verkeerds' in huis haalde, maar dan werd ik helemaal onrustig en at ik in zo'n bui pindakaas of chocopasta uit de pot, een pak mariakoekjes, cruesli uit het pak...zonder enigzins die bevrediging te voelen die ik bij het opentrekken van een zak chips of reep chocola wel heb, waardoor ik langer door ging, meer at en vaak de volgende dag precies hetzelfde weer deed. Nu sta ik mezelf af en toe zo'n bui toe. Klinkt misschien vreemd, is zeker niet zoals het zou moeten zijn, maar als ik er echt even doorheen zit haal ik tegenwoordig een kleinere zak chips (100g) en/of een kleinere reep pure chocola. En die mag van mezelf dan op. Die gaat ook op, maar doordat ik mezelf dat toesta, kan ik daarna stoppen en blijft het ongeveer bij één bui per week, waarbij ik meestal gewoon op de 2000kcal blijf. Ik hoop het ooit helemaal kwijt te raken, maar deze werkwijze werkt voor mij nu het best.

Lijstje van vandaag:

O: kwark muesli kaneel

T: cappuccino, kaakje, 1 vkbh stroop

L: 1 vkbh slankie kaas, 1 grote snee brood met roomboter, tomatensoep

T: 2 mandarijnen

T: plakje rozijnkoek

D: kaassoep met stokbrood, salade met tomaat en spekjes zo'n klein voorverpakt bakje vla

T: klein zakje m&m's (bios)

Soep is natuurlijk vet en ik had de m&m's ook kunnen laten staan, maar ben niet ontevreden.
Tuurlijk mag iedereen hier schrijven!!! Wou alleen Maimai zeggen dat ze beter kan stoppen zoals haar dietiste enige tijd geleden had geadviseerd. Want als er mensen schrijven met lijstjes waar een kleuter nog niet op kan functioneren dan lijkt me dat niet goed voor het herstel proces.

Ik hou heel erg (te) van eten, maar werd hier zelfs getriggert....stopte niet met eten maar had wel iedere dag schuldgevoel als ik hier van die kleine lijstjes zag.

Nog maals bedoel het goed, en vond juist zo verstandig dat mai even gestopd was.

Nou zal me er verder niet mee mee bemoeien!

(O, ja gaat hier goed hoor ;))
ontbijt havermoet met melk en lijnzaad

td chocolade koekje

lunch 2 rbrood met kaas, bth hagelslagen boter, melk

td appel, chocoladekoekje

diner aardappel,spinzai, tomaten,2 ei en kaas

td rijstwafel en kwark

Mijntje, hetis heel lief dat je zo om me denkt, ik ga je even zoeken, komt goed allemaal.

Redrose, niet de drank baarde me zorgen maar je 'niet eten' opmerking

Vakantieganger, het is gewoon even klaar met vechten en toegeven aan het korte termijn gevoel wat het eten van n eb geeft. Is niet raar,maar wel lastig.
Mijntje, goed om weer wat van je te horen. Ik denk dat als je hier schuldgevoel van krijgt, je zelf de keuze moet maken niet meer mee te schrijven/lezen. Ook ik heb weleens een schuldgevoel als ik bijvoorbeeld de hele dag heb gewerkt en s'avonds niets meer doe maar dan wel lijstjes zie van mensen die een paar uur achtereen hebben gesport. Hier moet je tegen kunnen en bij jezelf realiseren dat iedereen anders is en je een zo gebalanceerd en evenwichtig mogelijk patroon moet volgen wat voor iedereen verschillend is.

Ook ik heb soms weer van die karige lijstjes en schaam me weleens bij het posten hiervan, maar het geeft me wel rust en duidelijkheid om te zien hoeveel ik binnen krijg op een dag. Ook de feedback en het zien van andere lijstjes vind ik fijn! Heb het al vaker gezegd, maar toch even ter herinnering;)

Maimai, ja klopt het klinkt erg maar een feest als carnaval is goed te doen mede door deze reden.. Op een verjaardag zitten is natuurlijk hartstikke leuk en gezellig met vrienden/familie maar geeft me wel een beetje een 'opsluitend' gevoel bij het zien van zoveel taart en snackjes wat af en toe voorbij komt. Bij het afslaan van deze dingen krijg je als commentaar dat je wel genoeg moet eten en dat je het best kan hebben.

Vandaag:

O: magere yoghurt met havermout en vezel+

L: Donker en licht roggebrood met 30+ kaas en huttenkase

T: Dropje, extra pure chocola, appel, lu toastjes

D: vegetarisch gehakt met groenten en kidney bonen

T: Appel en sinaasappel met magere yoghurt en muesli
Lijstje vandaag:

O: kwark met muesli

T: 2 mandarijnen

L: luxe broodje met zalm en komkommer

D: rode curry met garnalen, boontjes en tomaat en rijst

T: een halve reep extra pure chocola (gezien het gebrek aan T vanmiddag vanavond wat extra genomen ;)...)
Redrose, valt me op dat jij vaak geen khd eet bij het avondeten, is dat bewust?

Gisteren

O: 2 bbh becel light/hagelslag, glas melk

L: 2 bbh filet americain, flesje mangofruitsmoothie, een soort van room-stengel (kaasstengel maar dan zoet met beetje room, heerlijk!)

T: 1 mineola, 1 waldkorncracker

D: macaroni met ketchup en beetje geraspte kaas

T: 1 kiwi, halve mango, halve sinaasappel
mmm Garnalen. Daar heb ik zin in! Helaas nog macaroni over van gisteren

Zaterdag en zondag uit eten, zal minimaal 1 x vis nemen gok ik zo.
ontbijt brtina met melk gemaakt,lijnzaad en kokos

td appel

lunch 2 bth sandwichspread, appel

td 2 bth boter/appelstroop

diner groentesoep met 2 ei

td magere yoghurt met lijnzaad en een banaan

Redrose, het valt dus minder op dat je niet eet bij carnaval dan op een vejraardag ;) Das best eetgestoord, maar ik snap heel goed dat dit het haalbaarder voor je maakt dan n verjaardag.

Viva, gelukkig voor jou is het bijna weekend en ga je dan je visetentje doen
Vandaag

O: verse jus, halfvolle boerenyoghurt met muesli

L: tosti h/k met beetje chilisaus, glas melk, soort room-stengel (echt te lekker, moet er nu mee stoppen, straks eet ik het elke dag bij de lunch)

T: 1 appel, 1 latte

D: macaroni met ketchup + beetje geraspte kaas

T: glas limonade, handje suikervrije drop, 1 pepermuntje

Net terug uit de sportschool.

Moet zeggen dat de yoghurt met muesli (t is muesli met rozijnen en andere stukjes gedroogd fruit) best vult s ochtends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven