Entertainment alle pijlers

The boy in the striped pyamas, vanavond op tv

03-05-2012 17:25 124 berichten
Vanavond komt deze film op tv. Ik heb hem al eens eerder gezien, goed verteld verhaal maar een heel heftig einde... Het is een tip, maar ook een waarschuwing... Ik was er dagen door van slag...
Net even op imdb gekeken en ik weet nu al dat ik die film beter niet kan kijken.

Sinds ik moeder ben geworden kan ik dus totaal niet tegen verdrietige films, en al helemáál niet met kleine jongens erin, ik zit dan de halve film te brullen en ben dagen van slag.

(eigenlijk heel gek want tot anderhalf jaar geleden had ik hier totaal geen last van)
Heb de film ook gezien. Volgens mij heb ik alle films mbt de 2e wereldoorlog gezien.

En elke keer zit ik vol ongeloof, afschuw, met een krop in de keel en zakdoeken vol snot te kijken.

Tranen lopen over mijn wangen en ja, ik ben ook van slag af na zo'n film...

Zou t pas raar vinden als je niet van slag bent...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de film ook gezien, wist voordat ik ging kijken helemaal niet waar de film over ging.....was ook helemaal in shock door het einde....
Ik vond 'm prachtig en dat einde heel beklemmend. Ik was ongeveer een uur van slag

Maar waar gebeurd? Lijkt me sterk. Daarvoor was het te onwaarschijnlijk.

Ik ben overigens heel erg gefascineerd door oorlogsfilms. Ik blijf kijken.

Heeft als nadeel dat ik alle drie de oorlogs films op tv vanavond al in de kast heb staan.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik durf het boek niet meer te lezen sinds ik de film heb gezien.
Ik ga ook zeker niet kijken.

Kan helemaal niet meer tegen zulke films.
Ik neem 'm op, moet werken vanavond.

Ik ben al gewaarsschuwd door mijn dochter dat het een zielige film is.

Soms vind ik het fijn om te huilen bij een film....even de emotie eruit............
boek gelezen en film gezien. Tranen alom...
Heb hem al gezien en het boek had ik ook al gelezen dus was niet zo van slag door de film.

Heb volgens mij onderhand ook al die films wel gezien,behalve de Tweeling.Kan me er om een of andere reden niet toe zetten...
Boek gelezen, zeer onder de indruk. Daarna de film gezien, en dat was het net niet. Boek is tig keer beter!
Ik vind boeken vrijwel altijd beter dan de verfilming, al vond ik deze film helemaal niet slecht tov het boek.
Ik heb hem in de bioscoop gezien en was er ook dagen van onder de indruk. Had echt een naar gevoel.
@guillietta met de moeilijke naam: dat was nou juist zo'n film waar ik in het begin niet doorheen kwam. Mooi eind, maar man man, wat werd ik zenuwachtig van die vent.
Waar zit de any-key?
Prachtige film, en ook ik....dagen val slag!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik had al eerder van de film gehoord. Ik denk dat ik hem wel ga kijken.

Op moviemeter zijn mensen of onder de indruk of ze vinden het helemaal niks. De film krijgt daar een 3,75 (op 5)
Mooie film, maar 1 keer was genoeg.
quote:truffelmaffia schreef op 03 mei 2012 @ 17:27:

Dagen van slag... door een FILM??Ach er zijn vrouwen die van slag raken als vriendlief uit gaat en er zijn mensen die een film heel aangrijpend vinden. Ik kwam ook slecht los van deze film. Het einde heb ik in de keuken afgwacht zelfs,
quote:truffelmaffia schreef op 03 mei 2012 @ 17:27:

Dagen van slag... door een FILM??

Dat begrijp jij natuurlijk niet, dat iemand ergens door geraakt wordt. Wat dat dan ook is.

Ik heb de film gezien en vond het erg heftig. Het onbegrip van het jongetje en zijn vragen zijn zo schrijnend.
Het boek vond ik prachtig, denk dat ik de film oversla...

We hebben nog een seizoen breaking bad te kijken
hmm, weet niet of ik nog wel wil kijken als ik alle reacties hier zo lees
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:warmwaterbadeendje schreef op 03 mei 2012 @ 17:29:

een waargebeurd verhaal...heb tijdens het boek ook meerdere malen moeten slikken !Nee hoor, kinderen werden direct gedood in Auschwitz, dan wel gesepareerd voor medische experimenten of sexueel misbruik.
Johanna, kon dat niet iets tactischer? En ja ik weet dat de waarheid niet mooi is, maar als je al ziet dat hier diverse mensen aangeven erg van slag te zijn geweest, wat voegt het dan toe?
Ik ga 'm ook kijken, vond het ook een heftige film de eerste keer.
Amen vond ik anders veel akeliger. Van die priester die vrijwillig gaat, omdat hij het niet meer kan verdragen.

Ik heb al een keer gezien.

Sophie's choice was ook niet misselijk.

En inderdaad Schindlers List die was ook behoorlijk. Maar die was ook gebaseerd op ware gebeurtenissen. De man zelf is er nooit over heen gekomen dat hij niet iedereen kon redden.

Haar naam was Sarah vond ik anders een geweldig verhaal, zowel het boek als de film. Gelukkig bestaat er geen "geur"tv.

Ook die is gebaseerd op verhalen van overlevenden.

Er is ook een andere film waarbij een groep joden ervoor kiest om strijdend ten onder te gaan en in vrijheid. Ik kom zo snel niet op de naam. Het is ook gebaseerd op ware gebeurtenissen. Ik zag er een aankondiging van.

Ik kijk eigenlijk alleen maar naar verhalen die verteld zijn door overlevenden. Dat vind ik dan wel een functie hebben. En films waarbij ze meer verhalend dan beeldend laten zien wat er is gebeurd zodat het minder akelig wordt.
Het boek is prachtig, heel `klein` geschreven en daardoor zo indrukwekkend.

Buiten dat ik dit een genre film vind dat ik alleen nog maar overdag mag kijken vind ik boekverfilmingen altijd een beetje tegenvallen. Ik kijk dus niet, maar het boek wil ik wel even aanraden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven