En, wat eten we vandaag?

06-08-2013 16:02 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren

Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten, er is hier ruimte voor!

Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
ailen, ahhhh ik denk dat het dat is dan!! Nou ja, weten we dat ook weer.

KV, je kunt er ook om vragen, hè....
quote:Linndaatje schreef op 07 augustus 2013 @ 14:59:

KV, je kunt er ook om vragen, hè....
quote:Linndaatje schreef op 07 augustus 2013 @ 14:59:

ailen, ahhhh ik denk dat het dat is dan!! Nou ja, weten we dat ook weer.

Je bent hier al lang genoeg lijkt me. Je moet minimaal 200 posts hebben. En dan kun je het aanvragen ergens op overig. hier dus.

Is wel leuker met een plaatje in de OP.
quote:GeorgieBrown schreef op 07 augustus 2013 @ 11:45:

[...]

Ik ben natuurlijk de netheid zelve. Maar ik weet hoe de rest is. Die gaan natuurlijk weer een foodfight beginnen.Ik pas er mijn menu op aan zelfs, moet geschikt zijn om mee te gooien
quote:dolfje schreef op 07 augustus 2013 @ 17:05:

[...]

Ik pas er mijn menu op aan zelfs, moet geschikt zijn om mee te gooien Als we met jouw plan A gaan gooien wordt het echt een bende.
Leuk topic! Met deze temperaturen heb ik ook meer zin om te koken. Wij eten gekookte aardappels met roergebakken prei, gehakt, kerrie en Philadelphia.
Het werd een soort timbaaltje/terrine van gegrilde courgette, gevuld met zelfgemaakte ricotta, zelfgemaakte rucola pesto en parmezaanse kaas.

De rest van de gegrilde courgette heb tussendoor gewoon opgegeten. Heerlijk, lukt me bijna nooit om het te bewaren voor de volgende dag.
Ziet er lekker uit GB!

De nasi was een beetje weinig dus denk dat we zo nog een noodlesoepje eten ofzo.

Vanavond helaas voetbal maar het is toch maar depressief weer dus ik ga lekker in bed serie of film kijken.
quote:dolfje schreef op 07 augustus 2013 @ 17:05:

[...]

Ik pas er mijn menu op aan zelfs, moet geschikt zijn om mee te gooien

Hehehe, effe dimmen jij!

Ziet er prachtig uit, GB.

Als ik alles zie wat er gemaakt gaat worden zaterdag, denk ik dat ik vrijdag al stop met eten
@Fenna: ben er nog niet helemaal uit, maar denk, slapen, slapen, tripje naar de hoge veluwe, slapen, afspreken met dames die erg goed kunnen koken, slapen, lezen, slapen, naar het rijksmuseum, slapen, dagje naar Artis met mijn neefje, slapen en een weekend weg met vriendinnen... en dan nog wat slapen.

@Linda, stonden in de laatste Delicious, smaakte ook echt goed, moet ik het recept over typen?

@Hoppala, thanks, kijken of ik dat kan maken in de vakantie.

@KV, ik zou ook opruimen, heb namelijk hoge verwachtingen van je huis ;) En van de foodfight, want de pies van de pieman gooien vast heel fijn ;)

@GB, courgette en ricotta gaan goed samen...fancy receptje hoor.

@Teigera, ga je al bijna verhuizen? Al stress?

P.S. We aten een fritatta met courgette, rode ui, geitenkaas en eieren. Met daarnaast een broodje.

Nu ga ik crashen op de bank en ijsjes eten :D
Ziet er mooi uit GB!

KV, heb je ook je koelkast opgeruimd? Voor de restjes? Edit: of nee, die liggen straks natuurlijk verspreid door je hele huis

Kaaat, klinkt heerlijk relaxed, heel veel slapen. En goed idee: ik heb ook nog ijsjes. Ga ik nu eten!
Krijg spontaan weer trek in eten als ik naar jouw foto kijk GB. Lekker die courgette-pakketjes!

Hier vanavond een snelle pasta in elkaar gehusseld. Tricolore fusili met pesto, light mozzarella, courgette en tomaatjes. Prima voor een snelle maaltijd. Was later thuis van werk dan gepland. Bespreking liep uit. Grrr. Wilde op tijd naar huis, want moest weer wegen vanavond bij de WW.

Eten voor morgenavond weet ik nog niet. Zie wel waar ik trek in heb.
Het was weer heerlijk gisteren, Teigera! De rest heb ik ingevroren.

Vandaag hebben we bietjes gegeten, lekker

GB, dat ziet er echt heel mooi uit! Het was vast ook erg lekker.
Ik had kip met groenten over van gisteren. Daar heb ik een blikje maïs en kidneybonen bij gedaan en in wraps gestopt. Kaas erover en de oven in. Was heerlijk! En voor het eerst dat ik zo verstandig met mijn kliekjes ben omgegaan.
Prachtig GB!

Ik was gister in de hemel, werkelijk waar. Ristorante Mario in Neck heeft alle verwachtingen waar gemaakt, and then some. 7 gangen fantastisch eten, die kok is echt een grootmeester in smaken in balans houden. Veel dingen waren bijvoorbeeld met heel weinig zout maar zo geweldig smaakvol. En dat dan weer afgewisseld met een smaak-en vetbom als een terrine van ricotta met laagjes aubergine en gedroogde tomaat. En dan nog bij elke gang 2 verschillende wijnen. Echt zo gaaf om de verschillen te proeven in wat wijn met je eten doet en andersom. En superprettige bediening en een geweldige sommelier. Ik heb werkelijk waar nog nooit een menu gegeten waarin geen enkel gerecht wat minder was dan de rest. t Was echt spectaculair.

Vanochtend wel n beetje een kater, maar vrolijk doorgezet met 2 vrienden (als verrassing voor de verjaardag van één van de twee deden we een dagje A'dam) Was ouderwets gezellig met genoeg bier en gegeten bij Frenzi weer ns. Was lekker maar erg zwaar (gnocchi met geitenkaas én pure gesmolten boter) en viel dus nog extra in t niet bij gisteren
Oh, en ik heb bij de American Bookstore nog een heel gaaf boek gekocht, DIY Food. Staat alles in over dingen from scratch zelf bereiden, dus ook vlees uitbenen, rooktechnieken, inmaaktechnieken, noem maar op. Erg gaaf.

Enorme egoposts, sorry. Happy New Topic allemaal, Kaaaaaats vakantieplannen klinken erg goed en met springrolls kun je ook prima gooien

Oeh, zaterdag al, snel ineens! Leuk!
Wauw Moosey, je diner van gisteren klinkt echt als een belevenis! Gaaf dat het ook zo goed was als je gehoopt had.

@Kaaaaaaatje: nog geen verhuisstress gelukkig . Wel al wat dozen ingepakt. En ik probeer alvast wat dingen uit de keuken op te maken, ik lees net iets hier over filodeegrolletjes gevuld met feta, en ik heb nog wat filodeeg liggen... dus dat lijkt me een goed plan! Vandaag hebben we gehoord dat we vijf september de sleutels van ons nieuwe huis krijgen, dat was dus goed bericht.

@cheery: fijn dat de soep lekker was!

@GB: oh dat ziet er heel lekker uit! En gegrilde courgette is heerlijk, ben ik met je eens. Zowel koud als warm overigens.

Wéér een foodfight ladies? Moet dat nou?

Lief heeft vanavond hoisin chicken gemaakt met o.a. mango, na het sporten kon ik bijna meteen aanschuiven. Heerlijk. Jammer dat het weer zo druilerig is vandaag, heb het zelfs een beetje koud en nu warme thee voor m'n neus om op te warmen. Ik wil de zomer wel weer terug hoor!
Ik wil de zomer ook terug!

Teig dat is snel dus de sleutels!

En welke soep? Heb ik een soep gemist?
Hmmm mijn blauwe kaas-dip kleddert ook wel lekker tegen de muren aan denk ik

KV weet je zeker dat je je huis vrijwillig aanbiedt voor de (m)eet? Je weet hoe het de vorige keer bij Jynta thuis is afgelopen.
En we werden vorig jaar ook al het park uit gekeken:-)
Ik slaap er nog een nachtje over....

Heerlijk hè Moos. Ik kan daar ook zo van genieten. En inderdaad dan ook van die wijnen die het helemaal compleet maken. Wil ook weer

Teig, dat is echt snel. Fijn.

Zomerfreak, kliekjesverwerking is altijd zo leuk als het lekker smaakt. En je gast er steeds beter in worden. Bij de vaste schrijfsters hier zitten een paar meesters.
Pfff ja Dolf, inderdaad!

Wij hadden een food-run i.p.v. de Color Run.
Cheery maakte een soep recept van Teig. Volgens mij iets indiaas, Dolf.

Te gek, Moos, dat het helemaal aan je verwachtingen voldeed. Altijd link nl, hooggespannen verwachtingen. Ik hoor het wel van je verder, op de meet. Gaat in elk geval omhoog op mijn lijstje.

Dat is al snel, Teig, dat jullie de sleutels krijgen. Wel fijn, kun je echt beginnen.

Kaat, dat zijn mooie vakantieplannen. Wel veel slaap.
Gebakken aardappeltjes (minikriel), doperwten en chicken parmigiana (van de Appie app)

Leuk om hier inspiratie op te doen, ik hou van eten...maar kan vaak niets (nieuws) bedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven