Kerstdessert
vrijdag 13 december 2013 om 18:46
vrijdag 13 december 2013 om 18:56
Donny Hay, fast, fresh simple, choco puddinkjes die je van te voren kan maken in 20 min:
http://www.youtube.com/watch?v=3XXNH0VWUU8
http://www.youtube.com/watch?v=3XXNH0VWUU8
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 13 december 2013 om 18:58
Vorig jaar een torentje van slagroomsoesjes gemaakt Ideaal als je een dessert moet maken voor een flink aantal personen.
Bereiding:
1. Op een grote ronde (platte!) schaal een toren bouwen van soesjes. (vereist enig technisch inzicht )
2. reep witte chocolade in stukjes breken en smelten au bain marie of in de magnetron (of 2 repen, afhankelijk van de hoeveel personen)
3. gesmolten chocola van bovenaf over de toren 'strooien' (kom niet op het goede woord), zdat het naar beneden druipt.
4. verse frambozen her en der tussen de soesjes stoppen en eventueel nog in een cirkel om het torentje heen leggen.
5. eventueel bestrooien met een beetje poedersuiker.
Simpel en heerlijk (vond ik dan). En feestelijk!!
Bereiding:
1. Op een grote ronde (platte!) schaal een toren bouwen van soesjes. (vereist enig technisch inzicht )
2. reep witte chocolade in stukjes breken en smelten au bain marie of in de magnetron (of 2 repen, afhankelijk van de hoeveel personen)
3. gesmolten chocola van bovenaf over de toren 'strooien' (kom niet op het goede woord), zdat het naar beneden druipt.
4. verse frambozen her en der tussen de soesjes stoppen en eventueel nog in een cirkel om het torentje heen leggen.
5. eventueel bestrooien met een beetje poedersuiker.
Simpel en heerlijk (vond ik dan). En feestelijk!!
Ik spreek toch geen Chinees?!
vrijdag 13 december 2013 om 19:00
vrijdag 13 december 2013 om 19:02
quote:Nouschi schreef op 13 december 2013 @ 18:56:
[...]
Wordt dit onder makkelijk verstaan?
Ja, heel makkelijk.
Eiwitten met suiker stijf kloppen, rommelig op een plaat spuiten, in de oven, klaar.
Vruchten erop en gepureerde vruchten erover, hulstblaadjes, klaar.
ik heb 'm al gemaakt en echt niet moeilijk.
[...]
Wordt dit onder makkelijk verstaan?
Ja, heel makkelijk.
Eiwitten met suiker stijf kloppen, rommelig op een plaat spuiten, in de oven, klaar.
Vruchten erop en gepureerde vruchten erover, hulstblaadjes, klaar.
ik heb 'm al gemaakt en echt niet moeilijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
vrijdag 13 december 2013 om 19:23
Ik maak vaak toetjes, maar vind slagroomsoesjes wel veel werk hoor!
Pavlova is minder werk, maar het bakken luistert heel nauw, omdat je de binnenkant zacht moet zien te houden. Maar is verder wel weinig werk. Slagroom erop en dan fruit. Een traditionele pavlova heeft kiwischijfjes en passievrucht, maar met kerst kun je ook voor rood fruit gaan!
Pavlova is minder werk, maar het bakken luistert heel nauw, omdat je de binnenkant zacht moet zien te houden. Maar is verder wel weinig werk. Slagroom erop en dan fruit. Een traditionele pavlova heeft kiwischijfjes en passievrucht, maar met kerst kun je ook voor rood fruit gaan!