Kerstdessert
vrijdag 13 december 2013 om 18:46
vrijdag 13 december 2013 om 19:59
vrijdag 13 december 2013 om 20:01
Deze is zooooooo lekker: Aardbeientiramisu
Klein half uurtje werk. Moet daarna wel een aantal uurtje in de koelkast opstijven.
Ik heb het verzoek gekregen om deze eerste en tweede kerstdag te maken. Ik gebruik zelf een iets ander recept wat ik op internet niet kan vinden. Als je wil kan ik het wel even voor je overtikken.
Klein half uurtje werk. Moet daarna wel een aantal uurtje in de koelkast opstijven.
Ik heb het verzoek gekregen om deze eerste en tweede kerstdag te maken. Ik gebruik zelf een iets ander recept wat ik op internet niet kan vinden. Als je wil kan ik het wel even voor je overtikken.
vrijdag 13 december 2013 om 20:02
Receptje ervan als je het zelf wil maken.
http://www.kookjij.nl/recepten/kerstbombe
http://www.kookjij.nl/recepten/kerstbombe
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
vrijdag 13 december 2013 om 20:25
Precies. Wat Retrostar zegt. Sla je slag bij de Liddl of de Aldi , en maak een grand dessert.
Men neme een stapel grote witte borden. Leg op elk bord :
Stukje brownie, bolletje ijs, klein glaasje met mousse, Soesje of macaron, Plakjes sterfruit en aardbei, toefje slagroom, heel klein beetje likeur druppelen over de rand en een beetje cacao met een zeefje er over strooien.
Men neme een stapel grote witte borden. Leg op elk bord :
Stukje brownie, bolletje ijs, klein glaasje met mousse, Soesje of macaron, Plakjes sterfruit en aardbei, toefje slagroom, heel klein beetje likeur druppelen over de rand en een beetje cacao met een zeefje er over strooien.
vrijdag 13 december 2013 om 20:41
quote:tiramisuusje schreef op 13 december 2013 @ 19:23:
Ik maak vaak toetjes, maar vind slagroomsoesjes wel veel werk hoor!
Pavlova is minder werk, maar het bakken luistert heel nauw, omdat je de binnenkant zacht moet zien te houden. Maar is verder wel weinig werk. Slagroom erop en dan fruit. Een traditionele pavlova heeft kiwischijfjes en passievrucht, maar met kerst kun je ook voor rood fruit gaan!Ik maak ook geen soesjes muts , ik koop ze kant-en-klaar en stapel ze alleen maar op
Ik maak vaak toetjes, maar vind slagroomsoesjes wel veel werk hoor!
Pavlova is minder werk, maar het bakken luistert heel nauw, omdat je de binnenkant zacht moet zien te houden. Maar is verder wel weinig werk. Slagroom erop en dan fruit. Een traditionele pavlova heeft kiwischijfjes en passievrucht, maar met kerst kun je ook voor rood fruit gaan!Ik maak ook geen soesjes muts , ik koop ze kant-en-klaar en stapel ze alleen maar op
Ik spreek toch geen Chinees?!
vrijdag 13 december 2013 om 21:45
quote:dolfje schreef op 13 december 2013 @ 21:27:
[...]
Heb je hier een recept van?
Ik heb een recept voor gewone cheesecake maar wil misschien wel een ander soort.
Oh, het is geen traditionele cheesecake, maar een mengeling van browniebeslag en cheesecake in plaatvorm. Wel goddelijk, het bakblik wordt altijd uitgeschraapt als ik dit meeneem naar een etentje.
http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-ch ... e-brownies
Zo ziet het er ongeveer uit, al heb ik altijd wat meer cheesecakebeslag in verhouding:
[...]
Heb je hier een recept van?
Ik heb een recept voor gewone cheesecake maar wil misschien wel een ander soort.
Oh, het is geen traditionele cheesecake, maar een mengeling van browniebeslag en cheesecake in plaatvorm. Wel goddelijk, het bakblik wordt altijd uitgeschraapt als ik dit meeneem naar een etentje.
http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-ch ... e-brownies
Zo ziet het er ongeveer uit, al heb ik altijd wat meer cheesecakebeslag in verhouding:
vrijdag 13 december 2013 om 22:31
Sorry.
Wat jij bedoelt, bestaat wel. Stond vorig jaar in de allerhande, maar ik weet niet of het wat is:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... Cheesecake
Wat jij bedoelt, bestaat wel. Stond vorig jaar in de allerhande, maar ik weet niet of het wat is:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... Cheesecake
vrijdag 13 december 2013 om 22:53
@ dolfje
Cheesecake met witte chocolade en vruchtensaus
Ingrediënten:
- 100 gram boter, gesmolten + extra voor het invetten
- 300 gram spritsen, gestampt
- 150 gram witte chocolade
- 7 gelatineblaadjes
- 60 ml melk
- 500 gram zachte roomkaas (ik heb mon chou gebruikt)
- blikje gecondenseerde melk à 395 gram
- 300 ml slagroom
- doosje diepvriesfruit (verkrijgbaar bij Albert Heijn, lekkerste vind ik: mango of frambozen)
Vet een springvorm van ong. 23 cm in met boter. Meng de spritsen met de boter en druk het mengsel op de bodem van de taartvorm. Zet 30 min. in de koelkast.
Verwarm intussen de chocolade in een kom op een pan zacht kokend water(de kom mag het water niet raken) en roer tot het mengsel glad is. Laat afkoelen tot kamertemperatuur.
Week de gelatineblaadjes 5min.in koud water. Verwarm de melk in een pan op middelhoog vuur tot net onder het kookpunt. Knijp het overtollige water uit de gelatineblaadjes, voeg ze toe aan de warme melk en roer tot de gelatine is opgelost.
Meng de roomkaas, gecondenseerde melk en het melkmengsel in een keukenmachine(mixer kan ook!) tot een glad mengesel. Voeg de chocolade toe en meng kort. Klop de slagroom tot zachte pieken en spatel door het chocolademengsel. Schenk in de taartvorm en laat 6uur tot een nacht in de koelkast opstijven.
Doosje diepvriesfruit liefst in koelkast laten ontdooien, dit pureren en dit als ‘saus’ bij de taart serveren!
Bereiden:ong.50min.
afkoelen:ong.45min.
opstijven:6uur tot 1 nacht
Cheesecake met witte chocolade en vruchtensaus
Ingrediënten:
- 100 gram boter, gesmolten + extra voor het invetten
- 300 gram spritsen, gestampt
- 150 gram witte chocolade
- 7 gelatineblaadjes
- 60 ml melk
- 500 gram zachte roomkaas (ik heb mon chou gebruikt)
- blikje gecondenseerde melk à 395 gram
- 300 ml slagroom
- doosje diepvriesfruit (verkrijgbaar bij Albert Heijn, lekkerste vind ik: mango of frambozen)
Vet een springvorm van ong. 23 cm in met boter. Meng de spritsen met de boter en druk het mengsel op de bodem van de taartvorm. Zet 30 min. in de koelkast.
Verwarm intussen de chocolade in een kom op een pan zacht kokend water(de kom mag het water niet raken) en roer tot het mengsel glad is. Laat afkoelen tot kamertemperatuur.
Week de gelatineblaadjes 5min.in koud water. Verwarm de melk in een pan op middelhoog vuur tot net onder het kookpunt. Knijp het overtollige water uit de gelatineblaadjes, voeg ze toe aan de warme melk en roer tot de gelatine is opgelost.
Meng de roomkaas, gecondenseerde melk en het melkmengsel in een keukenmachine(mixer kan ook!) tot een glad mengesel. Voeg de chocolade toe en meng kort. Klop de slagroom tot zachte pieken en spatel door het chocolademengsel. Schenk in de taartvorm en laat 6uur tot een nacht in de koelkast opstijven.
Doosje diepvriesfruit liefst in koelkast laten ontdooien, dit pureren en dit als ‘saus’ bij de taart serveren!
Bereiden:ong.50min.
afkoelen:ong.45min.
opstijven:6uur tot 1 nacht
Ik spreek toch geen Chinees?!