Kerstdessert

13-12-2013 18:46 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nogal onverwachts kregen wij te horen dat we voor het dessert moeten zorgen 1e kerstdag. Is prima, want vind dat het werk wel verdeeld mag worden, maar kan dus helemaal niks bedenken.

Wat ik wil is een makkelijk, lekker dessert dat er ook nog feestelijk uitziet. Wie weet iets?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik maak eerste kerst een Dame Blanche als toetje, met zelfgemaakte warme chocoladesaus. Niet heel ingewikkeld, wel lekker!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een trifle met exotisch fruit. Net even uitgeprobeerd en het viel in de smaak. Absoluut niet moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
]Een trifle is idd lekker, ook een trifle met aardbei en/of rood fruit. Het enige wat je nodig hebt is cake (evt een beetje oud), likeur, slagroom en fruit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren




Dit gaan wij eten ,vanbinnen zit ijs en van buiten dat eiwit uit de oven de combinatie van warm en koud is zo lekker he.Kun je hier bij een bakker bestellen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Deze is zooooooo lekker: Aardbeientiramisu



Klein half uurtje werk. Moet daarna wel een aantal uurtje in de koelkast opstijven.



Ik heb het verzoek gekregen om deze eerste en tweede kerstdag te maken. Ik gebruik zelf een iets ander recept wat ik op internet niet kan vinden. Als je wil kan ik het wel even voor je overtikken.
Alle reacties Link kopieren
Receptje ervan als je het zelf wil maken.

http://www.kookjij.nl/recepten/kerstbombe
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Man heeft hier vandaag profiteroles gemaakt, echt heerlijk! Moeilijk is het niet, maar wel vrij veel werk.

Of bedoel je met makkelijk ook snel?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, heeft iemand een recept van die pavlova? Ziet er supermooi uit.



Ik ben 2e Kerstdag de klos voor 26 personen, dus zoek nog wat. Ik ga ook maken: tiramisu, chocolade frambozen cheesecake en limoncello trifle.
dat is een omelette siberienne
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft diverse nagerechten. Ook Aldi en ook AH hebben lekkere schotels.



Hoef je zelf niet voor te zwoegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Precies. Wat Retrostar zegt. Sla je slag bij de Liddl of de Aldi , en maak een grand dessert.



Men neme een stapel grote witte borden. Leg op elk bord :



Stukje brownie, bolletje ijs, klein glaasje met mousse, Soesje of macaron, Plakjes sterfruit en aardbei, toefje slagroom, heel klein beetje likeur druppelen over de rand en een beetje cacao met een zeefje er over strooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:tiramisuusje schreef op 13 december 2013 @ 19:23:

Ik maak vaak toetjes, maar vind slagroomsoesjes wel veel werk hoor!



Pavlova is minder werk, maar het bakken luistert heel nauw, omdat je de binnenkant zacht moet zien te houden. Maar is verder wel weinig werk. Slagroom erop en dan fruit. Een traditionele pavlova heeft kiwischijfjes en passievrucht, maar met kerst kun je ook voor rood fruit gaan!Ik maak ook geen soesjes muts , ik koop ze kant-en-klaar en stapel ze alleen maar op
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Soesjesdessert, grand dessert en aardbeien tiramisu klinkt allemaal lekker.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 13 december 2013 @ 20:12:

chocolade frambozen cheesecake .



Heb je hier een recept van?

Ik heb een recept voor gewone cheesecake maar wil misschien wel een ander soort.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met kerst wel eens een mangotiramisu gemaakt was ook simpel en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Het 'probleem' is dat ik zelf niet zo van dessert hou, ik heb altijd het liefst koffie met een bonbon. Ik vind wel dat ik het een keer in het klein moet maken om te testen. Of anders wordt het gewoon patisserie K.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 13 december 2013 @ 21:27:

[...]





Heb je hier een recept van?

Ik heb een recept voor gewone cheesecake maar wil misschien wel een ander soort.



Oh, het is geen traditionele cheesecake, maar een mengeling van browniebeslag en cheesecake in plaatvorm. Wel goddelijk, het bakblik wordt altijd uitgeschraapt als ik dit meeneem naar een etentje.



http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-ch ... e-brownies



Zo ziet het er ongeveer uit, al heb ik altijd wat meer cheesecakebeslag in verhouding:



Alle reacties Link kopieren
Oh die ken ik die heb ik al een aantal keer gemaakt,dacht dat je echt een taart zou hebben. Had niet aan deze gedacht:-)
Alle reacties Link kopieren
Sorry.



Wat jij bedoelt, bestaat wel. Stond vorig jaar in de allerhande, maar ik weet niet of het wat is:



http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... Cheesecake
Alle reacties Link kopieren
Dolfje



Ik heb nog wel een recept voor witte chocolade cheesecake, is dat iets wat je zoekt?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Hoef je geen sorry voor te zeggen:-)

Ziet er ook lekker uit die van de ah.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook goed tinkerbell! Wil dat recept wel. I love cheesecake,maak het alleen niet al te vaak;-)
Alle reacties Link kopieren
@labello; wat doe jij dan anders dan in de link?

Lijkt me erg lekker, niet voor nu maar als het weer het seizoen is!
Alle reacties Link kopieren
@ dolfje



Cheesecake met witte chocolade en vruchtensaus

Ingrediënten:

- 100 gram boter, gesmolten + extra voor het invetten

- 300 gram spritsen, gestampt

- 150 gram witte chocolade

- 7 gelatineblaadjes

- 60 ml melk

- 500 gram zachte roomkaas (ik heb mon chou gebruikt)

- blikje gecondenseerde melk à 395 gram

- 300 ml slagroom

- doosje diepvriesfruit (verkrijgbaar bij Albert Heijn, lekkerste vind ik: mango of frambozen)



Vet een springvorm van ong. 23 cm in met boter. Meng de spritsen met de boter en druk het mengsel op de bodem van de taartvorm. Zet 30 min. in de koelkast.

Verwarm intussen de chocolade in een kom op een pan zacht kokend water(de kom mag het water niet raken) en roer tot het mengsel glad is. Laat afkoelen tot kamertemperatuur.

Week de gelatineblaadjes 5min.in koud water. Verwarm de melk in een pan op middelhoog vuur tot net onder het kookpunt. Knijp het overtollige water uit de gelatineblaadjes, voeg ze toe aan de warme melk en roer tot de gelatine is opgelost.

Meng de roomkaas, gecondenseerde melk en het melkmengsel in een keukenmachine(mixer kan ook!) tot een glad mengesel. Voeg de chocolade toe en meng kort. Klop de slagroom tot zachte pieken en spatel door het chocolademengsel. Schenk in de taartvorm en laat 6uur tot een nacht in de koelkast opstijven.



Doosje diepvriesfruit liefst in koelkast laten ontdooien, dit pureren en dit als ‘saus’ bij de taart serveren!



Bereiden:ong.50min.

afkoelen:ong.45min.

opstijven:6uur tot 1 nacht
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt heb het opgeslagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven