Kerstdessert
vrijdag 13 december 2013 om 18:46
zondag 22 december 2013 om 13:59
zondag 22 december 2013 om 17:02
zondag 22 december 2013 om 17:58
quote:wendy7474 schreef op 13 december 2013 @ 21:45:
[...]
Oh, het is geen traditionele cheesecake, maar een mengeling van browniebeslag en cheesecake in plaatvorm. Wel goddelijk, het bakblik wordt altijd uitgeschraapt als ik dit meeneem naar een etentje.
http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-ch ... e-brownies
Zo ziet het er ongeveer uit, al heb ik altijd wat meer cheesecakebeslag in verhouding:
[img]http://4.bp.blogspot.com/-J0XQeMIEVsI/U ... G_0745.JPG[/img]
Die ziet er heel goed uit! Ik ben met kerst ook verantwoordelijk voor het dessert, en ik ga morgen deze uittesten. Ik denk dat dit het dessert zeker gaat worden als 'ie morgen bevalt!
Denk je trouwens dat het recept genoeg is voor 10 personen?
[...]
Oh, het is geen traditionele cheesecake, maar een mengeling van browniebeslag en cheesecake in plaatvorm. Wel goddelijk, het bakblik wordt altijd uitgeschraapt als ik dit meeneem naar een etentje.
http://www.kayotic.nl/blog/raspberry-ch ... e-brownies
Zo ziet het er ongeveer uit, al heb ik altijd wat meer cheesecakebeslag in verhouding:
[img]http://4.bp.blogspot.com/-J0XQeMIEVsI/U ... G_0745.JPG[/img]
Die ziet er heel goed uit! Ik ben met kerst ook verantwoordelijk voor het dessert, en ik ga morgen deze uittesten. Ik denk dat dit het dessert zeker gaat worden als 'ie morgen bevalt!
Denk je trouwens dat het recept genoeg is voor 10 personen?
zondag 22 december 2013 om 22:49
Chocolade-ijs met warme kersen en natuurlijk slagroom. Heb ik gisteren gedaan omdat ik een mini kerstdiner voor alleen man en een goede vriendin van ons heb gemaakt, o ja, voor mezelf ook. Gewoon een pot kersen op sap, het nat binden met een heel klein beetje maizena, warm maken tot het weer glazig wordt, kersen erbij en heel even doorwarmen. Chocoladeijs van het bekendste merk. Super makkelijk maar errug lekker.
verba volant, scripta manent.
maandag 23 december 2013 om 02:33
quote:Summerdance schreef op woensdag 18 december 2013 19:05 Eton Mess
IK kreeg in september de vraag of ik alsjeblieft dat weer wilde maken! Ja dat is altijd een succesnummer! Ik maak het meestal als ik naar een BBQ ga en iets mee wil nemen. Vindt bijna iedereen lekker en is super simpel (helemaal als je de merengue niet zelf maakt) ik heb het ook weleens met bevroren fruit gemaakt, dan wordt de slagroom semi-ijs. Ook lekker voor de afwisseling.
IK kreeg in september de vraag of ik alsjeblieft dat weer wilde maken! Ja dat is altijd een succesnummer! Ik maak het meestal als ik naar een BBQ ga en iets mee wil nemen. Vindt bijna iedereen lekker en is super simpel (helemaal als je de merengue niet zelf maakt) ik heb het ook weleens met bevroren fruit gemaakt, dan wordt de slagroom semi-ijs. Ook lekker voor de afwisseling.
maandag 23 december 2013 om 18:51
maandag 23 december 2013 om 19:00
quote:prada schreef op 23 december 2013 @ 18:51:
http://www.i-love-tiramisu.be/fl/dame-b ... iramisu-78
Tiramisu in alle soorten en maten.
Zelf maken? Je meent het!!
Ik was de tiramisu van Albert Heijn van plan geweest maar het vakje was leeg. Maarr ik had wel al eerder een voorraad Lidl ijstaart ingeslagen, dus die komt goed van pas.
Ook Lidl was bijna leeg (echt helemaal lege vrieskisten) en had z'n prijzen van meerdere artikelen omhooggegooid.
http://www.i-love-tiramisu.be/fl/dame-b ... iramisu-78
Tiramisu in alle soorten en maten.
Zelf maken? Je meent het!!
Ik was de tiramisu van Albert Heijn van plan geweest maar het vakje was leeg. Maarr ik had wel al eerder een voorraad Lidl ijstaart ingeslagen, dus die komt goed van pas.
Ook Lidl was bijna leeg (echt helemaal lege vrieskisten) en had z'n prijzen van meerdere artikelen omhooggegooid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 23 december 2013 om 19:21
Gruffalo ik doe de frambozen en heb ook diepvriesaardbeien gekocht. Even kijken of ik die ook erdoor doe.
Maar stop je die dan bevroren in het ijs of ontdooit? Want in de omschrijving staat dat je het zo'n 5 uur in de vriezer moet zetten zodat de frambozen ook een beetje bevroren zijn en dus onderdeel van het ijs worden zeg maar. Maar als je ze er bevroren in duwt zijn ze toch sowieso bevroren, of je het nu 2 of 5 uur in de vriezer stopt.
Maar als je het dan opeet, dan eet je dus bevroren frambozen? Of ontdooien die snel? Of is dat lekker bevroren frambozen? Ik zou denken dat je die normaal gesproken toch ontdooid serveert bij ijs ofzo. Aan de andere kant, als je frambozenijs koopt zitten er ook bevroren stukjes framboos in natuurlijk. Nou ja ik snap er weer weinig van haha
Maar stop je die dan bevroren in het ijs of ontdooit? Want in de omschrijving staat dat je het zo'n 5 uur in de vriezer moet zetten zodat de frambozen ook een beetje bevroren zijn en dus onderdeel van het ijs worden zeg maar. Maar als je ze er bevroren in duwt zijn ze toch sowieso bevroren, of je het nu 2 of 5 uur in de vriezer stopt.
Maar als je het dan opeet, dan eet je dus bevroren frambozen? Of ontdooien die snel? Of is dat lekker bevroren frambozen? Ik zou denken dat je die normaal gesproken toch ontdooid serveert bij ijs ofzo. Aan de andere kant, als je frambozenijs koopt zitten er ook bevroren stukjes framboos in natuurlijk. Nou ja ik snap er weer weinig van haha
dinsdag 24 december 2013 om 14:39
ik heb verse frambozen gehaald, en ga het dessert toch maar morgenochtend maken. dan zijn ze hopelijk niet knoeterhard zoals de bevroren frambozen (en aardbeien). Ik ben van plan het dessert er 10 minuten van te voren uit te halen, om het weer een beetje op temperatuur te laten komen. volgens mij moet het dan goed gaan?
2 sausjes door elkaar in 1 dessert lijkt me eerlijk gezegd niets, dat wordt volgens mij een drapje door elkaar. ik ga eerst 'ns dit proberen. ben al erg benieuwd of dat caramel-maken goed zal gaan, heb voor de zekerheid 3 blikjes gekocht
ik ben van plan eerst 2 blikjes te gaan koken, om extra caramel er over te kunnen schenken na het serveren.
ben benieuwd naar jullie resultaten morgen!
2 sausjes door elkaar in 1 dessert lijkt me eerlijk gezegd niets, dat wordt volgens mij een drapje door elkaar. ik ga eerst 'ns dit proberen. ben al erg benieuwd of dat caramel-maken goed zal gaan, heb voor de zekerheid 3 blikjes gekocht
ben benieuwd naar jullie resultaten morgen!
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters