Lijf & Lijn alle pijlers

Joggen/Hardlopen opnieuw?

08-08-2007 07:09 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Hallo dames,

Geen flauw benul waar ons hardloop forum heen is, hier maar een nieuwe starten? Is het beauty, is het gezondheid... ik heb geen flauw benul maar ik heb 'm maar onder gezondheid geknald.

Bij deze. Hopelijk tot snel.

Oh, en als dit topic al ergens anders staat, gaarne mij daarop te wijzen, ik vind het nieuwe forum een beetje chaotisch! Dit is even wennen zo'n overgangsfase, komt helemaal goed.

Groetjes,

Peefje!
Hi, hi lauwe "te snelle schoenen", kan dat ook al. Maar mijn eerste km is ook altijd te snel hoor. Zat zo terug te kijken naar mijn km tijden van gisteren. We zouden weggaan op 5min15 maar de eerste twee km's waren dus 5min01 en 4min54. Waarnzin eigenlijk want dat zouden juist langezame km's moeten zijn omdat je nog vast zit tussen de medelopers. Maar ik krijg et dus ook altijd weer voor elkaar.

Ben er wel verbaast over hoe gemakkelijk het me af gegaan is en ook wat betreft de naweeen. Een blauwe teennagel, bh band doorgescheurd en je boven benen voelen is nu toch niet echt spectaculair. Maar ik heb mijn marathon in principe op D2 voor mij gelopen terwijl met er meestal vanuit gaat hem op D3 te lopen. Heb de lat dus niet echt hoog gelegd. Leg je die lat wel hoger (hetgeen je natuurlijk na een aantal marathons gaat doen) dan loop je ook heel gemakkelijk tegen je eigen grensen aan. De marge is vaak maar heel klein.

Anderzijds denik dat er hele meutes onvoldoende voorbereid aan een marathon beginnen. Als je enigste doel is uitlopen dan kan dat natuurlijk. Maar als ik de uitslagen van de marathon in amsterdam zie en de massa die nog tussen de 5 en 6 1/2 uur binnen komt dan vind ik dat persoonlijk waanzin.

Over crossen gesproken , ik heb twee weken terug nog hele goede spikes gekregen van asics. Nauwelijks gebruikt (een paar keer voor hoogspringen) en ze passen perfect. Heb ze alleen nog niet uit durven proberen ivm de marathon die op handen was. Maar zal eerdaags toch eens gaan proberen of het wat is voor een drassige korte cross.

A.s zondag hebben de kinderen hun eerste cross van het siezoen.

Morgen geen trainen maar gewoon een gezellige clubavond. Bijna iedereen heeft namelijk afgelopen zondag hier wedstrijd gelopen. Eens peilen wat de plannen van de anderen allemaal zijn. In ieder geval een van ons huidige marathon groepje mailde vandaag voor de marathon van Rotterdam te gaan.

Omdat de interval trainingen in een marathon schema nogal afwijken van de intervallen van een ander schema wil ik wel een marathon kiezen waar ik niet alleen naar toe werk. Die langer duurlopen in mijn uppie vind ik dan nog niet eens zo erg. Maar om in je eentje op de baan te gaan intervallen is ook zo wat. zijn er een aantal die dataltijd doen hoor,maar die zijn te snel voor de rest.
Ik heb die mensen inderdaad gezien in Amsterdam, die gelijk met mij finishten (ik startte 3,5 uur later dan de hele) maar ja stel je loopt voor een goed doel, dan vind ik het knap als je het uitloopt. Ik heb ook wel eens wandelaars gezien bij de marathon, vorig jaar. En dit jaar snelwandelaars. Tis maar net wat je doel is.
Nou die snelwanderlaars kunnen je anders aardig voorbij "wandelen"hoor als je aan het hardlopen bent. Nortic running schijnt ook met een snelheid van 12km/uur te gaan (heb het zelf nog nooit iemand zien doen) En een stukje moeten wandelen is natuurlijk wat anders. Maar bedoel je gewone wandelaars.? Daar zijn toch speciale evenementen voor (kennedy mars ed). In etten-leur zul je ze niet zien. 2hr10 niet doorgekomen op de helft is einde verhaal en 5 uur na de start gaat de klok uit , hekken verzet en klaar.
He Baukje, hier stond dus je hele verhaal. Leuk om te lezen. Zo te zien is het helemaal geen uitputtingsslag geweest en dat ondanks de niet zo perfecte omstandigheden. Vind het echt heel gaaf hoor! En je gaat je dus ook al weer voorbereiden op de volgende marathon? Leuk!

Andere hardlopers hier: hai en doei!
Inmiddels helemaal nergens meer last van. Had voor mijn gevoel vandaag zo kunnen gaan trainen. Maar in plaats van de normal training hebben we vanavond op de club een klein feestje.Heb vandaag overigens behoorlijke afstanden moeten fietsen dus mijn beweging heb ik toch wel gehad.
Even ons omhoog halen hoor, *hijs*

Heb ook niet veel te melden, zou gisteravond gaan lopen maar mijn 7 jarige dochter zit in een identiteitscrisisje. Helaas niet lopen maar mijn kinderen gaan dan voor. Morgen maar weer.
hallo meiden,

het is een superlange tijd geleden dat ik hier heb gepost, en ook heb gelezen Sorry daarvoor. Door allerlei omstandigheden heb ik het hardlopen gelaten voor wat het was de afgelopen maanden. Ik was mijn motivatie kwijt, en vervolgens kreeg ik ook nog een (klein) ongeluk waardor ik een paar weken niet kon sporten. Heb een soort van whiplash over gehouden maar die gaat nu alweer veel beter.

Vorige week eindelijk weer de moed opgepakt en mijn hardloopschoentjes aangetrokken. helaas ging het niet goed, ik ging te snel, en verkrampte te veel in mijn schouders en nek, kreeg erg veel last en moest stoppen. Ik baalde onwijs. Toch gisteren weer geprobeerd, veel rustiger dit keer. Muziekje op, als doelstelling gewoon een stukkie joggen en kijken waar ik terecht kom. uiteindelijk heerlijk 5 km gedaan, op mijn dooie gemak, en het voelde super. Hopelijk kan ik het nu volhouden, lukt het me om mijn motivatie te hervinden en vast te houden en door te gaan. Gisteren herinnerde ik me weer hoe goed het voelt om hard te lopen.

iedereen die zulke mooie prestaties hebben geleverd de afgelopen weken, super! ik heb niet alles gelezen, mede doordat ik de confrontatie niet wilde aangaan met mezelf. Ik wilde niet lezen hoe goed het met iedereen ging en me daardoor extra slecht zou voelden dat ik het hardlopen niet kon opbrengen. Egoistisch natuurlijk. Maar goed, ik hoop dus nu dat het wel were gaat lukken.

rense allemaal en tot snel dit keer :-)
Vanmorgen mezelf toch weer in mijn spullen gehesen en nog snel even 40 min. gelopen. Het was al wat later, dus erg lekker om te lopen. Ik heb een beetje interval gedaan en even een beetje door een klein natuurpark gerend om nog wat te oefenen voor de cross van zondag, was hier en daar wel een beetje drassig langs de beek.

Runningmonster, ja de kinderen gaan altijd voor.

Londongirl, leuk dat je er ook weer eens bent, als je dit gevoel kunt vasthouden dan komt het vast wel weer terug, die motivatie.

Baukje, fijn dat het zo goed gaat en ook alweer de volgende wedstrijd ook alweer gepland. Ja eigenlijkm lopen mijn nieuwe schoenen zo lekker dat ik te snel start, maar ik moet gewoon weer 3 keer per week gaan trainen, dan komt het misschien wel weer goed.
Lauwe het is inderdaad heerlijk loopweer nu. Maar gisteren met de trainer erover gehad en die vindt het echt beter dat ik deze week niet loop/train ondanks dat ik momenteel nergens last van heb.

Kijk wel of er morgen een mogelijkheid is om te gaan zwemmen.

Zaterdag heb ik mijn volgend duurloopje pas gepland.

Gisterenavond nog in het zonnetje gezet door mijn clubgenoten.

Londongirl wat fijn dat je de draad weer opgepakt hebt. Wel vervelend die whiplash. Merk je dat ook tijdens het lopen? Denk je inderdaad dat de verkramping in schouders en nek daar uit voorkomt?
Baukje, wat een heerlijk verhaal om te lezen. Als ik dat zo lees ben ik ook wel jaloers hoor.

Heb ondertussen twee weken niet gelopen (vakantie zonder loopschoenen en nu ook slijmbeursontsteking en geen motivatie). Vanmorgen had ik even tijd om te rennen, prachtig mooi weer en wat doe ik...ik ga een stuk fietsen. Heb gewoon geen loopzin. Baal daar erg van. Ik denk dat ik binnenkort toch weer naar de atletiekvereniging moet om me op te peppen. Anders wordt het deze winter niets meer. En dat wil ik niet. Bah.

Londongirl, balen van je whiplash zeg, goed dat je weer bent gaan lopen! Hopelijk vind je de motivatie (en stuur me dan ook wat toe ...).

Fijne loopweek!

Jennie
EefjePeefje, wat goed zeg die tijd op de halve marathon!

Baukje, leuk verslag hoor, niks te lang.

Londongirl, ik had hetzelfde hoor, ook een poosje expres niet gelezen hier, had een blessure en ik baalde.

Jennie, die motivatie komt wel weer hoor. Als ik een tijdje niet gelopen heb dan heb ik ook minder zin. Wat ik dan doe is gewoon met hele korte stukjes beginnen. Ook al wil ik dan doorlopen, dan stop ik toch zodat ik de volgende keer weer graag ga.

Ik ga nu lekker hardlopen.
Cum non tum age
Ben stiekum toch een rondje gaan doen. Voel me wel betrapt want ben net thuis zie ik dat ik een mailtje van mijn trainer heb gekregen met daarin een opmerking dat ik natuurlijk nog lekker aan het uitrusten ben.

Zal me niets verbazen als hij me heeft zien lopen en thuis gekomen snel dat mailtje heeft verstuurd.
Baukje, lekker eigenwijs hoor, en nooit meer zeggen dat wij het zijn mbt bijv doorlopen na blessure etc!

Ik heb een beetje een dip. Ik moet eigenlijk vanavond maar ik heb totaal geen zin. Overkill aan trainingen? Maar ik ga wel even want ik moet toch in shape blijven. Heb me ingeschreven voor de halve marathon van Egmond in januari. Heb mazzel want ik heb een uitnodiging om in een business team te lopen en dan kan ik ook damtotdam, 7 heuvelen etc lopen. Kost me alleen reiskosten en start ik altijd vooraan.
Wat een luxe runningmonster dat business team.

en de eerste niet eigenwijze hardloper moet ik nog tegen komen hoor.

Maar geeft toe het lopen na een marathon terwijl je nergens last van hebt is iets minder eigenwijs dan het gaan lopenmet een blessure.
Vanmorgen weer een lekker trainingsrondje gedaan in het bos terwijl de kinderen dar hun training hadden. Er stond een rustig loopje met kleine versnellingen op het programma. Maar ik voel me momenteel zo super dat ik toch benieuwd was of ik mijn snelheid niet helemaal kwijt was geraakt de afgelopen maanden. Heb uiteindelijk een uurtje d2 gelopen met 3x een 1000m D4. Dat zijn uiteindelijk 4min15 en 2 maal 4min17 geworden. Dus dat zit nog wel snor.

Vanaf nu ga ik me weer netjes aan het schema houden.
Ik kom hier maar even inbreken, ik schrijf mee op het evy-topic maar het lijkt me ook leuk om hier mee te schrijven. Heb hier per ongeluk al eens gepost

Ik loop nu ongeveer 4 maanden en ga binnenkort trainen voor de halve marathon in parijs op 8 maart 2009. De langste afstand die ik op dit moment loop is 10 km, maar dat wil ik dus snel gaan uitbreiden. Ben sinds 2 weken lid van een hardloopvereniging en vind het daar helemaal geweldig. Die trainer van ons is ook geweldig betrokken bij de groep, dat is zo leuk om te zien. Ik kreeg afgelopen woensdag het schema: netjes ingebonden met mijn naam erop enzo. En behalve het schema kreeg ik ook allerlei informatie over de groep, de samenstelling enzo en leeftijden en sterrenbeelden. Vond het zo grappig. Hij stelt er ook echt prijs op dat de groep een eenheid vormt, je moet er daarom ook in principe altijd zijn.

Vandaag moet ik een intervaltraining doen, in mijn eentje omdat ik gisteren niet kon trainen. Zie er zo tegenop... 15x200 en 10x100. Duurt eindeloos joh. Maar goed, ik ga wel, als het niet meer regent

Fijne dag iedereen!
Boebele gezellig dat je hier ook mee komt schrijven. Iets meer leven in de brouwerij kunnen we wel gebruiken.
Boebele, lopen in de regen is niet zo erg als je eenmaal bezig bent. Intervaltraining heb ik een hekel aan.

Leuk zeg de halve marathon van Parijs, daar heb ik toevallig laatst ook naar zitten kijken, omdat ik die van Amsterdam niet kon doen.

Wat een heerlijk loopweer was het gisteren en eergisteren trouwens, heb genoten. Vandaag neem ik een dagje rust.
Cum non tum age
Ik vind lopen in de regen op zich ook niet erg noa, maar ik moet vanavond nog naar een verjaardag en ik wil dat mijn haar een beetje goed blijft zitten (ik heb krullen dus die gaan met regen heel erg pluizen)

Intervaltraining is inderdaad saai, maar met de groep vind ik het prima om te doen.

@baukje

ik kreeg net een mailtje terug van mijn trainer: de 200tjes zijn 28 sec per 100 meter, de 100tjes voluit.
Zo, ben net klaar met de training. Was lekker zeg, met dat weer! Zit helemaal te gloeien. Wel erg veel regen gezien, maar was niet zo vervelend. Intervaltraining is redelijk gegaan, het was in het begin even zoeken naar de juiste snelheden. En er zijn hier zoveel cijfers op de weg getekend dat ik soms niet meer wist waar ik moest kijken, maar ik heb over het algemeen wel de 100tjes bij kunnen houden. Sprinten in je eentje is trouwens ook raar. Baukje, wat voor tempo heb jij als je sprint?
Boebele, leuk dat je mee komt krabbelen. Lekker bezig. Wat ji beschrijft over jouw groep, klinkt goed. Ik train ook bij een groep maar daar zijn in totaal 175 leden dus dat is bijna niet te doen om een persoonlijk schema voor iedereen te maken. Hiervoor trainde ik met een vaste groep op vaste dagen tot de trainer zelf geblesseerd raakte en compleet aan lagerwal belandde en zwaar a/d alcohol was. Heb toen een tijd helemaal gehad dat ik helemaal geen zin meer had om te lopen. De hele groep is toen uit elkaar gevallen. Ik heb nu (na een jaar bij mijn nwe groep, in wisselende samenstellingen) pas weer mijn draai gevonden. Wanneer is trouwens je date?

Baukje, lekker dat je je zo goed voelt en fijn dat je na je stiekeme rondje, nu weer legitiem mag trainen.

Londongirl, leuk dat je er weer bent, wat rot van de whiplash. Langzaam weer beginnen en dan bouwt het ook wel snel weer op. Kun je je nu ook niet meer voorstellen zeker dat je vorig jaar de marathon van Amsterdam hebt gelopen.

Zelf donderdag voor het laatst getraind. Zou in het stadion maar daar was een 1 of ander gala dus moesten we naar buiten. Had helemaal geen zin dus ik was eigenlijk wel blij dat we naar het bos gingen. Onwijs lekkere (heuvel)training gehad als "kleine"voorbereiding op de 7 heuvelenloop. Morgen weer een duurloopje op het programma. Heb weer een nieuwe nike sensor en dat motiveert ook wel weer.
Boebele zat ik toch goed met mijn inschatting van die 200tjes.

Sprinten doen we nooit. De 100tjes die we lopen zijn in de vorm van steigerungen dus in oplopende snelheid. .200tjes in series oplopend tot zo 46sec/200m. Voor de baanwedstrijden (1500 en 3000m) heb ik voor mezelf 200tjes getraint in 42 sec. Dat laatste is voor mij dus gewoon een sprint. Maar ja ik ben absoluut geen sprinter maar meer een duurloper. Ben na 10km pas warmgelopen zeg maar.
Ja, ben ik ook weer eens. Heb gisteren ong. 9 km gelopen, ging erg soepel en lekker. Vriend en dochter mee op de fiets, leuk. Morgen is de cross van de club, is dan ga ik wel meedoen. Vorig jaar liep ik heel slecht,(rottige werkperikelen spookten door mijn hoofd en werd ik te veel afgeleid). Nu is het dit jaar weer het geval, maar ik hoop dat ik er dit keer niet mijn cross mee ga verpesten. Vorig jaar had ik daardoor een tijd van 49.05 min. op 8 km. Dus dat moet te doen zijn om dat te verbeteren.

Baukje, fijn dat je weer mag gaan trainen, al begonnen met de cross loopjes of moet dat nog even wachten?

Runningmonster, wanneer is de 7 heuvelen, volgende week of nog een week erna?

Boebele, leuk dat je komt mee schrijven, leuk doel heb je uitgekozen, de halve van parijs!

Noa, gaat het weer wat beter met lopen, heb je de motievatie weer gevonden?

Morgen wordt het weer iets minder regenachtig geloof ik, dus laat nog wel weten hoe het met de cross ging.
Lauwe veel succe morgen. Tijden zeggen nooit zoveel bij een cross. Althans niet in vergelijking met wegwedstrijden. En ook weersomstandigheden hebben een veel grotere invloed. Of je over eenmooi droog bospaadje loopt of berg op berg af en dan grotendeels door de blubber waar je schoenen in blijven steken.

Ik moet deze maand nog even pas op de plaats nemen dus geen werdstrijden. Mijn eerste wedstrijd zal de clubcross zijn half dec. Heb ik mooi weer even de tijd om op snelheid te trainen.

Ga volgende week zaterdag in het bos ook mijn spikes uit proberen. Kijken of dat wat is.

Ga morgen overigens wel naar een cross toe in Steenbergen. 5 van mijn kinderen doen daar mee.
Baukje, de kinderen ook veel sucses morgen bij de cross!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven