Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Nu twijfel ik of ik morgenochtend zal wegen of zaterdagochtend, na mijn tweede vastendag deze week? Ik wil me eigenlijk maar 1 x per week wegen om mezelf niet helemaal gek te maken met kleine of grotere gewichtsschommelingen.
Ik zou wachten..dat houdt het lekker spannend ;)
aan het typen...
quote:rozea schreef op 18 mei 2016 @ 21:06:

Ik zou wachten..dat houdt het lekker spannend ;)Ik geloof dat ik dat ook ga doen.
Poe..ik heb het moeilijk vandaag. Ik heb een extra beschuitje genomen en totaal straks met avondeten erbij kom ik op 622. Het is niet anders...anders hou ik het niet vol.. Het is nu ook psychologisch aan het worden

Ook droom ik de hele week onwijs veel..heel gek..herkenbaar?
aan het typen...
Hou vol Rozea! En van dat dromen heb ik vaker gehoord.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Gek zeg! Ik droom heus wel es vaker maar dit zijn hele lange uitgebreide dromen.
aan het typen...
Dat dromen heb ik nog niet meegemaakt. Moeilijke momenten wel natuurlijk. Mij hielp steeds een kop (kruiden)thee of gewoon water. 622 calorieën zou ik me niet druk om maken!
quote:elske1975 schreef op 19 mei 2016 @ 17:12:

Dat dromen heb ik nog niet meegemaakt. Moeilijke momenten wel natuurlijk. Mij hielp steeds een kop (kruiden)thee of gewoon water. 622 calorieën zou ik me niet druk om maken!

Oke gelukkig!

Ik merk dat het allemaal heeel veel met me doet..had ik niet verwacht zeg..
aan het typen...
quote:rozea schreef op 19 mei 2016 @ 17:21:

[...]

Ik merk dat het allemaal heeel veel met me doet..had ik niet verwacht zeg..Het is enorm wennen voor je lichaam om uren achtereen niet te eten. Geestelijk is het ook wennen voor mij omdat ik gewend was om de drie tot vijf uur iets te eten en vaak niet de gezondste dingen.....
Ja dat blijkt idd..jeetje. Maar ook wel es goed om te.voelen wat eten met je doet..en vooral niet eten haha. Jij morgen weer Elske?
aan het typen...
Ik morgen weer inderdaad. Ik zie er nu niet meer tegenop. Alleen nog even plannen wat ik ga eten.
Dit wordt je zesde dag?
aan het typen...
quote:rozea schreef op 19 mei 2016 @ 19:12:

Dit wordt je zesde dag?Mijn vierde dag (de tweede week). Zaterdagochtend weer wegen.
Sssspannend!!
aan het typen...
Oh ik ben net ongesteld geworden dus daardoor kan ik me ook slechter voelen
aan het typen...
Hou vol Rozea, ik heb de eerste week slecht geslapen na een vastendag. Soms een beetje opvlieger-achtige verschijnselen, hartkloppingen, onrustig, zweten. Dat werd de derde dag al minder, nu merk ik er weinig meer van.

Ik ben nu drie weken bezig en ik merk dat het al veel makkelijker wordt. Het houdt mij ook wel bezig, ik zit nog steeds bijna elke avond op internet naar informatie te zoeken.

Vandaag heb ik ook gevast. Ik ben zonder ontbijt vertrokken, had eigenlijk nauwelijks last van honger of iets. Ik heb wel gelunched, maar meer vanwege dat ik het gewend ben, dan omdat ik honger had. Ik nam alleen rauwkostsalade, met 2 plakjes vleeswaar.

Ik heb nu nauwelijks nog last van het niet-eten. Geen vaagheid, geen bibberigheid. Ik fietste vandaag normaal naar m'n werk, en normaal weer terug. Ik sta versteld dat mijn lichaam zo veel meer kan dan ik dacht.

En oh, vanochtend ben ik door de 80 heen gezakt! Ik zit nu in de seventies!
Oh wauww 00gjes!!! Knap! Ik hoop dat ik ook heel snel de seventies ga zien!! Jaloersss
aan het typen...
quote:00gjes schreef op 19 mei 2016 @ 20:33:

En oh, vanochtend ben ik door de 80 heen gezakt! Ik zit nu in de seventies!

Gefeliciteerd!

Ik houd mezelf elke keer voor, ook op niet-vasten dagen, dat iets eten je suikerspiegel verhoogt en meer trek veroorzaakt. Ik probeer nu op niet-vasten dagen drie keer te eten en niets tussendoor, ook geen fruit of yoghurt. Volgens mij raakt mij lichaam daar nu na twee weken al aan gewend. Op deze manier maak ik eten ook minder belangrijk voor mezelf. Ik eet genoeg bij ontbijt, lunch en avondeten en meer heb ik niet nodig.
Grappig, jij doet hetzelfde als ik Elske. Ik eet ook geen tussendoortjes meer, ook mijn fruit probeer ik bij een maaltijd te nemen. Het went moet ik zeggen.

Een heel leuk bijeffect is dat de kinderen vanzelf ook minder gaan snoepen en snacken, ook al hebben we voor hun eigenlijk niets aangepast.

Had ik al gezegd dat mijn man met me is gaan meedoen en ook afvalt? We zitten straks weer op het gewicht waarmee we elkaar leerden kennen
quote:00gjes schreef op 19 mei 2016 @ 21:45:

Had ik al gezegd dat mijn man met me is gaan meedoen en ook afvalt? We zitten straks weer op het gewicht waarmee we elkaar leerden kennen

Dat had je nog niet gezegd, nee Het lijkt me erg leuk om het samen te doen! Ik heb geen partner maar iemand in mijn directe omgeving die ook aan IF doet zou me al erg leuk lijken. Ik heb nog niemand enthousiast kunnen maken. Niet eten (al is het eigenlijk maar een paar uurtjes tijdens 2 dagen per week) schrikt veel mensen af.

Ik verheug me al op volgend schooljaar. Dan doen we een project gezonde school in alle groepen. En dan sta ik als een slanke en gezondere juf voor de klas!

Ik eet ook fruit na de maaltijd, na de lunch 1 stuks fruit. Dat doe ik nu elke niet-vastendag. 1 stuks is niet zoveel maar eerst at ik bijna geen fruit. Het is dus al een verbetering. Ook eet ik nu veel meer groenten. Ik moet zeggen dat groenten veel meer vullen dan ik dacht.
Ja, ik sta versteld dat je op alleen groenten een hele avond doorkunt.

Ik had eigenlijk gedacht dat mijn man me voor gek zou verklaren, maar ik heb op al zijn vragen antwoord, en hij ziet me slanker worden. Ik voel me trouwens ook heel erg gesteund door jullie!!

Ik heb inmiddels ook al een collega weten aan te steken. Hij is al 4 kilo kwijt. Zijn vrouw doet met hem mee, maar bij haar gebeurt er niet veel. Ze schijnt ook niet echt overgewicht te hebben, ik weet niet of dat uitmaakt.

Oh, en ik kan me indenken dat je ernaar uitkijkt om volgend jaar een gezond voorbeeld te zijn. Het gaat je zeker lukken.
Kunnen we niet een afval tabel maken?

Succes vandaag Elske! Zet em op!
aan het typen...
quote:rozea schreef op 20 mei 2016 @ 06:32:

Kunnen we niet een afval tabel maken?

Dat lijkt me leuk!

quote:Succes vandaag Elske! Zet em op!Dank je! Ik sla vandaag ook het ontbijt over (extra tijd om te forummen vanochtend ).
Haha. En heb je al wat bedacht voor het eten vanavond?
aan het typen...
Hoe gaat het Elske?
aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven