Lijf & Lijn alle pijlers

Joggen/Hardlopen opnieuw?

08-08-2007 07:09 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Hallo dames,

Geen flauw benul waar ons hardloop forum heen is, hier maar een nieuwe starten? Is het beauty, is het gezondheid... ik heb geen flauw benul maar ik heb 'm maar onder gezondheid geknald.

Bij deze. Hopelijk tot snel.

Oh, en als dit topic al ergens anders staat, gaarne mij daarop te wijzen, ik vind het nieuwe forum een beetje chaotisch! Dit is even wennen zo'n overgangsfase, komt helemaal goed.

Groetjes,

Peefje!
Wauw Baukje, goed hoor! Gefeliciteerd! Je had die spikes toch gekregen van iemand die ze niet gebruikte? Dat kwam dan wel heel lekker uit!

Vervelend voor je zoon. Zweepslag is toch dat een spier scheurt? Is het een grote of een kleine? En enig idee wat de oorzaak is geweest, of is het echt puur de kou geweest?
Had die spikes van een clubgenoot gekregen voor de kinderen. Maar thuisgekomen bleken ze mij prima te passen.

In hoeverre het een klein of een grotere scheuring betreft kon de arts geen uitspraak over doen. Maar ik bel morgen naar een sportfysiotherapeut. We moeten zo ie zo advies hebben voor de opbouw van de trainingen over een aantal weken.

Oorzaak is onbekend. Hij had goed ingelopen en zat zo op het 800m punt toen het gebeurde. Ik denk gewoon vette pech.

Het zit op de overgang van de kuitspier naar de achillespees.
Gisteren las ik het verhaal van martini dat het een grote blubber was bij de warandaloop, dus ben ik vanmorgen gewoon gaan trainen bij de club. Het was wel koud, maar wel lekker gelopen. We zouden heuveltraining gaan doen, maar het viaduct was toch wel erg glad, dus hebben we toch maar gewoon interval in het bos gedaan. Hier en daar was het toch wel blubberig, maar het was wel fijn gelopen.

Baukje, goeie prestatie. Vervelend van je zoon, maar moet, kan, hij over een paar weken alweer trainen? Hij is natuurlijk wel nog jong. Ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt.
Er staat een tijd van 4 tot 6 weken voor de genezing. Maar waarschijnlijk moet hij dan wel over een paar weken al beginnen met oefeningen en aangepaste gerichte "trainingen".

Voorlopig zit ik nog met het probleem hem op school te krijgen. Basisschooltijden en middelbare schol tijden lopen nogal uiteen en op deze manier ben ik hele dagen onderweg.
oke, hier komt de stomste vraag van de week, maar wat is nu eigenlijk een 'cross'?? is dat door de blubber heuvels op rennen? zoiets stel ik me er eigenlijk bij voor

Wat een drukte met de kids wegbrengen enzo zeg, vriend en ik zijn er nog niet aan toe (ben 28) kan mijn vrije tijd dus zelf indelen. Maar over een jaar of 2 hoop ik toch ook een kleine Lynely vast te houden!

Lauwe, ik moest ook zo lachen over alle 'decadente' sporten van je kleine meid, ik wilde het ook allemaal: paardrijden, pianoles, viool...en mijn ouders waren nog zo goed om het allemaal te regelen. Uiteindelijk blonk ik helaas nergens in uit, alhoewel ik het paardrijden toch erg lang heb gedaan, jaartje of 10, en soms spring ik nog wel eens ergens op een paard. Het is op de een of andere manier nog steeds wel eens handig dat ik kan rijden.

Texx wat ontzettend knap allemaal zeg! sjeetje! ik kan me voorstellen dat mensen je niet meer terugkennen, heerlijk toch die sportieve metamorfose?

Baukje sterkte met je moeder.

Ik had hier alweer een weekje niet gepost, maar was druk met werk. Moest de hele week rond 4 uur mijn bed uit, tegen de tijd dat ik klaar was met werken ging ik na het eten het bed weer in. Heb dus nu al een week niet gelopen maar ik ga zo de deur uit.

Ik heb nog een vraagje, heb nu een hartslagmeter gekocht maar ik weet nog niet zo goed hoe ik hem moet gebruiken. Ik bedoel, mijn max. hartfrequentie is 189, toen ik van de week een uur ging lopen zat ik steeds rond de 174. Nu weet ik niet zo goed wat ik met deze info aan moet. Weet iemand een site of een goed boek met meer info hierover?

Nou ik ga de deur uit, ben bijna klaar met Evy deel 2, dus de 10K!

Fijne dag allemaal!
http://www.runinfo.nl/homepage.htm

Hier vind je info over het lopen met harstlag meter.. Al sj emaximale hartslag klopt betekend dat dat je op 92 % hebt getraind (D4) Een uur D4 lopen is vergelijkbaar met een wedstrijd dus als training te hoog. D4 mag geloop ik maar een 5 % van je trainingstijd in beslag nemen.

Uit de bieb had ik laatst een goed boek over duurtraingen met hartslagmeter van een Fritz..... of zo iets. Was een heel verhelderend boek. Ook over trainngsopbouw.

4 uur uit bed, tjee hoe houd je het vol. Ne dan is er 'sa vonds geen ruimte meer voor andere uitspattingen.

Een cross is inderdaad een harlopwedstrijd in een wat ruiger parcours. Soms een bos, soms een stoppelveld en dan weer door de vette klei. En inderdaad bij voorkeur met heuvels. In ieder geval een parcours waar je het behalve van snelheid vooral ook van kracht moet hebben.
Hey baukje, bedankt voor je uitleg! zit meteen te kijken op de site, hier staat echt handige info op...kijk hier heb ik iets aan wil nu meteen weer 2 uur achter de pc zitten om hierover te lezen maar ik moet aan de strijk, vanavond maar even.

Kom net terug van mijn langste loop ooit, tenminste dat zei Lance Armstrong tegen me op de Nike+ 10,10 km in 1,05. Voor jullie natuurlijk peanuts hahaha...

Het weer was echt heerlijk, lekker fris, zonnig, overal reigers, eendjes en paardjes. Had totaal geen moeite met de afstand, geen dipje of tempoverlaging. Heerlijk!
het zonnetje scheen, de wind was koud, maar lekker goed aangekleed en pet op het hoofd ging ik er snel op uit in mijn lunchuurtje. lekker even een half uurtje hardlopen, een frisse neus halen en me goed voelen.

Het ging echt super!!

Vorige week ook 2x wezen lopen. Ik was van plan om zondag te gaan maar aangezien ik zondagochted pas om half 5 thusi was en ook redelijk wat alcohol had geconsumeerd voelde ik me zondag niet echt in staat om te gaan lopen

baukje, gefeliciteerd met je 2e plaats!

En ook een superprestatie van je kinderen. Balen voor je zoon dat hij een zweepslag heeft, sterkte daarmee.
Wel mooi londondgirl dat je je loopje in je lunchuurtje in kunt passen.

Lynley ook lekker gelopen, toch een soort van milepaal he die 10km voorbij.

Vanavond interval training , allemaal 200tjes. Maar de baan was eigenlijk te glad. Loop je toch een beetje krampachtig.

Mijn zoon kan vrijdag bij de sport fysiotherapeut terecht. Ben benieuwd wat die van zijn blessure zegt. Huisarts komt vaak toch niet verder dan rust. Terwijl ik al van een van de fysiotherapueten van de lcub hoorde dat hij toch vrij snel weer op de hometrainer moest omdat anders het litteken te strak/star wordt.
Stil hier, runningmonster ook al een tijdje niet gezien.

Gisteren niet gelopen maar ik wil me voorlopig ook tot 4x per week beperken. Een extra duurloopje heeft ook niet zo veel zin nu ik me toch op de snelheid wil gaan richten. Vanavond weer trainng met de club. En verder is het hier een ware survival. Rij de hele dan van hot naar her om iedereen op de juiste bestemming te krijgen. Als je alles op de fiets kunt doen ben je tenminster nog lekker bezig in de buitenlucht. Maar met de auto is altijd puur stressen. Zo meteen de oudste en de derde oppikken van school (twee verschillende scholen) en dan naar de orthodontist. Als ik ze dan weer terug op school heb afgetzet en thuis ben kan ik bijna gelijk de rest weer opgaan halen. Zo doe je dus echt niets op een dag. (en al helemaal niet als je dan die vrije 10 min snel achter de computer schuift).

Met mijn moeder gaat het dus echt slecht, kan geen moment meer alleen zijn. en ik voel zo'n enorme druk op mijn schouders dat er maar dat hoeft te gebeuren en ik explodeer. Hoop dus dat vanavond mijn rondje me gegund is. Even het hoofd weer helemaal leegmaken.
Tjee Baukje, wat erg van je moeder. Heb je broers/zussen waarmee je de druk op je schouders kunt delen? Kan me een beetje voorstellen hoe het is dat gerace en dat geren. Mijn moeder loopt al vanaf 1990 te kwakkelen. Lymfeklierkanker op verschillende plekken etc. Afgelopen jaar was het zo extreem dat mijn vader (ook kanker prostaat en nu in zijn lever) door alle chemo's met een longontsteking meer dood dan levend in het ziekenhuis belandde (Alkmaar) en mijn moeder na een aantal dagen met een ontsteking na een (derde rug)operatie ook in het ziekenhuis belandde (Amsterdam). Mijn zus woont onder Rotterdam dus heel veel kwam op mij neer. Ik racete maar heen en weer met schone kleren van hot naar her en dan af en toe even een uurtje thuis omdat ik mijn kinderen zo miste. Ik hoop dat je nog een tijd gegund is met je moeder ook al lijkt het me ook heel moeilijk om je moeder zo ziek te zien en veel pijn te zien lijden. Ik hoop dat je inderdaad met lopen even kan ontspannen en even nergens aan denken behalve je voetstappen en je ademhaling. Heel veel sterkte.
Jeetje Baukje, wat erg voor je....Ik kan me voorstellen dat de druk op een gegeven moment erg hoog voor je wordt, te hoog. Pas je wel een beetje goed op jezelf? Ik hoop dat je vandaag de tijd vind om te lopen, lekker even je hoofd klaren zeg maar.

Een dikke
Heb hier de hele week in bed gelegen. Zondag avond iets verkeerds gegeten en smorgens had ik er nog last van. Dus op het werk me ziek gemeld, endeze keer deden ze niet zo moeilijk ( is die cridietcrisis toch nog ergens goed voor). Dus ik lig bijna hele dagen in bed en slaap als een os.

Baukje, heel veel sterkte met je moeder en pas op dat je je zelf niet voorbij rent. Waarschijnlijk heb ik dat wel een beetje gedaan. Sinds mijn vriend met de medicijnen is begonnen slaapt hij heel veel, dus breng ik elke morgen zelf de kinderen naar school en ook het grootste deel van het huishouden komt op mijn rekening en daarbij wil ik blijven hardlopen, tuurlijk ik zal toch iets missen. Maar ben ook nog een cursus gaan doen en een poging aan het doen om een eigen bedrijf te starten, dus misschien is het wel verstandig dat ik eens een paar dagen slaap. Maar goed, met een week slaap haal ik het wel weer in. Baukje hopelijk heb je vanavond tijd om even lekker te rennen en je hoofd leeg te maken. Ik doe het deze week even rustig aan.
Trouwens runningmonster als ik dat van jou zo lees dan heb je ook nogal heen en weer lopen rennen. Van ziekenhuis naar ziekenhuis dan wel, gaat het nu weer wat beter met je ouders?
Ik geloof dat ik niet de enigste ben die af en toe te veel op zijn bordje krijgt als ik jullie berichtjes lees. Weet je wat ik nog het ergste van alles vind. Niet eens het geren heen en weer maar steeds het gevoel alsje voor de een aan het rennen bent je voor het andere front te kort schiet.

Maar vanavond gelukkig lekker voor mezelf kunnen rennen. Het was een clubtraining maar omdat we maar met tweeen voor zondag een wedstrijd gepland hadden en dus een aangepast programma hadden hebben we maar met tweetjes getraind. Iets kortere en snelle blokken en daarna een heel eind uitgelopen. Kwam wel mooi uit want we zitten in dezelfde tempogroep. Had zojuist de gegevens op de computer gezet en we hebben inderdaad aardig doorgelopen. De eerste twee blokken 13,8km/hr en de derde blok 14,1km/hr.

Nu kijken of we zondag ook nog aan elkaar gewaagd zijn.
Hallo meiden,

laat ook weer eens iets horen hier. Met lopen gaat het redelijk, ik probeer het zo'n twee x per week vol te houden. Maandagavond lekker in de heerlijke kou 40 minuten gelopen, was echt fijn. Zaterdagochtend vroeg ga ik weer zo'n stukje lopen. Een paar weken terug ging ik niet zo lekker prive (erg druk met studie, werk en thuis) dat ik m'n hoofd niet meer leeg kreeg met het rennen. En dat vind ik juist zo lekker van lopen. Gelukkig heb ik ondertussen het eea op een rijtje gezet en is er weer wat rust teruggekeerd. Komend jaar zal een erg druk jaar worden, maar het is te overzien (hoop ik). Nu zijn helaas de twee jongsten nogal ziek, dus de nachten zijn slecht. Heb helaas niet zo veel forumtijd, dus ik lees niet echt frequent mee. Hopelijk komt het vanzelf weer, dit steady groepje blijft nog wel even doorrennen neem ik aan .

Baukje, sterkte zeg!

Texx, respect!

En Runningmonster hoe is het nu met de drukke familieperikelen?

Liefs,

Jennie
Hier doe ik het nog even rustig aan ga dadelijk nog even op pad voor de sint. Zondagochtend ga ik wel weer trainen.

Baukje, heb je zondag weer een cros of gewoon een wegwedstrijd?
Lauwe het zit er tussenin. Het grootste gedeelte van het parcours loopt over bospaadjes maar het is geen blubberbos. Er loopt ook een gedeelte door het park over een vlak geasfalteert voetpad die heel prima lopen is. Nadeel is dat het 4 rondes van 2 1/2 km zijn en dat je op een gegeven moment mensen gaan dubbelen. De paadjes zijn hier en daar zo smal dat je er dan nauwelijks voorbij kunt. Zeker niet als ze dan met twee naast elkaar lopen kletsen.

http://www.olympia-halsteren.nl/ En dan bij wedstrijd kalender.

Mijn jongste dochtertje is net terug van de gym.Heeft haar zoveelste pietendiploma gekregen.

En ik dacht goedkoop uit te zijn met thermo shirts voor de kids van de zeeman. Zijn de hals boorden veel te nauw. Grr weer terug die zooi.
O, leuk Baukje een echte sinterklaasloop. Klinkt leuk met al die pieten, kom je bekaf over de finish gehijgd krijg je nog een handvol pepernoten in je handen geduwd.

Inderdaad lastig die smalle paadjes, soms is zelfs 1 man al te veel om die voorbij te komen, zonder ze in de bosjes te duwen.

Fijn spul he van de zeeman. Inderdaad een nadeel ze moeten eigenlijk altijd mee om te passen!! Anders krijg je dit soort taferelen, dat je terug moet naar de winkel.
Ja weer tweede geworden. in een tijd van 43min27 voor de 10km. Dus zeker met dit parcours ben ik dik tevreden met de tijd. De officiele tijden staan nog niet op de site maar dat zal toch niet meer dan een paar sec. schelen.

Heb gelijk vandaag ook weer voldoende km's gemaakt. 5km ingelopen, 10km wedstrijd en 2 1/2 km uitgelopen.

Mijn oudste was eerste op de 2 1/2 km, mijn oudste dochter 3de op de 1300m. En mijn 4jairge dochter wist die zelfde afstand rennend te doorstaan. Ze had er aardig het tempo in. Wist zelfs nog heel veel kindjes achter zich te laten.

Helaas hebben we het niet droog gehouden. Gelukkig was het vanmorgen op e weg niet glad hetgeen voorspeld was. Het parcours was wel behoorlijk glibberig en werd er al gaande in de wedstrijd door de regen niet beter op. heb de modder zojuist ook uit mijn haren moeten wassen.

Wel geschrokken van mijn hartslag. Loop wedstrijden nooit met hartslagmeter maar vandag dus wel. had het alleen niet zichtbaar op het display van mijnhorloge. Maar goed ook, zie nu achteraf dat ik de eerste km met een hartslag van 198 gelopen. We zullen het maar op "gezonde" wedstrijd spanning houden.
Baukje goede prestatie toch!! Inderdaad een hoge hartslag ja. Als het daarna zakt zal het toch wel goed zijn toch. Ik had vooral toen ik pas liep zo'n hoge hartslag nu weet ik dat eigenlijk niet.

Niet gelopen vandaag, begin er nu toch wel weer van te balen, maar mijn zoon wilde graag naar zijn vriendinnetje gaan kijken die moest een wedstrijd fietsen, nou vooruit dan maar!! Het was wel erg koud vond ik. Als je loopt zal het wel zijn meegevallen.

De rest van de week wordt ook niet veel ben ik bang voor, woensdag moet ik weer naar de fysio, daar mag ik wel lopen op de band, maar is toch niet helemaal hetzelfde. Vrijdag komt waarschijnlijk sinterklaas op school, dus dat is ook wel weer leuk.Om even te gaan kijken. De rest van de week moet ik werken en moet ik nog wat opdrachten maken voor sinterklaas.

Wordt dus pas weer zondag voor ik kan gaan trainen.
Ik wil iedereen die worstelt met zijn of haar gezondheid, dan wel die van familie, (want dat is vaak nog erger, gevoel van machteloosheid) een hart onder de riem steken. Ik moet er niet aan denken dat mijn vader of moeder ernstig ziek zou worden, laat staan dat ze er niet niet meer zouden zijn. Ik heb enorm veel respect voor jullie, trubbels met gezondheid ouders, maar dan ook nog kids en man, sjezus, echt supervrouwen hier!

Mij gaat het goed, loop om de dag een kilometer of 7 a 8, gaat lekker.

Iedereen een fijne week gewenst!
Texx je houd er dus lekker de regelmaat erin.

Jammer lauwe dat het lopen er een beetje bij gaat schieten deze week.

Die hoge hartslag in eht begin van de wedstrijd is waarschijnlijk toch toe te schrijven aan de te lange tijd tussen het inlopen en het begin van de wedstrijd. Dan is het effect van het inlopen gedeeltelijk weg.

Ondanks de drukte en en hectiek kan ik toch wel aan mijn loopjes vasthouden. Maar goed ook want is toch een belangrijke vorm van ontstpanning en uitlaatklep voor mij.

Maandag samen met de hond 5km uitgelopen. Blijft overigens onhandig rennen met een lijn in je hand en een dwarse hond.

Gisteren op de clubtraining met tweeen een rustige duurloop gedaan. En daarna een serie 200tjes op 40-41 sec.

Morgen weer clubtraining en omdat ik dit weekend geen wedstrijd ga lopen ga ik de km's maar weer wat opvoeren. Ga dan hardlopend na en van de club.

Met mijn zoon met zijn blessure gaat het voor geen meter. Fysiotherapeut heeft hem weer terug naar de huisarts gsestuurd omdat ze denkt dat er meer aan de hand is.Maar de huisarts blijft bij een scheurtje in de spier terwijl de blessure volgens de fysio in de pees zitten. Maar belasten zonder spanning van de spier/pees gaat dus ook nog voor geen meter. Ik vrees dat ik nog een hele tijd als taxi chauffeur mag spelen.
Vanavond weer lekker wat km's gemaakt. Ruim 22km en ongeveer een uur daarvan hebben we viaduct rondjes gedaan waarvan 10min in D3 continu het viaduct op en neer. Mooi voorbereiding voor de crossen.
Zit hier geloof ik in mijn eentje te kletsen.

Vanmorgen weer een heerlijk rondje gehad. rustig duurloopje van 70min met korte versnellingen. Heb het ruiterpad genomen. lekker ruige ondergrond, mooie voorbereiding voor de crossen.

Morgen hebben de kinderen een cross in BoZ. doe zelf niet mee. Vind 4 weken achtereen een wedstrijd een beetje veel van het goede en voor volgende week staat er een cross in eigen woonplaats op het programma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven