Fastfoodverslaving

29-08-2016 20:29 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf even een probleem van me af. Waarvoor ik mij heel hard schaam.

Ik eet veel fastfood. Mijn gewicht is niet om aan te zien, wel 95 kg voor 1m68. Veel te veel! Ik snap zelf niet zo goed waarom ik dit doe, heb alles wat ik maar kan wensen. Een goede partner, een mooi huis, fijn werk... Maar elke keer laat ik me vangen of wordt de drang te groot.

Al is de oplossing gemakkelijk, gewoon niets meer eten, maar om een of andere reden lukt het maar niet.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Die hier ook vanaf willen geraken?

Die mijn gezaag willen aanhoren?

Ik ga hier proberen op te schrijven hoe ik me voel en wanneer ik het moeilijk heb...

Ik hoop hier wat steun te vinden.

Deze vind ik ook bij mijn partner, maar verder schaam ik mij hier enorm over!
Ik reken gewoon eerlijk mijn punten. Zo hou ik het leefbaar. Mosselen eet ik altijd met frietjes en dat blijft zo. Maar doe dit niet elke keer.
Na een week goed best doen vr ww worden we beloond. 1,7 kg minder. We gaan op dit tempo verder!
Goed zo!!
Wat fijn! Mooi ook dat het eten an sich goed gaat.
Goed bezig!
Gisteren heb ik eerste keer een fout gemaakt. Dokter liet heel lang op zich wachten. Waren pas buiten om 8u45. We hadden niets in huis dat we snel konden opwarmen en zijn frietjes gaan halen. Gingen eerst Chinees halen, maar hadden hier beide geen zin in. Heb de punten wel eerlijk opgeschreven. We hebben nu afgesproken dat we altijd is gezonder on huis hebben voor noodmomentjes.

Dit gaan we dan ook direct doen als ik straks ga winkelen want de winkel is echt zielig leeg!

Buiten dit ene moment heb ik me wel goed gedragen. Er waren 2 verjaardagen en collega's hadden vanalles bij, heb er niets van genomen. Vrijdag was er dan een drink met hapjes en chips. Iets waar ik normaal niet kan vanaf blijven, ook weer niets in de mond gestoken.
quote:mlsc schreef op 01 oktober 2016 @ 08:29:

Buiten dit ene moment heb ik me wel goed gedragen. Er waren 2 verjaardagen en collega's hadden vanalles bij, heb er niets van genomen. Vrijdag was er dan een drink met hapjes en chips. Iets waar ik normaal niet kan vanaf blijven, ook weer niets in de mond gestoken.Dat zijn belangrijke momenten. Je weet nu dat je niet altijd moet eten als er eten wordt aangeboden. Juist omdat er altijd en overal gegeten wordt lijden zoveel mensen aan overgewicht.
Je gaat de goede kant op! Begin je al verschil te merken/zien/voelen?

Een keer friet eten is toch niet gelijk een schande? Je eet het nu ten minste als maaltijd, niet als tussendoortje. Mits het niet te vaak en een normale portie is, is er naar mijn mening niets aan de hand.

Je kan altijd nog proberen om een keer wat extra te koken zodat je dat in de vriezer kunt leggen voor noodgevallen.

Hoe bevalt het sporten/meer bewegen?
Geen problemen met fastfood maar vooral met chocola. Elke avond gaat er wel een reep doorheen. Als het niet in huis is wordt ik ook onrustig.l
life is worth waiting for
quote:Aurorae2016 schreef op 01 oktober 2016 @ 18:53:

Geen problemen met fastfood maar vooral met chocola. Elke avond gaat er wel een reep doorheen. Als het niet in huis is wordt ik ook onrustig.lMisschien kun je dat doorbreken door gedurende de dag geen suiker te eten? Bij mij verdween de behoefte, die vaak echt onbedwingbaar was, aan chocolade, ijs, drop en ander snoep toen ik stopte met suiker eten.
Gisteren was weer beter. Er kwam onverwacht volk met kleine gebakjes. Heb maar een halfje genomen. Hierdoor wel Iers teveel punten. Maar niets nemen was nog te moeilijk.

Na vanavond zit deze week er weer op. Geen super week, maar we leren elke dag weer bij!

Hopelijk zien we tegen woensdag toch weer een min!
De laatste dagen waren goed. Vanavond al eens gaan kijken op de weegschaal en hij heeft 0,8 kg minder aan dan vorige week. Hopelijk kan daar nog klein beetje extra af tegen morgen. Dat maakt dan het totaal op 5,3 kg op 5 weken.

Dat is niet gigantisch veel maar deze kilo's zijn hopelijk wel voor altijd weg
Top!

Ongeveer vijf kilo kwijt!

Dat moet toch zeker goed voelen:)
Nog steeds zitten we op de goede weg. Gisteren sushi gegeten, had ik eigenlijk beter niet gedaan want ik moet vandaag gaan eten voor vader zijn verjaardag. Heb stiekem op internet gekeken wat je kan eten maar vind het niet terug. Heb nog 40 p over hopelijk is dit genoeg. Hierna begint een nieuwe week voor mij. Woensdag is het weer een weegdag.
Fijn dat het goed gaat! Het valt me wel op dat heel veel in jouw leven en sociale omgeving om eten en uit eten gaan draait.
Dat wordt hier inderdaad veel gedaan. Sommige mensen gaan veel uit en naar discotheken. Wij zijn eerder voor de gezelligheid
quote:elske1975 schreef op 09 oktober 2016 @ 08:57:

Fijn dat het goed gaat! Het valt me wel op dat heel veel in jouw leven en sociale omgeving om eten en uit eten gaan draait.En dat er veel langsgekomen wordt met eten en er eten aangeboden wordt overal. Zelf zie ik dat ook veel in mijn omgeving. Iets vieren is veel en ongezond eten en 'gezelligheid' is veel en ongezond eten.
1 hele slechte dag gehad. Leerling in klas heeft een hersenbloeding gekregen en heb me laten gaan.

Mag dus niet meer gebeuren. Heb mijn fout wel eerlijk aan mijn partner gezegd.

Nu is er een nieuwe dag en gaan we er terug voor.

We beginnen vandaag weer bij dag 1 zonder fast food.
Je bent niet bij dag 1, maar 1,5 maand verder sinds je begonnen bent. Je bent nog bijna net zo ver als je vorige week was, je hebt alleen een stapje achteruit gedaan. Een terugval laat zien dat je er nog niet bent, niet dat je weer terug bij af bent.

Ga je voor jezelf eens na waar het door kwam: stress, verdrietig, onmacht of wat dan ook. Heeft het eten jou gebracht waar je naar zocht? Troost? Hoe zou je daar in het vervolg mee om willen gaan? Maak er een leermoment van voor je toekomst zodat je met een probleem wat er nou eenmaal af en toe is, herkent en op een andere manier om kunt gaan.

Heb je wel eens gehoord van een kikker die in een emmer of in een put zit? Die kan er ook niet in een keer uit springen, maar zakt af en toe langs de gladde randen een stukje terug naar beneden. Tot ze er uiteindelijk wel uit kunnen springen.

Of ze sterven, maar daar hebben we het nu niet over.

Ben je deze week nog naar de WW geweest?
quote:mlsc schreef op 13 oktober 2016 @ 06:42:

1 hele slechte dag gehad. Leerling in klas heeft een hersenbloeding gekregen en heb me laten gaan.

1 keer terugvallen betekent niet dat je meteen weer vanaf 0 begint. Waarom verwachten we toch altijd van onszelf dag zodra we willen veranderen we alles opeens goed doen? Als het allemaal zo makkelijk en simpel was waren we nooit in deze situatie terecht gekomen.

Dus.... wees niet zo streng voor jezelf en pak de draad gewoon weer op.
quote:mlsc schreef op 13 oktober 2016 @ 06:42:

Je moet het niet als fout zien. Vroeger toen ik nog bij de ww zat en we een bijeenkomst hadden zij die vrouw altijd :" Zondigen" is af en toe helemaal niet erg als je er maar van genoten hebt en dan de dag ernaar weer volgens schema dan is er geen man overboord.

Je kan niet de rest van je leven op een streng dieet zijn. Het is zaak een gezond eetpatroon te vinden wat bij jou past.
Ik heb inderdaad de draad weer opgenomen. Vandaag ben ik heel mooi binnen mijn punten gebleven. Ik moest normaal gisteren gaan maar door mijn dipje biet geweest. Volgende week ga ik zeker. Goed of slecht nieuws. Dus alle moed bij elkaar genomen en we gaan ee weer helemaal voor!

Ik denk dat de reden voor de fout vooral was: onmacht en slecht voelen door mijn leerling.

Nu hoop ik dat ik dit niet meer toelaat. En probeer ik het voor te zijn.
Stress-eten gebeurt veel, is logisch dat het moeilijker is je dan aan de regels te houden.

Zolang je nu weer goed verder doet, mag je trots zijn!

Ik kom regelmatig kijken hoe het met je gaat en ben toch altijd blij te lezen hoe goed het je lukt

Go for it!
De vorige Weel was niet goed. Ben stiekem op de weegschaal gaan staan en werd direct afgestraft 0,6 kg erbij.

Dat zet de teller terug op 4,5 kg in zes weken.

Nu gedaan met aanmodderen en we gaan er terug voor. Woensdag is het bijeenkomst en ik ga proberen de schade te beperken. Dan toegeven aan mezelf wat ze fout liep en dat het anders moet. En verder gaan.

Het lukt zoveel mensen dus ook aan mij!
Ik verwijs nog even terug naar wat ik eerder zei:

Je doel is gezond zijn en gezond eten. Dat hangt niet 1 op 1 samen met het cijfer op de weegschaal.

Gedragsverandering is moeilijk en je kunt niet van jezelf verwachten dat het meteen 100% van de tijd goed gaat. Straf jezelf dus niet zo hard af.

Let alsjeblieft op deze twee punten. Iets milder voor jezelf zijn zorgt ervoor dat je op lange termijn meer kans hebt op succes (daarmee bedoel ik dus gezondheid en gezond zijn!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven