Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Ik weet het. Daarom heb ik me ook niet aangeboden.
Aaaaaaah mag ik er nog bij??? Ik hoop het.

Ik ben nu 6 weken al heel braaf aan sporten en netjes eten. Ik woog 6 weken geleden 79.6 kg bij 1.82m. Vanmorgen gewogen en zit nu op 75.2 kg dus 4.4 kg er al af.

Vind het wel leuk om hier gezellig met jullie de laatste kilo''s te overwinnen. Ik denk dat ik mijn streef ze op 72 kg, bedenk me nu dat ik dan dus nog maar 3,2 kg hoef

Nou voor als ik er toch nog bij mag:

leeftijd: bijna 35

Lengte: 1.82m

Huidige gewicht: 75.2 kg

Streefgewicht: 72 kg
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenOpmerkingenVlammetje-1311.73 73680....Evda2016331.8079.3720....Lanzaroos241.7070.2600....missmadame?1.5659530....juul29?1.5973590....-Bladora-321.7576700....ella70461.6565570....RodeRok?1.6869600....Kraaienpootje311.7773690Geen weegschaalFleet291.6873680....RoepieRoepie?1..6370600....syfean2016401.7091850....Meamea?1.7074.5620....HappyButterfly?1.6368630....Jynta1981351.8275.2720....mienmina?1.67 81.2650....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nou het is gelukt hoor!

Ik hoop dat alle info klopt! Als ik wat heb gemist of als je er zelf nog iets toe te voegen hebt bij 'opmerkingen' laat het me weten. Ik heb uit gemak bij iedereen het huidige gewicht als startgewicht genomen, en dus niet het gewicht waar degenen die al afgevallen zijn.

Eigenlijk bedacht ik me later dat er ook nog wel een kolom met huidig gewicht bij kan. Misschien doe ik dat later nog eens .

Ik heb vanmorgen hard gelopen (20 min maar) en ik ga straks naar Zumba. Verder ben ik echt super lui geweest vandaag en alleen op de bank gezeten. Ik word gewoon ook lui van lui zijn. Wie gaat er nog meer sporten vandaag of heeft gesport?
Ik heb vanavond een luie avond en ik kijk heel holland bakt terug.

Ik houd voor mezelf een bulletjournal bij en dat motiveert me om dingen te gaan doen, zo bestaat mijn ochtendroutine uit stilte, bevestigingen(today is a good day, I am strong), een plan voor de dag(wat is mijn doel vandaag), Yoga, lezen en alles netjes bijwerken.

Het zorgt er vooral voor dat ik niet stil blijf zitten op de bank
ik ben 46,vandaar ella70
Ziet er netjes uit Bladora!

Ik had ook een luie dag. Klein stukje gewandeld. Maar vanavond met een vriendin afgesproken bij de sportschool dus dan 'moet' ik wel!
Bedankt Bladora!

Ik zal me morgenochtend even wegen, weet eigenlijk niet zeker of het 73 kilo is. Heb me al lang niet meer gewogen. Mijn digitale weegschaal werkt niet meer goed, er vallen wat cijfers weg dus hoop dat ik het goed kan lezen.

Ik ben niet dik maar alles gaat op mijn buik zitten. Die is na de zwangerschap ook wat slapper geworden dus dat vind ik wel lelijk. Nou is mijn buik altijd het probleem geweest, heb altijd wel een randje gehad behalve voor de pubertijd zeg maar. Dus helemaal weg zal hij niet gaan maar een beetje minder zou mooi zijn. Ik vond het heerlijk toen ik zwanger was, kon ik mijn buik showen en strakke shirtjes aan!

Ik probeer te letten op mijn eten, minimaal 1 x in de week sporten op het werk (dinsdag) en minimaal 1 x in de week op de fiets naar het werk (2x half uur). Verder heb ik een Fitbit en probeer ik zoveel mogelijk stappen te zetten. Lukt op een werkdag niet hoor, heb een vrijwel zittend beroep. Chips is mijn grootste zonde, dat wil ik doordeweeks laten staan. Net als alcohol. Ben met een kleine wel veel in de weer dus daar krijg ik extra beweging. Ben bijna niet meer ongesteld dus dan moet ik me vast weer in kunnen houden.
quote:ella70 schreef op 17 oktober 2016 @ 16:55:

ik ben 46,vandaar ella70Aangepast!
@RodeRok, kun je zo'n ochtend routine eens beschrijven? Ben ik wel benieuwd naar!

@Meamea, wat ga je doen in de spoortschool?

@Vlammetje, ik ben nog nooit zwanger geweest maar mijn buik is na mijn 30e ook wel slapper geworden, helaas.. wat voor sport kan je op werk doen?
Ik ben gisterochtend naar de sportschool geweest en ga morgen hardlopen. Ik sport tegenwoordig meestal 3x op de sportschool en probeer 2x hard te kopen. Ook fietsen naar werk (10 km enkele reis) probeer ik te doen, maar vind ik lastiger nu het kouder wordt....

Ik heb vandaag mezelf een stuk bananenbrood gegunt. Ik had 3 veel te rijpe bananen en ik neem eigenlijk nooit iets lekkers de laatste laatste 6 weken én ik was vanmorgen dus weer afgevallen -0.8 kg. Hij was erg lekker.

Ik hou alles bij in een app, my fitness pal. Helpt ook erg inzicht te krijgen in waar hoeveel calorieën inzitten enzo.

Zoals jullie misschien al merken, ik ben van de alles of niets, maar ga mezelf proberen af en toe wat lekkers te gunnen.
Dank Bladora!

Roderok, ik houd ook een Bullet Journal bij! Handig dat 'ie is he! Heb er ook een sporttracker gemaakt in mijn BJ, moet alleen nog iets meer nageleefd worden. Maar verder ben ik een stuk gemotiveerder en doe ik alles gemakkelijker. Geen rondslingerende to-do lijstjes meer.

Vlammetje, herkenbaar van die buik. Ik heb een redelijk platte buik (wel iets boller gebleven na #2), dat scheelt, maar daar hangt nu zo'n charmant flapje aan. Gelukkig valt mijn ondergoed er over. Het wordt inderdaad nooit meer de oude, maar ach, als het met kleding aan er goed uit ziet ben ik al heel tevreden. Het voordeel van een zwangerschap is dan wel dat je man wel gezien heeft wat het met je lijf doet, die vind me er - gelukkig - niet minder mooi op geworden.
Bladora, ik snap wel dat je je tijd wil vullen nu. Ga je weer terug het hotel-wezen in, als het kan?

Mijn man zit in de fitness branche dus wij hebben sportruimte aan huis. Wel een voordeel met twee kleine kinderen. Helaas vind ik het nog moeilijk om me er na een dag werken of met de kinderen toe te zetten. Daarom heb ik in het weekend de meest intensieve training staan, waar ik na het opstaan direct mee begin. Dan heb ik nog energie over. Ben afgelopen zaterdag begonnen met mijn fitness schema en stik nu nog van de spierpijn. Morgen ga ik naar de yoga les, dan zal het meeste weg zijn.
Ik wil ook graag meedoen. Ik ben al vier jaar geleden bevallen, maar de kilo's zijn er nog steeds niet af. Ik wil wel in de tabel. 1.67m, 81.2kg streef 65 kg. Oeh wat erg om het zo zwart op wit te zien
Afvallen zonder echt dieet, maar met andere leefstijl

http://www.amberalbarda.nl
@Jynta, je bent in ieder geval goed bezig! En volgens mij ben je ook al hartstikke slank of niet?

Hoeveel calorieën 'mag' jij van FP? Ik gebruik het ook en vind de app erg handig en ook wel leuk.

@fleet, ik ben aangenomen bij een cruise maatschappij, ben alleen al een maand aan het wachten om een boot toegewezen te krijgen . Snap dat je minder energie hebt met twee kinderen! Ik word al moe van een middagje kinderen om me heen haha.

@mienmina, ik zet je erbij!
quote:MRengine schreef op 17 oktober 2016 @ 17:42:

Afvallen zonder echt dieet, maar met andere leefstijl

http://www.amberalbarda.nlIk volg geen echt dieet hoor, ik eet altijd gezond.. Geen amberalbarda voor nodig .
Ik mag 1730 calorieën maar kom daar nooit aan. Jij??

Het enige lastige aan de app vind ik het avondeten. Bijvoorbeeld van de week Thaise curry, geen idee hoeveel daar in zit en de suggesties waren nogal uiteenlopend. Maar het geeft vooral inzicht vind ik.

Ja ik ben niet dik, stevig ook niet, maar ik zag een fotoude van mezelf waar ik van schrok en me ineens besefte: ik ben zwaarder dan normaal! En dat bleek dus idd 7 kilo zwaarder te zijn. Na 2 bevallingen zal ik nooit meer heel strak worden maar ik wil lekker in mijn vel zitten. Ik merk nu met 4.4 kilo minder dat ik me al een stuk beter voel.

Ik vind de sportschool echt heel leuk. Ik doe groepslessen, 1× per week zumba, 1× xcore en 1x wat uit komt (meestal nog een keer xcore of bbbb of aerobics).

Hoe komt het dat jij zoveel tijd hebt bladora?? Jij had toch een heel drukke baan?
@bladora een bulletjournal (bujo) is een notitieboekje waar je eigenlijk alles in opschrijft. In mijn agenda heb ik nooit ruimte voor to-do lijstjes dus die schrijf ik ergens anders op om vervolgens te vergeten. Hier kan ik alles op een plek opschrijven en het zo indelen als ik fijn vind. Het is dan ook naast een handig item echt een plek waar ik mijn creatieve uitspattingen kwijt kan. (als je meer wil weten over de bujo kijk op pinterest of hier.

Ik heb eigenlijk 2 dingen in mijn bujo staan die me echt motiveren om 's morgens uit bed te komen de ene is mn miracle morning en de ander is mn habit tracker.

De miracle morning is een pagina waar mijn ochtend routine op staat. De volgorde staat bij mij niet vast, maar ik doe ze allemaal voordat ik de deur uit ga. Meestal begin ik met yoga iets van 15min mbv een app. Daarna ben ik nog rustig in mn hoofd maar niet meer slaperig dus dan neem ik even tijd om stil te zijn en te bidden, dan schrijf ik weer wat bemoedigende woorden op een pagina als ik een dag niks weet schrijf ik niks maar tover ik een glimlach op mn gezicht met wat ik heb opgeschreven. Deze woorden zijn bedoeld om een doel te bereiken vervolgens denk ik na over hoe ik dat doel ga bereiken en wat ik daar vandaag aan ga doen. De ena laatste is lezen, de bedoeling is "officieel" dat je iets leest om je doel te bereiken maar ik lees vaak gewoon iets, dat is al moeilijk genoeg Tot slot werk ik mn bujo bij en ga ik ontbijten.

En eerlijk gezegd duurt het niet langer dan normaal want waar ik normaal nog 30minuten in bed blijf liggen en fora en facebook ga checken sta ik nu meteen op, rol ik uit mn bed en begin met mn rek en strek oefeningen.

Dan het andere ding wat me erg motiveert is mn habit tracker hierin staan allemaal dingen die ik lastig(er) vind om vol te houden maar eigenlijk niet zo moeilijk zijn. Bij elk ding wat je die dag gedaan hebt kun je een hokje inkleuren en zo hoop je aan het einde van de dag een volle kolom te hebben. Zo staat er bij mij in:

-Uit bed voor 7:30

-miracle morning

-bed opmaken

-kleding wassen

-geen alcohol

-geen zoetigheden

-sport

-8+u slaap

Door elke keer een vakje in te kleuren motiveert t mij om alle doelen te behalen.

hier nog een engelse uitleg van de miracle morning en daar nog een voorbeeld van een habit tracker
Ik mag 1590, kom er ook nooit aan. Omdat ik hard gelopen heb en straks Zumba ga doen mag ik na mijn eten zelfs nog 1623 vandaag, haha.

Wat ik doe is als ik zelf een gerecht kook alle losse ingrediënten invoeren en het aantal porties, ik vind dat prima werken. Als ik uit eten ga of bij iemand eet dan maak ik gewoon een schatting.

Ik ben aan het wachten totdat ik op een boot mag, ik ga een nieuwe uitdaging aan op een cruise ship maar ik omdat ik nieuw ben en gelijk in een management positie kom (doen ze normaal niet snel) moet ik dus wachten tot de juiste plek vrij komt op de juiste boot met de juiste persoon die mij kan trainen. Super irritant.

Ik heb net een lekker linzen soepje gegeten en ga me nu eens klaar maken voor Zumba. Heb er nog geen zin in maar dat zal wel komen haha.
Ik hoef zeker niet af te vallen maar de hele morgen had ik een rommelmaag, dus ik heb bijna 350 extra kcalorieën gegeten. Voor een deel wordt dat vanavond gecompenseerd en dan ben ik benieuwd wat de weegschaal morgen zegt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk toch niet dat je zo snel 350 calorieeen al terug ziet op de weegschaal?
quote:-Bladora- schreef op 17 oktober 2016 @ 18:35:

Ik denk toch niet dat je zo snel 350 calorieeen al terug ziet op de weegschaal?

Nee, absoluut niet; dat extra gewicht is vocht met suiker, maar ik ga altijd uit van het gewicht op de weegschaal als leidraad omdat dat het makkelijkste is.

Is het teveel dan heb ik een balansdag, blijf ik binnen mijn grens, een leukere dag.

Ik verbruik 1800-2100 kcal per dag. Sporten doe ik niet meer, maar ik doe het meeste lopend.

Ik zal het topic niet verder verstoren, succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik let gewoon op mijn eetgewoonte en niet meer snepen tussendoor. Alleen in het wekend wat knabbeltjes.

Zullen we een dag afspreken om het gewicht door te geven. Dan hoeft het schema niet steeds aangepast te worden. Bijvoorbeeld elke vrijdag?
@ bladora een mix van cardio en fitness. Een beetje saai, maar samen met een vriendin maakt het wel wat gezelliger. Voor het eerst wat meer met gewichten dus ben benieuwd of dat verschil gaat maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven