Positieve praat

17-01-2017 15:54 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik ben depressief. Terwijl ik in afwachting ben voor de zoveelste therapie zien mijn dagen er leeg en uitzichtloos uit en ik heb nog maar weinig sociale contacten in mijn directe omgeving. Voor mensen in een (minder of meerdere mate) soortgelijke situatie zal het wel herkenbaar zijn dat het lastig is om je te richten op de positieve punten in het dagelijks leven. Dat je bijvoorbeeld even naar buiten bent geweest, voor jezelf gekookt hebt of op tijd je bed bent uitgekomen. Het lijkt me fijn om het daar met anderen over te hebben en elkaar wellicht daarmee ook te kunnen helpen.

Dus, wat heb jij vandaag voor positiefs gedaan?
Ik crashte helaas toch nog vanavond! Zo goed als dat het ging, bah!

Mijn hoofd zit weer vol! Veel bezig met het leven, mijn leven, en het leven wat ik op de wereld ga zetten! Las toevallig net een topic daarover, zag dat jij daar mooi op gereageerd had zandvogel, dat vind ik dan een positief iets aan vanavond!
Oh dank je..

Ik wens je een mooie avond, dat het wat rustiger mag worden in je hoofd

Het gaat hier inmiddels ook iets beter.

Ik wens dat het morgen weer gewoon een goeie dag wordt,

Voor ons allemaal
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Positief! 2de dag opgestaan met de wekker, en klaar voor een paar uurtjes werk! Hopelijk schiet mijn hoofd vanavond niet weer vol, maar zo mag ik niet denken! Ik ga er weer voor!
Hier heel positief: ik had op dinsdagavond dus een gesprek gehad met mijn man over het feit dat het weer wat bergafwaarts ging met mij. Vooral 's ochtends heb ik af en toe echt enorme opstartproblemen en met een hyperactief zoontje is dat dan best wel pittig. Dus we hebben afgesproken dat ik 's morgens voortaan een cijfer geef aan mijn stemming, zodat mijn man weet wat hij kan verwachten. En als ik merk dat het minder gaat kan ik dan ook zeggen: he, het is nu van een 6 naar een 4 gezakt, laat me toch maar even met rust.... Tot nu toe lijkt dit echt heel goed te werken, en vaak is het met 5 minuutjes wel weer beter, mits ik even tijd krijg om tot mezelf te komen.
Wat goed Sabina! Veel plezier op het werk!

Bumba, dat is fijn. Fijn dat je zo een manier hebt om het kort maar duidelijk aan je man aan te kunnen geven, zo dat hij er ook wat mee kan en het voor jullie samen werkt

Hier gaat het even niet zo goed. Vanmorgen al zo stijf als een plank van de stress opgestaan. Toen ik eenmaal beneden was wist ik het allemaal niet meer. Moet ik nu douchen, moet ik nu ontbijten, wat moet er dan op mijn brood, waar staat dat dan? Helemaal de weg kwijt helemaal in paniek. No maar even op de bank gelegen met muziek, nu gaat het iets beter gelukkig. Maar ik weet het nog altijd allemaal niet meer. Kan er dan zo van schrikken, als het gister zo goed ging, en dan vandaag zo belabberd :( en ik schaam me dood om dit te typen, maar ik moest het even kwijt

Positief puntje: ik ben wel mijn bed uit gekomen
Ik ken die dagen. Alles is dan teveel en voelt als een enorme opgave. Sterkte!
Rodelima, ik kan je plots geen prive bericht meer sturen....

Ben je al naar mindfulnrss geweest??

Ik ben vandaag naar school geweest en dat was leuk!
Bumba, ja echt heel stom, dat soort dagen. Ik schrik er altijd van, dan denk ik , oh nee, ben ik nu weer terug bij af ofzo? Wanneer is het nu beter? Maargoed, ik heb vandaag een nog-rustiger-aan-dan-normaal-dagje en ik hoop dat het morgen weer wat beter is.

Jufjufjuf, ik heb jou nog eens geprobeerd een bericht te sturen, is die wel aangekomen? Ik ga vanavond (als ik het haal) voor het eerst. Ben heel benieuwd!
Balen dat meerdere wat mindere momenten of zelfs dag(en) hebben. Hopelijk zien jullie nog de inimini lichtpuntjes.

Gisteravond was hier bagger. Vandaag weer redelijk goede dag gehad.

Of eigenlijk best een goede dag :-)

Gewandeld, lekker warm en lang gedoucht, gezellige gesprekken.
Vandaag nog steeds niet zo'n beste dag helaas. Gister uiteindelijk wel voor het eerst naar de cursus mindfulness geweest. Dat was wel heel bijzonder moet ik zeggen, maar ik denk na wat oefenen zeker nuttig!

Positief punt voor vandaag: Ik heb net toch een klein rondje gelopen, heerlijk in het zonnetje.
Heel benieuwd naar je ervaringen met mindfulness!

Merken jullie ook dat slecht nieuws (tante ongeneeslijk ziek verklaard) nu veeel harder binnenkomt dan normaal??

Positief: ik heb een klein uurtje met mijn moeder gewandeld en ga na de lunch even lekker luieren op de bank.
Jufjufjuf, dat is vreselijk nieuws! Ik heb dat juist niet, bij mij komen dingen uit de omgeving juist niet echt binnen nu. Sterkte!

Rodelimo wat leuk dat je die cursus doet! Heb er ook ooit aan zitten denken.

Vandaag weer een uurtje op het werk geweest! Begin alleen te twijfelen of werken slim is, gister en vandaag zit ik weer erg veel in mijn hoofd helaas. Maar nu weekend.

Nog leuke plannen?
@jufjufjuf hier is het heel wisselend hoe hard slecht nieuws binnenkomt. Door de antidepressiva die ik slik reageer ik soms amper / voel er weinig bij. Soms komt de klap dan pas later.

Positief: ik ga vandaag voor het eerst bodypump doen! Vind het wel spannend, maar hopelijk is het leuk!
Jufjufjuf, Wat een slecht nieuws! Veel sterkte daarmee de komende tijd! Bij mij komt slecht nieuws op het moment niet zo heel goed aan. Door de ad leef ik een groot gedeelte van de dag een beetje ineen soort van parallelle wereld (is niet helemaal de juiste omschrijving, maar ik kan even de juiste woorden niet vinden). Op het moment dat ik daar dan eventjes uitkom, dan komt alles wel in een keer hard aan. Maar dat is dan ook maar tijdelijk.

Just Sabina, Lekker genieten van het weekend dan nu! Kan je, als het teveel blijft, je uren ook weer naar beneden aanpassen/ aantal dagen minderen?

Bumba, Bodypump, wat goed! Ik hoop dat het een leuke les is!

Positief: Ik heb vandaag weer een klein beetje energie. Vanmiddag hebben we een uitje gepland staan met mijn opa en oma (staat al heel lang gepland), ik vreesde gister al dat ik dat af moest zeggen. Maar ik ga het proberen en ik heb er veel zin in!
Het was zwáááár! Maar ik heb het wel volgehouden. Of ik nog een keer ga dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik niet halverwege de les ben gestopt. Ik stond wel een paar keer op het punt, namelijk.
Pfff, negatieve punten zijn makkelijker op te schrijven

- zere rug en nek / spanning

- schuldig voelen, als een last voelen voor mijn omgeving en huisarts

- op sommige momenten ineens denken, huh? Waarom zou ik eigenlijk naar de afspraak met de psychiater gaan. Ik doe het wel zelf, of ik ben weer oké.

- niet begrijpen waarom ik sommige 'dwang/angst achtige' gedachten heb

Nu omgezet naar positief (sommige met moeite)

- fysio gaat dat weer fiksen, yess

- het is het werk van de huisarts (toch?)

- als ik er voor niks ben, bij de psychiater, dan stuurt hij me wel weer weg na 1x, de huisarts vond het nodig (en ik ook) dus ga maar gewoon

- sommige dingen in het leven zijn gewoon niet te snappen, ik voel wat ik voel en dat is klote,

Het gevoel van, ik stel me aan, had ik nu maar niks gezegd, waarom heb ik mensen hier mee belast is soms groot. Maar het alleen doen is gewoon te zwaar. Dat lukt me niet meer.

Vandaag erg moe. Niet leuk en niet bevorderlijk voor mijn gemoedstoestand. En ik ben zooo klaar met mijn bed. Maar soms kan ik mijn ogen écht niet meer open houden. Ben chronisch depressief en chronisch vermoeid helaas. Zeer onhandige combi.

Positief: euhhh? Goed geslapen (medicatie) gedoucht, gepuzzeld, zo lekker avond eten.

En nu maar even wat 'leuks' proberen te doen, kleuren ofzo of leuke film vanavond.

Moeilijk om jezelf steeds positief voorruit te slepen.

Even delen dit helpt mij ook positief
Bumba, goed gedaan! Knap dat je het de hele les hebt volgehouden, ik heb gehoord dat die lessen best zwaar zijn.

Gele suikerspin, goed je ook even te lezen. Even alles uitschrijven helpt mij vaak ook erg goed

Het gevoel van "ik stel me aan" ken ik zo goed. Meestal juist op het moment dat het het allerslechtst gaat en je om hulp vraagt (wat hartstikke goed is!) gaat het daarna beter (omdat je hulp gevraagd hebt ) en dan voel je je weer schuldig tov de "helpers" omdat je denkt dat je je aanstelt. Maar het is denk ik juist erg goed dat je om hulp gevraagd hebt. Zo te lezen heb je een zware periode en wil je omgeving je er graag bij helpen. Dat je zo'n fijne omgeving hebt is ook een grote plus .

Ik bergrijp dat het echt heel zwaar is, want ik ken je gevoelens zo goed. Heel veel sterkte!

Hoe is het met je konijn?

Hier gaat het vandaag redelijk. Gisteravond had ik een erg leuk uitje, stond al erg lang gepland en had ik lang naar uitgekeken. Ik heb dus alles gegeven zeg maar, dus ben vandaag behoorlijk moe. Er was ook en hotelovernachting inclusief, dus wel heerlijk geslapen:) Nu nog stijf van de adrenaline van het uitje, maar ik denk dat als ik zo ga zitten ik compleet instort. De rest van de dag woon ik dus op de bank

Positief punt: Heel erg genoten van het uitje gister.
Wat een goed nieuws rodelimo, dat het uitje gezellig was!

Was je er vandaag nog erg moe van? Soms kan de klap vermoeidheid later ineens komen. Ik hoop het natuurlijk van niet.

Hier ging vandaag goed. Morgen zie ik mijn konijn weer

Het ging even zo slecht dat ik ergens anders heb gelogeerd en konijn ook. Dus deze week weer alleen slapen is het plan en in mijn eigen huis. Best spannend. Wel weer zin om naar mijn eigen huis te gaan, dat lijkt me een positief gevoel en stelt me gerust.

Bumba, super knap! Maar had je niet liever wel eerder gestopt, zodat je volgende keer ook weer heen kon? Hoeft niet hoor, maar deze tip kreeg ik van mijn arts. Liever elke week 20 minuten sporten in een klasje dan 1x en nooit weer.

Toch goed voor het sociale en de beweging elke week er even uit, maar dan gewoon binnen jou kunnen. Ik kreeg de opdracht de instructeur van te voren op de hoogte te stellen, zodat ze niet gaan pushen en ze het snappen als je de klas eerder verlaat. Vond het zelf een erg goede tip.

Hoe gaat het met de rest?

Geen nieuws, goed nieuws? Of iedereen te moe/somber om te schrijven? (Wat ik begrijp)

Positief: ik voelde me goed, zin om weer naar mijn eigen huis te gaan.
Vandaag 2 uurtjes geweest werken. Was leuk!

Wel heel moe daarna en dat vind ik lastig
@Gele suikerspin: Ja, dat is misschien wel een beter idee voor een volgende keer. Ik ga trouwens wel nog een keer denk ik hoor! Een tweede keer is het vaak alweer wat makkelijker omdat je beter weet wat er van je verwacht word, is mijn ervaring. Dat was bij bodycombat ook zo, dus ik denk bij bodypump ook. Maar vlak erna had ik wel even zoiets van: dat nooit meer!

Positief: de spierpijn is precies op tijd weg zodat ik vanavond weer kan gaan sporten gelukkig. Ik merk dat die sport-uitjes wel echt een positieve invloed hebben op mijn humeur. Bovendien is mijn PMDD-periode weer achter de rug. Erg fijn!

En ook erg fijn: ben erachter gekomen dat er een speciale poli is voor vrouwen met PMDD. Dus ik ga morgen naar de huisarts voor een verwijzing.
Gele suikerspin, wat fijn dat je je weer sterk en positief genoeg voelt om naar je eigen huis te gaan! Dat is ook zeker een opluchting en een goed teken lijkt me! En fijn om je konijn weer te zien natuurlijk! Lijkt me echt fijn om zo'n beestje te hebben als gezelschap.

Ik ben vandaag inderdaad behoorlijk moe van afgelopen zaterdag Zondag ging het nog wel, maar volgens mij zat ik toen nog in een aardige adrenaline-rush. Vanmorgen ging ik even fietsen op de hometrainer (lichtste stand, 10 min, heeeeeel rustig aan), maar daar is het vandaag dan ook direct bij gebleven :P. De rest van de dag heb ik doorgebracht op de bank. Nouja, hopelijk is het morgen weer wat beter, dan zou ik weer even naar mijn werk gaan.

Jufjufjuf, Fijn dat het werken leuk was! Mag je anders evt ook beginnen met 1 uur, als je nu merkt dat 2 uur teveel is? Ik ga morgen even op je andere bericht reageren, maar nu ben ik best wel moe.

Positief puntje van vandaag: Ik heb op internet eindelijk de perfecte zitzak gevonden, echt zo een waar je herlijk in kunt wegzakken, hmmm. Kan ik nu wel gebruiken, haha.
@rodelimo: heerlijk zo'n zitzak. Lekker van (proberen te) genieten.

Positief punt: ik heb om 9:40 een afspraak bij de dokter om me door te laten verwijzen naar die poli. Spannend!
Rodelimo: kun je mij (en ik zag dat nog iemand dat vroeg) iets meer uitleggen over wat je nu doet in zo een cursus mindfulness?

Hier in de buurt geven ze de cursus mindful zwanger en het lijkt me wel interessant alleen ik weet niet goed wat ik er kan 'halen/krijgen'. Kost het veel energie, ben je moe, moet je oefeningen doen, is het zweverig etc?

Ik volg nu natuurlijk een traject 3x per week en dan daarbovenop nog een cursus, ben bang dat het te veel word. Als het echt de moeite waard is, zoals de trainster zegt, dan wil ik het zeker wel eens proberen mja ik heb geen idee wat het inhoud.

Hier gaat het overigens goed! Ik ben wat minder actief op het forum omdat het 'goed' gaat. Over de 12 weken heen en straks nog een echo dan kan ik gaan genieten. Ik merk ook dat de hormonen flink mee hebben gespeeld want sinds het weekend voel ik me weer enigzins 'met energie'. Oefening die ik deze week moet doen is elke dag naar buien gaan.. gister een blokje om geweest met mijn vriend en vandaag misschien even ergens wat drinken gezellig. Toch best wel leuk om naar buiten te gaan .
He meiden!

Hier was het even stil, maar probeer steeds even een dag of 2 niet bezig te zijn met social media, tv en internet. Kreeg ik als tip van iemand. Best lekker dagen waarin geen prikkels binnen komen.

Gister bij de psycholoog geweest, was een prettig gesprek, therapie wordt ingezet op gegeneraliseerde angststoornis en overmatig piekeren, ben benieuwd!

Zondag 2 uur gefietst wat heel lekker was en savonds nog uit eten geweest met mijn vriend, was een erg fijne dag!

Vandaag gesprek op het werk om de uren te bespreken, wil die 2 uurtjes wel aanhouden eigenlijk.

Ik moet zeggen als ik jullie berichten lees dat er toch veel positiefs naar boven komt meiden! Ook al zijn het maar kleine dingetjes, goed bezig!

Bumba misschien domme vraag maar wat houd de pmdd poli in?

Iemand nog tips voor leuke ( geen zware ) series? Ik heb inmiddels mcleodsdaughters en gilmore girls helemaal bekeken.
Ohhh cupcake wat ben ik blij met jou bericht! Ik houd me ook zo vast aan de ong 12 weken dat de hormonen rustiger zouden moeten worden! Nog 3 te gaan...

Mij werd door de verloskundige haptonomie aangeraden, doe je dat al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven