10 kilo afvallen in 2018
donderdag 28 december 2017 om 08:23
Wie doet er mee?
10 kg afvallen in 2018
Ik kan geen tabel maken maar wil wel het gewicht bijhouden in een schema.
Vrijdag is weegdag en ik werk het schema bij op zaterdag, graag alleen je huidig gewicht dikgedrukt doorgeven.
Hoeveel kilo je kwijt bent mag je zelf bijhouden
SCHEMA IS VOL
Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht
Evda. 35 jaar 1.80 * 83.8 / 82.6
Polarvide. 24 jaar 1.70 * 99.3 / 96,5
Olleke. 32 jaar 1.57 * 67.4 / 65.4
Feetje. 31 jaar 1.81 * 81.6 / 78
Skippybal10. 30 jaar 1.65 * 70,8 / 70.1
Marilene. 37jaar 1.68 * 68 / 68,0
Sansevieria 28 jaar 1,69 * 86,2 / 86,3
daenerys79 38 jaar 1.71 * 73.7 / 73.0
AusAngel 19 jaar 1,70 * 80 / 77,9
Viva888 24 jaar 1.58 * 67.2 / 65.7
Snoepjedoepje 24 jaar 1.67 * 70.7 / 67.8
Limonello18. 35 jaar 1.68 *60.2 / 58
Strikjemetstippels 35 jaar 1.68 * 62 / 61.9
fudge- 34jaar 1.69 * 68.1 / 67.3
gruffalo 45 jaar 1.75 * 84 / 84
Wanttobeabitch. 43 jaar 1.70 * 73.3 / 73,0
Twilight84. 33 jaar 1.75 * 86.8 / 82.8
Desje12 24 jaar 1,70 * 72,8 / 70,7
prettymama 29 jaar 1.72 * 79,5 / 76.1
Zwartvlekje. 25 jaar 1.55 * 62.3 / 61,5
10 kg afvallen in 2018
Ik kan geen tabel maken maar wil wel het gewicht bijhouden in een schema.
Vrijdag is weegdag en ik werk het schema bij op zaterdag, graag alleen je huidig gewicht dikgedrukt doorgeven.
Hoeveel kilo je kwijt bent mag je zelf bijhouden
SCHEMA IS VOL
Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht
Evda. 35 jaar 1.80 * 83.8 / 82.6
Polarvide. 24 jaar 1.70 * 99.3 / 96,5
Olleke. 32 jaar 1.57 * 67.4 / 65.4
Feetje. 31 jaar 1.81 * 81.6 / 78
Skippybal10. 30 jaar 1.65 * 70,8 / 70.1
Marilene. 37jaar 1.68 * 68 / 68,0
Sansevieria 28 jaar 1,69 * 86,2 / 86,3
daenerys79 38 jaar 1.71 * 73.7 / 73.0
AusAngel 19 jaar 1,70 * 80 / 77,9
Viva888 24 jaar 1.58 * 67.2 / 65.7
Snoepjedoepje 24 jaar 1.67 * 70.7 / 67.8
Limonello18. 35 jaar 1.68 *60.2 / 58
Strikjemetstippels 35 jaar 1.68 * 62 / 61.9
fudge- 34jaar 1.69 * 68.1 / 67.3
gruffalo 45 jaar 1.75 * 84 / 84
Wanttobeabitch. 43 jaar 1.70 * 73.3 / 73,0
Twilight84. 33 jaar 1.75 * 86.8 / 82.8
Desje12 24 jaar 1,70 * 72,8 / 70,7
prettymama 29 jaar 1.72 * 79,5 / 76.1
Zwartvlekje. 25 jaar 1.55 * 62.3 / 61,5
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 16:21
78.04% gewijzigd
zondag 7 januari 2018 om 20:12
Die airbike heb ik weleens gezien inderdaad. Om de hoek van mijn sportschool zit ook een crossfit honk (maar erg duur!) Voor mij niet te betalen om en naar de sportschool en naar crossfit te gaan. Ik kijk wel altijd de video's van Jordan Shalboub (of hoe ze heet) op youtube. Daarvoor geen flauw benul wat crossfit was-Fudge- schreef: ↑07-01-2018 20:07Hardlopen! En crossfit, dat is ook een groot deel cardio maar eigenlijk nooit duurtraining. Bij cf doen we roeien, rennen en airbike. Dat laatste vind ik vreselijk maar is een heel goede om je conditie op te krikken.
Edit: was dus reactie op olleke over de cardio, het is ineens druk hier![]()
zondag 7 januari 2018 om 20:21
Maar iedereen is daar anders in. Het gaat gewoon om niet meer naar binnen werken dan je lijf verbrandt. Dat kan ook met chips. Ik koop gewoon af en toe een zak chips die ik compleet leeg vreet, en skip dan een maaltijd. Kan gezonder, maar och. En laten we maar niet eens beginnen over de flessen wijn lol.ruma1999 schreef: ↑07-01-2018 19:58Tja, zonder dat ongezouten advies wat ik 2 jaar geleden heb gekregen (overigens niet op Viva), was ik me nooit in de materie gaan verdiepen. Vooral niet wat o.a. suiker met je lichaam doet. Ik was ook zo iemand die zei: “ ach dat blokje chocola, handje chips, etc kan geen kwaad. Ik eet al minder dan ik voorheen deed.”
Maar weet je, dat blokje, handje, etc zorgde ervoor dat ik niet afviel zoals ik wilde en stiekem baalde ik ervan dat ik constant in de kasten keek, de koelkast in dook om te kijken of ik nog iets kon snaaien wat redelijk verantwoord was. Zo hield ik mezelf voor de gek.
Ik probeer jullie wat tips mee te geven die mij toen hebben geholpen, maar ik lees nu dat dit niet gewenst is. Bij deze: veel succes en ik hoop dat jullie slagen in jullie doelen!
Ik heb jaren lang ondergewicht gehad, toen at ik nog ongezonder (alleen chips en drank zo'n beetje, tja). Toen had ik geen eens honger gevoel dus dan at ik ook echt nooit te veel. Nu kan ik de hele dag door eten, tot aan 5000 kcal als het zou moeten, want medicatie. Dan is wat sommigen een gestoorde relatie met eten zouden noemen wel nodig (lees: kcal bij houden). Ik heb nooit overgewicht gehad, maar had op mijn zwaarst een BMI van 24 en een middel van 80cm.
En dat valt nog mee want obesitas is alleen maar veel voorkomender, maar goed. Ik denk dat de meesten er gewoon over vallen dat iemand zo maar binnen komt en over al commentaar op heeft onder het mom van goede bedoelingen. Kijk als dit topic 4 maanden loopt en iemand is niet af gevallen, snapt niet waar om en plaatst zo'n lijstje, ja dan is advies welkom lijkt me.
Overigens zou ik zelf, maar dat is persoonlijk, nooit advies aan nemen van iemand die overgewicht heeft gehad. Niets persoonlijks verder.
zondag 7 januari 2018 om 21:45
Ik probeer ook een goede balans te vinden.
Gezond eten, liefst met zo min mogelijk suiker, en met regelmaat ook een klein beetje lekkers. Klein bakje chips, klein stukje chocolade, paar verse olijven van de markt, handvol noten, enz.
De vorige keer dat ik begon met eten op de manier die ik nu ook wil gaan doen, was ik in twee maanden tijd 10 kg kwijt. En toen was afvallen niet eens het doel. Ik kreeg toen best veel niet zo positieve reacties. Mijn omgeving maakte zich toen echt zorgen en heel eerlijk ik zelf ook wel....
Dat is de reden dat ik toen bewust elke dag iets lekkers at.
(Trouwens at ik toen 6x per dag en at geen ontbijt
, dus hoe vaak je eet zegt volgens mij niet zoveel).
Tuurlijk wil ik wel die 10 kg eraf.... maar wel op een goede manier....
en dat hoeft voor mij niet in 2 maanden te zijn......
Gezond eten, liefst met zo min mogelijk suiker, en met regelmaat ook een klein beetje lekkers. Klein bakje chips, klein stukje chocolade, paar verse olijven van de markt, handvol noten, enz.
De vorige keer dat ik begon met eten op de manier die ik nu ook wil gaan doen, was ik in twee maanden tijd 10 kg kwijt. En toen was afvallen niet eens het doel. Ik kreeg toen best veel niet zo positieve reacties. Mijn omgeving maakte zich toen echt zorgen en heel eerlijk ik zelf ook wel....
Dat is de reden dat ik toen bewust elke dag iets lekkers at.
(Trouwens at ik toen 6x per dag en at geen ontbijt
Tuurlijk wil ik wel die 10 kg eraf.... maar wel op een goede manier....
en dat hoeft voor mij niet in 2 maanden te zijn......
zondag 7 januari 2018 om 22:00
Wauw wat een reacties ineens!
En ik snap dat mijn lijstje (of lijst hoe je het ook maar wilt noemen) best vreemd over kan komen als je wilt afvallen.
Maar dit lijstje is al zoveel beter dan wat ik eerst at":
Eerst at ik alleen maar nutella en hagelslag : dan is halvajam toch een stuk beter
Net als eerst alleen maar koeken en ontbijtkoeken: chocorijstwafel toch een stuk minder caloriën.
Eerst dronk ik minstens 3 liter cola per week: nu 1 glas in een hele week.
Toch een aardige vooruitgang al
Oh en het raadsel van het zakje amandelen: dat is een doosje waar 5 zakjes inzitten. Meestal doe ik 2 dagen met 1 zakje, soms eet ik in keer het hele zakje leeg.
1 zakje is 25 gram.
Ik ben rond Sinterklaas begonnen op een gewicht van 87 kilo, en nu 1 maand later dus 85 kilo. Vind ik best netjes, 2 kilo eraf. 0.5 kilo per week.
Morgen weer aan het werk, dus weer routine in mijn leven.
En ik snap dat mijn lijstje (of lijst hoe je het ook maar wilt noemen) best vreemd over kan komen als je wilt afvallen.
Maar dit lijstje is al zoveel beter dan wat ik eerst at":
Eerst at ik alleen maar nutella en hagelslag : dan is halvajam toch een stuk beter
Net als eerst alleen maar koeken en ontbijtkoeken: chocorijstwafel toch een stuk minder caloriën.
Eerst dronk ik minstens 3 liter cola per week: nu 1 glas in een hele week.
Toch een aardige vooruitgang al
Oh en het raadsel van het zakje amandelen: dat is een doosje waar 5 zakjes inzitten. Meestal doe ik 2 dagen met 1 zakje, soms eet ik in keer het hele zakje leeg.
1 zakje is 25 gram.
Ik ben rond Sinterklaas begonnen op een gewicht van 87 kilo, en nu 1 maand later dus 85 kilo. Vind ik best netjes, 2 kilo eraf. 0.5 kilo per week.
Morgen weer aan het werk, dus weer routine in mijn leven.
maandag 8 januari 2018 om 09:34
maandag 8 januari 2018 om 10:36
Hallo Allemaal!
Iedereen er deze week weer vol tegen aan! Het schijnt dat een goede maandag de toon van de hele week kan zetten. Dus kom op dames!
Ik vind het afkicken van snaaien en suiker echt lastig. Mentaal gaat aardig goed maar lichamelijk valt tegen.
Sporten gaat wel goed. Ik moet me echt inhouden om niet te enthousiast aan de slag te gaan.
Ik heb mijn doelen nu op papier staan. Ik moet er nog wel een logisch geheel van maken en een stappenplan aan verbinden. Het geeft in ieder geval al lucht. Het is nu uit mijn hoofd en zien van mijn lijst zet mijn aan tot actie. (Maar ook hierin moet ik zorgen dat ik niet te hard ga. Ik wil het langer dan een maand volhouden namelijk)
Op mijn sportschool kreeg ik ook de tip om fruit en eiwitten samen te nuttigen.
Hoe zien jullie een cheatdag?
Ik wil voor mij zelf geen cheatdagen dat ik alles mag eten. Ik ben bang dat ik dan doorsla of dat de drang naar suiker er weer in sluipt.
Ik haal nu zelf geen snoep en koek meer in huis. Ook heb ik besloten dat ik op verjaardagen alleen gebak neem als het echt iets lekkers is. Ik vind het zonde om iets te eten omdat het hoort terwijl ik er eigenlijk niet van geniet. En als ik uit eten ga dan pas ik mijn ontbijt/ lunch daar op aan. Dus wel cheatmomenten maar geen cheatdagen.
En misschien zijn er verbeteringen mogelijk op eet lijstjes. Maar belangrijker lijkt mij dat je je eigen proces van afvallen gaat begrijpen. En gaandeweg ga je ontdekken wat wel en niet werkt. Het hoeft er niet deze maand allemaal af. Voor mij althans, maar ik heb geen overgewicht dus misschien heb ik makkelijk praten.
Ik hoop ook niet dat, dat verkeerd overkomt op de dames die wel te zwaar zijn. Dat jullie denken: wat klets ze nou met haar maatje 38.
Ik wil gewoon even zeggen dat ik het top vind dat iedereen zijn doel achterna gaat. Dat we dat met elkaars steun kunnen doen en dat we kunnen leren van elkaars manieren, ontdekkingen en fouten.
Iedereen er deze week weer vol tegen aan! Het schijnt dat een goede maandag de toon van de hele week kan zetten. Dus kom op dames!
Ik vind het afkicken van snaaien en suiker echt lastig. Mentaal gaat aardig goed maar lichamelijk valt tegen.
Sporten gaat wel goed. Ik moet me echt inhouden om niet te enthousiast aan de slag te gaan.
Ik heb mijn doelen nu op papier staan. Ik moet er nog wel een logisch geheel van maken en een stappenplan aan verbinden. Het geeft in ieder geval al lucht. Het is nu uit mijn hoofd en zien van mijn lijst zet mijn aan tot actie. (Maar ook hierin moet ik zorgen dat ik niet te hard ga. Ik wil het langer dan een maand volhouden namelijk)
Op mijn sportschool kreeg ik ook de tip om fruit en eiwitten samen te nuttigen.
Hoe zien jullie een cheatdag?
Ik wil voor mij zelf geen cheatdagen dat ik alles mag eten. Ik ben bang dat ik dan doorsla of dat de drang naar suiker er weer in sluipt.
Ik haal nu zelf geen snoep en koek meer in huis. Ook heb ik besloten dat ik op verjaardagen alleen gebak neem als het echt iets lekkers is. Ik vind het zonde om iets te eten omdat het hoort terwijl ik er eigenlijk niet van geniet. En als ik uit eten ga dan pas ik mijn ontbijt/ lunch daar op aan. Dus wel cheatmomenten maar geen cheatdagen.
En misschien zijn er verbeteringen mogelijk op eet lijstjes. Maar belangrijker lijkt mij dat je je eigen proces van afvallen gaat begrijpen. En gaandeweg ga je ontdekken wat wel en niet werkt. Het hoeft er niet deze maand allemaal af. Voor mij althans, maar ik heb geen overgewicht dus misschien heb ik makkelijk praten.
Ik hoop ook niet dat, dat verkeerd overkomt op de dames die wel te zwaar zijn. Dat jullie denken: wat klets ze nou met haar maatje 38.
Ik wil gewoon even zeggen dat ik het top vind dat iedereen zijn doel achterna gaat. Dat we dat met elkaars steun kunnen doen en dat we kunnen leren van elkaars manieren, ontdekkingen en fouten.
maandag 8 januari 2018 om 10:55
Ik doe niet aan cheat dagen. Je kunt met een cheat dag de hele week verpesten als je je helemaal vol stopt. Zeker als je al gezond gewicht hebt (want dan heb je minder energie nodig dan iemand die veel zwaarder is, en dan kan 800 kcal meer dan je gemiddelde al zorgen voor stagnatie).
Wel kijk ik naar mijn dag gemiddelde, als daar ruimte is voor een koekje of een zak chips, wijntje of zo dan doe ik dat.
Wel kijk ik naar mijn dag gemiddelde, als daar ruimte is voor een koekje of een zak chips, wijntje of zo dan doe ik dat.
maandag 8 januari 2018 om 11:08
Ik doe ook niet aan cheatdagen, wel soms cheatmeals (alleen als ik ga uiteten). Maar dan hou ik daar rekening mee met ontbijt en lunch, die maak ik wat beperkter, en probeer ik te sporten op die dag zodat er wat extra ruimte is qua kcal inname.
Als er soms ruimte is voor een koekje, zeer af en toe, dan doe ik dat en kan ik er ook lekker van genieten, dat zeker.
Verder weeg ik me ook niet elke dag, het kan veel schommelen. Ik weeg me om de paar dagen, en ik weeg me ook niet als ik weet dat ik de dag ervoor teveel gegeten heb of een van de cheatmeals. Wel weeg ik als ik zeker weet dat ik ben afgevallen
dat geeft mij motivatie.
Mijn weekend ging wel oke. Een keer cheatmeal gehad (uiteten), maar overdag toen wel flink gesport, o.a. 5km gerend! (lang geleden dat me dat gelukt is). Deze week werk ik thuis. Zolang als ik thuis ben gaat het meestal goed qua eten
vanavond wil ik eigenlijk weer sporten, maar ik twijfel of ik niet een rustdag nodig heb.
@limoncello, ik herken me wel in jouw opmerking. Ik heb zelf geen overgewicht, maar het mag wel wat minder. Ik wil vooral een lager vetpercentage krijgen en meer spieren opbouwen. Ik pak het grotendeels wel aan zoals jij merk ik, alleen eet ik 1500kcal ipv 1800. Het valt me ook op dat wij dezelfde lengte hebben, en jij eigenlijk mijn streefgewicht hebt, terwijl ik ook maat 38 heb
Opvallend die verschillen en dat gewicht dus maar een getalletje is eigenlijk! Daarom denk ik ook dat iedereen moet doen wat zelf goed voelt, en waardoor het ook op een leuke manier vol te houden is!
Als er soms ruimte is voor een koekje, zeer af en toe, dan doe ik dat en kan ik er ook lekker van genieten, dat zeker.
Verder weeg ik me ook niet elke dag, het kan veel schommelen. Ik weeg me om de paar dagen, en ik weeg me ook niet als ik weet dat ik de dag ervoor teveel gegeten heb of een van de cheatmeals. Wel weeg ik als ik zeker weet dat ik ben afgevallen
Mijn weekend ging wel oke. Een keer cheatmeal gehad (uiteten), maar overdag toen wel flink gesport, o.a. 5km gerend! (lang geleden dat me dat gelukt is). Deze week werk ik thuis. Zolang als ik thuis ben gaat het meestal goed qua eten
@limoncello, ik herken me wel in jouw opmerking. Ik heb zelf geen overgewicht, maar het mag wel wat minder. Ik wil vooral een lager vetpercentage krijgen en meer spieren opbouwen. Ik pak het grotendeels wel aan zoals jij merk ik, alleen eet ik 1500kcal ipv 1800. Het valt me ook op dat wij dezelfde lengte hebben, en jij eigenlijk mijn streefgewicht hebt, terwijl ik ook maat 38 heb
maandag 8 januari 2018 om 13:23
Ik doe wel aan cheatdagen, sowieso 1 per week..Maar het is niet dat ik me helemaal laat gaan. Ik denk dat ik dan aan de 2200 kcal kom.
Ik eet dan als ontbijt wel een krentenbol met hagelslag en als lunch een pistoletje met soep tussendoor een schaaltje chips of een koek en friet s'avonds .. zo ziet mijn zondag eruit.
Maar als ik de andere 6 dagen goed op let dan val ik echt wel af, weet ik uit het verleden.
Ik eet dan als ontbijt wel een krentenbol met hagelslag en als lunch een pistoletje met soep tussendoor een schaaltje chips of een koek en friet s'avonds .. zo ziet mijn zondag eruit.
Maar als ik de andere 6 dagen goed op let dan val ik echt wel af, weet ik uit het verleden.
maandag 8 januari 2018 om 16:30
Heel eerlijk gezegd kan ik een ongezoute mening op zijn tijd wel waarderen. Aardig zijn tegen mezelf kan ik zelf ook wel, ik heb het juist af en toe nodig dat iemand even streng is, en me tot de orde roept 
Mijn eetlijstje van vandaag:
o: 2 plakken ontbijtkoek met beetje boter, halfvolle melk
l: croissantje met kaas, volkoren triangelbroodje, ene helft met kalkoenfilet en andere met rookvlees
t: appel, in stukjes met kaneel
d: schnitzel en wokgroenten (Champignons, paprika, courgette en sugarsnaps)
t: ? waarschijnlijk geen tussendoortje savonds, is niet meer "nodig" nu ik al vroeg naar bed ga
verder drink ik veel thee en water. Ik heb het ook ingevuld op mijnvoedingwijzer.nl en daar komt uit dat ik iets minder dan 1500 calorieën heb vandaag. Ook al lekker naar de sportschool geweest vanochtend, en daar uit mijn comfortzone gestapt en ook naar de kracthoek gegaan ipv alleen maar cardio. Ik voel me in de krachthoek altijd ontzettend niet op mijn plaats, maar ik weet dat spieropbouw wel nodig is wil ik gezond af gaan vallen. Voordeel van vanochtend was dat er vooral odere mensen bezig waren, en niet de jonge afgetrainde sportschoolgasten die ik altijd lichtelijk intimiderend vind
Iemand nog tips voor routines oid die ik kan afwerken in het krachthonk? Ik gebruikte vandaag een schema van de sportschool, maar zij hebben er maar 2 en ik weet niet of dat snel gaat vervelen?
Mijn eetlijstje van vandaag:
o: 2 plakken ontbijtkoek met beetje boter, halfvolle melk
l: croissantje met kaas, volkoren triangelbroodje, ene helft met kalkoenfilet en andere met rookvlees
t: appel, in stukjes met kaneel
d: schnitzel en wokgroenten (Champignons, paprika, courgette en sugarsnaps)
t: ? waarschijnlijk geen tussendoortje savonds, is niet meer "nodig" nu ik al vroeg naar bed ga
verder drink ik veel thee en water. Ik heb het ook ingevuld op mijnvoedingwijzer.nl en daar komt uit dat ik iets minder dan 1500 calorieën heb vandaag. Ook al lekker naar de sportschool geweest vanochtend, en daar uit mijn comfortzone gestapt en ook naar de kracthoek gegaan ipv alleen maar cardio. Ik voel me in de krachthoek altijd ontzettend niet op mijn plaats, maar ik weet dat spieropbouw wel nodig is wil ik gezond af gaan vallen. Voordeel van vanochtend was dat er vooral odere mensen bezig waren, en niet de jonge afgetrainde sportschoolgasten die ik altijd lichtelijk intimiderend vind
Iemand nog tips voor routines oid die ik kan afwerken in het krachthonk? Ik gebruikte vandaag een schema van de sportschool, maar zij hebben er maar 2 en ik weet niet of dat snel gaat vervelen?
maandag 8 januari 2018 om 17:40
Ik neem bijna elke dag wel iets dat ik lekker vind maar niet zo gezond is, zoals een stukje chocolade of een koekje. Dat plan ik gewoon in zodat het binnen mijn doelen past, het kost me teveel discipline om het helemaal te laten staan en zo kan het -voor mij dan- prima.
Polarvide: hoe vaak per week wil je krachttraining gaan doen? Zijn beide schema's full body maar verschillende focus, zodat je dag 1 schema A kan doen en dag 2 schema B? Zo'n schema volg je ongeveer 6 weken, en dan neem je een andere. Wellicht willen ze op de sportschool met je meedenken en eventueel andere schema's aanbieden?
Polarvide: hoe vaak per week wil je krachttraining gaan doen? Zijn beide schema's full body maar verschillende focus, zodat je dag 1 schema A kan doen en dag 2 schema B? Zo'n schema volg je ongeveer 6 weken, en dan neem je een andere. Wellicht willen ze op de sportschool met je meedenken en eventueel andere schema's aanbieden?
maandag 8 januari 2018 om 17:53
Vandaag gaat het niet zo goed met eten. Dat wil zeggen; het ontbijt schoot erbij in, maar ik heb de rest van de dag ook weinig gegeten. Straks eten bestellen, dus maar goed ook dat ik nog niet veel op heb. Lunch was roerei van 2 eitjes met spinazie, lente ui en tomaatjes. en net nog 3 rijstwafels. 1 met hummus, 1 met philadelphia en 1 met pindakaas.
Woensdag, donderdag en vrijdag ga ik sporten. en zondag met een personal trainer.
Woensdag, donderdag en vrijdag ga ik sporten. en zondag met een personal trainer.
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 8 januari 2018 om 18:15
zo, vandaag weer aan het werk geweest en meteen weer in het ritme. Mijn dag:
o cornflakes met halfvolle melk
t sultana's
l bolletje met rosbief, bakje vanille kwark en verse sinaasappelsap
t klein stukje appel (maar blijk toch echt allergisch te zijn...)
d spinazie schotel
drinken: veel groene thee zonder suiker
ik doe ook niet aan cheatdagen, dan zou ik denk ik helemaal los gaan op zo'n dag. Liever zo nu en dan wat lekkers, zoals een paar dropjes of zo.
o cornflakes met halfvolle melk
t sultana's
l bolletje met rosbief, bakje vanille kwark en verse sinaasappelsap
t klein stukje appel (maar blijk toch echt allergisch te zijn...)
d spinazie schotel
drinken: veel groene thee zonder suiker
ik doe ook niet aan cheatdagen, dan zou ik denk ik helemaal los gaan op zo'n dag. Liever zo nu en dan wat lekkers, zoals een paar dropjes of zo.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
maandag 8 januari 2018 om 18:28
Ik zet nooit eet lijstjes neer eigenlijk maar wat ik heb gegeten tot nu toe:
3 boterhammen met beleg (kipfilet)
zo'n Jumbo fruitreep
200 gram gerookte zalm met wat pesto, strooikaas en een walnoot verkruimeld
En zwarte koffie en water (enige kcal die ik drink is alcohol)
En dan eet ik vandaag nog wel wat noten en denk ik nog 1 boterham met beleg
Ik eet heel vaak om dat ik altijd honger heb en ook nog tot laat in de avond, dus overdag moet ik al niet al te hoog in kcal zitten. Het is niet anders.
3 boterhammen met beleg (kipfilet)
zo'n Jumbo fruitreep
200 gram gerookte zalm met wat pesto, strooikaas en een walnoot verkruimeld
En zwarte koffie en water (enige kcal die ik drink is alcohol)
En dan eet ik vandaag nog wel wat noten en denk ik nog 1 boterham met beleg
Ik eet heel vaak om dat ik altijd honger heb en ook nog tot laat in de avond, dus overdag moet ik al niet al te hoog in kcal zitten. Het is niet anders.
maandag 8 januari 2018 om 19:54
Ik eet echt zoveel meer dan jullie ..
O: 2 mini krentenbollen + banaan (390 kcal)
T volkoren cracker met half plakje 30+ kaas (70 kcal)
L 2 bruine zachte bolletjes met komkommer en filet americain + glas melk (400 kcal)
T 150 ml optimel kwark met paar rozijntjes (150)
D: gek aardappelen (2), rundervink, sla (600)
T: plak ontbijtkoek met boter. (160)
45 min wandelen
O: 2 mini krentenbollen + banaan (390 kcal)
T volkoren cracker met half plakje 30+ kaas (70 kcal)
L 2 bruine zachte bolletjes met komkommer en filet americain + glas melk (400 kcal)
T 150 ml optimel kwark met paar rozijntjes (150)
D: gek aardappelen (2), rundervink, sla (600)
T: plak ontbijtkoek met boter. (160)
45 min wandelen
maandag 8 januari 2018 om 20:00
Valt wel mee denk ik hoor! Ik eet gemiddeld 1500-1550 kcal. Die walnoten zijn al erg hoog in kcal vandaar dat ik er niet al te veel van eet (net 20 gram op). En ook net aardbeitjes met 5 gram vanille suiker mjam!Evda2016 schreef: ↑08-01-2018 19:54Ik eet echt zoveel meer dan jullie ..
O: 2 mini krentenbollen + banaan
T volkoren cracker met half plakje 30+ kaas
L 2 bruine zachte bolletjes met komkommer en filet americain + glas melk
T 150 ml magere kwark met paar rozijntjes
D: gek aardappelen (2), rundervink, sla
T: plak ontbijtkoek met boter.
Ik eet eigenlijk nooit aardappelen, rijst en pasta ook bijna nooit.
maandag 8 januari 2018 om 20:03
Ik span denk ik de kroon hoor...
Mijn lijstje: (dit is ook meteen het lijstje van een gemiddelde werkdag)
O: 150 gr optimel magere kwark/ magere yoghurt met fruit erdoor, glas water
T: 1 boterham halvajam , 0,5 l water
L: 3 boterham halvaljam, 0,5 l water (normaal ook nog een kop bouillon)
T: 1 kiwi, 1 sinaasappel
T: chocorijstwafel
D: stamppot rauwe andijvie met spekjes en een gehaktbal
T: wat worteltjes en wat witte druifjes.
Ontbijt en lunch is in principe elke dag hetzelfde.
Fruit wissel ik af qua soort, avondeten ook elke dag anders.
Mijn lijstje: (dit is ook meteen het lijstje van een gemiddelde werkdag)
O: 150 gr optimel magere kwark/ magere yoghurt met fruit erdoor, glas water
T: 1 boterham halvajam , 0,5 l water
L: 3 boterham halvaljam, 0,5 l water (normaal ook nog een kop bouillon)
T: 1 kiwi, 1 sinaasappel
T: chocorijstwafel
D: stamppot rauwe andijvie met spekjes en een gehaktbal
T: wat worteltjes en wat witte druifjes.
Ontbijt en lunch is in principe elke dag hetzelfde.
Fruit wissel ik af qua soort, avondeten ook elke dag anders.
maandag 8 januari 2018 om 20:45
Oké
strikje, dat gevoel heb ik altijd als ik andere lijstjes zie.
Minder calorieën gaat me niet lukken.
Maar zit ook bijna nooit op mijn kont en ben altijd bezig dus zal het wel nodig hebben.
Twilight jouw lijstje is qua hoeveelheid altijd wel vergelijkbaar met wat ik eet hoor, dus dan spannen we samen de kroon.
Minder calorieën gaat me niet lukken.
Maar zit ook bijna nooit op mijn kont en ben altijd bezig dus zal het wel nodig hebben.
Twilight jouw lijstje is qua hoeveelheid altijd wel vergelijkbaar met wat ik eet hoor, dus dan spannen we samen de kroon.
dinsdag 9 januari 2018 om 07:32
Goedemorgen
Ik weet niet meer wie het was maar ik las ergens over dat iemand een tijdje afgekickt was van suiker.
Was dit echt heel erg pittig of te doen?
Ik ben echt een enorme suikerverslaafde.
En neem zoetjes in mijn koffie , daar wil ik sowieso graag vanaf , maar ik vind het echt zo vies zonder.
Misschien moet ik er toch maar doorheen. Las net een artikel dat kunstmatige zoetstoffen echt niet goed zijn en je hele spijsvertering in de war gooien.
Ik ga dus ook de Optimel yoghurt vanaf morgen vervangen voor magere kwark .. maar ook dat vind ik zo Goor zonder iets van siroop oid erdoor.
Ik denk dat ik maar een beetje moet gaan afkicken, of misschien zelfs wel alle suikers weglaten.. maar het lijkt me echt pittig en denk dat ik er bloed sagerijnig van wordt .
Ik weet niet meer wie het was maar ik las ergens over dat iemand een tijdje afgekickt was van suiker.
Was dit echt heel erg pittig of te doen?
Ik ben echt een enorme suikerverslaafde.
En neem zoetjes in mijn koffie , daar wil ik sowieso graag vanaf , maar ik vind het echt zo vies zonder.
Misschien moet ik er toch maar doorheen. Las net een artikel dat kunstmatige zoetstoffen echt niet goed zijn en je hele spijsvertering in de war gooien.
Ik ga dus ook de Optimel yoghurt vanaf morgen vervangen voor magere kwark .. maar ook dat vind ik zo Goor zonder iets van siroop oid erdoor.
Ik denk dat ik maar een beetje moet gaan afkicken, of misschien zelfs wel alle suikers weglaten.. maar het lijkt me echt pittig en denk dat ik er bloed sagerijnig van wordt .