1 Kledingmaat afvallen, wie doet er mee?
maandag 16 juli 2018 om 08:52
In het afgelopen jaar ben ik 5 kg aangekomen. Ik weet dat ik nog steeds een gezond gewicht heb, maar ik baal als een stekker dat ik de helft van mijn kleding niet meer pas en de andere helft (te) strak zit.
Ik wil dus afvallen! Het liefst 5 kg, zodat ik weer op mijn oude gewicht zit, maar met 3 ben ik ook al blij.
Wie zit er in hetzelfde schuitje en wil meepraten om elkaar er een beetje doorheen te sleuren? Met de vakantie voor de boeg, zal het niet makkelijk worden, dus die steun zullen we hard nodig hebben!
Ik wil dus afvallen! Het liefst 5 kg, zodat ik weer op mijn oude gewicht zit, maar met 3 ben ik ook al blij.
Wie zit er in hetzelfde schuitje en wil meepraten om elkaar er een beetje doorheen te sleuren? Met de vakantie voor de boeg, zal het niet makkelijk worden, dus die steun zullen we hard nodig hebben!

naam | lengte | startgew. | streefgew. | huidig gewicht | afgevallen |
---|---|---|---|---|---|
Banba | 1,74 | 67,2 | 62 | 67,1 | 0,1 | ]
Sunshinegirl | 1,80 | 76 | 70 | 75,5 | 0,5 |
Jayla | 1,71 | 75 | 70 | 74 | 1 |
Veertje | 1,67 | 66 | 59 | 64,8 | 1,2 |
Hexie | 1,72 | 71,7 | 69 | 69,6 | 2,1 |
Juffrouwtoos | 1,80 | 77 | 70 | 76 | 1 |
Min10 | 1,68 | 74 | 65 | 74 | -- |
Thruuske | 1,80 | 74,4 | 67 | 73,7 | 0,7 |
Daev | 1,80 | 79 | 73 | 78 | 1 |
Matisse | 1,72 | 66 | 61 | 66 | -- |
Okkervil | 1,70 | 68 | 62 | 68 | -- |
Ollekebolleke | 1,57 | 62 | 58 | 61,4 | 0,6 |
Fllow | 1,70 | 59 | 56 | 59,2 | +0,2 |
Gezamenlijk afgevallen | 8,4 ![]() |
banba wijzigde dit bericht op 13-08-2018 22:48
43.06% gewijzigd
The time is now
maandag 23 juli 2018 om 21:17
73.0 op de weegschaal vanochtend, na gisteren en eergisteren te zoet en te vet gegeten te hebben. Niet slecht, komende week hopelijk beter. Ik neem mijn weegschaal niet mee op vakantie, dus over een paar week volgt een update.
Knap dat jullie sporten met die hitte. Gewoon stilzitten is al warm, fietsen op een rustig tempo is net te doen, maar sporten lijkt mij uitputtend.
Knap dat jullie sporten met die hitte. Gewoon stilzitten is al warm, fietsen op een rustig tempo is net te doen, maar sporten lijkt mij uitputtend.
maandag 23 juli 2018 om 21:36
Mooi resultaat thruuske! Waar gaat de reis heen op vakantie! Ga je dan nog wel een beetje opletten of alle remmen los?
Je bent goed bezig hoor daev met dat geren. Komt vast wel goed hoor. Met het vocht ook, denk dat iedereen er wel last van heeft. Ik heb ook behoefte aan zout. Vocht raken we vanzelf wel weer kwijt.
Je bent goed bezig hoor daev met dat geren. Komt vast wel goed hoor. Met het vocht ook, denk dat iedereen er wel last van heeft. Ik heb ook behoefte aan zout. Vocht raken we vanzelf wel weer kwijt.
maandag 23 juli 2018 om 21:39
Welkom terug veerjte! Mooi resultaat en ook nog lekker genoten. Als je zoveel verbrand kan dat ook. Ik verwacht dat ik met een half jaartje weer vol gas kan sporten. Ik ben het nu heel langzaam aan het opbouwen maar zodra ik iets te veel doe dan word ik weer terug gevloten door mijn knie. Kwestie van geduld.
Nou chickies we zijn goed bezig, trots op jullie!
Nou chickies we zijn goed bezig, trots op jullie!

maandag 23 juli 2018 om 22:05
Denk het ook , van de winter zijn we graadje mager, als het eenmaal koel is dan vliegen de kilo's er vast zo afHexie schreef: ↑23-07-2018 21:36Mooi resultaat thruuske! Waar gaat de reis heen op vakantie! Ga je dan nog wel een beetje opletten of alle remmen los?

maandag 23 juli 2018 om 22:09
maandag 23 juli 2018 om 22:41
Mooie resultaten iedereen! Goed bezig!
Voor degenen die nu op vakantie gaan: fijne vakantie.
Veertje, goed om te lezen dat je een leuke paar dagen hebt gehad en veel hebt kunnen fietsen en doen! Klinkt erg leuk maar ook pittig met deze hitte!
Ondanks dat ik zowel vrijdag als zaterdag te veel gesnoept had, heb ook ik een mooi resultaat, namelijk 74.9. Ik ben er blij mee. Daarnaast heb ik vandaag veel gefietst (25 km ongeveer, met een zware moederfiets met kind van 14 kilo erbij en de hele tijd in de vijfde versnelling a 18/20 km per uur) en ook nog 20 minuten op de crosstrainer gestaan.
Voor degenen die nu op vakantie gaan: fijne vakantie.
Veertje, goed om te lezen dat je een leuke paar dagen hebt gehad en veel hebt kunnen fietsen en doen! Klinkt erg leuk maar ook pittig met deze hitte!
Ondanks dat ik zowel vrijdag als zaterdag te veel gesnoept had, heb ook ik een mooi resultaat, namelijk 74.9. Ik ben er blij mee. Daarnaast heb ik vandaag veel gefietst (25 km ongeveer, met een zware moederfiets met kind van 14 kilo erbij en de hele tijd in de vijfde versnelling a 18/20 km per uur) en ook nog 20 minuten op de crosstrainer gestaan.
maandag 23 juli 2018 om 23:27
Hoi allemaal,
Zou ik ook nog mee mogen schrijven? Ik herken veel in jullie verhalen en meeschrijven op dit forum lijkt me een mooie motivatie om zelf ook wat kilootjes kwijt te raken.
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe baan en ik merk dat ik het, door dit nieuwe ritme, lastig vind om regelmatig te blijven sporten. Eerder sportte ik drie en soms wel vier keer per week, nu mag ik blij zijn als ik 1 keer ga..
En ja, dat merk ik aan mijn gewicht.
En ik eet ook gewoon te veel. Nu met dit warme weer moet ik 's ochtens en 's middags echt mijn best doen om iets naar binnen te krijgen en 's avonds heb ik dan natuurlijk zoveel honger dat ik veel te veel eet. Een grote portie avondeten (overwegend gezond, dat wel) en dan later nog een stukje chocolade hier, een nootje daar..
En qua beweging doe ik 's avonds niet zoveel meer, behalve op de bank hangen enzo..
Een slecht patroon, ik weet het! Dat wil ik dus graag gaan doorbreken. Meer sporten, zo twee a drie keer per week. Regelmatiger gaan eten, overdag wellicht wat meer, in de avond wat minder. En minder snoepen natuurlijk!
Ik ben 1,70 en weeg nu 59 kilo (Ik weet het, absoluut geen overgewicht, maar ben vrij smal gebouwd en nu dus gewoon een beetje flubby;)) Mijn streefgewicht is 56 kilo.
Zou ik ook nog mee mogen schrijven? Ik herken veel in jullie verhalen en meeschrijven op dit forum lijkt me een mooie motivatie om zelf ook wat kilootjes kwijt te raken.
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe baan en ik merk dat ik het, door dit nieuwe ritme, lastig vind om regelmatig te blijven sporten. Eerder sportte ik drie en soms wel vier keer per week, nu mag ik blij zijn als ik 1 keer ga..
En ja, dat merk ik aan mijn gewicht.
En ik eet ook gewoon te veel. Nu met dit warme weer moet ik 's ochtens en 's middags echt mijn best doen om iets naar binnen te krijgen en 's avonds heb ik dan natuurlijk zoveel honger dat ik veel te veel eet. Een grote portie avondeten (overwegend gezond, dat wel) en dan later nog een stukje chocolade hier, een nootje daar..
En qua beweging doe ik 's avonds niet zoveel meer, behalve op de bank hangen enzo..
Een slecht patroon, ik weet het! Dat wil ik dus graag gaan doorbreken. Meer sporten, zo twee a drie keer per week. Regelmatiger gaan eten, overdag wellicht wat meer, in de avond wat minder. En minder snoepen natuurlijk!
Ik ben 1,70 en weeg nu 59 kilo (Ik weet het, absoluut geen overgewicht, maar ben vrij smal gebouwd en nu dus gewoon een beetje flubby;)) Mijn streefgewicht is 56 kilo.

dinsdag 24 juli 2018 om 08:21
Waar gaat de reis heen Banba? En niet drinken op vakantie? Knap hoor dat gaat mij niet lukken.
Welkom flow! Zet hem op hoor. Als ik jouw gewicht hebt dan ben ik graatmager. Zal wel aan onze bouw liggen.
Goed gedaan hoor allemaal! Ik vind het wel allemaal lastiger worden nu. Met dit mooie weer liggen de verleidingen op de loer. Ik zit gelukkig in een goede flow qua voeding maar ik heb na al die weken dat ik nu bezig ben toch wel zin in een zak chips en een stuk droge worst. En dat om 8 uur 's ochtends.
Werkse voor degene die moeten werken!
Welkom flow! Zet hem op hoor. Als ik jouw gewicht hebt dan ben ik graatmager. Zal wel aan onze bouw liggen.
Goed gedaan hoor allemaal! Ik vind het wel allemaal lastiger worden nu. Met dit mooie weer liggen de verleidingen op de loer. Ik zit gelukkig in een goede flow qua voeding maar ik heb na al die weken dat ik nu bezig ben toch wel zin in een zak chips en een stuk droge worst. En dat om 8 uur 's ochtends.
Werkse voor degene die moeten werken!
dinsdag 24 juli 2018 om 12:22
Gaat goed met mijn dochtertje! Hoewel het met deze warmte niet leuk meer is. Ze heeft wel een zwembadje, maar midden op de dag is het gewoon echt te warm. Gelukkig slaapt ze wel nog goed in de nacht.
Ja, herken je van het vorige topic, hopelijk blijft deze iets langer bestaan
Ik heb vakantie nu, stond vanochtend om half negen al in de sportschool. Met airco nog wel te doen, maar zweet me een ongeluk als ik bezig ben. Daarna nog wat boodschappen gehaald. Vanwege de vakantie en het weer vind ik dat een ijsje soms wel mag. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar niet echt heel streng te dieeten. De oplossing vond ik in de diepvries: mini ijsjes (echt van die mini cornetto's van de lidl) Ideaal, toch het gevoel van een ijsje, maar niet meteen een enorme deuk in het aantal calorieën. Ook ideaal voor mijn dochtertje
Vanavond courgette spagetti, paprika, garnalen en pesto. Jum jum en gezond.
Ja, herken je van het vorige topic, hopelijk blijft deze iets langer bestaan

Ik heb vakantie nu, stond vanochtend om half negen al in de sportschool. Met airco nog wel te doen, maar zweet me een ongeluk als ik bezig ben. Daarna nog wat boodschappen gehaald. Vanwege de vakantie en het weer vind ik dat een ijsje soms wel mag. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, maar niet echt heel streng te dieeten. De oplossing vond ik in de diepvries: mini ijsjes (echt van die mini cornetto's van de lidl) Ideaal, toch het gevoel van een ijsje, maar niet meteen een enorme deuk in het aantal calorieën. Ook ideaal voor mijn dochtertje

Vanavond courgette spagetti, paprika, garnalen en pesto. Jum jum en gezond.
dinsdag 24 juli 2018 om 13:17
Welkom Fllow, ik heb je erbij gezet!
@Hexie; we gaan naar Wales. Daar is het nu tussen de 20 en de 23 graden ongeveer en daar kijk ik best naar uit na al die hitte hier
. Nu maar hopen dat we het redelijk droog houden, want Wales heeft geen beste reputatie wat dat betreft.
@Ollekebolleke: Ik koop graag bevroren fruit bij de supermarkt. Mijn favoriet zijn blauwe bessen, ananas en frambozen. Die eet ik dan zo, nog bevroren op. Heerlijk verkoelend en gezond!
@Hexie; we gaan naar Wales. Daar is het nu tussen de 20 en de 23 graden ongeveer en daar kijk ik best naar uit na al die hitte hier

@Ollekebolleke: Ik koop graag bevroren fruit bij de supermarkt. Mijn favoriet zijn blauwe bessen, ananas en frambozen. Die eet ik dan zo, nog bevroren op. Heerlijk verkoelend en gezond!
The time is now
woensdag 25 juli 2018 om 00:15
Ja heerlijk, ben ook fan van het bevroren fruit uit een doosje!
Heb laatst een super simpele, snelle en ijskoude smoothie gemaakt met een handje bevroren blauwe bessen, kersen en frambozen, beetje sap van een verse limoen en een schep magere kwark. Werd echt een soort ijsje (en met wat water erbij werd t weer een smoothie!).
Heb laatst een super simpele, snelle en ijskoude smoothie gemaakt met een handje bevroren blauwe bessen, kersen en frambozen, beetje sap van een verse limoen en een schep magere kwark. Werd echt een soort ijsje (en met wat water erbij werd t weer een smoothie!).
woensdag 25 juli 2018 om 00:18
Oh, en bedankt dat ik nu ook in het schema sta! Top! Wil me voortaan ook op de maandagen gaan wegen.
@Hexie, klopt inderdaad dat t aan mijn bouw ligt, vind mijn gewicht ook niet echt passen bij hoe ik eruit zie;)
Heb echt van die stekkies van armen en benen (niet helemaal in proportie dus) daar zal het wel aan liggen!
@Hexie, klopt inderdaad dat t aan mijn bouw ligt, vind mijn gewicht ook niet echt passen bij hoe ik eruit zie;)
Heb echt van die stekkies van armen en benen (niet helemaal in proportie dus) daar zal het wel aan liggen!
woensdag 25 juli 2018 om 12:02
Wat zou dat een verademing zijn banba haha, lekker dansen in de regen
.
Een smoothie met diepvriesfruit is sowieso lekker en helemaal met dit weer! Ik heb ook niet zo'n zin te koken maar de zoute chips blijft lonken. Ik had nog een halve zak liggen en die heb ik weggegeven, anders weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan.

Een smoothie met diepvriesfruit is sowieso lekker en helemaal met dit weer! Ik heb ook niet zo'n zin te koken maar de zoute chips blijft lonken. Ik had nog een halve zak liggen en die heb ik weggegeven, anders weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan.
woensdag 25 juli 2018 om 12:17
Zo lekker gesport vanmorgen. Ondanks de airco op de sportschool was ik aan het druppelen van het zweet. Lekkere fruitsalade op en dalijk wat spelt crackers. Vanavond een maaltijdsalade en voor de rest rustig aan doen. Ik meet mijn gewicht trouwens 1 keer in de 2 weken (dit doe ik omdat ik dus nog maar heel langzaam afval). Eigenlijk beperk ik het tot 1 keer in de maand op de uitgebreide weegschaal van de sportschool.

woensdag 25 juli 2018 om 15:34
Ik merk nu wel dat dat hele warme weer er niet voor zorgt dat ik veel ga sporten, terwijl ik wel graag wil. Gisteren ook nog een BBQ gehad en daarna natuurlijk (iets teveel) ijs op, dus wil ik de rest van de week op mijn eten blijven letten, in plaats van wat minder streng te zijn in het weekend. Gaat vast heel moeilijk worden en ik hoop dat het lukt, want eind deze week moet ik ook weer ongesteld worden en dan kan ik soms toch wel een vreetbui krijgen... en nu de stress dat ik morgen het laatste overleg heb voor mijn eindgesprek er nog even bovenop... merk wel dat die stress me weinig goed doet.
Diepvriesfruit is een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht! Lekker koud en toch ook gezond.
Diepvriesfruit is een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht! Lekker koud en toch ook gezond.