1 Kledingmaat afvallen, wie doet er mee?
maandag 16 juli 2018 om 08:52
In het afgelopen jaar ben ik 5 kg aangekomen. Ik weet dat ik nog steeds een gezond gewicht heb, maar ik baal als een stekker dat ik de helft van mijn kleding niet meer pas en de andere helft (te) strak zit.
Ik wil dus afvallen! Het liefst 5 kg, zodat ik weer op mijn oude gewicht zit, maar met 3 ben ik ook al blij.
Wie zit er in hetzelfde schuitje en wil meepraten om elkaar er een beetje doorheen te sleuren? Met de vakantie voor de boeg, zal het niet makkelijk worden, dus die steun zullen we hard nodig hebben!
Ik wil dus afvallen! Het liefst 5 kg, zodat ik weer op mijn oude gewicht zit, maar met 3 ben ik ook al blij.
Wie zit er in hetzelfde schuitje en wil meepraten om elkaar er een beetje doorheen te sleuren? Met de vakantie voor de boeg, zal het niet makkelijk worden, dus die steun zullen we hard nodig hebben!

naam | lengte | startgew. | streefgew. | huidig gewicht | afgevallen |
---|---|---|---|---|---|
Banba | 1,74 | 67,2 | 62 | 67,1 | 0,1 | ]
Sunshinegirl | 1,80 | 76 | 70 | 75,5 | 0,5 |
Jayla | 1,71 | 75 | 70 | 74 | 1 |
Veertje | 1,67 | 66 | 59 | 64,8 | 1,2 |
Hexie | 1,72 | 71,7 | 69 | 69,6 | 2,1 |
Juffrouwtoos | 1,80 | 77 | 70 | 76 | 1 |
Min10 | 1,68 | 74 | 65 | 74 | -- |
Thruuske | 1,80 | 74,4 | 67 | 73,7 | 0,7 |
Daev | 1,80 | 79 | 73 | 78 | 1 |
Matisse | 1,72 | 66 | 61 | 66 | -- |
Okkervil | 1,70 | 68 | 62 | 68 | -- |
Ollekebolleke | 1,57 | 62 | 58 | 61,4 | 0,6 |
Fllow | 1,70 | 59 | 56 | 59,2 | +0,2 |
Gezamenlijk afgevallen | 8,4 ![]() |
banba wijzigde dit bericht op 13-08-2018 22:48
43.06% gewijzigd
The time is now
donderdag 26 juli 2018 om 20:41
Nee, niet echt. Ben leidinggevende in een sportbar. We hebben geen terras, gelukkig met dit weer, maar ook geen airco. 32 graden nu hier binnen
The time is now
vrijdag 27 juli 2018 om 15:54
vrijdag 27 juli 2018 om 21:57
Wat een warmte vandaag he! Echt knap van diegene die het kunnen opbrengen om te sporten met dit weer!
Heb afgelopen woensdag ook een poging gewaagd, maar heb het maar heel rustig aan gedaan. Beetje fietsen, crosstrainer en wat krachtoefeningen. Mijn voornemen is om dit weekend mee te doen met een groepsles, maar ik weet niet helemaal zeker of ik het op kan brengen hoor!
Met eten heb ik wel moeite gehad de afgelopen dagen. Door de warmte krijg ik overdag amper iets naar binnen, maar als het 's avonds dan wat afkoelt.. Tja..
Maarja, hopelijk wordt het morgen weer wat frisser! En ik ook!
Heb afgelopen woensdag ook een poging gewaagd, maar heb het maar heel rustig aan gedaan. Beetje fietsen, crosstrainer en wat krachtoefeningen. Mijn voornemen is om dit weekend mee te doen met een groepsles, maar ik weet niet helemaal zeker of ik het op kan brengen hoor!
Met eten heb ik wel moeite gehad de afgelopen dagen. Door de warmte krijg ik overdag amper iets naar binnen, maar als het 's avonds dan wat afkoelt.. Tja..

Maarja, hopelijk wordt het morgen weer wat frisser! En ik ook!
zaterdag 28 juli 2018 om 07:33
Wat eet je dan zoal ollekebollekeknolleke? Dat je snakt naar zout herken ik. Ik denk ook dat je lichaam er dan echt behoefte aan heeft. Zal wel komen door het zweten en veel water drinken. Ik heb eergisteren een pan groentesoep met gehaktballetjes gemaakt en eet elke dag ook wel een gekookt ei met zout.
Zet hem ook op fllow! Ik krijg ook amper iets binnen met deze temperaturen en 's avonds ook weinig want dan ben ik te gaar om te eten. Het zou goed zijn als het gaat regenen maar dit weer is voor mij voor de lijn wel heel goed!
Hoe gaat het met de andere dames?
Zet hem ook op fllow! Ik krijg ook amper iets binnen met deze temperaturen en 's avonds ook weinig want dan ben ik te gaar om te eten. Het zou goed zijn als het gaat regenen maar dit weer is voor mij voor de lijn wel heel goed!
Hoe gaat het met de andere dames?
zaterdag 28 juli 2018 om 08:12
Ik snak vooral naar chips en nootjes, maar weet me goed in te houden. Ik pak dan een rijstwafel met zeezout, tomaatjes en wat extra zout erop. Voor de rest eet ik gewoon normaal. Gisteren een maaltijdsalade, eergisteren gegrilde groenten met vis. Tussen de middag spelt crackers of volkoren crackers met beleg. In de ochtend fruit en kwark. In de avond soms ook nog een bakje kwark/yoghurt.
zaterdag 28 juli 2018 om 09:43
Herkenbaar hoor en om eerlijk te zijn ik heb er donderdag lekker aan toegegeven. Een bak chips met een kop groentesoep als avondeten. Nou die chips daar heb ik van genoten, het was al 2 maanden geleden. Ik heb het bij een bakje gelaten, voorheen zou ik de hele zak leeg eten.
Die rijstwafels met zeezout ga ik zo ook even halen!
Die rijstwafels met zeezout ga ik zo ook even halen!
zaterdag 28 juli 2018 om 12:03
Ohh ik maak ook wel eens een uitzondering
Maar dan moet het de moeite waard zijn. Dan ga ik voor wat ik echt lekker vind zoals de zoet/zout pinda/cashew mix... heerlijk. Maar dat is inderdaad eens in de zoveel tijd. Dan kan ik er ook echt (met mate) van genieten. En af en toe een stukje chocolade of een stukje vlaai bij een verjaardag. Anders is het helemaal niet vol te houden. Ik ga voor het 80/20 principe. Zoveel mogelijk (80%) vers en de rest mag ik smokkelen af en toe. Ik hou het ook wel eens bij in een app.
Vanmorgen half uur flink op de hometrainer en half uur op de loopband.

Vanmorgen half uur flink op de hometrainer en half uur op de loopband.
maandag 30 juli 2018 om 07:37
Ik moet ongesteld worden en heb dan altijd 2 dagen ontzettende cravings. Ik heb het nog wat kunnen rekken omdat ik vanochtend wou wegen en die gaf 69.6 kilo aan. Helemaal blij!!!
Dan ga ik nu lekker ontbijten! Niet helemaal dieet verantwoord maar ik heb het even nodig!!
Zijn jullie nog lekker bezig en wil het een beetje lukken of lekker vakantie aan het vieren?
Dan ga ik nu lekker ontbijten! Niet helemaal dieet verantwoord maar ik heb het even nodig!!
Zijn jullie nog lekker bezig en wil het een beetje lukken of lekker vakantie aan het vieren?
maandag 30 juli 2018 om 07:47
Ik zal even nieuwe batterijen halen voor mijn weegschaal thuis. Kan volgende week maandag weer even wegen, vandaag ga ik niet halen ben ik bang. Moet ook ongesteld worden en door vocht vasthouden voel ik me opgeblazen.. ben dan ook altijd een stuk zwaarder in de week voordat ik ongesteld moet worden. Heb het eens een tijdje bijgehouden en scheelt een halve kilo..
Dus ik geef mijn gewicht volgende week maandag door. Omdat ik nog maar zo weinig afval is iedere week wegen niet spannend en ook niet representatief. In het begin ging het met een kilo per week, toen 1 kilo per twee weken en nu een 0,5 tot 1 kilo per maand.
Voor mij mag gewoon 62 blijven staan.
Gisteren goed gegeten, courgettini en ook geen snacks tussendoor gepakt.
Wat goed Hexie!
Dus ik geef mijn gewicht volgende week maandag door. Omdat ik nog maar zo weinig afval is iedere week wegen niet spannend en ook niet representatief. In het begin ging het met een kilo per week, toen 1 kilo per twee weken en nu een 0,5 tot 1 kilo per maand.

Wat goed Hexie!
maandag 30 juli 2018 om 08:34
Dankjewel!!!ollekebollekeknolleke schreef: ↑30-07-2018 07:47
Dus ik geef mijn gewicht volgende week maandag door. Omdat ik nog maar zo weinig afval is iedere week wegen niet spannend en ook niet representatief. In het begin ging het met een kilo per week, toen 1 kilo per twee weken en nu een 0,5 tot 1 kilo per maand.Voor mij mag gewoon 62 blijven staan.
Wat goed Hexie!
Hoeveel ben je al afgevallen dan?
maandag 30 juli 2018 om 12:41
Hee allemaal, sorry dat ik even zo op de achtergrond aanwezig (of gewoon echt afwezig, haha) ben, er zijn even wat dingen “tussen gekomen”... niet echt iets ernstigs hoor (niets in de categorie Ik eets niets meer en de kilo’s vliegen er vanaf;)), maar helaas wel even andere prioriteiten en daardoor te veel moeite om actief met eten bezig te zijn. Ik sla dit weegmoment even over maar stroom graag binnenkomt weer in!! Succes allemaal, hou vol, goed bezig!!
maandag 30 juli 2018 om 17:41
Wat lekker en knap!!ollekebollekeknolleke schreef: ↑30-07-2018 12:26Tot nu toe bijna 17 kilo. Begon op 78.8kg. Daar ben ik in augustus vorig jaar mee begonnen.![]()
maandag 30 juli 2018 om 20:09
Goed bezig zeg Hexie, dikke twee kilo eraf al!
Ik zit inmiddels in Wales. Geen weegschaal hier, dus geen update van mijn kant. Tot nu toe wel behoorlijk netjes gedragen, op een paar wijntjes en een bakje chips na, maar dat voelde de volgende ochtend meteen heel slecht, dus nu meteen weer in het gareel.
Ik moet ook ongesteld worden in de komende dagen trouwens, volgens mij lopen we allemaal gelijk zo'n beetje

Ik zit inmiddels in Wales. Geen weegschaal hier, dus geen update van mijn kant. Tot nu toe wel behoorlijk netjes gedragen, op een paar wijntjes en een bakje chips na, maar dat voelde de volgende ochtend meteen heel slecht, dus nu meteen weer in het gareel.
Ik moet ook ongesteld worden in de komende dagen trouwens, volgens mij lopen we allemaal gelijk zo'n beetje

The time is now
maandag 30 juli 2018 om 22:36
Haha ik moet ook al ongesteld worden! Volgende week zijn we dus allemaal minimaal 2 kilo lichter 
Banba, wat goed zeg, dat je tijdens je vakantie nog redelijk aan het opletten bent! Dat vind ik altijd de moeilijkste momenten. Super dat je de motivatie hebt om ook in je vakantie na een snackmomentje toch weer terug in het gareel te gaan.
Ik denk dan altijd van tjaa, nu is het toch al verpest, en jaa ik heb toch vakantie, dus dan mag ik best..
Maarja zo is er altijd wel een excuus te bedenken (is mijn vriend vooral heel goed in "Vandaag mag ik wel een biertje&chips want het is vandaag een nationale feestdag in.. uhmm, Oezbekistan!" En dan kan ik natuurlijk niet achterblijven om dat heugelijke feit samen te vieren natuurlijk)
Ik ben echt even een klein beetje trots op mezelf, ondanks dat ik echt keihard GEEN zin had om te sporten ben ik vanmorgen speciaal vroeg in actie gekomen om nog voor mijn werk naar een groepsles op de sportschool te gaan. Bodycombat!
Heb die les nog niet veel vaker gedaan en moet echt nog even werken aan mijn coördinatie, en kracht (dat opdrukken.. Pfieuwww!) Maar wel echt een heerlijk energieke les! Wil ik echt vaker gaan doen!
Ik denk dat ik minstens drie liter vocht heb verloren, dus dat werkt wel.
Vanmorgen 58,5 op de weegschaal, dus een halve kilo eraf sinds vorige week. Maar kan ook haast niet anders na al dat gezweet!

Banba, wat goed zeg, dat je tijdens je vakantie nog redelijk aan het opletten bent! Dat vind ik altijd de moeilijkste momenten. Super dat je de motivatie hebt om ook in je vakantie na een snackmomentje toch weer terug in het gareel te gaan.
Ik denk dan altijd van tjaa, nu is het toch al verpest, en jaa ik heb toch vakantie, dus dan mag ik best..
Maarja zo is er altijd wel een excuus te bedenken (is mijn vriend vooral heel goed in "Vandaag mag ik wel een biertje&chips want het is vandaag een nationale feestdag in.. uhmm, Oezbekistan!" En dan kan ik natuurlijk niet achterblijven om dat heugelijke feit samen te vieren natuurlijk)
Ik ben echt even een klein beetje trots op mezelf, ondanks dat ik echt keihard GEEN zin had om te sporten ben ik vanmorgen speciaal vroeg in actie gekomen om nog voor mijn werk naar een groepsles op de sportschool te gaan. Bodycombat!
Heb die les nog niet veel vaker gedaan en moet echt nog even werken aan mijn coördinatie, en kracht (dat opdrukken.. Pfieuwww!) Maar wel echt een heerlijk energieke les! Wil ik echt vaker gaan doen!
Ik denk dat ik minstens drie liter vocht heb verloren, dus dat werkt wel.
Vanmorgen 58,5 op de weegschaal, dus een halve kilo eraf sinds vorige week. Maar kan ook haast niet anders na al dat gezweet!
maandag 30 juli 2018 om 23:07
Goed bezig hexie!!
En fllow, wat super dat je voor je naar je werk gaat nog zo’n les doet, dat lijkt me echt pittig. Goed bezig!
Banba, jij een fijne vakantie toegewenst!
En het is hier inderdaad wat rustiger geweest ja. Deze week verliep door de warmte ook niet helemaal zoals ik wensen zou, maar het is me toch gelukt een aantal keer op de crosstrainer te gaan en te letten op het eten, met als resultaat het nieuwe gewicht van 73.9.
Twee kledingstukken die niet helemaal goed meer pastten, passen ondertussen ook weer omdat mijn buik minder opgeblazen is door het mindere snoepen!
En fllow, wat super dat je voor je naar je werk gaat nog zo’n les doet, dat lijkt me echt pittig. Goed bezig!
Banba, jij een fijne vakantie toegewenst!
En het is hier inderdaad wat rustiger geweest ja. Deze week verliep door de warmte ook niet helemaal zoals ik wensen zou, maar het is me toch gelukt een aantal keer op de crosstrainer te gaan en te letten op het eten, met als resultaat het nieuwe gewicht van 73.9.
Twee kledingstukken die niet helemaal goed meer pastten, passen ondertussen ook weer omdat mijn buik minder opgeblazen is door het mindere snoepen!

dinsdag 31 juli 2018 om 07:50
Super goed bezig allemaal! Hou vol en die resultaten zorgen weer voor nieuwe motivatie. Hier gisteren geen snacks gehad (althans, 1 rijstwafel met chocolade en 1 puur stukje van 25 gram). Als maaltijd couscous met groenten en zalm (couscous beperk ik tot een klein kopje). Tussen de middag lichte speltcrackers met light smeerkaas. In de ochtend yoghurt met banaan.