-20 in 2020 (met tabel)

woensdag 8 januari 2020 om 10:16
Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@randomwriter, @anijsblokje, @avena of @case-je) of die je wil toevoegen. Voorheen deelden we het wachtwoord van dit account, maar dat kan helaas niet meer.
Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.
Naam | Leeftijd | Lengte | Start | Streef | Huidig | Kwijt | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avena | 46 | 169 | 83,2 | 65 | 75,7 (22/12) | - 7,5 | 26,5 |
JEMMER | 22 | 162 | 92,0 | 58 | ... | ... | ... |
RandomWriter | 39 | 176 | 91,1 | 74 | 84,4 (26/11) | - 6,7 | 27,2 |
anijsblokje | 33 | 173 | 100,0 | 65 | 65,6 (11/12) | - 34,4 | 21,9 |
Iertjepiertje | 26 | 174 | 86,0 | 65 | 74,2 (03/12) | - 11,8 | 24,5 |
grietje2 | 41 | 183 | 111,7 | 95 | 108,1 (27/11) | - 3,6 | 32,3 |
lola-lily | 33 | 163 | 79,3 | 65 | 76,9 (02/12) | - 2,4 | 28,9 |
Arequipa | 29 | 173 | 78,5 | 68 | 76,9 (08/12) | - 1,6 | 25,7 |
OkkiePetite | 33 | 158 | 87,7 | 62,4 | 77,0 (20/12) | - 10,7 | 30,8 |
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 13:26
63.17% gewijzigd

vrijdag 14 februari 2020 om 22:15
@Nandina, klinkt inderdaad niet echt als een goede avond... Lukt het je om bij jezelf te bedenken waar het 'fout' ging? Welke gedachtes je bijvoorbeeld had in de winkel toen je die gevulde koek en dat snoep kocht? Ik kan daar allerlei gedachtes bij hebben, van 'ach, dit valt wel mee', tot 'F*ck it. Het heeft allemaal toch geen zin.' Soms als ik die gedachtes op tijd herken, kan ik mezelf dan tegenhouden. Maar voor nu, niet te lang balen en morgen met frisse moed weer verder!
@Sansi, klinkt wel heftig, dat syndroom. Heb ff gegoogled, ik kende het niet. Heb je daar nog steeds veel pijn aan?
@Stappen per dag... Ik red echt bij lange na niet jullie hoeveelheden... maar ja, ik loop overdag een paar keer de trap op en af, loop naar mijn auto die voor de deur geparkeerd staat, en stap bij mijn werk weer uit. Normaal 'lunchwandelde' ik altijd wel een half uurtje, maar sinds kort heeft mijn werkgever dat wat aan banden gelegd omdat we gezamelijk eten daarna, en onze pauze daarom te lang wordt. Snap ik wel. Bij een vorige baan had ik inderdaad mijn boterhammen mee met lunchwandelen, maar nu ik salade eet is dat wat lastig. Maar ik vind het wel jammer. Ook wel eens gedacht om dan een half uur langer door te gaan aan het eind van de dag, maar dan moet ik alsnog alleen gaan wandelen en dat is me te saai. Zitten midden op een industrieterrein dus niks leuks aan verder.
Mijn vriend heeft een influenza (griep)-virus met daar bovenop een longontsteking. Hij kreeg het benauwd en moest daarom worden opgenomen. Hopelijk morgen weer naar huis.
Ik heb me weten te beheersen vanavond. Heb een lichte maaltijd met kip en groente gemaakt voor mezelf en in het ziekenhuis 1 klein koekje gegeten. Ben expres niet naar de supermarkt geweest... Ik weet dat het dan fout was gegaan. Had heel veel behoefte aan chips... Maar ik sta al een week of twee stil, dus ben bang dat als ik me nu te buiten ga aan van alles, ik weer omhoog ga. En dat wil ik nu niet ook nog erbij. Is niet goed voor mijn humeur.
@Sansi, klinkt wel heftig, dat syndroom. Heb ff gegoogled, ik kende het niet. Heb je daar nog steeds veel pijn aan?
@Stappen per dag... Ik red echt bij lange na niet jullie hoeveelheden... maar ja, ik loop overdag een paar keer de trap op en af, loop naar mijn auto die voor de deur geparkeerd staat, en stap bij mijn werk weer uit. Normaal 'lunchwandelde' ik altijd wel een half uurtje, maar sinds kort heeft mijn werkgever dat wat aan banden gelegd omdat we gezamelijk eten daarna, en onze pauze daarom te lang wordt. Snap ik wel. Bij een vorige baan had ik inderdaad mijn boterhammen mee met lunchwandelen, maar nu ik salade eet is dat wat lastig. Maar ik vind het wel jammer. Ook wel eens gedacht om dan een half uur langer door te gaan aan het eind van de dag, maar dan moet ik alsnog alleen gaan wandelen en dat is me te saai. Zitten midden op een industrieterrein dus niks leuks aan verder.
Mijn vriend heeft een influenza (griep)-virus met daar bovenop een longontsteking. Hij kreeg het benauwd en moest daarom worden opgenomen. Hopelijk morgen weer naar huis.
Ik heb me weten te beheersen vanavond. Heb een lichte maaltijd met kip en groente gemaakt voor mezelf en in het ziekenhuis 1 klein koekje gegeten. Ben expres niet naar de supermarkt geweest... Ik weet dat het dan fout was gegaan. Had heel veel behoefte aan chips... Maar ik sta al een week of twee stil, dus ben bang dat als ik me nu te buiten ga aan van alles, ik weer omhoog ga. En dat wil ik nu niet ook nog erbij. Is niet goed voor mijn humeur.

vrijdag 14 februari 2020 om 22:18
Hahaha! Zo herkenbaar! Ik heb dat eerder ook wel gedaan, nu pak ik mijn telefoon erbij en lees ik daar de berichten om vervolgens op mijn desktop te reageren. Maar soms heb ik daar gewoon geen puf in. Onthouden kan ik ook niet, dan weet ik echt niet meer wie wat gezegd heeft.Yannahh schreef: ↑14-02-2020 22:09Ik vind een beetje vrijblijvend reageren ook wel fijn eigenlijk. Soms heb ik niets toe te voegen op een reactie of ben ik het weer vergeten. Als ik even tijd heb, kopieer ik soms alles in word (ja, echt. Ik heb een slecht geheugen) en probeer heel gestructureerd alles bij langs te gaan en soms lukt me dat ook niet. Nou ja, het stoort mij dus niet.
vrijdag 14 februari 2020 om 22:54
@yannahh “Bij het syndroom van Tietze is er sprake van een ontsteking van de kraakbeen verbindingen tussen een of meerdere ribben en het borstbeen. Het gevolg is een vervelende pijn op de borst dat soms kan voelen alsof er iets met het hart mis is. Het syndroom van Tietze is een relatief onbekende reumatische aandoening”. Onschuldig, maar vervelend en in het begin eng omdat ik dacht dat er wat met het hart zou zijn. Viel dat mee gelukkig.
Heb er nu nog wel pijn van, maar momenteel gelukkig al een stuk afgezakt!
En randomwriter ik hoop voor je dat hij dan snel weer naar huis mag! En goeddoe je hebt gegeten!
Nandina, niet de beste avond dus... ik herken wel dat als je dan wat pakt ineens alles op gaat. Voelt dan zo jammer achteraf he?
En randomwriter ik hoop voor je dat hij dan snel weer naar huis mag! En goeddoe je hebt gegeten!
Nandina, niet de beste avond dus... ik herken wel dat als je dan wat pakt ineens alles op gaat. Voelt dan zo jammer achteraf he?
zaterdag 15 februari 2020 om 05:07
Tjee, lijkt me inderdaad vervelend.Sansi schreef: ↑14-02-2020 20:48Wel dom toeval; ik heb ook een periode gehad nu met veel moe zijn en het gevoel alsof mijn conditie zo ver te zoeken was. Daarbij een hele hoge hartslag bij wel bij inspannen. Bij mij waarschijnlijk een combi van meerdere factoren; flink vitamine D tekort. Daarnaast mogelijk een tragere schildklier en dit wordt nu bekeken door over een tijdje nogmaals te prikken en dan later weer om goed overzicht te krijgen want het kan ook een tijdelijke schommeling zijn. Zorgt wel ook voor vermoeidheid. Daarnaast sinds vorig jaar allergieën en astma, maar dat was toen al bekend. Nu ineens die dip en conditie, maar kan wel met elkaar te maken hebben. Die vermoeidheid icm veel pijn op borst, na hartfilmpjes is dat goed maar blijkt het syndroom van tietze. Heel vervelend dat geklooi met de gezondheid zo, merk ook wel dat het wat invloed heeft op het afvallen. Moeilijker ofzo omdat je ook steeds met je hoofd bij die angst en je gezondheid zit.
Voordat ik begon voelde ik me ook al een tijdje niet goed. Paar keer naar het ziekenhuis geweest vanwege druk op de borst. Bleek niets met m'n hart te zijn, maar voor mij wel een reden om gezonder te gaan leven. Ik ben het dus als motivatie gaan zien (en ben bewust daarom ook begonnen met eten aanpassen, zodat het bewegen later zou komen). Maar goed, dit was dus toen ik echt heel dik was, en ik kan me voorstellen dat als het ongerelateerd is, de zorgen niet bepaald helpen...
zaterdag 15 februari 2020 om 05:14
Ik merk dat sporten bij mij wat dat betreft wel extra motivatie geeft. Dat ik dat effect niet ongedaan wil maken ofzo. Maar ook helpt het mij wat anders lekkers in huis te hebben met minder calorieën. Mijn guilty pleasure is Griekse yoghurtijs. 100 kcal per ijsje, dus dan is de schade nog wel te overzien (zelfs als ik me niet zo goed kan beheersen en het niet bij 1 hou).Nandina* schreef: ↑14-02-2020 21:40Alleen thuis... Ik had een opwarmmaaltijd klaarstaan, maar dan maak ik toch andere keuzes. Ik kwam om 17u thuis, dus te vroeg voor avondeten. Daarom nam ik een gevulde koek. Die had ik gekocht (don't know why!) bij de benzinepomp.
Daarna dacht ik: lekker, even wat zoets. En daarna was de zak leeg. Zo stom van mezelf![]()
zaterdag 15 februari 2020 om 07:44
@Drackie: Je moet ook zeker blijven reageren hoor. Blijkbaar vinden andere mensen het niet storend. Ik heb meer zoiets van als iedereen alleen hun eigen nieuws post, dan is er ook niks aan het topic. Maar het maakt de drempel om te reageren idd wel wat hoger.
@Zwartvlekje: Het klopt heus wel hoor! Maar wel 'fijn' dat je zoveel stappen zet zonder al te veel moeite te hoeven doen. 400 stappen voor koffie halen vind ik best veel. Is het andere kant van het gebouw ofzo?
@Avena: Ah oke die had ik even niet goed gelezen.
@Sansi: Nouja verpest is misschien wat overdreven. Maar het was niet volgens planning iig. Al heb ik er wel van genoten. Gisteravond maar een klein beetje chips genomen. Dus al met al valt het op zich nog wel mee. Had erger gekund.
Wat een gekwakkel met je gezondheid zeg. Wel super vervelend! Maakt een tragere schildklier het ook niet lastiger om af te vallen? Volgens mij heb ik zoiets wel eens gelezen.
@nandina: Jammer dat je een mindere dag hebt gehad. Hopelijk kan je het vandaag weer oppakken!
@Randomwriter: Knap dat je niet bent gezwicht voor de chips of andere 'slechte' dingen. Ik hoop dat je vriend vandaag naar huis mag!
@Mensinwording: Dat herken ik wel als je gesport hebt dat je het niet ongedaan wil maken. Dus dat op je eten letten wel wat makkelijker is.
Ik moet het sporten nog steeds oppakken. Maar komende week ga ik het niet doen omdat ik bang ben dat ik me oververmoei en ik al 2 dagen achter elkaar carnaval ga vieren wat eigenlijk te zwaar is. De week daarna moet ik kijken hoe ik me voel en in maart start mn nieuwe baan dus ik weet niet hoeveel energie dat kost. En maar betalen voor de sportschool
@Zwartvlekje: Het klopt heus wel hoor! Maar wel 'fijn' dat je zoveel stappen zet zonder al te veel moeite te hoeven doen. 400 stappen voor koffie halen vind ik best veel. Is het andere kant van het gebouw ofzo?
@Avena: Ah oke die had ik even niet goed gelezen.
@Sansi: Nouja verpest is misschien wat overdreven. Maar het was niet volgens planning iig. Al heb ik er wel van genoten. Gisteravond maar een klein beetje chips genomen. Dus al met al valt het op zich nog wel mee. Had erger gekund.
Wat een gekwakkel met je gezondheid zeg. Wel super vervelend! Maakt een tragere schildklier het ook niet lastiger om af te vallen? Volgens mij heb ik zoiets wel eens gelezen.
@nandina: Jammer dat je een mindere dag hebt gehad. Hopelijk kan je het vandaag weer oppakken!
@Randomwriter: Knap dat je niet bent gezwicht voor de chips of andere 'slechte' dingen. Ik hoop dat je vriend vandaag naar huis mag!
@Mensinwording: Dat herken ik wel als je gesport hebt dat je het niet ongedaan wil maken. Dus dat op je eten letten wel wat makkelijker is.
Ik moet het sporten nog steeds oppakken. Maar komende week ga ik het niet doen omdat ik bang ben dat ik me oververmoei en ik al 2 dagen achter elkaar carnaval ga vieren wat eigenlijk te zwaar is. De week daarna moet ik kijken hoe ik me voel en in maart start mn nieuwe baan dus ik weet niet hoeveel energie dat kost. En maar betalen voor de sportschool

zaterdag 15 februari 2020 om 08:45
Gevulde koek was, omdat ik alleen thuis was, al heel lang geen warm gebakken gevulde koek had gegeten en omdat het nog geen etenstijd was. Die zak snoep stond al thuis, al een week of zo. Ik ben ook niet zo van het pure snoep. Wel van chocola, koekjes en chips. Dát hebben we niet in huis.RandomWriter schreef: ↑14-02-2020 22:15@Nandina, klinkt inderdaad niet echt als een goede avond... Lukt het je om bij jezelf te bedenken waar het 'fout' ging? Welke gedachtes je bijvoorbeeld had in de winkel toen je die gevulde koek en dat snoep kocht? Ik kan daar allerlei gedachtes bij hebben, van 'ach, dit valt wel mee', tot 'F*ck it. Het heeft allemaal toch geen zin.' Soms als ik die gedachtes op tijd herken, kan ik mezelf dan tegenhouden. Maar voor nu, niet te lang balen en morgen met frisse moed weer verder!
Misschien heb ik het wel eens gezegd, maar ik heb geen rem en geen verzadigingsgevoel. Dus het is lekker, het ligt dus naast me en ik heb honger. Ik heb daarna niet meer een maaltijd gegeten. Dat compenseert misschien wat.

zaterdag 15 februari 2020 om 08:50
@zwartvlekje: Dat klinkt best heftig. Goed dat jullie naar het ziekenhuis zijn gegaan. Blijkbaar was het ook wel nodig, anders zouden ze hem niet houden. Beterschap voor je vriend!
@reageren: ik vind het fijn dat als ik tijd heb, dat ik even de tijd neem voor iedereen. Ik heb 2 tabs openstaan op de laptop. Vrijblijvend reageren is heel erg oké natuurlijk!
@stappen: ik kom gemiddeld op 7000 uit. Deze week een slechte week, gemiddeld 5200. Ik heb deze week ook echt weinig gewandeld. Nieuw doel voor volgende week: 50.000 per week!
@sansi: syndroom van Tietze klinkt naar. Maar wel beter dan hartkwalen.
@MIW: Ik heb ook een dochter en een man. We kopen wel dingen die niet per se mijn voorkeur hebben qua zoetigheid. Dat helpt wel, maar niet altijd dus.
@Gossipgirl: ik zie alleen maar redenen om wel te sporten. Je raakt niet oververmoeid van sporten he? Het kan je juist energie geven om lekker te carnavallen en te werken.
@reageren: ik vind het fijn dat als ik tijd heb, dat ik even de tijd neem voor iedereen. Ik heb 2 tabs openstaan op de laptop. Vrijblijvend reageren is heel erg oké natuurlijk!
@stappen: ik kom gemiddeld op 7000 uit. Deze week een slechte week, gemiddeld 5200. Ik heb deze week ook echt weinig gewandeld. Nieuw doel voor volgende week: 50.000 per week!
@sansi: syndroom van Tietze klinkt naar. Maar wel beter dan hartkwalen.
@MIW: Ik heb ook een dochter en een man. We kopen wel dingen die niet per se mijn voorkeur hebben qua zoetigheid. Dat helpt wel, maar niet altijd dus.
@Gossipgirl: ik zie alleen maar redenen om wel te sporten. Je raakt niet oververmoeid van sporten he? Het kan je juist energie geven om lekker te carnavallen en te werken.
zaterdag 15 februari 2020 om 08:50
Ik heb dat ook idd.Drackie schreef: ↑14-02-2020 21:53Fijn om te horen. Het gaat hier met posten ook zo snel dat ik het vaak amper bij kan houden. Ik vind dat terugscrollen ook irritant, vooral als je al bezig bent met een bericht. Ik kan namelijk niet alles onthouden dus moet dan heen en weer scrollen en ondertussen een bericht typen. Als je terugkijkt zie je dat mijn berichten sowieso maar kort zijn. Ik forum bijna altijd op mijn telefoon en dan zijn lange berichten schrijven nog net wat irritanter.
Hoe is het met je vriend?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

zaterdag 15 februari 2020 om 09:45
Oke, ik kende het helemaal niet. Gelukkig niks met je hart en gelukkig onschuldig.Sansi schreef: ↑14-02-2020 22:54@yannahh “Bij het syndroom van Tietze is er sprake van een ontsteking van de kraakbeen verbindingen tussen een of meerdere ribben en het borstbeen. Het gevolg is een vervelende pijn op de borst dat soms kan voelen alsof er iets met het hart mis is. Het syndroom van Tietze is een relatief onbekende reumatische aandoening”. Onschuldig, maar vervelend en in het begin eng omdat ik dacht dat er wat met het hart zou zijn. Viel dat mee gelukkig.
Nandina: joehoe!

zaterdag 15 februari 2020 om 09:48
Als er maar een dalende lijn in zit, toch? Je gaat goed hoor!
zaterdag 15 februari 2020 om 10:36
Als mensen hier alleen maar even zouden egoposten hoe het met henzelf gaat, dan zou ik dat ook jammer vinden. Ik denk dat dit topic dan ook snel was doodgebloed. En ik merk dat we wel aardig wat langskomers hebben gehad die snel daarna weer afhaakten.
Maar verder mag van mij iedereen reageren op wie ze wil. Je hebt ook op het een meer te zeggen dan op het andere, gewoon vanwege je eigen ervaring of kennis. Ik heb overigens de indruk dat we hier behoorlijk veel op elkaar reageren. Al zullen mensen die hier wat minder vaak posten dat inderdaad wat minder doen. Geen probleem voor mij.
Maar verder mag van mij iedereen reageren op wie ze wil. Je hebt ook op het een meer te zeggen dan op het andere, gewoon vanwege je eigen ervaring of kennis. Ik heb overigens de indruk dat we hier behoorlijk veel op elkaar reageren. Al zullen mensen die hier wat minder vaak posten dat inderdaad wat minder doen. Geen probleem voor mij.
avena wijzigde dit bericht op 15-02-2020 17:56
0.17% gewijzigd
The impossible just takes a little longer.
zaterdag 15 februari 2020 om 10:47
Ik kan wel oververmoeid raken van sporten. Door mijn depressie heb ik weinig energie en ga daarom gauw over mijn grenzen heen. Vooral ook omdat ik nog geen conditie heb. Sporten is echt iets wat ik goed moet doseren en timen. Ik kan het geen prioriteit geven en dan zeggen 'oke ik kan niet komen werken want ik heb gesport'.
Daarnaast krijg ik ook vaak hoofdpijn na het sporten, terwijl ik dat vaak al heb. Dus extra erbij krijg.
Dat ik 2 dagen ga carnavallen is eigenlijk ook te veel. Daarmee ga ik gigantisch mee over mijn grenzen. Maar daar heb ik nadien wel een week rust voor ingecalculeerd. Want ik zal na die dagen flink last hebben.
zaterdag 15 februari 2020 om 11:04
@GossipGirl, ik vind het leuk voor je dat je lekker gaat carnavallen. En ik snap dat je dat daarna weer moet compenseren met rust. Door keuzes te maken (bijvoorbeeld om niet te gaan sporten) kun je dit soort dingen tenminste nog wel doen. Veel plezier alvast!
zaterdag 15 februari 2020 om 11:18
Heftig he, dat kan je dan toch even goed laten nadenken. Maar zeker dat het hier ook invloed heeft gehad hoor. Juist daarom ben ik nu zo happig op minimaal 5/7 dagen actief. Of dat nou in de stappen is of thuissport. Qua eten heb ik zeker nog wel vooruitgang te boeken, maar vergeleken voor die problemen ben ik wel echt goed op weg. Voor jou is dit dan ook het omslagpunt geweest?MensInWording schreef: ↑15-02-2020 05:07Tjee, lijkt me inderdaad vervelend.
Voordat ik begon voelde ik me ook al een tijdje niet goed. Paar keer naar het ziekenhuis geweest vanwege druk op de borst. Bleek niets met m'n hart te zijn, maar voor mij wel een reden om gezonder te gaan leven. Ik ben het dus als motivatie gaan zien (en ben bewust daarom ook begonnen met eten aanpassen, zodat het bewegen later zou komen). Maar goed, dit was dus toen ik echt heel dik was, en ik kan me voorstellen dat als het ongerelateerd is, de zorgen niet bepaald helpen...

zaterdag 15 februari 2020 om 11:21
Dat had ik even niet scherp. In jouw geval klinkt het inderdaad als een goede keuze om dan deze week niet te gaan sporten.GossipGirl91 schreef: ↑15-02-2020 10:47Ik kan wel oververmoeid raken van sporten. Door mijn depressie heb ik weinig energie en ga daarom gauw over mijn grenzen heen. Vooral ook omdat ik nog geen conditie heb. Sporten is echt iets wat ik goed moet doseren en timen.
zaterdag 15 februari 2020 om 11:25
Yannahh, klinkt zeker niet onhaalbaar. Mooi zo doorgaan! En ook al gaat het niet altijd snel, een min blijft een min en je komt er wel
En nandina, fijn dat het weer goed gaat!
Gossipgirl, klopt traagwerkende schildklier zorgt voor gemakkelijker aankomen en daarmee dus ook vaak moeilijker afvallen maar het kan zeker wel gelukkig. Nog niet zeker dus of ik het heb, maar met waarden in het bloed lijkt het wel zo. Volgende metingen dus afwachten.
Hopelijk kun je wel lekker genieten van het carnavallen en kom je daarna snel weer tot rust.

En nandina, fijn dat het weer goed gaat!
Gossipgirl, klopt traagwerkende schildklier zorgt voor gemakkelijker aankomen en daarmee dus ook vaak moeilijker afvallen maar het kan zeker wel gelukkig. Nog niet zeker dus of ik het heb, maar met waarden in het bloed lijkt het wel zo. Volgende metingen dus afwachten.
Hopelijk kun je wel lekker genieten van het carnavallen en kom je daarna snel weer tot rust.
zaterdag 15 februari 2020 om 11:27
Voor mij was/is mijn gezondheid ook een reden om te willen afvallen. Ik had met een BMI van 29 nog net geen gevaarlijk overgewicht, maar sowieso zijn dingen als gezond eten, minder alcohol, genoeg bewegen en genoeg slapen natuurlijk heel belangrijk voor je gezondheid. De ironie is dus dat ik me eigenlijk precies sinds ik begin januari het roer omgooide niet meer zo fit voel. Nu ik wellicht iets onder de leden heb (ik hoop nog steeds op een simpel ijzertekort of zo), wordt dat voor mij alleen maar bevestigd. Alleen lukt het nu allemaal even wat minder met zo weinig energie.Sansi schreef: ↑15-02-2020 11:18Heftig he, dat kan je dan toch even goed laten nadenken. Maar zeker dat het hier ook invloed heeft gehad hoor. Juist daarom ben ik nu zo happig op minimaal 5/7 dagen actief. Of dat nou in de stappen is of thuissport. Qua eten heb ik zeker nog wel vooruitgang te boeken, maar vergeleken voor die problemen ben ik wel echt goed op weg. Voor jou is dit dan ook het omslagpunt geweest?
zaterdag 15 februari 2020 om 18:18
Hier ervaring met traagwerkende schildklier. Toen ik nog geen medicatie had was het aankomen inderdaad makkelijker en afvallen moeilijker. Maar nu ik met medicatie goed ben ingesteld, merk ik dat het afvallen stuk makkelijker gaat daardoor en ik minder snel aankom van een keer minder gezond eten. Dus het hoeft niet perse het afvalproces in de weg te staan. Weet intussen best al wel een tijd dat ik het heb, en met juiste instelling medicatie is mijn ervaring dat er prima mee te leven is.Sansi schreef: ↑15-02-2020 11:25
Is voor mij nu ook wel reden om meer met mijn gezondheid bezig te zijn en hier meer bezig te zijn met gezonde levensstijl aan te meten en dit te behouden.
En Sansi trouwens wel vervelend dat syndroom! Gelukkig dat je er nu minder last van hebt.
mbt reageren, als ik tijd heb neem ik ook wel meer moeite om even wat meer op iedereen te reageren, maar komt ook wel eens voor dat ik daar minder tijd voor heb en wat sneller even iets van me laat horen, wat mij betreft maakt het mij ook niet uit hoeveel anderen op iedereen reageert.
mbt stappen, ik haal de 10.000 stappen per dag ook lang niet altijd, maar heb wel zo mijn momenten dat ik toch wel aan mijn beweging kom.
@Naninda; fijn dat je weer onder je startgewicht zit en er weer een dalende lijn in zit!
@Yannah; fijn dat je ook goed bent afgevallen!
Hier even een iets minder dagje. Vandaag dagje weggeweest. Was wel gezellig en overdag ging het nog wel, gezond ontbeten en lunch was buiten de deur, en hierbij een broodje genomen. Was nu later thuis en geen zin meer om te koken, dus wat frietjes in de oven gedaan. Maar ja, zolang het vandaag alleen bij die frietjes blijft is het nog niet heel erg.

zaterdag 15 februari 2020 om 20:29
Vandaag een dag dat ik voor mijn doen redelijk veel gelopen heb, en dan nog kom ik niet aan de 10.000 stappen. Zit nu iets onder de 9.000.
@Nandina, geen rem en verzadigingsgevoel hebben maakt het wel extra lastig inderdaad. Geen rem kan ik wel herkennen, een verzadigingsgevoel heb ik wel, maar ook die hielp me lang niet altijd om te stoppen met snaaien.
Lekker dat je weer onder je startgewicht zit!
@Drackie, helaas is het nog niet zoveel beter met mijn vriend. Verwachting is dat ie tot maandag moet blijven, dus dat is wel even een tegenvaller.
@GossipGirl, ik heb ook een tijd echt niet kunnen sporten ivm vermoeidheid. De dag doorkomen was dan al lastig genoeg. Wandelen lukte soms nog wel, maar ook dat heb ik een periode weinig gedaan. Daarom nu ook echt besloten eerst op voeding te richten. Hoop dat je geniet van de carnaval! Ik moet eerlijk zeggen, ik ben geboren en getogen in het zuiden, maar heb er zooooo niks mee! Hoor ieder jaar weer van vrienden hoe geweldig het weer was. Ik moet er niet aan denken. Maar ben sowieso niet zo van de mensenmassa's en drukte.
@Yannahh, goed bezig!!! En hardlopers zijn doodlopers zeggen ze he? Langzaam is goed! Zolang de trend maar omlaag is.
@Boekenwurm, fijn dat je door de medicatie weinig last meer hebt van je schildklier. Lijkt me heel erg frustrerend dat je zo je best doet en toch niet afvalt, puur door lichamelijke problemen. En af en toe frietjes moet kunnen toch?
Pfff... Ik ben moe. Had me dit weekend wel iets anders voorgesteld, maar ja. Doe je niks aan. Vanaf donderdag in totaal vijf keer heen en weer naar het ZH geweest, vanmiddag maar eens met de bus. Gelukkig is de verbinding redelijk goed overdag.
Voel me een beetje machteloos. Zit je daar een beetje. Officieel moet ik een mondkapje op (om te zorgen dat ik het niet ook krijg) en mogen we niet te dicht bij elkaar komen. Hij ligt ook deels in isolatie, al het verplegend personeel moet schorten aan en kapjes voor. Tja. Voor hij werd opgenomen heb ik hem ook al anderhalve dag verzorgd. Als ik nu nog niet besmet ben dan raak ik het ook niet meer hoor. Ik had ook wat dezelfde klachten als waar hij mee begon, maar die zijn bij mij overgegaan in een simpele neusverkoudheid. Dus ik hoop dat mijn afweer er een stokje voor heeft gestoken en ik nu immuun ben. De verpleegkundigen begrepen het wel hoor, dat ik geen mondkapje draag.
Het afbouwen van de extra zuurstof lukt nog niet helemaal, dan zakt zijn saturatie teveel. Dus daarom houden ze hem nog even langer.
Vanmiddag liep ik door de supermarkt, en stopte ik een zak met van die uitdeelzakjes chips in mijn mandje. Toen ik de rest van de boodschappen gedaan had, keek ik nog eens, en bedacht me dat ik er dan de hele terugweg mee in mijn hand moest lopen want dat paste nooit in mijn rugtas erbij (ik was lopend boodschappen doen). Ik heb de zak weer teruggelegd en heb twee zakjes ongezouten notenmix ervoor in de plaats gehaald. Ben best een beetje trots op mezelf. Heb gisteren een paar koekjes gehad 's avonds, maar verder eigenlijk heel netjes gegeten. Vanavond simpel maar gezond gekookt voor mezelf. Dus nu mezelf getrakteerd op een biertje. Even ontspannen...
@Nandina, geen rem en verzadigingsgevoel hebben maakt het wel extra lastig inderdaad. Geen rem kan ik wel herkennen, een verzadigingsgevoel heb ik wel, maar ook die hielp me lang niet altijd om te stoppen met snaaien.
Lekker dat je weer onder je startgewicht zit!
@Drackie, helaas is het nog niet zoveel beter met mijn vriend. Verwachting is dat ie tot maandag moet blijven, dus dat is wel even een tegenvaller.
@GossipGirl, ik heb ook een tijd echt niet kunnen sporten ivm vermoeidheid. De dag doorkomen was dan al lastig genoeg. Wandelen lukte soms nog wel, maar ook dat heb ik een periode weinig gedaan. Daarom nu ook echt besloten eerst op voeding te richten. Hoop dat je geniet van de carnaval! Ik moet eerlijk zeggen, ik ben geboren en getogen in het zuiden, maar heb er zooooo niks mee! Hoor ieder jaar weer van vrienden hoe geweldig het weer was. Ik moet er niet aan denken. Maar ben sowieso niet zo van de mensenmassa's en drukte.
@Yannahh, goed bezig!!! En hardlopers zijn doodlopers zeggen ze he? Langzaam is goed! Zolang de trend maar omlaag is.
@Boekenwurm, fijn dat je door de medicatie weinig last meer hebt van je schildklier. Lijkt me heel erg frustrerend dat je zo je best doet en toch niet afvalt, puur door lichamelijke problemen. En af en toe frietjes moet kunnen toch?
Pfff... Ik ben moe. Had me dit weekend wel iets anders voorgesteld, maar ja. Doe je niks aan. Vanaf donderdag in totaal vijf keer heen en weer naar het ZH geweest, vanmiddag maar eens met de bus. Gelukkig is de verbinding redelijk goed overdag.
Voel me een beetje machteloos. Zit je daar een beetje. Officieel moet ik een mondkapje op (om te zorgen dat ik het niet ook krijg) en mogen we niet te dicht bij elkaar komen. Hij ligt ook deels in isolatie, al het verplegend personeel moet schorten aan en kapjes voor. Tja. Voor hij werd opgenomen heb ik hem ook al anderhalve dag verzorgd. Als ik nu nog niet besmet ben dan raak ik het ook niet meer hoor. Ik had ook wat dezelfde klachten als waar hij mee begon, maar die zijn bij mij overgegaan in een simpele neusverkoudheid. Dus ik hoop dat mijn afweer er een stokje voor heeft gestoken en ik nu immuun ben. De verpleegkundigen begrepen het wel hoor, dat ik geen mondkapje draag.
Het afbouwen van de extra zuurstof lukt nog niet helemaal, dan zakt zijn saturatie teveel. Dus daarom houden ze hem nog even langer.
Vanmiddag liep ik door de supermarkt, en stopte ik een zak met van die uitdeelzakjes chips in mijn mandje. Toen ik de rest van de boodschappen gedaan had, keek ik nog eens, en bedacht me dat ik er dan de hele terugweg mee in mijn hand moest lopen want dat paste nooit in mijn rugtas erbij (ik was lopend boodschappen doen). Ik heb de zak weer teruggelegd en heb twee zakjes ongezouten notenmix ervoor in de plaats gehaald. Ben best een beetje trots op mezelf. Heb gisteren een paar koekjes gehad 's avonds, maar verder eigenlijk heel netjes gegeten. Vanavond simpel maar gezond gekookt voor mezelf. Dus nu mezelf getrakteerd op een biertje. Even ontspannen...
zaterdag 15 februari 2020 om 20:52
Oké, dan blijf ik toch maar.
Wat vervelend RandomWriter, echt een tegenvaller! Ik vind het echt knap dat je dan toch verstandige keuzes weet te maken!
GossipGirl, ik herken dat wel. Ik heb geen depressie maar lang geworsteld met psychische klachten en daardoor permanent (daar lijkt het althans wel op) minder belastbaar. Ik vind het wel stoer dat je evengoed wil sporten. Ik cancel dat meestal als eerste (of nou ja, inmiddels begin ik er niet eens meer aan).
Ik heb er de pest in. Ik heb net een antibioticakuur achter de rug en als bijwerking heb ik dat alles bitter smaakt en dat die smaak er de héle tijd is. Ik heb anderhalve maand geleden óók al antibiotica gehad (ontstoken kies die steeds opspeelt en ik kan pas in maart terecht voor behandeling omdat het een behandeling van 2,5 uur door een specialist is). Toen had ik dezelfde kwaal en het duurde naar mijn zin veel te lang voor het over was. Zeker tot meer dan een week na het afsluiten van de kuur.
Nu had ik vandaag een geplande eetbui die me helemaal niet beviel (door die smaak maar ook doordat ik die eetbuien wat lijk te ‘ontgroeien’) dus dat was al zonde, en normaal sla ik dan het avondeten over maar ik dacht nu: niet aanstellen, gewoon fatsoenlijk eten en toen was mijn eten echt uitzonderlijk goor en bitter. Ik heb het na een paar happen maar opgegeven.
En volgens mij heb ik nog een ontsteking in mijn schouder ook.

Wat vervelend RandomWriter, echt een tegenvaller! Ik vind het echt knap dat je dan toch verstandige keuzes weet te maken!
GossipGirl, ik herken dat wel. Ik heb geen depressie maar lang geworsteld met psychische klachten en daardoor permanent (daar lijkt het althans wel op) minder belastbaar. Ik vind het wel stoer dat je evengoed wil sporten. Ik cancel dat meestal als eerste (of nou ja, inmiddels begin ik er niet eens meer aan).

Ik heb er de pest in. Ik heb net een antibioticakuur achter de rug en als bijwerking heb ik dat alles bitter smaakt en dat die smaak er de héle tijd is. Ik heb anderhalve maand geleden óók al antibiotica gehad (ontstoken kies die steeds opspeelt en ik kan pas in maart terecht voor behandeling omdat het een behandeling van 2,5 uur door een specialist is). Toen had ik dezelfde kwaal en het duurde naar mijn zin veel te lang voor het over was. Zeker tot meer dan een week na het afsluiten van de kuur.
Nu had ik vandaag een geplande eetbui die me helemaal niet beviel (door die smaak maar ook doordat ik die eetbuien wat lijk te ‘ontgroeien’) dus dat was al zonde, en normaal sla ik dan het avondeten over maar ik dacht nu: niet aanstellen, gewoon fatsoenlijk eten en toen was mijn eten echt uitzonderlijk goor en bitter. Ik heb het na een paar happen maar opgegeven.
En volgens mij heb ik nog een ontsteking in mijn schouder ook.

zaterdag 15 februari 2020 om 20:55
Ach, wat rot randomwriter! Ik snap wel dit dit niet het weekend is waar je op gerekend had. En ik vind het heel knap dat het je lukt om toch nog gezonde keuzes te maken deze week.
Wat betreft reageren, ik denk dat we dat allemaal op onze eigen manier kunnen doen. Wat mij betreft hoef je zeker niet op iedereen te reageren, doe ik zelf ook niet.
Avena, weet je al wanneer je de uitslag krijgt?
Ik heb vandaag een goede dag gehad. Ik ben vanochtend nog gaan sporten, het is lang geleden dat ik nog eens drie keer in de week geweest ben. Vriendin en ik hebben ons ook voor eens groepsles ingeschreven ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Eten gaat ook goed, morgen waarschijnlijk minder. Ik heb een familiefeestje en daar gaat taart zijn en we gaan uiteten. Ik begreep wel dat mijn tante een wandeling in de middag wilde organiseren dus dan krijg wel nog wat beweging.
Wat betreft reageren, ik denk dat we dat allemaal op onze eigen manier kunnen doen. Wat mij betreft hoef je zeker niet op iedereen te reageren, doe ik zelf ook niet.
Avena, weet je al wanneer je de uitslag krijgt?
Ik heb vandaag een goede dag gehad. Ik ben vanochtend nog gaan sporten, het is lang geleden dat ik nog eens drie keer in de week geweest ben. Vriendin en ik hebben ons ook voor eens groepsles ingeschreven ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Eten gaat ook goed, morgen waarschijnlijk minder. Ik heb een familiefeestje en daar gaat taart zijn en we gaan uiteten. Ik begreep wel dat mijn tante een wandeling in de middag wilde organiseren dus dan krijg wel nog wat beweging.
zaterdag 15 februari 2020 om 21:55
@RandomWriter, wat een tegenvaller inderdaad! Ik heb bewondering voor hoe je je weet te beheersen. Ik had naast dat biertje allang aan de chips gezeten vanwege zelfverklaarde zieligheid.
@Drackie, oef, dat klinkt ook niet fijn zeg... Wat een aparte bijwerking van een antibioticakuur. Wat bedoel je precies met een geplande eetbui? Op zich is het wel positief als je die aan het ontgroeien bent, toch?
@Zwartvlekje, ze verwachtten donderdag dat ze me maandag konden bellen met de uitslag. Ik probeer het in de tussentijd maar gewoon te accepteren dat alles even een tandje lager moet. Sowieso fijn dat mijn ongesteldheid zo goed als over is. Dat hielp ook niet echt qua lamlendigheid.
Ik heb morgen mijn weegdag. Geen idee wat ik ervan moet verwachten. Zo'n rare week geweest. Minder actief geweest dan normaal, meer gesnaaid, maar ook weer maaltijden overgeslagen of gewoon raar gegeten. En ongesteld zijn heeft ook nogal wat invloed op je gewicht. Ik hoop op ongeveer hetzelfde als vorige week, maar ik bereid me mentaal maar vast voor op een rare uitschieter.
@Drackie, oef, dat klinkt ook niet fijn zeg... Wat een aparte bijwerking van een antibioticakuur. Wat bedoel je precies met een geplande eetbui? Op zich is het wel positief als je die aan het ontgroeien bent, toch?
@Zwartvlekje, ze verwachtten donderdag dat ze me maandag konden bellen met de uitslag. Ik probeer het in de tussentijd maar gewoon te accepteren dat alles even een tandje lager moet. Sowieso fijn dat mijn ongesteldheid zo goed als over is. Dat hielp ook niet echt qua lamlendigheid.
Ik heb morgen mijn weegdag. Geen idee wat ik ervan moet verwachten. Zo'n rare week geweest. Minder actief geweest dan normaal, meer gesnaaid, maar ook weer maaltijden overgeslagen of gewoon raar gegeten. En ongesteld zijn heeft ook nogal wat invloed op je gewicht. Ik hoop op ongeveer hetzelfde als vorige week, maar ik bereid me mentaal maar vast voor op een rare uitschieter.