Myrthe wordt op straat nageroepen en lastig gevallen

05-06-2020 11:19 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie daar nou van? Waarom kunnen dames niet gewoon met rust gelaten worden als ze op straat lopen?

https://www.ad.nl/binnenland/myrthe-19- ... ~a35dfe03/
lilalinda schreef:
05-06-2020 14:21
ook dat
je hebt een soort witteboorden-sexueelgedrag

heb een tijd in een bedrijf gewerkt, waar het MT zich van alles veroorloofde aan goor gedrag
en het vergoelijkte naar elkaar, dan ben je als vrouw in zo'n bedrijf echt de pineut. Gewoon een prooi
Bij ons is de vertrouwenspersoon dikke matties met bepaalde mannen waarover ik verhalen weet. Er was een metoo schandaaltje in het bedrijf en die vertrouwenspersoon zei nog tegen me bij het copuleerapparaat 'ik ben al 20 jaar vertrouwenspersoon en bij ons is nooit wat gebeurd'. Terwijl ik toch al meerdere verhalen had gehoord.
Murrmurr schreef:
05-06-2020 14:24
Bij ons is de vertrouwenspersoon dikke matties met bepaalde mannen waarover ik verhalen weet. Er was een metoo schandaaltje in het bedrijf en die vertrouwenspersoon zei nog tegen me bij het copuleerapparaat 'ik ben al 20 jaar vertrouwenspersoon en bij ons is nooit wat gebeurd'. Terwijl ik toch al meerdere verhalen had gehoord.
Als je het niet registreert, is het er niet...
De toekomst is niet meer wat het was
lilalinda schreef:
05-06-2020 14:18
nee, zeker niet mee eens

en de nadruk leggen op die ene groep, bagatelliseert het gedrag van de andere groep
witte mannen misdragen zich ook. Sissen minder, maar zitten meer aan je kruis/borsten
Dit ondermijn ik helemaal niet. Sterker nog, dat geef ik gewoon aan.
Hakuna Matata
spinnetje_ schreef:
05-06-2020 14:26
Dit ondermijn ik helemaal niet. Sterker nog, dat geef ik gewoon aan.
waarom wil je dan perse benoemen, dat Moslims erger zijn?
Eurus schreef:
05-06-2020 14:22
Is dat zo? De cijfers over seksuele intimidatie op de werkvloer en op universiteiten/korpsen liegen er niet om. Niet bijzonder veel sissende 16 jarigen op de uni en de werkvloer in mijn buurt.
Ik ga het eens nalezen of het klopt. Het 'voelt' in ieder geval zo, omdat je het zo ontzettend veel hoort. Bovendien is het ook mijn ervaring, meer dan Surinamers of Hollandse mannen. Uiteindelijk is het niet dat etniciteit er zoveel te doet, maar als je weet dat het uit een bepaalde hoek vaker voorkomt, dan kan je daar meer aandacht aan besteden. Ik ben nu even dit aan het lezen: https://www.aup.nl/journal-downloads/me ... citeit.pdf en kijk of er iets interessant tussenzit. Want ik kan wel wat roepen (en iedereen in het topic), maar feiten lijken mij interessanter.

Dat gezegd hebbende, ik vind het heel belangrijk om seksueel geweld in zijn algemeenheid aan te pakken. Ik had laatst weer een incidentje met een witte man. Ik ben naar hem toegelopen en heb hem even goed aangesproken (anderen konden het horen en ik kreeg bijval), maar verdomme, het houdt maar niet op. Ik was daar nog wel met mijn (nog baby) dochter en dacht: wat kan ik haar bijbrengen op dit gebied?
Hakuna Matata
Murrmurr schreef:
05-06-2020 14:22
Ik kreeg steeds een reactie van die man zelf, hij deed zich voor als een secretaresse. Hij was echt achterlijk en viel zo door de mand. Overkoepelende organisatie zei dat ze niet verantwoordelijk waren voor het bedrijf, heeft me twee dagen gekost en iedereen raadde me aan het te laten. Heb er zelfs een topic over geopend. Na twee dagen was ik er ook wel weer klaar mee.
Wat ontzettend onprofessioneel. Echt triest ook. Spijt me om het te lezen.
Aanvankelijk van het incident kan je altijd nog een melding maken of aangifte doen, maar ik snap je natuurlijk wel.
Hakuna Matata
lilalinda schreef:
05-06-2020 14:27
waarom wil je dan perse benoemen, dat Moslims erger zijn?
ALS het zo is, dan kan je kijken WAAROM het zo is, en indien je daar conclusies uit kan trekken dan kan je ook doelgerichter bestrijden/te werk gaan. Het blijft dat wel een 'niche', want seksueel geweld blijft een schrijnend probleem ongeacht de etniciteit van de dader.
Hakuna Matata
spinnetje_ schreef:
05-06-2020 14:42
ALS het zo is, dan kan je kijken WAAROM het zo is, en indien je daar conclusies uit kan trekken dan kan je ook doelgerichter bestrijden/te werk gaan. Het blijft dat wel een 'niche', want seksueel geweld blijft een schrijnend probleem ongeacht de etniciteit van de dader.
ik vind het gesis van moslims minder erg dan die dikke lap tong in mijn mond van Harry of Willem

dus behalve hoe vaak het voorkomt, zul je dan ook moeten bepalen hoe erg het is
Murrmurr schreef:
05-06-2020 14:17
Maar je kunt het toch 1x zeggen (van hee jongens bij mij zijn het vaker mensen uit die populatie) maar niet het hele onderwerp vervolgens daar naartoe trekken zodat het helemaal niet meer gaat over vrouwen en hun ervaring? Want dat is precies wat een Wilders ook doet, dat is echt geen feminist of zo. Vrouwen zijn alleen belangrijk om over hun rug een ander punt te maken.
Ik trek niet het hele onderwerp naar me toe, maar mag me toch iets afvragen? En zelfs dan gaat het nog steeds over ervaringen van vrouwen.

Maar oké hoor, de toon is weer gezet.
Ach Wilders komt ook weer ff meekijken :-D :-D
Fluithaas schreef:
05-06-2020 12:12
De ene aandachttrekkerij is de andere niet. Een bouwvakker die vrolijk in het voorbijgaan roept "dag schoonheid!" is anders dan een groepje kerels dat naar je gaat sissen, psst roepen of aan je kont gaat zitten. Of "hoer" gaat roepen als je ze negeert.

Intonatie, context, wat er gezegd of geroepen wordt, of het met een vrolijke lach of met een intimiderende blik gebeurt, dát maakt verschil of het bedreigend of hooguit irritant is. of dat je er zelfs om moet lachen.

En dat kan allemaal zowel van Jan als van Mohammed komen.
Dit is dus wel echt geïnternaliseerd racisme.

Wat is in godsnaam het verschil tussen fluiten en sissen, tussen ‘hey meisje’ en ‘hey schoonheid’.

Ik ben ongewenst betast door witte mannen en donkere mannen en alles daartussen.
spinnetje_ schreef:
05-06-2020 14:39
Wat ontzettend onprofessioneel. Echt triest ook. Spijt me om het te lezen.
Aanvankelijk van het incident kan je altijd nog een melding maken of aangifte doen, maar ik snap je natuurlijk wel.
Dank je! Hoop dat ik hem in mijn mailtjes (met mijn werk-email met functie en titels vermeld, flauw) toch wat schrik heb kunnen aanjagen. Lang niet het ergste wat ik heb meegemaakt maar wilde maar even aangeven dat een melding niet altijd makkelijk of zelfs mogelijk is.
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 14:56
Reden: Verkeerd gelezen
30.19% gewijzigd
sugarmiss schreef:
05-06-2020 12:31
Punt is dat zij schrijft dat zij voornamelijk wordt lastig gevallen door Noord Afrikaanse jongens.

Die groepen Noord Afrikaanse jongens zijn een probleem in meerdere steden maar niemand durft ze aan te pakken omdat men dan bang is voor racist uitgemaakt te worden.

Ze wordt NIET lastig gevallen door andere bevolkingsgroepen.

Aboutaleb de burgermeester van Rotterdam heeft dit probleem erkent.

Het is gewoon storend dat er altijd wel weer een blanke muts zonodig die groep moet verdedigen en dus zonodig moet ontkennen dat het probleem bestaat.

Als jij er geen last van hebt prima.
Maar ga niet het probleem van een ander ontkennen.
Precies, en dat is ook wat Mythe aangeeft in haar verhaal: Vooral veel mannen met een Afrikaans uiterlijk.
Maar dat mag je op het forum niet benoemen want dan wil je blijkbaar een bepaalde groep bashen :facepalm:
mdh schreef:
05-06-2020 14:19
En niet alleen vrouwen, maar ook jonge meiden worden zo lastig gevallen.
En het kan nog jonger:

Tot mijn grote schrik en woede werd zelfs onze dochter van 9 (!!!) een half jaar geleden aangesproken door twee mannen
Ze was op de fiets, mannen/jongens maakten opmerkingen vanuit geparkeerde auto toen ze voor een stoplicht stond te wachten.
Ze keek maar opzij dus helaas geen kenteken genoteerd) maar ze voelde zich erg onveilig.
Net uit school, iets na drieën, drukke weg met gescheiden fietspad, paar honderd meter van huis.
Dochter is vrij lang maar toch duidelijk 12-. :cry: :mad:

Ik hoor haar nog vragen: “Wat bedoelden ze nou mama?”
:(
LOEP ME MAAR aub.
Nepalese33 schreef:
05-06-2020 15:01
Precies, en dat is ook wat Mythe aangeeft in haar verhaal: Vooral veel mannen met een Afrikaans uiterlijk.
Maar dat mag je op het forum niet benoemen want dan wil je blijkbaar een bepaalde groep bashen :facepalm:
Myrthe is nog wat jomg
en heeft alleen nog maar gesis meegemaakt

de tijd, dat Harry haar in haar kruis grijpt komt nog
Tim & Floris haar borsten beetpakken komt nog

en dat een gore collega zijn handen niet thuis kan houden, komt nog

ze heeft nog lekker veel om naar uit te kijken!
Dat meisjes / vrouwen het vaakst worden geïntimideerd door een bepaalde groep mag je idd niet zeggen want dan ben je racist. Terwijl overal uit blijkt dat dat wel degelijk een feit is. Zoals in Eindhoven zwembad problemen door wel degelijk die groep. Slechts een voorbeeld. Maar laten we dat betreft lekker ons hoofd in het zand steken. Terwijl wat mij betreft op die groepen handhaving met knuppels los gelaten mag worden. Hebben ze meteen wat om over te demonstreren.
Nepalese33 schreef:
Je mag het wel benoemen maar je hoeft het niet keer op keer te herhalen, want dat leid je de aandacht af van een heel groot en wezenlijk probleem waar veel vrouwen mee te maken krijgen.
Nepalese33 schreef:
Tja dat is heel opvallend bij zo'n beetje al deze topics,er moet meteen geroepen worden maar hunnie doen het ook.
Zijn over het algemeen dezelfde types die als het over hun eigen stokpaardjes gaat dit niet dulden en roepen 'Daar gaat dit topic niet over dit topic gaat over onderwerp X en als je het ook over Y en Z wilt hebben open je daar maar een eigen topic over'
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Maar als Tim en Floris dat doen, krijgt Myrthe te horen: Wat deed je daar dan ook op dat tijdstip, waarom had je alcohol gedronken en wat had je aan?

En zo wordt t haar aangepraat dat t haar eigen schuld is dat ze aangerand/ verkracht is.

Bij die sissende Marokkanen hoeft ze van niemand zichzelf te verwijten dat er mannen over haar grens gaan.

En die hand op haar kont van haar baas , dat was gewoon als grap bedoeld en ze is een zure visgelegenheid als ze daar werk van maakt.
Maar kun je dan geen topic aanmaken op Actueel en dan specifiek over die groep? Dan tref je denk ik meteen meer gelijkgestemden.
forumfossiel schreef:
05-06-2020 15:16
Maar als Tim en Floris dat doen, krijgt Myrthe te horen: Wat deed je daar dan ook op dat tijdstip, waarom had je alcohol gedronken en wat had je aan?
En denk nog maar even tien keer na voordat je aangifte doet want de vader van Floris is een directeur met een groot netwerk.
forumfossiel schreef:
05-06-2020 15:16

En zo wordt t haar aangepraat dat t haar eigen schuld is dat ze aangerand/ verkracht is.

Bij die sissende Marokkanen hoeft ze van niemand zichzelf te verwijten dat er mannen over haar grens gaan.

En die hand op haar kont van haar baas , dat was gewoon als grap bedoeld en ze is een zure visgelegenheid als ze daar werk van maakt.
Dit dus!!!👌 Altijd maar buitenlanders erbij betrekken, maar indd als de jongens die floten blond waren,dan is het opeens een ander verhaal!!!
Echt goed dat ze hier aandacht voor vraagt. Ik denk dat de meeste vrouwen dit welleens hebben meegemaakt. Het is echt vreselijk.

Het ergste dat ik zelf heb meegemaakt was dat ik terug naar huis ging rond een uur of 1 's nachts van een vriendin. Ik parkeerde mijn auto in een zijstraat in het centrum, in mijn straat mocht je niet parkeren. Toen stonden er opeens iets van 6 jongens rond van de 20 om mijn auto heen. Ik was echt omsingeld. En ze haalden allen hun geval uit hun broek. Ik was echt zo bang! Ik durfde de auto uiteraard niet te verlaten. Ik heb daar maar gezeten en gewacht tot ze uiteindelijk klaar waren. Echt dit soort dingen moet stoppen!
Met jongens die fluiten heb ik geen enkel probleem. Met jongens die “ hoer” sissen heb ik al wat meer moeite.
Mannen die op straat hun lul uit hun broek halen, heb ik alleen gezien toen ze daarna tegen een boom gingen wildplassen.

Maar als ik in de kroeg naar de WC ga en ik wordt in mijn kont of borsten geknepen, of ik heb ongevraagd een tong tegen mijn wang omdat ik nog net op tijd mijn hoofd kon wegdraaien, dan ben ik boos en voel ik mij vies.
En omdat noord- afrikaantjes door de portier zijn tegengehouden, zijn de daders doorhaalt witte corpsballen.

Maar eigenlijk maakt t idd niet uit welke etnische achtergrond de daders van sexuele intimidatie hebben. Het is schandalig dat het zo vaak voorkomt dat we als vrouw denken dat t er “ bijhoort “, en dat we ook nog steeds te horen krijgen dat t vast in ieder geval deels onze eigen schuld is als we slachtoffer worden.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 15:32
33.58% gewijzigd
lilalinda schreef:
05-06-2020 15:08
Myrthe is nog wat jomg
en heeft alleen nog maar gesis meegemaakt

de tijd, dat Harry haar in haar kruis grijpt komt nog
Tim & Floris haar borsten beetpakken komt nog

en dat een gore collega zijn handen niet thuis kan houden, komt nog

ze heeft nog lekker veel om naar uit te kijken!
Ik ben anders ‘gewoon’ door Mohammed gevolgd en in mijn kruis gegrepen. Toen ik een jaar of 13 was. Het zijn ook weer niet alleen Jan en Floris die dat doen.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 15:29
1.06% gewijzigd
Murrmurr schreef:
05-06-2020 14:16
Ja en dit lijkt me ook oprecht vervelend voor al die normale betrouwbare mannen. Is helemaal geen leuke ervaring als vrouwen bang voor je zijn.
Dit ook 100x idd. Een vriend van me heeft ooit gehad dat ie na een avondje stappen naar huis liep, en dat er voor hem steeds een meisje liep. Ze werd op een gegeven moment echt zichtbaar ongemakkelijk van hem maar hij moest echt toevallig dezelfde kant op. Dus hij is uiteindelijk een stukje omgelopen om haar 'met rust te laten'. Vond ik ook wel sneu voor hem, hij zou echt geen vlieg kwaad doen, maarja dat kan die meid ook niet weten van een afstand natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven