Uitelkaar gaan

27-12-2020 20:08 92 berichten
Allereerst heb ik geen behoefte aan haat reacties. Mocht je die hebben, prima. Maar in dit geval niet helpend. Het is allemaal al moeilijk genoeg.

Ik blijf maar twijfelen aan mijn relatie. Steeds gaat het weer even weg omdat vriend echt een goed en lief persoon is en ik soms denk dat een relatiebreuk het allemaal niet oplost voor mij, maar telkens komt de twijfel weer terug. Niet voor niets denk ik. Misschien wordt het tijd dat ik eens een knoop ga doorhakken.

Eigenlijk durf ik niet. Wij zijn papa en mama samen, nog niet lang geleden een andere woning gekocht (nu is dit niet heel erg). Voor ons kind is het erg verdrietig als papa en mama uit elkaar gaan. Daarbij denk ik nog aan praktische redenen: hoe kom je in deze tijd aan een woning enzovoorts.
Maar het belangrijkste, ons kind... Die wil je niet missen de helft van de tijd. Maar ongelukkig in een relatie zijn is ook niet goed.

Ik ben op zoek naar ervaringen. Mensen die in hetzelfde schuitje zitten of zaten. Hoe gaat/ging dit? Hoe gaat het met jezelf en kindje?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al relatietherapie geprobeerd?
Heb je dit al besproken met de psych?
kerst schreef:
27-12-2020 20:10
Heb je al relatietherapie geprobeerd?
Helaas wel ja, het heeft het alleen maar versterkt en erger gemaakt.
Led-lampje schreef:
27-12-2020 20:11
Heb je dit al besproken met de psych?
Ja. Ik moet twijfels "verdragen". Echt een dood doener.
Kun je niet een tijdje gaan latten en kijken hoe het bevalt als alleenstaande moeder?

Ervaringen van andere mensen zijn geen goede graadmeter voor zoiets persoonlijks als het wel of niet beeïndigen van je relatie. Dat valt gewoon niet te vergelijken. Iedere relatie is uniek, andere omstandigheden, andere problemen, andere karakters etc.

Jouw probleem is dat je niet op je eigen oordeel durft te vertrouwen.
Ik quote mezelf maar even uit je andere topic van vandaag:
Thordïs schreef:
27-12-2020 19:29
Jij had een borderline diagnose. Misschien moet je daar eens mee aan de slag ipv onder volgens mij een aantal nicks topics openen over je relatie en psyche met daarin maar de helft van de informatie. Je stuurt in al je topics al aan op bepaalde reacties. In het topic waarin je je zogenaamd vraagt ‘wat is er mis met me?’ som je een bijna gekopieerd lijstje van adhd klachten op. In een volgend topic begin je over adhd zonder te vermelden dat er al een diagnose en issues zijn. Nu schrijf je weer op zo’n manier over je partner dat je mensen bijna aanzet tot zeggen ‘oh zo praat je niet tegen een partner’

Je zou met dit soort issues niet op een forum raad moeten vragen omdat je de boel zo manipuleert dat het in je straatje past en volgens mij in staat bent daar grote beslissingen aan op te hangen omdat je bevestiging hebt gehad.

Als jouw probleem bijvoorbeeld is dat relaties ingewikkeld zijn en je emotie regulatie issues of issues met grenzen en nabijheid hebt dan is het niet eerlijk om te doen alsof het alleen gaat om het snauwen.
Dan krijg je adviezen die niet passen.
Dit is dus veel te complex voor advies op een forum. Ik vermoed dat twee andere nicks die onlangs een ban voor dubbelnicken hebben gehad ook van jou zijn. Niemand hier kan zeggen of je uit elkaar moet en of dat beter voor jou of je kind zal zijn. De kans bestaat dat er niks mis is met je relatie maar wel met jouw beeld van relaties. Dat zegt nog niet dat je moet blijven, maar wel dat je mogelijk niet gelukkiger wordt van uit elkaar gaan
anoniem_64062c7ab7b55 wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:14
0.48% gewijzigd
Sta je ingeschreven als woningzoekend?
Potpourri schreef:
27-12-2020 20:13
Kun je niet een tijdje gaan latten en kijken hoe het bevalt als alleenstaande moeder?

Ervaringen van andere mensen zijn geen goede graadmeter voor zoiets persoonlijks als het wel of niet beeïndigen van je relatie. Dat valt gewoon niet te vergelijken. Iedere relatie is uniek, andere omstandigheden, andere problemen, andere karakters etc.

Jouw probleem is dat je niet op je eigen oordeel durft te vertrouwen.
Feit.
Maar bedoel meer ervaringen gericht op praktische zaken.
Hardlopenisleuk schreef:
Want het past niet in je straatje
Thordïs schreef:
27-12-2020 20:14
Ik quote mezelf maar even uit je andere topic van vandaag:

Dit is dus veel te complex voor advies op een forum. Ik vermoed dat twee andere nicks die onlangs een ban voor dubbelnicken hebben gehad ook van jou zijn. Niemand hier kan zeggen of je uit elkaar moet en of dat beter voor jou of je kind zal zijn. De kans bestaat dat er niks mis is met je relatie maar wel met jouw beeld van relaties. Dat zegt nog niet dat je moet blijven, maar wel dat je mogelijk niet gelukkiger wordt van uit elkaar gaan
Dat laatste is waar. Alleen als alles te verklaren is vanuit psyche dan zou je nooit écht kunnen twijfelen. Wat als de koek dus wel echt op is en dit alleen maar het slechte in me omhoog haalt ipv me gelukkig maakt.
Kon dit niet in je topic van net hiervoor?
Wat zegt je partner er van?
Thordïs schreef:
27-12-2020 20:15
Want het past niet in je straatje
Nee het is onzin. Als je écht twijfelt aan je relatie is het gek te zeggen dat je ermee door moet gaan en het moet leren verdragen.

De koek is misschien wel op. We passen niet bij elkaar en verrijken elkaars leven niet meer.
TO volgens mij gaat het helemaal niet goed met je en heeft het vrij weinig met je relatie te maken. Je verteld in een ander topic over suïcidale gedachtes en andere ernstige problemen. Praat hierover met je behandelaar. Dit is echt niet het moment om zulke ingrijpende beslissingen te maken als scheiden van de vader van je kind.
Maar dit alles gaat weer off-topic.
Ik open dit topic omdat ik graag van mensen die het zelfde mee maakte hoor hoe dit allemaal verliep gericht op praktische zaken.
Misschien kan je beter geen topics meer openen.
Hardlopenisleuk schreef:
27-12-2020 20:19
Maar dit alles gaat weer off-topic.
Ik open dit topic omdat ik graag van mensen die het zelfde mee maakte hoor hoe dit allemaal verliep gericht op praktische zaken.
Maar dit is je zoveelste topic hierover
Ik denk dat je geen leuke ouder kan zijn als je niet goed in je vel zit.
En ongelukkig zijn in je relatie zorgt er niet echt voor dat je goed in je vel gaat zitten.
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 27-12-2020 21:31
67.68% gewijzigd
madamecannibale schreef:
27-12-2020 20:18
TO volgens mij gaat het helemaal niet goed met je en heeft het vrij weinig met je relatie te maken. Je verteld in een ander topic over suïcidale gedachtes en andere ernstige problemen. Praat hierover met je behandelaar. Dit is echt niet het moment om zulke ingrijpende beslissingen te maken als scheiden van de vader van je kind.
Het gaat niet goed met me dóór de eeuwige twijfel aan mijn relatie. Mijn behandelaar sprak laatst uit: wat is de kip en wat is het ei in deze?

Mijn suicidale gedachten komen voort uit de twijfel. Omdat ik diep van binnen weet dat we elkaar niet gelukkig maken en we uit elkaar moeten gaan. Maar uit elkaar gaan staat voor mij gelijk als geen fijn leven meer hebben en dus vluchten in suicide.
anoniem_63af32da3bfb6 wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:21
18.39% gewijzigd
Hardlopenisleuk schreef:
27-12-2020 20:16
Dat laatste is waar. Alleen als alles te verklaren is vanuit psyche dan zou je nooit écht kunnen twijfelen. Wat als de koek dus wel echt op is en dit alleen maar het slechte in me omhoog haalt ipv me gelukkig maakt.
Klopt. Maar wat zou je dan wel gelukkig maken? De denkfout zit hem er in dat je relatie waarschijnlijk niet is wat je ongelukkig maakt. Want daten kan je ook ongelukkig maken, je kind missen ook, zien dat je ex gelukkig wordt met een ander ook, kinderen krijgt met een ander ook, en dat die ander jouw kind mede opvoed ook. Zeker als je eigen relaties stuk blijven lopen omdat die twijfel in jou zit en niet per se over je relatie gaat.

Misschien ook allemaal niet, maar ik lees niks geks over je relatie, wel veel over jou. Omgaan met saai, kabbelen, twijfel, imperfecties, nabijheid, allemaal heel lastig. Ook als je uit elkaar gaat
Hardlopenisleuk schreef:
27-12-2020 20:20
Het gaat niet goed met me dóór de eeuwige twijfel aan mijn relatie. Mijn behandelaar sprak laatst uit: wat is de kip en wat is het ei in deze?
Hoe oud ben je? En hoe lang duurt je relatie?
Thordïs schreef:
27-12-2020 20:21
Hoe oud ben je? En hoe lang duurt je relatie?
26 en 4 jaar
Thordïs schreef:
27-12-2020 20:20
Klopt. Maar wat zou je dan wel gelukkig maken? De denkfout zit hem er in dat je relatie waarschijnlijk niet is wat je ongelukkig maakt. Want daten kan je ook ongelukkig maken, je kind missen ook, zien dat je ex gelukkig wordt met een ander ook, kinderen krijgt met een ander ook, en dat die ander jouw kind mede opvoed ook. Zeker als je eigen relaties stuk blijven lopen omdat die twijfel in jou zit en niet per se over je relatie gaat.

Misschien ook allemaal niet, maar ik lees niks geks over je relatie, wel veel over jou. Omgaan met saai, kabbelen, twijfel, imperfecties, nabijheid, allemaal heel lastig. Ook als je uit elkaar gaat
Ik hoop oprecht dat het aan mezelf ligt hoor want dan hoef ik de ellende van scheiden en alles daaromheen niet mee te maken.
Maar wat als het wel aan de relatie ligt.
Niemand kan me hier een antwoord op geven
Hardlopenisleuk schreef:
Je zult dit wel een “ haatreactie “ vinden, maar in jouw geval denk ik dat je inderdaad moet leren “ verdragen “ . Zelfs als je er voor zou kiezen weg te gaan en als blijkt dat je daar ook al niet zielsgelukkig door wordt.

Zolang je nog therapie hebt zou ik al helemaal niet zulke beslissingen nemen.
Heb je dit boek al eens gelezen?

https://www.bol.com/nl/f/scheiden-of-blijven/30084947/

“ Samenvatting
Scheiden of blijven? Weinig vragen veroorzaken zoveel twijfel en slapeloze nachten als deze. Of je een langdurige relatie hebt of net iemand hebt gevonden, deze vraag is altijd actueel. Veel boeken proberen de breuk te lijmen. Het bijzondere van dit wijze en nuchtere boek is dat het duidelijk maakt waar je tussen kunt kiezen, en op welke gronden.
Mira Kirshenbaum heeft als relatietherapeute twintig jaar lang mensen geholpen bij het zoeken naar de beste oplossing. Haar kennis en ervaring bracht ze bijeen in deze praktische gids. Ze stelt alle cruciale vragen over je relatie:
* Welke fouten kun je vergeven en welke niet?
* Zullen de dingen die je dwarszitten beter of slechter worden?
* Hoe goed is je seksleven en hoe belangrijk vind je dat?
* Wat krijg je als je weggaat; is dat beter of slechter?

Vervolgens helpt ze je verder, door stap voor stap, en met veel voorbeelden uit de praktijk, antwoord op die vragen te geven. Het resultaat is altijd positief. Als je wilt blijven zul je al lezend ontdekken hoe waardevol je relatie is. Als je besluit te scheiden zal dit boek je laten inzien waarom je dat wilt. Ook dat is goed nieuws, want je weet nu waar je aan toe bent, en je geeft twee mensen hun vrijheid terug “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven