
Kapot servies via Marktplaats
dinsdag 5 januari 2021 om 16:44
Hoi allemaal,
Zojuist een berichtje ontvangen van een boze koopster over de bezorging van servies (6 koffiemokken en een suiker en melk stelletje). Enkele zijn kapot bezorgd, ondanks het feit dat ik ieder onderdeel in krantenpapier heb gepakt, vrij strak en omringd door van dat opgeblazen plastic (weet niet hoe het heet) en op de doos meerdere grote fragiles geschreven met stift. Het servies kon niet schuiven in de doos. Het gaat om een bedrag van €40. Nu weet ik niet hoe het verder hoort te gaan, wat haar of mijn rechter zijn. Ik baal hier ontzettend van. Vooral omdat een andere levering naar een ander adres wel prima is afgeleverd wat op dezelfde manier was verpakt.
Zucht...
Zojuist een berichtje ontvangen van een boze koopster over de bezorging van servies (6 koffiemokken en een suiker en melk stelletje). Enkele zijn kapot bezorgd, ondanks het feit dat ik ieder onderdeel in krantenpapier heb gepakt, vrij strak en omringd door van dat opgeblazen plastic (weet niet hoe het heet) en op de doos meerdere grote fragiles geschreven met stift. Het servies kon niet schuiven in de doos. Het gaat om een bedrag van €40. Nu weet ik niet hoe het verder hoort te gaan, wat haar of mijn rechter zijn. Ik baal hier ontzettend van. Vooral omdat een andere levering naar een ander adres wel prima is afgeleverd wat op dezelfde manier was verpakt.
Zucht...
dinsdag 5 januari 2021 om 19:21
Maar ik vraag me af of de koper VOOR of NA verzending gezegd heeft dat de postbezorger het over de schutting gooit? Kan me werkelijk niet voorstellen dat TO een breekbaar pakket gaat verzenden als ze dit op voorhand wist?
Kan ook zijn dat de koper na het ontvangen van het pakket gezegd heeft 'Ik zei toch dat je het goed moest inpakken, dat was omdat de pakketbezorger alles over de schutting gooit!'.
Kan ook zijn dat de koper na het ontvangen van het pakket gezegd heeft 'Ik zei toch dat je het goed moest inpakken, dat was omdat de pakketbezorger alles over de schutting gooit!'.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 5 januari 2021 om 20:28
doornroosje9 schreef: ↑05-01-2021 19:21Maar ik vraag me af of de koper VOOR of NA verzending gezegd heeft dat de postbezorger het over de schutting gooit? Kan me werkelijk niet voorstellen dat TO een breekbaar pakket gaat verzenden als ze dit op voorhand wist?
Kan ook zijn dat de koper na het ontvangen van het pakket gezegd heeft 'Ik zei toch dat je het goed moest inpakken, dat was omdat de pakketbezorger alles over de schutting gooit!'.
Ervoor dus en toen zei TO dat ze goed haar best zou doen met verpakken

dinsdag 5 januari 2021 om 21:19
Wel.
Dan kun je besluiten of je iemand tegemoet komt. Iemand die lult gun ik het sowieso niet.


dinsdag 5 januari 2021 om 22:28
Is het niet een truc van de koper? Dat ze dit van tevoren zegt, terwijl de postbezorger het gewoon standaard braaf aan de deur aflevert? Ze kan nu beweren dat de boel kapot is, omdat het over de heg is gegooid en dat JIJ beter had moeten weten.doornroosje9 schreef: ↑05-01-2021 19:21Maar ik vraag me af of de koper VOOR of NA verzending gezegd heeft dat de postbezorger het over de schutting gooit? Kan me werkelijk niet voorstellen dat TO een breekbaar pakket gaat verzenden als ze dit op voorhand wist?
Kan ook zijn dat de koper na het ontvangen van het pakket gezegd heeft 'Ik zei toch dat je het goed moest inpakken, dat was omdat de pakketbezorger alles over de schutting gooit!'.
woensdag 6 januari 2021 om 08:47
Misschien naïef van mij, maar het interesseert mij niet, want ik wil mijn servies gewoon verkopen.


woensdag 6 januari 2021 om 09:53
Je bent veel te goed van vertrouwen. Er is echt geen bezorger op de wereld die een pakket over een schutting gooit waar breekbaar op staat.Schatkaart schreef: ↑06-01-2021 08:47Misschien naïef van mij, maar het interesseert mij niet, want ik wil mijn servies gewoon verkopen.
Wat winnen ze daarmee? Je word volgens mij gewoon bedonderd waar je bij staat. Vraag bewijs en neem ook contact op met POSTNL.
woensdag 6 januari 2021 om 10:01
Ik zou niks terugstorten en verder negeren. Kennelijk was ze zich bewust van de risico's bij het verzenden en heeft ze er toch voor gekozen om het onverzekerd te laten versturen of het op te halen. Ze heeft het zelfs nog expliciet genoemd.
woensdag 6 januari 2021 om 10:35
Vraag om een foto van het kapotte servies.
Ik had eens een koper die beweerde dat het beeld dat ze van mij gekocht had kapot aangekomen was. Het was ook goed verpakt , maar kan natuurlijk altijd gebeuren. Ik heb dus om een foto gevraagd om te zien wat er mis was gegaan en om zo tot een oplossing te komen. Koper wilde geen foto sturen, na meerdere keren erom gevraagd te hebben heb ik gezegd dat ik zonder foto niets zou vergoeden. Ik heb nooit meer iets gehoord van koper. Ik ga er dus maar vanuit dat het beeld helemaal niet kapot was maar dat ze zo gewoon haar geld terug wilde krijgen.
Ik had eens een koper die beweerde dat het beeld dat ze van mij gekocht had kapot aangekomen was. Het was ook goed verpakt , maar kan natuurlijk altijd gebeuren. Ik heb dus om een foto gevraagd om te zien wat er mis was gegaan en om zo tot een oplossing te komen. Koper wilde geen foto sturen, na meerdere keren erom gevraagd te hebben heb ik gezegd dat ik zonder foto niets zou vergoeden. Ik heb nooit meer iets gehoord van koper. Ik ga er dus maar vanuit dat het beeld helemaal niet kapot was maar dat ze zo gewoon haar geld terug wilde krijgen.

woensdag 6 januari 2021 om 10:40
Nou, dit bedoel ik! Goed geregeld.Blauwbloemetje schreef: ↑06-01-2021 10:35Vraag om een foto van het kapotte servies.
Ik had eens een koper die beweerde dat het beeld dat ze van mij gekocht had kapot aangekomen was. Het was ook goed verpakt , maar kan natuurlijk altijd gebeuren. Ik heb dus om een foto gevraagd om te zien wat er mis was gegaan en om zo tot een oplossing te komen. Koper wilde geen foto sturen, na meerdere keren erom gevraagd te hebben heb ik gezegd dat ik zonder foto niets zou vergoeden. Ik heb nooit meer iets gehoord van koper. Ik ga er dus maar vanuit dat het beeld helemaal niet kapot was maar dat ze zo gewoon haar geld terug wilde krijgen.
woensdag 6 januari 2021 om 19:50
Ter aanvulling: ze wilde later nog meer servies, dus er is een tweede doos met servies naar haar toe gegaan (voordat ze mij vertelde dat het eerste pakket servies met schade bevatte). Zou vandaag bezorgd worden, nu keek ik net op de track & trace: het komt weer retour mijn kant op i.v.m. schade (beide pakketten), maar ze heeft mij nog geen berichtje gestuurd... Van de eerste levering heeft ze me een foto gestuurd van 2 kapotte mokken van de 8. Verder niet. Zat van. Ik doe het met mijn beste intenties.
woensdag 6 januari 2021 om 19:58
Schatkaart schreef: ↑06-01-2021 19:50Ter aanvulling: ze wilde later nog meer servies, dus er is een tweede doos met servies naar haar toe gegaan (voordat ze mij vertelde dat het eerste pakket servies met schade bevatte). Zou vandaag bezorgd worden, nu keek ik net op de track & trace: het komt weer retour mijn kant op i.v.m. schade (beide pakketten), maar ze heeft mij nog geen berichtje gestuurd... Van de eerste levering heeft ze me een foto gestuurd van 2 kapotte mokken van de 8. Verder niet. Zat van. Ik doe het met mijn beste intenties.
Het is je nu al vaak genoeg verteld: dit gedoe ondervang je door heel duidelijk van tevoren aan te geven dat verzenden voor risico van de koper is. Trek hier gewoon lering uit.
vrijdag 8 januari 2021 om 21:55
Schatkaart schreef: ↑06-01-2021 08:47Misschien naïef van mij, maar het interesseert mij niet, want ik wil mijn servies gewoon verkopen.
Dat is toch niet naïef? Klikt eerder ongeïnteresseerd.