17 jarige boos over scheiding ouders
maandag 26 september 2022 om 23:50
Twijfel of dit bij kinderen of relaties hoorde,
Ex en ik zijn 2 jaar uit elkaar, hebben 2 zoons van. 17&14,
Oudste is al vanaf begin boos op mij, ik wou scheiding, )onzin beide partijen wilden niet meer, mijn advocaat eist geld van papa (hv) waardoor ouderlijk huis verkocht moet.
Begin kwam hij netjes naar mij , tot paar weken geleden we discussie kregen over scheiding, “jij bent alles schuld” en vertrok boos naar papa, tot nu , wil me niet zien of spreken.
Ex en ik nog in vechtscheiding dus die vind het wel best zo .
Heb hulp gevraagd aan cjg,
Iemand ervaring hiermee?
Ex en ik zijn 2 jaar uit elkaar, hebben 2 zoons van. 17&14,
Oudste is al vanaf begin boos op mij, ik wou scheiding, )onzin beide partijen wilden niet meer, mijn advocaat eist geld van papa (hv) waardoor ouderlijk huis verkocht moet.
Begin kwam hij netjes naar mij , tot paar weken geleden we discussie kregen over scheiding, “jij bent alles schuld” en vertrok boos naar papa, tot nu , wil me niet zien of spreken.
Ex en ik nog in vechtscheiding dus die vind het wel best zo .
Heb hulp gevraagd aan cjg,
Iemand ervaring hiermee?
maandag 3 oktober 2022 om 23:51
Bellinis schreef: ↑03-10-2022 21:58Volgens mij werkt het niet zo. Als TO en ex echt hebben getekend voor uitsluiting van dat specifieke bedrag (wat ze gedaan hebben volgens TO), dan mag TO dat geld inderdaad bij scheiding weer uit de boedel trekken. Of het nou gebruikt is om stofzuigers, reizen, of huizen van te kopen is niet erg relevant. Omgekeerd, als je in gemeenschap van goederen trouwt en je legt eigen vermogen in bij de koop van een huis, dan was er een grote kans dat dat vermogen bij scheiding weer 50/50 verdeeld werd. Dat pakte heel zuur uit voor ouders die bijvoorbeeld geld schonken aan hun dochter voor een woning en dan de helft van dat geld naar hun vreemdgaande ex schoonzoon zagen gaan (even heel ruw gezegd)
Ik vind het wel relevant voor hoe TO het brengt. Ze zegt namelijk dat ze samen goed van HAAR vermogen hebben geleefd. Dat slaat natuurlijk nergens op als je dat geld vervolgens weer terugeist. En ik vind het idioot als je dat geld aanbreekt en daar 'goed' van leeft je het dan weer terug eist. Geef het dan niet uit en doe dan niet net alsof jij alles betaalt.
En dan beweert TO dat ze zomaar oeps in een verscheiding beland is. Idioot.
dinsdag 4 oktober 2022 om 10:53
Door haar vermogen hebben ze wellicht een mooier huis kunnen kopen dan normaal en ook extra af kunnen lossen en daardoor meer geld uit kunnen geven.S-Groot schreef: ↑03-10-2022 23:51Ik vind het wel relevant voor hoe TO het brengt. Ze zegt namelijk dat ze samen goed van HAAR vermogen hebben geleefd. Dat slaat natuurlijk nergens op als je dat geld vervolgens weer terugeist. En ik vind het idioot als je dat geld aanbreekt en daar 'goed' van leeft je het dan weer terug eist. Geef het dan niet uit en doe dan niet net alsof jij alles betaalt.
En dan beweert TO dat ze zomaar oeps in een verscheiding beland is. Idioot.
Ik denk dat geld altijd een prominente rol heeft gespeeld in hun relatie.
En dat vechten deden ze al lang en breed voor hun vechtscheiding.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

dinsdag 4 oktober 2022 om 12:21
Ik denk dat hierover wel genoeg gezegd is maar dat is niet iets wat TO wil horen. Het draait alleen om geld en niet hoe het zo fijn mogelijk op te lossen voor de kinderen. Maar die adviezen zijn wel degelijk gegeven.
dinsdag 4 oktober 2022 om 13:05
Ze kan zelf het huis overnemen en ex uitkopen....om daar de komende jaren met haar zonen te kunnen wonen. (En dan behoud ze gewoon haar geld wat ze in het huis heeft gestoken) En zo een stabiele factor te bieden kwa leef omgeving. Kan ze het altijd nog verkopen als de kinderen uitvliegen. (Wat met deze woningkrapte nog wel tot hun 30ste kan duren).
Wil jij daarnaast nog van je ex extra geld omdat (ex niet op heeft gelet met die HV dat als je er van leeft dat hij ook het haasje is net terug betalen... tja).
Zo komt ze nooit los van der ex en blijft de strijd
Maar nee ze huurt nu liever een appartement...(met zo schat ik in ook weinig ruimte voor de jongens) ...tja..das een keuze (zou de mijne niet zijn).
Maar elkaar dwars willen zitten is een grotere prioriteit......
Wil jij daarnaast nog van je ex extra geld omdat (ex niet op heeft gelet met die HV dat als je er van leeft dat hij ook het haasje is net terug betalen... tja).
Zo komt ze nooit los van der ex en blijft de strijd
Maar nee ze huurt nu liever een appartement...(met zo schat ik in ook weinig ruimte voor de jongens) ...tja..das een keuze (zou de mijne niet zijn).
Maar elkaar dwars willen zitten is een grotere prioriteit......

dinsdag 4 oktober 2022 om 13:23
Goh ja, dat is een heel nieuwe invalshoek zo tegen het eind van het topic...studiemiepmiep schreef: ↑04-10-2022 13:05Ze kan zelf het huis overnemen en ex uitkopen....om daar de komende jaren met haar zonen te kunnen wonen. (En dan behoud ze gewoon haar geld wat ze in het huis heeft gestoken) En zo een stabiele factor te bieden kwa leef omgeving. Kan ze het altijd nog verkopen als de kinderen uitvliegen. (Wat met deze woningkrapte nog wel tot hun 30ste kan duren).
dinsdag 4 oktober 2022 om 15:00
Haha vroeg ik ook al, maar verwacht van niet gezien haar ‘mosterd’ reacties
Live Life to the fullest
dinsdag 4 oktober 2022 om 16:47
Jammer dat je lijkt afgehaakt Sandy.
Ik hoop dat je iets kunt met de toch wel vele zinnige tips die hier gegeven zijn.
Naar mijn mening (en die van vele anderen hier) heb je gewoon recht op je geld maar zou je de manier waarop je dit denkt te moeten afhandelen, kunnen heroverwegen. Omwille van je kinderen.
Ik weet uit ervaring dat je met redelijk zijn een vervelende relatie met je ex niet altijd kunt voorkomen. Helaas. Maar net als Noekie probeer ik in elk geval altijd redelijk te blijven en richting mijn kinderen uit ik nooit een onvertogen woord over hun vader. Dat hij dat omgekeerd wel doet zegt meer over hem. Dat zien ze zelf ook wel in.
Dus raad ik je aan even te focussen op wat voor persoon en moeder je wil zijn. En met een mediator of advocaat te kijken hoe je kunt krijgen waar je recht op hebt zonder dat je voor je kinderen alles ontwricht.
Zodra je kinderen geboren werden, draaide niet alles meer om jou en je ego. Probeer dat weer even scherp te krijgen. Ook, of misschien wel juist, als je ex dat niet doet.
Succes.
Ik hoop dat je iets kunt met de toch wel vele zinnige tips die hier gegeven zijn.
Naar mijn mening (en die van vele anderen hier) heb je gewoon recht op je geld maar zou je de manier waarop je dit denkt te moeten afhandelen, kunnen heroverwegen. Omwille van je kinderen.
Ik weet uit ervaring dat je met redelijk zijn een vervelende relatie met je ex niet altijd kunt voorkomen. Helaas. Maar net als Noekie probeer ik in elk geval altijd redelijk te blijven en richting mijn kinderen uit ik nooit een onvertogen woord over hun vader. Dat hij dat omgekeerd wel doet zegt meer over hem. Dat zien ze zelf ook wel in.
Dus raad ik je aan even te focussen op wat voor persoon en moeder je wil zijn. En met een mediator of advocaat te kijken hoe je kunt krijgen waar je recht op hebt zonder dat je voor je kinderen alles ontwricht.
Zodra je kinderen geboren werden, draaide niet alles meer om jou en je ego. Probeer dat weer even scherp te krijgen. Ook, of misschien wel juist, als je ex dat niet doet.
Succes.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in