Weigering garantie oplossing koptelefoon
zondag 23 februari 2025 om 11:10
Hallo Viva people!
Heb 2 weken geleden fysiek in de lokale Action een in ear headphone gekocht, was maar 2 tientjes maar doet er ook niet toe verder.
Gisteren viel mijn rechter oortje het geluid weg. Resetten lostte niks op. Naar de Action terug gegaan met bon en ze geven aan dat vanwege hygiene er niks mee kunnen en dus helaas pech.
Is dit normaal? Ik mag toch minimaal verwachten dat het een jaar mee gaat. Zie website:
https://www.action.com/nl-nl/klantenser ... -garantie/
En toen ik dit te horen kreeg na de andere Action geweest wat verder weg, ook die stuurde me weg. Weten de medewerkers gewoon de garantie voorwaarden niet?
Kortom, hoe nu verder?
Heb 2 weken geleden fysiek in de lokale Action een in ear headphone gekocht, was maar 2 tientjes maar doet er ook niet toe verder.
Gisteren viel mijn rechter oortje het geluid weg. Resetten lostte niks op. Naar de Action terug gegaan met bon en ze geven aan dat vanwege hygiene er niks mee kunnen en dus helaas pech.
Is dit normaal? Ik mag toch minimaal verwachten dat het een jaar mee gaat. Zie website:
https://www.action.com/nl-nl/klantenser ... -garantie/
En toen ik dit te horen kreeg na de andere Action geweest wat verder weg, ook die stuurde me weg. Weten de medewerkers gewoon de garantie voorwaarden niet?
Kortom, hoe nu verder?
woensdag 26 februari 2025 om 19:57
Goed dat je er geen genoegen mee neemt, ben benieuwd naar de reactie.MrNielson80 schreef: ↑26-02-2025 19:45Heb min of meer zo een mail ook net terug gestuurd.
Verwacht morgen of overmorgen antwoord en eigenlijk min of meer dezelfde strekking die ik al heb beantwoord gekregen.
woensdag 26 februari 2025 om 20:11
Haha, briljant. Nee natuurlijk, als je iets gebruikt vervalt de garantie, logisch toch. Je tv komt met twee jaar garantie, dus die laat iedereen twee jaar in de doos staan, anders kun je daar geen gebruik van maken. Oh wacht….MrNielson80 schreef: ↑26-02-2025 18:37Reactie Action middels klacht net binnsn:
“Beste klant,
Spijtig om te horen dat de medewerkers in de winkel niks voor je kunnen betekenen.
Helaas hebben de medewerkers in de winkel wel gelijk, aangezien de koptelefoon al gebruikt is kan je bij deze defecte headphones geen garantie meer claimen.
Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.”
Echt met veel verbazing naar deze mail gekeken.![]()
Natuurlijk kun je niet al te veel service verwachten van een dergelijke winkel, maar hier zou ik ook moeilijk over gaan doen. Dit is gewoon de regels aan hun laars lappen, en daar mag je wel degelijk iets anders verwachten (dat ze zich aan de wet houden bv).
woensdag 26 februari 2025 om 21:11
Dus het is garantie tot aan de deur of totdat je het uitgepakt hebt en in gebruik genomen hebt. Maar hoe kan iets kapot gaan als je het niet gebruikt hebt, tenzij het een productiefout is. Maar dat is weer iets anders dan garantie hebben? Wel goed om te weten dat ze zo moeilijk doen over garantie, ik ga daar dus echt niet wat duurdere dingen kopen.MrNielson80 schreef: ↑26-02-2025 18:37Reactie Action middels klacht net binnsn:
“Beste klant,
Spijtig om te horen dat de medewerkers in de winkel niks voor je kunnen betekenen.
Helaas hebben de medewerkers in de winkel wel gelijk, aangezien de koptelefoon al gebruikt is kan je bij deze defecte headphones geen garantie meer claimen.
Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.”
Echt met veel verbazing naar deze mail gekeken.![]()
donderdag 27 februari 2025 om 08:22
Het is toch gek. Ik heb hele andere ervaringen met ze.MrNielson80 schreef: ↑26-02-2025 22:52Gaat denk ik iets te goed qua omzet dat ze zich daarover zorgen maken![]()
Ik hoop echt dat het wordt opgelost. Ik heb nu ook geen zin meer om dit soort aankopen bij ze te doen. En ik ben best een goede klant.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
donderdag 27 februari 2025 om 08:34
donderdag 27 februari 2025 om 10:44
Bizar dit. Ik zou kijken of je direct bij de producent terecht kunt, soms gaat dat sneller dan via de verkoper.
Dat gezegd hebbende, had ik eens een draadloze deurbel van de Action die na een maand ofzo kapot ging, heb toen in de winkel een nieuwe gekregen die het helemaal niet deed. Toen meteen weer terug en geld terug gekregen, zonder gezeur. Ligt er misschien toch aan wie je voor je hebt staan?
Dat gezegd hebbende, had ik eens een draadloze deurbel van de Action die na een maand ofzo kapot ging, heb toen in de winkel een nieuwe gekregen die het helemaal niet deed. Toen meteen weer terug en geld terug gekregen, zonder gezeur. Ligt er misschien toch aan wie je voor je hebt staan?
donderdag 27 februari 2025 om 11:24
Dit is de klachtenafhandeling team van de Action die deze mail verstuurd.nootboek schreef: ↑27-02-2025 10:44Bizar dit. Ik zou kijken of je direct bij de producent terecht kunt, soms gaat dat sneller dan via de verkoper.
Hogerop kom ik nu even niet

donderdag 27 februari 2025 om 13:18
https://helpme.freshnrebel.com/hc/nl?_g ... DA2NTg2NTY.MrNielson80 schreef: ↑27-02-2025 11:24Dit is de klachtenafhandeling team van de Action die deze mail verstuurd.
Hogerop kom ik nu even niet![]()

donderdag 27 februari 2025 om 15:12
Heeft iemand het hier over het leerstuk non conformiteit gehad? Sorry als ik mosterd ben, ik kan niet het hele topic doorploegen met 90 reacties.
Non conformiteit is neergelegd in artikel 7:17 lid 2 BW. Conformiteit houdt in dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Hierbij zijn de verwachtingen van de koper van belang en ook de mededelingen van de verkoper. Jouw oordoppen gingen binnen 6 maanden kapot dus de bewijslast dat er wel een deugdelijk product is geleverd ligt bij de Action.
Ik zou het hoofdkantoor even bellen en vragen naar de juridische afdeling.
Non conformiteit is neergelegd in artikel 7:17 lid 2 BW. Conformiteit houdt in dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Hierbij zijn de verwachtingen van de koper van belang en ook de mededelingen van de verkoper. Jouw oordoppen gingen binnen 6 maanden kapot dus de bewijslast dat er wel een deugdelijk product is geleverd ligt bij de Action.
Ik zou het hoofdkantoor even bellen en vragen naar de juridische afdeling.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 27 februari 2025 om 15:23
https://helpme.freshnrebel.com/hc/nl/ar ... eb-gekocht
Maak een ticket aan en voeg ook de mailwisseling met de Action bij.
donderdag 27 februari 2025 om 15:32
Contractuele relatie heb je niet met de producent maar met de verkopende partij, in dit geval Action. Action heeft een ondeugdelijk product geleverd aan de consument en die moet het dus oplossen. Daarbij geldt dat de bewijslast op bij Action ligt wanneer het product binnen 6 maanden kapot gaat. Action heeft regres op de producent, maar da’s een ander verhaal - buiten TO.nootboek schreef: ↑27-02-2025 10:44Bizar dit. Ik zou kijken of je direct bij de producent terecht kunt, soms gaat dat sneller dan via de verkoper.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 27 februari 2025 om 15:34
Eens maar kennelijk geven zij niet thuis. Ik zou denk ik toch eens een mailtje wagen richting Fresh n Rebel. Wellicht dat zij het zich wat aantrekken dat Action zo met hun garantie omgaat (want is indirect toch slechte reclame). Misschien dat zij contact opnemen of toch iets doen. Wie niet waagt…Baggal schreef: ↑27-02-2025 15:32Contractuele relatie heb je niet met de producent maar met de verkopende partij, in dit geval Action. Action heeft een ondeugdelijk product geleverd aan de consument en die moet het dus oplossen. Daarbij geldt dat de bewijslast op bij Action ligt wanneer het product binnen 6 maanden kapot gaat.
Bizar overigens deze reactie van een groot bedrijf.
donderdag 27 februari 2025 om 15:38
Ook totaal niet efficiënt. Het reageren op TO en de correspondentie voortzetten kost bedrijfsmatig ook meer dan €20. Zo’n dame (of heer) van de klantenservice heeft het ook totaal niet begrepen en duidelijk geen juridische kennis. Met garantie heeft het nl. niets te maken en ook niet met hygiëne. Hier gaat het om non conformiteit binnen de consumentenkoop. Van oordopjes mag je verwachten dat die langer dan een maand mee gaan. Ook als ze “maar” €20 waren. Dat behoeft geen nader betoog natuurlijk…Bbubbels schreef: ↑27-02-2025 15:34Eens maar kennelijk geven zij niet thuis. Ik zou denk ik toch eens een mailtje wagen richting Fresh n Rebel. Wellicht dat zij het zich wat aantrekken dat Action zo met hun garantie omgaat (want is indirect toch slechte reclame). Misschien dat zij contact opnemen of toch iets doen. Wie niet waagt…
Bizar overigens deze reactie van een groot bedrijf.
donderdag 27 februari 2025 om 15:43
Sterker nog, als die medewerker X in de winkel hem gewoon direct een vervangende headphone had gegeven dan was al deze betrokkenheid van het hoofdkantoor niet eens nodig geweest. En eerlijk, op de winst van Action had t zelfs niet eens geboeid als die hoofdtelefoon t gewoon had gedaan en TO een ander kleurtje had gewild. Dus een kapotte versie weggooien en een nieuwe geven… waarom doen ze daar zo moeilijk over?Baggal schreef: ↑27-02-2025 15:38Ook totaal niet efficiënt. Het reageren op TO en de correspondentie voortzetten kost bedrijfsmatig ook meer dan €20. Zo’n dame (of heer) van de klantenservice heeft het ook totaal niet begrepen en duidelijk geen juridische kennis. Met garantie heeft het nl. niets te maken en ook niet met hygiëne. Hier gaat het om non conformiteit binnen de consumentenkoop. Van oordopjes mag je verwachten dat die langer dan een maand mee gaan. Ook als ze “maar” €20 waren. Dat behoeft geen nader betoog natuurlijk…
donderdag 27 februari 2025 om 15:48
“Penny wise pound foolish” - vermoed ik…Bbubbels schreef: ↑27-02-2025 15:43Sterker nog, als die medewerker X in de winkel hem gewoon direct een vervangende headphone had gegeven dan was al deze betrokkenheid van het hoofdkantoor niet eens nodig geweest. En eerlijk, op de winst van Action had t zelfs niet eens geboeid als die hoofdtelefoon t gewoon had gedaan en TO een ander kleurtje had gewild. Dus een kapotte versie weggooien en een nieuwe geven… waarom doen ze daar zo moeilijk over?

Gewoon geen slimme zet en de Action gaat er met een gestrekt been in. Gaat ze uiteindelijk meer €€€ kosten…

donderdag 27 februari 2025 om 15:57
Aan mankracht. Als TO blijft volharden, dan moet daar steeds op gereageerd worden door het hoofdkantoor en het personeel binnen de Action. Dat kost meer dan de inkoop prijs van die oordoppen (die ver beneden de verkoopprijs van €20 ligt). Als personeel met deze casus wat moet, dan kost dat wel gewoon geld en is het zeker niet efficiënt. Voor kleine bedragen kun je het beter meteen goed regelen naar de klant toe. Zeker nu de argumenten van Action gewoon geen hout snijden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in