Geld & Recht alle pijlers

Weigering garantie oplossing koptelefoon

23-02-2025 11:10 152 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Viva people!


Heb 2 weken geleden fysiek in de lokale Action een in ear headphone gekocht, was maar 2 tientjes maar doet er ook niet toe verder.

Gisteren viel mijn rechter oortje het geluid weg. Resetten lostte niks op. Naar de Action terug gegaan met bon en ze geven aan dat vanwege hygiene er niks mee kunnen en dus helaas pech.

Is dit normaal? Ik mag toch minimaal verwachten dat het een jaar mee gaat. Zie website:
https://www.action.com/nl-nl/klantenser ... -garantie/

En toen ik dit te horen kreeg na de andere Action geweest wat verder weg, ook die stuurde me weg. Weten de medewerkers gewoon de garantie voorwaarden niet?

Kortom, hoe nu verder?
Alle reacties Link kopieren Quote
MrNielson80 schreef:
26-02-2025 19:45
Heb min of meer zo een mail ook net terug gestuurd.

Verwacht morgen of overmorgen antwoord en eigenlijk min of meer dezelfde strekking die ik al heb beantwoord gekregen.
Goed dat je er geen genoegen mee neemt, ben benieuwd naar de reactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrNielson80 schreef:
26-02-2025 18:37
Reactie Action middels klacht net binnsn:

“Beste klant,

Spijtig om te horen dat de medewerkers in de winkel niks voor je kunnen betekenen.

Helaas hebben de medewerkers in de winkel wel gelijk, aangezien de koptelefoon al gebruikt is kan je bij deze defecte headphones geen garantie meer claimen.

Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.”


Echt met veel verbazing naar deze mail gekeken. o_o
Haha, briljant. Nee natuurlijk, als je iets gebruikt vervalt de garantie, logisch toch. Je tv komt met twee jaar garantie, dus die laat iedereen twee jaar in de doos staan, anders kun je daar geen gebruik van maken. Oh wacht….
Natuurlijk kun je niet al te veel service verwachten van een dergelijke winkel, maar hier zou ik ook moeilijk over gaan doen. Dit is gewoon de regels aan hun laars lappen, en daar mag je wel degelijk iets anders verwachten (dat ze zich aan de wet houden bv).
Alle reacties Link kopieren Quote
Renske schreef:
26-02-2025 19:57
Goed dat je er geen genoegen mee neemt, ben benieuwd naar de reactie.
Ik verwacht weer een reactie die tegen alle wetgeving in gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrNielson80 schreef:
26-02-2025 18:37
Reactie Action middels klacht net binnsn:

“Beste klant,

Spijtig om te horen dat de medewerkers in de winkel niks voor je kunnen betekenen.

Helaas hebben de medewerkers in de winkel wel gelijk, aangezien de koptelefoon al gebruikt is kan je bij deze defecte headphones geen garantie meer claimen.

Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.”


Echt met veel verbazing naar deze mail gekeken. o_o
Dus het is garantie tot aan de deur of totdat je het uitgepakt hebt en in gebruik genomen hebt. Maar hoe kan iets kapot gaan als je het niet gebruikt hebt, tenzij het een productiefout is. Maar dat is weer iets anders dan garantie hebben? Wel goed om te weten dat ze zo moeilijk doen over garantie, ik ga daar dus echt niet wat duurdere dingen kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt wtf. Stuur ze een linkje naar dit topic en laat overal negatieve reviews achter.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valtifest schreef:
26-02-2025 21:39
Echt wtf. Stuur ze een linkje naar dit topic en laat overal negatieve reviews achter.
Gaat denk ik iets te goed qua omzet dat ze zich daarover zorgen maken ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
MrNielson80 schreef:
26-02-2025 22:52
Gaat denk ik iets te goed qua omzet dat ze zich daarover zorgen maken ;)
Het is toch gek. Ik heb hele andere ervaringen met ze.
Ik hoop echt dat het wordt opgelost. Ik heb nu ook geen zin meer om dit soort aankopen bij ze te doen. En ik ben best een goede klant.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Alle reacties Link kopieren Quote
Valtifest schreef:
26-02-2025 21:39
Echt wtf. Stuur ze een linkje naar dit topic en laat overal negatieve reviews achter.
Van negatieve reviews worden ze bij Action niet koud of warm van.

Ik zou een linkje van consuwijzer sturen ipv dit forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe mail van de Action dus reactie op mijn laatste email is bijzonder snel:


“Bedankt voor je email. We blijven bij onze vorige email correspondentie.

Hopende je zo voldoende te hebben geïnformeerd.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Bizar dit. Ik zou kijken of je direct bij de producent terecht kunt, soms gaat dat sneller dan via de verkoper.

Dat gezegd hebbende, had ik eens een draadloze deurbel van de Action die na een maand ofzo kapot ging, heb toen in de winkel een nieuwe gekregen die het helemaal niet deed. Toen meteen weer terug en geld terug gekregen, zonder gezeur. Ligt er misschien toch aan wie je voor je hebt staan?
Alle reacties Link kopieren Quote
nootboek schreef:
27-02-2025 10:44
Bizar dit. Ik zou kijken of je direct bij de producent terecht kunt, soms gaat dat sneller dan via de verkoper.

Dat gezegd hebbende, had ik eens een draadloze deurbel van de Action die na een maand ofzo kapot ging, heb toen in de winkel een nieuwe gekregen die het helemaal niet deed. Toen meteen weer terug en geld terug gekregen, zonder gezeur. Ligt er misschien toch aan wie je voor je hebt staan?
Dit is de klachtenafhandeling team van de Action die deze mail verstuurd.

Hogerop kom ik nu even niet ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
MrNielson80 schreef:
27-02-2025 11:24
Dit is de klachtenafhandeling team van de Action die deze mail verstuurd.

Hogerop kom ik nu even niet ;)
https://helpme.freshnrebel.com/hc/nl?_g ... DA2NTg2NTY.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou bereid zijn mijn rechtsbijstand erachter te zetten. Zou echt een principekwestie worden voor me
apiejapie schreef:
27-02-2025 14:50
Ik zou bereid zijn mijn rechtsbijstand erachter te zetten. Zou echt een principekwestie worden voor me

Die rechtsbijstand maken zo die 2 tientjes naar je over want het kost meer om hier langer dan 5 minuten mee bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
27-02-2025 14:50
Ik zou bereid zijn mijn rechtsbijstand erachter te zetten. Zou echt een principekwestie worden voor me
ER is meer dan de €20 voor de dopjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand het hier over het leerstuk non conformiteit gehad? Sorry als ik mosterd ben, ik kan niet het hele topic doorploegen met 90 reacties.

Non conformiteit is neergelegd in artikel 7:17 lid 2 BW. Conformiteit houdt in dat de afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Hierbij zijn de verwachtingen van de koper van belang en ook de mededelingen van de verkoper. Jouw oordoppen gingen binnen 6 maanden kapot dus de bewijslast dat er wel een deugdelijk product is geleverd ligt bij de Action.

Ik zou het hoofdkantoor even bellen en vragen naar de juridische afdeling.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote


https://helpme.freshnrebel.com/hc/nl/ar ... eb-gekocht

Maak een ticket aan en voeg ook de mailwisseling met de Action bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
nootboek schreef:
27-02-2025 10:44
Bizar dit. Ik zou kijken of je direct bij de producent terecht kunt, soms gaat dat sneller dan via de verkoper.

Dat gezegd hebbende, had ik eens een draadloze deurbel van de Action die na een maand ofzo kapot ging, heb toen in de winkel een nieuwe gekregen die het helemaal niet deed. Toen meteen weer terug en geld terug gekregen, zonder gezeur. Ligt er misschien toch aan wie je voor je hebt staan?
Contractuele relatie heb je niet met de producent maar met de verkopende partij, in dit geval Action. Action heeft een ondeugdelijk product geleverd aan de consument en die moet het dus oplossen. Daarbij geldt dat de bewijslast op bij Action ligt wanneer het product binnen 6 maanden kapot gaat. Action heeft regres op de producent, maar da’s een ander verhaal - buiten TO.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
27-02-2025 15:32
Contractuele relatie heb je niet met de producent maar met de verkopende partij, in dit geval Action. Action heeft een ondeugdelijk product geleverd aan de consument en die moet het dus oplossen. Daarbij geldt dat de bewijslast op bij Action ligt wanneer het product binnen 6 maanden kapot gaat.
Eens maar kennelijk geven zij niet thuis. Ik zou denk ik toch eens een mailtje wagen richting Fresh n Rebel. Wellicht dat zij het zich wat aantrekken dat Action zo met hun garantie omgaat (want is indirect toch slechte reclame). Misschien dat zij contact opnemen of toch iets doen. Wie niet waagt…

Bizar overigens deze reactie van een groot bedrijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
27-02-2025 15:34
Eens maar kennelijk geven zij niet thuis. Ik zou denk ik toch eens een mailtje wagen richting Fresh n Rebel. Wellicht dat zij het zich wat aantrekken dat Action zo met hun garantie omgaat (want is indirect toch slechte reclame). Misschien dat zij contact opnemen of toch iets doen. Wie niet waagt…

Bizar overigens deze reactie van een groot bedrijf.
Ook totaal niet efficiënt. Het reageren op TO en de correspondentie voortzetten kost bedrijfsmatig ook meer dan €20. Zo’n dame (of heer) van de klantenservice heeft het ook totaal niet begrepen en duidelijk geen juridische kennis. Met garantie heeft het nl. niets te maken en ook niet met hygiëne. Hier gaat het om non conformiteit binnen de consumentenkoop. Van oordopjes mag je verwachten dat die langer dan een maand mee gaan. Ook als ze “maar” €20 waren. Dat behoeft geen nader betoog natuurlijk…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
27-02-2025 15:38
Ook totaal niet efficiënt. Het reageren op TO en de correspondentie voortzetten kost bedrijfsmatig ook meer dan €20. Zo’n dame (of heer) van de klantenservice heeft het ook totaal niet begrepen en duidelijk geen juridische kennis. Met garantie heeft het nl. niets te maken en ook niet met hygiëne. Hier gaat het om non conformiteit binnen de consumentenkoop. Van oordopjes mag je verwachten dat die langer dan een maand mee gaan. Ook als ze “maar” €20 waren. Dat behoeft geen nader betoog natuurlijk…
Sterker nog, als die medewerker X in de winkel hem gewoon direct een vervangende headphone had gegeven dan was al deze betrokkenheid van het hoofdkantoor niet eens nodig geweest. En eerlijk, op de winst van Action had t zelfs niet eens geboeid als die hoofdtelefoon t gewoon had gedaan en TO een ander kleurtje had gewild. Dus een kapotte versie weggooien en een nieuwe geven… waarom doen ze daar zo moeilijk over?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
27-02-2025 15:43
Sterker nog, als die medewerker X in de winkel hem gewoon direct een vervangende headphone had gegeven dan was al deze betrokkenheid van het hoofdkantoor niet eens nodig geweest. En eerlijk, op de winst van Action had t zelfs niet eens geboeid als die hoofdtelefoon t gewoon had gedaan en TO een ander kleurtje had gewild. Dus een kapotte versie weggooien en een nieuwe geven… waarom doen ze daar zo moeilijk over?
“Penny wise pound foolish” - vermoed ik… :bonk:

Gewoon geen slimme zet en de Action gaat er met een gestrekt been in. Gaat ze uiteindelijk meer €€€ kosten…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
27-02-2025 15:48
“Penny wise pound foolish” - vermoed ik… :bonk:

Gewoon geen slimme zet en de Action gaat er met een gestrekt been in. Gaat ze uiteindelijk meer €€€ kosten…

Hoe dan? :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
27-02-2025 15:52
Hoe dan? :lol:
Aan mankracht. Als TO blijft volharden, dan moet daar steeds op gereageerd worden door het hoofdkantoor en het personeel binnen de Action. Dat kost meer dan de inkoop prijs van die oordoppen (die ver beneden de verkoopprijs van €20 ligt). Als personeel met deze casus wat moet, dan kost dat wel gewoon geld en is het zeker niet efficiënt. Voor kleine bedragen kun je het beter meteen goed regelen naar de klant toe. Zeker nu de argumenten van Action gewoon geen hout snijden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nou, als ik die mails zie dan kost het ze nog geen drie minuten om te reageren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven