Adolescence MET spoilers!
vrijdag 21 maart 2025 om 13:39
Pfff wie heeft de nieuwe netflix serie adolecence gekeken? MET SPOILER
In 1 adem uitgekeken.
Ik heb zelf een zoon van 13 hij kwam recht in m'n hart binnen, heb de hele 4de aflevering gehuild.
Wie heeft hem nog meer gekeken?
In 1 adem uitgekeken.
Ik heb zelf een zoon van 13 hij kwam recht in m'n hart binnen, heb de hele 4de aflevering gehuild.
Wie heeft hem nog meer gekeken?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2025 07:13
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
2.99% gewijzigd
maandag 24 maart 2025 om 22:19
maandag 24 maart 2025 om 22:24
Ik vraag me af of het überhaupt wel tot een rechtzaak was gekomen met de bekentenis van Jamie. Ook gezien zijn leeftijd.
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Liever een frikandel
Dan een banaan
Schepen vergaan
Liever een frikandel
Dan een banaan
maandag 24 maart 2025 om 22:30
Ik heb hem afgelopen weekend ook gekeken en ik had hetzelfde gevoel.Theeleutje schreef: ↑21-03-2025 17:08Goede serie en in één adem uitgekeken maar voor mijn gevoel is hij niet af.
Ga ik over nadenken.
dinsdag 25 maart 2025 om 00:11
Ik heb juist het gevoel dat het verhaal af is zoals het is. Alle levens gaan verder. Korte straf, lange straf maakt daarin weinig uit. Je weet dat Jaimie in jeugddetentie zit en schuldig is. Hopelijk krijgt hij daar genoeg therapie om hem weer enigzins geschikt te maken voor de maatschappij, want dat is waar hij uiteindelijk toch weer terug gaat komen. Hopelijk is er nog iets werkbaars te maken van dat gedeukte ego van hem. Schuld bekennen is iig een eerste goede stap.
Je weet dat zijn gezin nog veel moet worstelen en dat dit niet per se beter wordt op korte termijn. Misschien redden zijn ouders het samen, misschien niet. Zijn zus zal er ook nog een zware dobber aan hebben en de vrienden van Jaimie worden hopelijk begeleid, waarbij dit o.a. binnen de schoolsetting veel aandacht krijgt. Maar van wat ik heb gezien in de serie, vermoed ik van niet.
Het meisje wiens vriendin is vermoord, houdt er misschien een levenslange haat tegen mannen aan over. Of wantrouwen naar volwassenen (geheel terecht). Wie zal het zeggen.
Je weet dat zijn gezin nog veel moet worstelen en dat dit niet per se beter wordt op korte termijn. Misschien redden zijn ouders het samen, misschien niet. Zijn zus zal er ook nog een zware dobber aan hebben en de vrienden van Jaimie worden hopelijk begeleid, waarbij dit o.a. binnen de schoolsetting veel aandacht krijgt. Maar van wat ik heb gezien in de serie, vermoed ik van niet.
Het meisje wiens vriendin is vermoord, houdt er misschien een levenslange haat tegen mannen aan over. Of wantrouwen naar volwassenen (geheel terecht). Wie zal het zeggen.
dinsdag 25 maart 2025 om 10:20
Ik ben het helemaal met je eens. En daarnaast zijn er al genoeg rechtszaakdrama's. In de rechtszaak zou het gaan om alle details over zijn misdaad, terwijl deze serie juist heel mooi andere kanten van dit soort drama's belichtNomenNesci0 schreef: ↑25-03-2025 00:11Ik heb juist het gevoel dat het verhaal af is zoals het is. Alle levens gaan verder. Korte straf, lange straf maakt daarin weinig uit. Je weet dat Jaimie in jeugddetentie zit en schuldig is. Hopelijk krijgt hij daar genoeg therapie om hem weer enigzins geschikt te maken voor de maatschappij, want dat is waar hij uiteindelijk toch weer terug gaat komen. Hopelijk is er nog iets werkbaars te maken van dat gedeukte ego van hem. Schuld bekennen is iig een eerste goede stap.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 25 maart 2025 om 10:29
Geinig, ik vond Jamie juist in de laatste aflevering meer aanwezig dan in alle afleveringen daarvoor. Het telefoongesprek zegde álles. Alles over de relatie met zijn vader en zijn moeder, alles over hemzelf en het besef dat eindelijk (na 7 maanden) was doorgedrongen.
Een aflevering over de rechtszaak had geen verschil gemaakt imo.
.
dinsdag 25 maart 2025 om 10:43
Ja, precies. Jamie was in de laatste aflevering onzichtbaar maar alom aanwezig: over elk woord dat werd gesproken hing zijn schaduw.Rooss4.0 schreef: ↑25-03-2025 10:29Geinig, ik vond Jamie juist in de laatste aflevering meer aanwezig dan in alle afleveringen daarvoor. Het telefoongesprek zegde álles. Alles over de relatie met zijn vader en zijn moeder, alles over hemzelf en het besef dat eindelijk (na 7 maanden) was doorgedrongen.
Een aflevering over de rechtszaak had geen verschil gemaakt imo.
dinsdag 25 maart 2025 om 17:47
Dat inderdaad. Als er nog een aflevering over de rechtzaak bij was gemaakt was het vooral meer van hetzelfde geworden. En de uitkomst is toch al bekend. Soms is dingen weglaten krachtiger.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in