Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen feb 2025

23-02-2025 23:09 437 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er zin om mee te schrijven. Ik wil graag op een gezonde manier wat afvallen.

Wie schrijft er mee?
naamlengtestarthuidigstreefdatum
Ligbedje851.7876,473,86823/02
Qiya1.687471,16003/02
Irregular1.81105100,58510/1
melon21.6286.785,37024/02
gonniegijsje1.879691,38617/02
Rooibosvanille 1,6410710375
Directeurtje1,789088,98024/02
Forestfruit1,75103,5103,580
Minik1,6267,567,560
Muurbloempj1,70747465
Rodepeper1,6567,467,459
Blondie51,7173,271,466
Otje1,627472,357
Tecna1,7080,580,570
Pupke1,6280,774,360
Jola1,748786,180
sierlijk1.718079,36524/02
goedgemutst811.6769,569,563
Melk841.618178,565
sunshine351.708685,470
eenbeetjevand1.6982.981,868
ligbedje85 wijzigde dit bericht op 23-03-2025 10:19
91.77% gewijzigd
Daisy1983 schreef:
28-03-2025 12:42

Hebben jullie een standaard weegdag? Ik ga me maandag voor het eerst wegen, ben benieuwd 😆
Andere vraag, wijken jullie in het weekend af van jullie eetpatroon of houden jullie hetzelfde aan?
Fijne dag nog!
Ik weeg mezelf wanneer ik het aandurf haha, woensdag gewogen en dat was even schrikken. Gister woog ik 300 gram meer dan woensdag weer en vanmorgen woog ik 500gr minder dan gister. Dus misschien weeg ik me wel een paar dagen achter elkaar of ik wacht weer 2weken..

Ik ben niet van plan om in het weekend van m'n eetpatroon af te wijken, dat heb ik eerder gedaan en dat ging telkens mis. Dus ik ga niet zaterdag op de bank zitten met snaaierij omdat ik 'zo m'n best heb gedaan/ het weekend is, dan mag het/ whatever'. Zou dan eerder zeggen wat 'makkelijker' te zijn met speciale gelegenheden
Dit weekend vieren we alvast de verjaardag van m'n jongste, ik maak naast de hema taart ook een gezonde kwarktaart, verder lekker veel vers fruit en groente. Gelukkig eten m'n kinderen dat ook graag en vaak, het zal dus niet opvallen. En er is ook gewoon 'lekkers' aanwezig.
rodepeper wijzigde dit bericht op 28-03-2025 14:07
Reden: Edit
5.80% gewijzigd
Directeurtje fijne vakantie!

Daisy1983 Ik probeer op zondag te wegen. Uit nieuwsgierigheid wordt dat weleens eerder.

Verder hou ik me zoveel mogelijk aan mijn eetpatroon. Snaaien doe ik al een hele tijd niet meer. Met snoep of chips maak je mij niet meer blij.
Ga alleen behoorlijk regelmatig uit eten, ook daar let ik op. Maar merk wel dat je dan ongemerkt meer eet.
Dus ik ga mijzelf aan wennen ook dan normale porties te eten en de rest te laten staan. Had van de week de helt van mijn tonijnsteak gegeten, het was echt een joekel en ik mag maar 150 gr. Tja... Dan maar zo, want wil toch een manier vinden waarbij ik afval en kan genieten van het Bourgondische leven van uit eten gaan.
Rodepeper schreef:
28-03-2025 13:55
Oh heerlijk! Veel plezier😀
Heb je er nog familie wonen die je gaat bezoeken of is het een gewone vakantie?
Merci! Ik ben Parisienne en ga eerst naar Parijs om familie te zien. Daarna gaan we naar Cassis om vakantie te vieren met mijn man.
Merci Daisy1983 en Qiya.
Er zijn veel terrasjes in Parijs en Cassis en het weer is goed!
Yes een zeer goede week hier! Kon niet wachten tot morgen om te wegen haha.

Gewicht voor in de tabel: 70,9
Lichaamsvet: 1,4% omlaag

Mijn taille is nu 77cm en ik ben gestart op 84cm. Daar zie ik de meeste winst.
Ondanks etentjes zakt het nog altijd. Ik ben 7 weken bezig, dus een cm per week :cheer:

Mijn gewicht daalt heeeeeeel langzaam, maar ik doe aan crossfit dus zit ook goed op spieropbouw.
Dus als ik de weegschaal zou geloven in al die 7 weken, wat een teleurstelling.
Goeie! Was alweer vergeten om te meten: -3cm!
Mijn laatste actie, de Eurostar vertrekt om 09:58 :)
Qiya schreef:
29-03-2025 07:46
Yes een zeer goede week hier! Kon niet wachten tot morgen om te wegen haha.

Gewicht voor in de tabel: 70,9
Ik ben 7 weken bezig, dus een cm per week :cheer:
Echt top!
Directeurtje schreef:
29-03-2025 08:15
Goeie! Was alweer vergeten om te meten: -3cm!
Mijn laatste actie, de Eurostar vertrekt om 09:58 :)
Super goed!!
Veel plezier en tot na je vakantie.
Je gaat lekker Qiya! Goed dat je ook meet, al vind ik 3kg in 7 weken ook gewoon heel netjes.

Veel plezier in Frankrijk Directeurtje, lekker hoor even weg.

Hier ben ik aan het wachten tot mijn menstruatie komt. Voel mij opgeblazen, pijn in rug en krampen in buik al gehad en ook hoofdpijn, maar nog geen bloed. Frustrerend want het getal op de weegschaal is de laatste drie dagen ook hoger. Vanmorgen op 87kg weer (hoeft niet in tabel ;)).
Volgend weekend ook een leuk uitje gepland, dus hopelijk komt het snel en ben ik van de klachten af.
Is het mogelijk dat ik ook aan de tabel wordt toegevoegd?
Dat is voor mij wel meer stimulerend om het gewicht omlaag te krijgen.

Vanmorgen gewogen en 79,3.

Blij mee. Ik eet van de week gezond en geen snoep.koekjes of ander lekkers tussendoor.
En ook geen tweede keer met de warme maaltijd opscheppen.
Hoi,

Zou ik nog mee mogen schrijven?
Ik ben sinds deze week begonnen met afvallen middels het metabolisme dieet. Heb ik al eens eerder gedaan en daarmee 12 kg afgevallen.

Inmiddels ben ik nu op mijn zwaarst na veel lekker eten + een zwangerschap vorig jaar (afgelopen september bevallen). Het is nu echt klaar! Ik wil weer lekker in mijn lijf zitten.

Tot nu toe gaat het me allemaal nog goed af. Vervelende van dit dieet is wel dat het wat eentonig is qua eten. Veel producten mogen niet, zoals melk, yoghurt en koffie... ik mis koffie!

Zijn al veel de goede kant aan het opgaan! Zal proberen zoveel mogelijk bij te lezen.
Iboompje welkom. Het metabolisme dieet, ik hoor het ineens vaker. Alsof het, net als het Intermittent fasting, een soort nieuwe dieet trend is.

Ben benieuwd naar je verloop. Ben even iets erover gaan lezen, om een duidelijker beeld te krijgen en las dat je 12kg in een maand kunt verliezen. Dat lijkt me vrij intens, na die maand hoe gaat je eetpatroon dan zijn? Is dit iets wat je je leven lang kunt blijven doen, dus uiteindelijk een nieuw eetpatroon?
Of een maand en daarna weer zoals je voorheen at?

Bij dat laatste, kom je dan niet ook weer snel aan?
Ik ben echt verbaasd over hoeveel omvang ik kwijt ben, het is alsof ik het sinds gisteren pas echt zie. Daarvoor de angst dat de kg's er weer bij op kwamen. Ene keer ruimte in m'n broek, andere keer weer een dikkere buik en zat de broek weer strak. Etc.

Maar ik ben gisteren naar mijn favoriete winkel hier gegaan, kleding passen. En ik kan in maat 38!! qua broek. Hij kan dicht, het zit net ietsjes aan de strakke kant. Maar eind volgende week, pas ik er comfortabel in.

Hoe dan. Van maat 42, soms 44, nu maat 38 :ugeek:
Mijn broeken thuis zijn ineens ook veel te groot. Vast niet ineens, maar ik zie het nu pas echt.
Mijn vetverbranding gaat in rap tempo, m'n hersenen kunnen hierin nog niet mee. Ben helemaal onder de indruk.
Terwijl mijn gewicht 70kg, nog altijd veel te hoog is. Het aanbevolen streefgewicht volgens mijn weegschaal is 58,1. Heb het gevoel dat er dan niks meer overblijft haha.

Maar ben nu al zo blij :-D Voel me weer slank.
Welkom iboompje. Ben wel benieuwd of die manier ook onder gezond afvallen valt. Hoe werkt dat precies?

Ik zal straks naar de tabel kijken maar ik merk dat ik het met zoveel schrijvers eigenlijk niet meer te doen vind. Duidelijk als we iemand is die het over willen nemen zie ik het nieuwe topic wel verschijnen haha.

Wow qiya dat klinkt heel goed! Ik vind 58kg ook heftig klinken. Vind dat verschil ook zo groot tussen kleine en grote mensen. Ik mag met m’n 1.78 max 79 kilo wegen, nou dat vind ik echt veel te veel.

Hier vandaag 73.7. Dat is maar -0.1 maar hoe typisch dat dat precies een maand geleden ook zo was, net voor m’n menstruatie. Nou als er dan volgende week weer een kilo afgaat zoals de vorige keer haha. Maar komende week 3 verjaardagen dus dat wordt een lastige week.

Iemand vroeg nog hoe het groente eten ging. Ik vind die 200 gram nog steeds wel moeilijk haalbaar tenzij ik komkommer ga eten. Fruit lukt echter wel goed. Merk alleen een ander probleem. Obstipatie. Ik vrees door m’n minder brood (vezels) eten. Nog even zien hoe ik daar dus weer vanaf kom.
Ligbedje85 Ik snap het wel. En heb ook niet het gevoel dat iedereen actief mee schrijft.
Dus wellicht alleen een tabel maken met actieve schrijvers?

Een nieuw topic zou ik jammer vinden.

Ik vroeg naar je groente, vervelend dat je het nog lastig vindt.
En obstipatie merk ik bij mijzelf ook en ik eet volledig volgens de schijf van 5. Ik hoop dat het wennen is nog altijd.
Wauw Qiya wat ontzettend goed en fijn dat je zo afgevallen bent! Lijkt me heel bizar dat je het 'ineens' zo opvalt. Heerlijk gevoel moet dat zijn! Snap dat het haast onwerkelijk voelt. Ik herinner me nog van paar weken geleden dat je in een week 4cm kwijt was, hoe verliep dat die 1ste paar weken?

Ligbedje jammer dat je groente nog lastig vindt. Hoe eet je je groenten? Hou je van wraps toevallig? Daar kun je al best wat groenten in kwijt. Ik denk dat ik op zo'n 400gram groente per dag zit, ga het komende week eens bijhouden.
Hopelijk is je weegschaal idd het gevolg van je menstruatie.

Iboompje Ik vraag me ook af of dat metabolisme dieet zo gezond is, klinkt als een crash/jojo dieet.. Hoop voor je dat je de zwangerschapskilo's snel mag kwijtraken!

Ik ben morgen een week bezig met IF en heb deze week ook echt gezond gegeten, denk alleen niet dat ik al cm's kwijt ben. Hoeft ook niet, dit eetpatroon bevalt me goed en ik denk dat ik er wel vertrouwen in heb.
Ik heb al geen zin meer in snaaien, kon gister met de verjaardag ook heel goed van al dat kinderlekkers afblijven. Avondmaaltijd liep dan wel anders, door de drukte had ik geen tijd om voor mezelf wat klaar te maken dus ik heb n bord patat en broodje kroket op, voel ik me ook niet schuldig om en het heeft niet gezorgd voor meer trek in snaaien.
Vandaag en gister niet gewogen, je mag m'n gewicht van donderdag (?) er wel inzetten, 68.1 Ik ga ervan uit dat als ik dit zo blijf volhouden komende week ik wel iets van vooruitgang zie
Rodepeper wat goed dat je snaai behoefte minder is geworden! En je lekkers hebt kunnen weerstaan.

Hoe het bij mij ging in de eerste weken, ik ben een cm per week afgevallen. In het begin zag ik het, maar gebeurde het ook vaak dat gedurende de dag mijn buik weer dikker was.
En de weegschaal hielp ook niet mee, ik was zo aan het schommelen. Vorige week woog ik nog 72,1!! Nu ineens 70,9.
En toen dit topic begon was ik 71 en heb zelfs ook weer de 74 aangetikt na de start van dit topic.

Dus tja... daaraan zag ik mijn afvalproces echt niet. Wel steeds een cm minder buikomvang, maar ik dacht dat ik wellicht steeds het verkeerde stuk meette. Als ik onder mijn taille meet zit er zo weer 2 cm bij. Dus ik wist het ook niet meer.

Maar nu ineens hoppa, kan er echt niet onderuit dat ik echt goed ben afgevallen.
En ook op de juiste plekken, dat is helemaal een feestje. Zit echt op vetverbranding.
Wat dat betreft ben je wel een voorbeeld Qiya uiteindelijk gaat het om de vetverbranding ipv enkel de kilo's.
Mooi hoe je het omschrijft hoe het gegaan is.

Nu focus je je meer op cm's, heb je daar een bepaald getal voor in je hoofd? Meet je ook enkel je taille of alles?
Ik deed altijd alles meten, bovenbenen en armen, kuiten etc. Daarin merkte ik dat het groeien daarin overal toenam, het vet ging overal zitten dus niet alleen op m'n buik ofzo. Ik denk dat ik vrijdag ga meten (en wegen) dan gaan de kinderen ook t weekend naar hun vader en vooruitgang is misschien een mooie extra motivatie!

Vandaag de hele dag naar een zak chips zitten kijken van de kinderen, heb maar 1x een klein handje gepakt en dat smaakte al niet eens :-D normaal had ik er nog geen half uur vanaf kunnen blijven. Ben al zo blij met deze vooruitgang!
Zo heb even een paar weken rustige tijden gehad hier, ik heb veel om terug te lezen, daar ga ik later even naar kijken😇.

Hier een nieuw gewicht voor de tabel, helaas niet de goede kant op naar 105,5. Mijn menstruatie komt er wel weer aan, dat geeft ook altijd gewichtstoename van +/- 2kg. Moet toch even goed mijn voedingsschema onder de loep nemen… morgen maar even mee bezig, hopen dat ik volgende week weer een beter gewicht kan melden.
Rodepeper super fijn dat je deze successen opmerkt en viert!! Goed bezig.

Op je vragen:
Ik heb een voedingsdeskundige mee laten kijken en heb een voedingsadvies gekregen.
Deze volg ik dus, het is eigenlijk gewoon de schijf van 5 en heb daar hoeveelheden bij nu. Ik over eet daardoor niet meer.
En dit is nu al zo'n gewoonte en zo makkelijk vol te houden. Dat ik zo voor de rest van mijn leven kan/wil eten.
Dus tot hoever ik ga afvallen is volledig afhankelijk van wat de natuur een goed gewicht voor mij vindt en heb daardoor ook niet een einddoel in cm's ofzo.

Ik meet geen andere delen van mijn lichaam nee, maar ik zie wel dat mijn benen slanker zijn. Merk ik ook aan bepaalde broeken. En mijn armen zijn altijd slank geweest.

Ik sport ook 3 keer per week, vrij intensief. Dat helpt ook mee.
Qiya schreef:
31-03-2025 07:44
Rodepeper super fijn dat je deze successen opmerkt en viert!! Goed bezig.

Op je vragen:
Ik heb een voedingsdeskundige mee laten kijken en heb een voedingsadvies gekregen.
Deze volg ik dus, het is eigenlijk gewoon de schijf van 5 en heb daar hoeveelheden bij nu. Ik over eet daardoor niet meer.
En dit is nu al zo'n gewoonte en zo makkelijk vol te houden. Dat ik zo voor de rest van mijn leven kan/wil eten.
Dus tot hoever ik ga afvallen is volledig afhankelijk van wat de natuur een goed gewicht voor mij vindt en heb daardoor ook niet een einddoel in cm's ofzo.

Ik meet geen andere delen van mijn lichaam nee, maar ik zie wel dat mijn benen slanker zijn. Merk ik ook aan bepaalde broeken. En mijn armen zijn altijd slank geweest.

Ik sport ook 3 keer per week, vrij intensief. Dat helpt ook mee.
Wat fijn dat je een manier hebt gevonden die voor je werkt :) dan kun je het idd ook volhouden 😁
Goedemorgen, vanochtend voor het eerst op de weegschaal gestaan en was 89.1 dus -1.3 kilo helemaal fijn! Ik weet dat niet elke week zo zal zijn hoor.. ik ga voor 0,5 per week in principe. Zal wel voornamelijk vocht zijn. Goede week allemaal :hyper:
Ik ga proberen vandaag even alles bij te lezen, heb het heel druk gehad en ben weinig op het forum geweest.
Gezonder eten gaat hier met ups en downs. Het lukt wel wat vaker om meer groenten en in het algemeen meer voedzame maaltijden te eten, maar ik snoep nog steeds wel behoorlijk veel.
Niet kopen is de beste remedie, maar ik ben niet altijd zo sterk helaas :(
Ben een halve kilo kwijt, dus dat wel positief :)
Afgelopen week ook weer wat meer gesport en voelde me daar erg goed bij, dus dat hoop ik vol te houden.
Wat een goede berichten lees ik hier! Lekker bezig!

Quiya, dat zijn echte non-scale victories, fijn voelt dat!

Hier een hele goeie week gehad vorige week, helaas niet terug te zien op de weegschaal. Mijn gewicht fluctueert ook ontzettend. Vrijdag woog ik bv. 2 (!) kilo minder dan de dag ervoor. En ik ben sinds een aantal weken nu fanatieker aan het trainen bij de fysio. Regelmatig spierpijn en dat merk ik ook aan mijn gewicht de dag erna: dan houd ik meer vocht vast.

En het rare is: ik wil nog zeker een paar kilo kwijt, maar ik weet niet of ik richting de 66 moet. Ik heb het idee dat mijn spiermassa is toegenomen, want als ik in de spiegel kijk, ben ik al stukken meer tevreden met wat ik zie vergeleken met een tijdje terug.
Ik was een beetje afgevallen en heb het er in het weekend weer bij gegeten…. Gaat lekker zo.
Vanavond sporten. En ik heb honger nu….

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven