Gewichtsverlies 2025 topic met tabel
woensdag 19 februari 2025 om 17:54
Na de vorige editie van 2024 van Kokodo, op verzoek een nieuwe topic voor 2025 met tabel.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.
Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.
Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
Nickname | Lengte | Start | Huidig | Streef | Tot afgevallen | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Zeeschelp | 1.68 | 75.0 | 65.3 | 64.0 | -9.7 | 23.1 |
Purrmaid | 1.68 | 94.2 | 75.7 | 70.0 | -18.5 | 26.8 |
MissFitz | 1.64 | 87.7 | 75.9 | 68.0 | -11.8 | 28.2 |
Love2Dance | 1.73 | 96.6 | 78.1 | 80.0 70.0 | -18.5 | 26.1 |
CreaMus | 1.65 | 76.1 | 68.2 | 60.0 | -7.9 | 25.2 |
Wombat | 1.73 | 64.9 | 62.5 | 59.0 | -2.4 | 20.9 |
Mutsie87 | 1.77 | 80.0 | 78.3 | 75.0 | -1.7 | 25.0 |
Luilaksmurf | 1.78 | 108.5 | 100.4 | 90.0 | -8.1 | 31.7 |
Whippet26 | 1.78 | 111.2 | 98.6 | 92.0 | -12.6 | |
VR25 | 1.78 | 75.0 | 73.6 | 68.0 | -1.4 | |
NLNJ | 1.70 | 85.5 | 65.5 | 65.0 | -20.0 | |
zeeschelp wijzigde dit bericht op 16-07-2025 09:40
34.61% gewijzigd
maandag 14 juli 2025 om 16:27
Wat frustrerend Nadine! Het ziet er niet zo heel gek uit toch allemaal. Misschien eens een keer naar de huisarts om wat bloed te laten onderzoeken? Misschien dat je schildklier van slag is of zo? Nog minder eten lijkt me in elk geval ook niet zo verstandig.
Ik heb dus zelf een prima uitgebalanceerd gezond menu overdag, ik weet ook dat ik het daarmee goed red in principe, maar ik trek 's avonds uit onvrede steeds een zak chips of nootjes open en daar moet ik gewoon echt echt echt mee stoppen. Dat is het enige probleem. Het is zo simpel. Ik heb daar wel de balen van dat ik dat niet kan opbrengen! Als ik in de flow zit gaat het bijna vanzelf, maar ik kan die flow zo slecht vinden!
Ik ben nog aan het werk, na deze week 2 weekjes vakantie, en dan even lekker een paar dagen weg in eigen land. We zijn in mei al uitgebreid op vakantie geweest, nu ff wat kleiner. Helaas is de kans wel heel erg groot dat die minivakantie onderbroken gaat worden voor een begrafenis, maar we gaan het nog zien.
Ik heb dus zelf een prima uitgebalanceerd gezond menu overdag, ik weet ook dat ik het daarmee goed red in principe, maar ik trek 's avonds uit onvrede steeds een zak chips of nootjes open en daar moet ik gewoon echt echt echt mee stoppen. Dat is het enige probleem. Het is zo simpel. Ik heb daar wel de balen van dat ik dat niet kan opbrengen! Als ik in de flow zit gaat het bijna vanzelf, maar ik kan die flow zo slecht vinden!
Ik ben nog aan het werk, na deze week 2 weekjes vakantie, en dan even lekker een paar dagen weg in eigen land. We zijn in mei al uitgebreid op vakantie geweest, nu ff wat kleiner. Helaas is de kans wel heel erg groot dat die minivakantie onderbroken gaat worden voor een begrafenis, maar we gaan het nog zien.
maandag 14 juli 2025 om 17:26
Bedankt voor de tips allemaal. Huisarts ben ik al geweest en er was niks vreemds aan mn bloedwaardes. Het enige wat ik kan bedenken is misschien toch alcohol in de weekenden, ongemerkt toch meer kcal of hormonen. Voor dat laatste heb ik dus een afspraak staan. De ongemerkte kcal: olie tellen ga ik echt niet aan beginnen. Dat gebruik ik precies evenveel als andere keren dat ik ben afgevallen. Wat ik wel ga proberen is misschien toch meer kcal sparen door de weeks. Misschien dat ik ongemerkt toch te weinig reken op dagen dat ik niet thuis ben. Koolhydraten minder doe ik inderdaad bewust. Eet ze wel hoor,maar niet elke dag veel. Vandaag toevallig crackers gehad als lunch en morgen zoete aardappel bij avondeten. Maar het vreemde is dat ik dus echt wezenlijk minder eet dan voorheen. Maar goed msn dat mijn aankomen voorheen dan ook sneller ging dan gedacht:) Ik ga nog wat goochelen.
Wat een lekkere vakantieplannen hebben jullie.
Crea, super dat je al zoveel bent afgevallen hoor! Wandelen zou je gewicht redelijk op gewicht kunnen houden tijdens vakantie. Goed dat je er in elk geval bewust van bent.
Riekie, benieuwd hoe het op vakantie gaat en spannend donderdag! Broodbeleg is wel herkenbaar inderdaad:) Vooral met smeerbare dingen haha.
Wombat, wat naar dat er zoiets speelt. Hopelijk kun je toch nog genieten van de vakantie. En mogelijk kom je daarna gewoon lekker in de flow en moet je dat op dit moment misschien ook even niet willen. Soms is onderhoud ook even goed genoeg.
Wat een lekkere vakantieplannen hebben jullie.
Crea, super dat je al zoveel bent afgevallen hoor! Wandelen zou je gewicht redelijk op gewicht kunnen houden tijdens vakantie. Goed dat je er in elk geval bewust van bent.
Riekie, benieuwd hoe het op vakantie gaat en spannend donderdag! Broodbeleg is wel herkenbaar inderdaad:) Vooral met smeerbare dingen haha.
Wombat, wat naar dat er zoiets speelt. Hopelijk kun je toch nog genieten van de vakantie. En mogelijk kom je daarna gewoon lekker in de flow en moet je dat op dit moment misschien ook even niet willen. Soms is onderhoud ook even goed genoeg.
maandag 14 juli 2025 om 18:14
jezelf proberen af te leiden met dingen waarbij je niet kunt eten is misschien een oplossing?Wombat schreef: ↑14-07-2025 16:27Wat frustrerend Nadine! Het ziet er niet zo heel gek uit toch allemaal. Misschien eens een keer naar de huisarts om wat bloed te laten onderzoeken? Misschien dat je schildklier van slag is of zo? Nog minder eten lijkt me in elk geval ook niet zo verstandig.
En

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 16 juli 2025 om 09:44
donderdag 17 juli 2025 om 14:03
@zeeschelp fijn dat je weer wat meer kan nu en dat je maandag weer kan lopen. Conditie zal wel meevallen idd , misschien klein stapje achteruit maar dat komt vast snel weer goed.
@rieki dat gaat wel heel rap bij jou 1 kilo eraf. Het begin is er in ieder geval
@wombat als je genoeg goede voedingstoffen binnenkrijgt word je trek echt minder dat weet ik zeker. Dus niet jezelf vullen maar jezelf voeden. Daar zit echt verschil in…dat heb ik overigens ook moeten leren hoor.
Merk dus nu dat ik die behoefte nagenoeg niet meer heb savonds. Terwijl ik voor het afvallen ook echt zowat iedere avond wel trek had in iets…koekje bij de koffie…chippies, nootjes dat ging er echt wel in.
Misschien helpt het ook om wat extra eiwitten te nemen of doe je dat al? Kan met kwark, paar nootjes..maar ook bv met supplementen natuurlijk.
Maar dikke kans dat het gewoon emotie eten is natuurlijk, heel vervelend voor je. Misschien toch nog meer afleiding zoeken al zou ik denken dat je dat straks op vakantie wel hebt.
Sterkte met alles en toch ook fijne vakantie gewenst.
Hier gaat het saai hoor voor jullie
alles gaat nog goed, ik val nog af. Gisteren voor het eerst restorativ yoga gedaan…( moet ik nog ff aan wennen…is ontspanning en dus geen sportief gebeuren maar wat vind ik dat moeilijk…
)
Vandaag pilateslesje gedaan…heeeeeel anders dan de pilates die ik gewend ben en ook iedere week doe…maar was invalster en iedereen liep te klagen dat het te zwaar was dus misschien was het dat
ik had in ieder geval zoiets van ik ben wel gewend om die oefeningen te doen maar dit is geen beginnerswerk
Maar alles voor een strak(ker) lijf. Hopelijk herstelt mijn huid er ook beetje door want dat velletje is blijkbaar weinig elastisch meer…. Maar dat kan ik gelukkig verstoppen onder kleding ( behalve de kipfiletjes dan )
@rieki dat gaat wel heel rap bij jou 1 kilo eraf. Het begin is er in ieder geval
@wombat als je genoeg goede voedingstoffen binnenkrijgt word je trek echt minder dat weet ik zeker. Dus niet jezelf vullen maar jezelf voeden. Daar zit echt verschil in…dat heb ik overigens ook moeten leren hoor.
Merk dus nu dat ik die behoefte nagenoeg niet meer heb savonds. Terwijl ik voor het afvallen ook echt zowat iedere avond wel trek had in iets…koekje bij de koffie…chippies, nootjes dat ging er echt wel in.
Misschien helpt het ook om wat extra eiwitten te nemen of doe je dat al? Kan met kwark, paar nootjes..maar ook bv met supplementen natuurlijk.
Maar dikke kans dat het gewoon emotie eten is natuurlijk, heel vervelend voor je. Misschien toch nog meer afleiding zoeken al zou ik denken dat je dat straks op vakantie wel hebt.
Sterkte met alles en toch ook fijne vakantie gewenst.
Hier gaat het saai hoor voor jullie

Vandaag pilateslesje gedaan…heeeeeel anders dan de pilates die ik gewend ben en ook iedere week doe…maar was invalster en iedereen liep te klagen dat het te zwaar was dus misschien was het dat

Maar alles voor een strak(ker) lijf. Hopelijk herstelt mijn huid er ook beetje door want dat velletje is blijkbaar weinig elastisch meer…. Maar dat kan ik gelukkig verstoppen onder kleding ( behalve de kipfiletjes dan )

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in