Help mijn nieuwe suede schoenen zijn vies!
zondag 6 september 2009 om 18:14
ik heb nieuwe schoenen gekocht zwart -suede, met van die franjers eraan. maar helaas zijn ze heel erg vies geworden, heb ze nog maar 1 x aangehad. Gisteren moest ik (onverwachts) door een vieze nat-zand-achtige-grond lopen, met mijn nieuwe schoenen.
En nu probeer ik het schoon te maken, maar het lukt niet!
Heb al geprobeerd de stofzuiger voorzichtig het zand eruit te zuigen. en met een natte doek, maar dan haal ik dus ook de zwarte kleur eraf.
heeft iemand nog een gouden tip voor mij?
Heb al geprobeerd de stofzuiger voorzichtig het zand eruit te zuigen. en met een natte doek, maar dan haal ik dus ook de zwarte kleur eraf.
zondag 6 september 2009 om 18:18
Eerst goed schoonmaken en laten drogen. Daarna kun je met zwarte oogschaduw voorzichtig de kleur bijwerken. Let wel op je geen glanzende oogschaduw gebruikt. Voor een volgende keer: eerst je suede schoenen een aantal malen behandelen met beschermende spray. Daarna kun je er rustig mee door de regen gaan wandelen.

zondag 6 september 2009 om 18:38
zondag 6 september 2009 om 20:57
quote:female schreef op 06 september 2009 @ 18:14:
ik heb nieuwe schoenen gekocht zwart -suede, met van die franjers eraan. maar helaas zijn ze heel erg vies geworden, heb ze nog maar 1 x aangehad. Gisteren moest ik (onverwachts) door een vieze nat-zand-achtige-grond lopen, met mijn nieuwe schoenen.
Mijn vriend is een schoenenfanaat, net als mij ; )
Maar hij besteed behoorlijk wat tijd aan het onderhoud van zijn schoenen. Ik minder
Maar dit is zijn advies:
Niet met natte doek, stoom en dergelijke aan de haal gaan!
Maar de schoenen goed laten opdrogen in schoenenspanners en daarna het opgedroogde vuil eraf borstelen met een crepe borstel. En je schoenen daarna met een suede-invuller vuil en waterafstotende spray behandelen. Goed laten drogen en de behandeling weer herhalen.
En als je schoenen dan nog niet opkleur zijn het proces lichtjes herhalen met een busje zwarte spray voor suede schoenen.
Succes
Mijn vriend is een schoenenfanaat, net als mij ; )
Maar hij besteed behoorlijk wat tijd aan het onderhoud van zijn schoenen. Ik minder
Maar dit is zijn advies:
Niet met natte doek, stoom en dergelijke aan de haal gaan!
Maar de schoenen goed laten opdrogen in schoenenspanners en daarna het opgedroogde vuil eraf borstelen met een crepe borstel. En je schoenen daarna met een suede-invuller vuil en waterafstotende spray behandelen. Goed laten drogen en de behandeling weer herhalen.
En als je schoenen dan nog niet opkleur zijn het proces lichtjes herhalen met een busje zwarte spray voor suede schoenen.
Succes