Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond leven

09-09-2009 08:50 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht naar een topic over gezonder leven, dus niet specifiek over afvallen, maar kon dit niet (zo gauw) vinden. Dus vandaar dat ik zelf maar een topic erover open.

Ik wil gezonder gaan leven. Dus níet perse afvallen (paar kilootjes zou leuk meegenomen zijn, maar dat is niet het hoofddoel), maar gezonder eten, gaan sporten, minder drinken, genoeg slapen, dat soort dingen. Want ik merk namelijk de laatste tijd dat ik niet fit meer ben. Veel moe, soms licht in mijn hoofd, en gewoon een algeheel gevoel van "me niet zo lekker voelen". En ik weet hoe dat komt, namelijk gewoon door een niet zo heel gezonde levensstijl.

Roken doe ik gelukkig niet, dat scheelt alvast!

Ben ondertussen alvast bezig om Evy (start to run) weer te downloaden (was ik voor de zomervakantie mee begonnen, maar na een operatie weer mee gestopt helaas), zodat ik straks weer lekker kan gaan rennen!

Wie doet er mee met mijn "gezond leef plan?
Audrey af en toe gehakt is toch niets mis mee lijkt mij. Althans anders val ik wel weer door de mand mijn zogenaamd gezonde levenspartroon. Mag ook graag een gehaktbal eten hoor.

En wat betreft het snaaien van chips, chocolade ed werkt maar mijn een ding. En dat is me voor te nemen om het helemaal niet meer te eten. Af en toe een beetje werkt bij mij nooit. Dus voor mezelf heb ik een aantal dingen die ik als tussendoortje neem en als ik nog meer trek heb en dat is meestal 's avonds dan neem ik extra fruit.
Hallo allemaal,

Zo, dat is een tijdje geleden geloof ik. Hoe gaat het gezond leven bij jullie?

Audrey, ik ken jou nog van een sporttopic van vorig jaar! Hihi, toen begon je net met hardlopen geloof ik. Loop je nog steeds? Lees net dat het wel zo is, goed zeg!! Ik haakte toen af vanwege drukte.

Ik vind het ook lastig om aan die 200g te komen, weeg het nu af want anders lukt het niet. Ik vind het wel veel!

Wat ben je actief, dat is zeker gezond!

Ik ken het snaaien maar al te goed helaas. Maar als het maar in beperkte periodes is is het toch niet erg? Heeft het niet met je ongesteldheid te maken? Eet je op die momenten wel tijdens de maaltijden genoeg? Misschien heb je op die momenten wat meer aan je hoofd, meer stress of iets dergelijks?

Ik merk dat hoe langer ik gezond eet, hoe minder trek ik heb in die ongezonde dingen, maar goed jij eet normaal gesproken wel gezond volgens mij. Geef dan eens toe aan je trek! Bedenk wat je nu écht superlekker zou vinden en ga daarvan heerlijk genieten. Al is dat een zak chips, geniet ervan!!! Hoe langer je het laat oplopen hoe groter die trek wordt denk ik. Als je normaal gesproken goed eet is het echt niet erg om te "zondigen" af en toe.

Rundergehakt is wel magerder, maar vaak zit daar (vanwege minder vet) ook minder smaak aan. Er is niks mis met half om half, je eet toch niet elke dag gehakt?

Bertrade, hoe gaat het bij jou? Hoe gaat het met de regelmaat? Wat goed dat het lijkt te helpen, je lichaam wist vast niet waar die aan toe was eerst! Geeft niet dat de weekenden wat anders gaan dan anders, bij de meeste mensen is dat zo.

Baukje, een levenlang zonder chips zou ik niet trekken haha Hoe gaat het verder? Hoe lang tot je marathon nu?

Liv, hoe gaat het bij jou.

Hier gaat het tot nu toe wonderbaarlijk goed wat betreft eten en sporten. Ik ben best een beetje trots op mezelf. Helaas ga ik een moeilijk weekend tegemoet, ben daar een beetje zenuwachtig voor (eigen verjaardag) en hoop dat ik niet terugval. Dat zou zo zonde zijn!!

Allen slapen gaat de laatste paar weken minder. Lig veel wakker in bed. Soms ben ik heel moe, lig ik bijna te slapen op de bank. Ga ik naar bed, ben ik klaarwakker. Ik weet niet of ik dan onbewust aan het piekeren ben, mijn hoofd slaat soms wel op hol. Dat ervaar ik niet zo zeer als piekeren, maar gewoon veel gedachten. Gister moest ik wel piekeren over mijn drukke week, waar ik de tijd vandaan moet halen om te sporten deze week, wat ik allemaal voor het weekend moet plannen en regelen, wanneer ik tijd voor mijn studie kan maken enz. enz. enz. Ik werd echt een beetje boos dat het niet lukte om te slapen. Hopelijk vanavond beter.
Met hoeveelheden groente heb ik geen probleem. (zo ie zo niet met hoeveelheden-want ik geloof dat ik wel een beetje erg veel eet).

Runner ik heb mijn eigen verjaardag zonder snaaien doorstaan. Nou ja ben vandaag jarig, maar heb het afgelopen zondag gevierd. En voor vanavond bij de koffie heb ik wel weer taart maar ben dan zelf trainen dus kom dan niet in de verleiding.

En gelukkig gehakt mag dus wel.

Oh en een leve lang zonder chips dat zeg ik niet hoor. Mijn planning gaat nu even niet verder dan 25 oktober. Dus nog maar 26 dagen te gaan tot de marathon. Er staan nu nog 2 hele pittige trainingsweken op het programma. Maar als ik de 25ste een pr loop dan ga ik dat ook vieren en dan ga ik de hele avond zondigen.

Vervelend dat gepieker. Ik herken het wel dat het gepieker en geplan om alles geregeld te krijgen soms zwaarder kan wegen dan de uiteindelijke uitvoering. Gelukkig daar de laatste tijd helemaal geen last meer van. Als ik horizontaal ga dan val ik in slaap. Alleen jongste dochter staat de laatste tijd nogal een 's nachts naast mijn bed.
@Bertrade, bedankt voor je reactie.Ik denk dat de kans klein is dat ik zouttekort heb. Ik voeg tijdens het koken geen zout toe (bij groenten trouwens meestal wel als ik er geen sausje over heen doe). Maar eet genoeg ei of kip of ander vlees en in brood zit toch ook genoeg zout?

@Baukje: ik blijf gewoon gehakt eten hoor, lekker in pasta's en lasagne Heerlijk vind ik dat. Verder vind ik het ook moeilijk om een middenweg te vinden tussen snaaien en niet snaaien. Ben twee jaar terug een paar kilo afgevallen. Toen was het bijvoorbeeld alleen in het weekend een tussendoortje en ik hield me daar strikt aan. Maar das nu wel anders, ik vind gewoon alles lekker!

@Runner: Ja klopt Runner, daar heb ik jou ook een poos in zien voorbij komen. Loop je nog wel steeds? Ik kan in ieder geval niet meer zonder En je hebt gelijk hoor, af en toe moet je gewoon van een zak chips o.i.d. genieten maar okay dan af en toe en dat is juist zo moeilijk, te bepalen wanneer wel en wanneer niet?

Maar wat is af en toe bij jullie? 1x per week? Of 1x p.m. of ergens daartussen in?

Snacken jullie ook wel eens? En zo ja, hoe vaak? Vroeger at in standaard 1x per week pizza en 1 x p.w. vette hap van de snackbar. Nu is dat gelukkig minder, ik vind koken leuk en leef me dus ook wel uit met verschillende (gezonde) recepten die ik via internet haal.

Vanmorgen heb ik met mijn vriend afgesproken de rest van de week (niet meer te snoepen en alleen tussendoortjes als fruit, af en toe ontbijtkoek o.i.d.). Dus vanmorgen nog worteltjes gegeten die ik van gisteravond over had Ben benieuwd of mijn vriend het volhoud. We zijn allebei na de vakantie best iets aangekomen. Maar goed, voor de rest wel normaal eten. Tot nu toe gaat het goed, maar dat is niet zo moeilijk want zit nu op het werk en daar heb ik regelmaat.

En Runner, wat vervelend dat je slecht slaapt. Ik ken het want slaap al jaren heel licht en ben minimaal 5x per nacht wakker, erg irritant. Nooit helemaal uitgerust al kan ik er de ene keer beter tegen dan de andere. Dus als iemand nog slaap/inslaaptips heeft....
Ik eet dus bijna een keer in de week friet (maar ik heb me laten vertellen dat friet gebakken in goede plantaardige olie nog niet eens zo slecht is), eet er wel genoeg groentes bij. (enne niet door vertellen hoor maar dus ook EN een frikandel EN een kroket-dus dat is dan wel weer helemaal fout-maar wel erg lekker).
Ha ha ha Baukje... ik neem altijd van de snackbar:

- Een friet speciaal

- 2 frikandellen speciaal

- 1 kaassouflé

Ik denk altijd: als ik zondig doe ik het ook goed! Groenten komen daar dan ook niet aan te pas. Maar goed, dus niet meer elke week.
Oh altijd baas boven baas zie ik een frikandel en een kroket is dus nog redelijk bescheiden. Nee de snackbar wordt een beetje duur hier op zondag want dan zitten we me 8 tot 12 personen aan tafel. En dan zijn friet en snacks uit de vriezer toch een stuk goedkoper.
Pfff, het niet snaaien lukt hier eigenlijk niet zo goed. En lopen heb ik nu ook al een tijdje niet gedaan. Komt ook omdat het 's avonds al zo snel donker is hoor. Dus nee, het gaat niet zo erg goed eigenlijk.....

Nou ja, even een dipje, komt vast wel weer goed!

Fijn dat het bij jullie allemaal beter gaat!
Jeetje én frites én 2 frikandellen én een kaassouflé. Dat doe je goed Audrey haha, zelfs ik krijg dat niet op (en ik kan aardig wat op) hahaha! Maar ach, als je dat niet elke week doet zal het wel goed zijn denk ik

Jammer Liv, dat het niet goed gaat. Wat heb je, denk je, nodig om er weer tegenaan te kunnen?

Ja, dat "af en toe" wat is dat eigenlijk? Haha. Nou, voor mij is af en toe nu 1x in de week max want ik probeer een paar kg af te vallen (pas m'n broeken niet) Hiervoor was "af en toe" een paar keer per dag (ik heb een hele tijd héél slecht en héél onregelmatig gegeten)

Maar het ligt eraan wat je onder "snaaien" verstaat. Binnen een normaal eetpatroon denk ik dat je elke dag wel een koekje kan nemen. Maar gaat het om een (hele) zak chips of een (hele) reep chocola denk ik dat 1x in de week de max moet zijn, met af en toe een uitschieter (bijvoorbeeld etentjes, feestdagen enz.) soms heb je gewoon van die weken waarin je, bijvoorbeeld, 3x frites eet...tsja kan gebeuren.

Audrey, ik schrijf nu bij de "afvallen <5 kilo" topic, misschien wat voor jou ook? Allemaal meiden die maar een paar kg af willen vallen. Ik vind het zelf best lastig, want ik ben helemaal niet dik (maar wel dikker dan eerst) dus eigenlijk hoef ik niet af te vallen. Alleen ja...ik pas mijn broeken niet meer, dus dan zal ik wel moeten!

Baukje, Gefeliciteerd met je verjaardag!! oh spannend wordt het nu voor de marathon. Nog maar 3 weken! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan! Kan me voorstellen dat je veel eet hoor, je hebt ook een super actief leven en met alle hardlopen en sporten vreet dat enorm veel energie.

Hier gaat het nog altijd goed. Ik denk dat ik mijn verjaardag goed door zal komen, maar ben er wel wat zenuwachtig voor. Ik heb in ieder geval geen hapjes gepland waarvan ik weet dat het mis zou kunnen gaan (bijvoorbeeld spekkies). Ben meer voor een soort tapas hapjes gegaan. Ook erg lekker, maar niet echt van die snaaidingen. Wel heb ik 3 soorten vlaai en bak ik een brownie...
Ohhh Baukje, nog gefeliciteerd!!! Was gisteren volgens mij een beetje kippig en las er helemaal overheen.

Ik schrijf vandaag of morgen hier weer verder, ben nu aan het werk.
O jee, snacken, ja dat doe ik ook "wel eens" . Meestal thuis gebakken, want dan weet je tenminste hoe vaak het vet al is gebruikt.

@Baukje: nog gefeliciteerd inderdaad!

@Liv: Natuurlijk komt het weer goed. Een dipje is niet zo erg.
Bedankt voor de felicitaties, zucht al weer 46 jaar, zit al aan de vekeerde kant van de 40tigers. Vandaag lekker een hele vrije dag. Wel zojuist met boodschappen doen witte broodjes meegenomen, maar dat mag wel voor een keerjte he. Verder zit de vriezer weer helemaal vol met volkoren brood.

Heb overigens jarenlang zelf brood gebakken maar in een keer is het er niet meer van gekomen. Het is overigens hier ook niet meer aan te slepen met al die puber is huis. Heb zojuist voor mezelf een paar bananen verstopt anders weet ik van te voren al dat ik in het weekend zelf niets meer heb.
@Baukje: maar je bent wel een heel sportieve en gezonde 46-er!! Ohhh die zoete witte broodjes, die zijn lekker ja! Mijn vriend is er ook dol op. Ik heb ook altijd (behalve als het uitverkocht is) volkorenbrood in huis. Wit brood zie ik ook echt iets voor tussendoor. Vind wit brood heerlijk maar volgens mij heeft het niet echt een functie.

@Live: balen dat even in een dipje zit. Zaak is dat je daar z.s.m. natuurlijk weer uitkomt. Ik ga zelf in de winter altijd meteen na mijn werk (om een uur of 17.45 uur) lopen. Dan zijn er meestal nog veel mensen op straat die van hun werk komen, dus dan vind ik het ook wat veiliger.

@Bertrade: Daar heb je wel gelijk in met thuis snacken. Ik maak de snacks juist niet thuis omdat de kans dan groter is dat ik de frituur er te vaak gebruik.

@Runner: Bedankt voor je verwijzing naar het <5 kilo-afvaltopic. Ik heb al een stukje gelezen, nog niet meegeschreven. Ik loop zelf ook best wel tegen dezelfde dingen aan als jij. Ben zeker niet te zwaar, maar wel een kilo of 3 zwaarder dan twee jaar terug toen ik nog rookte. Vroeger kon ik eten wat ik wilde en bleef een spil. Ben nu 37 en dan merk ik toch dat ik zeker op moet letten met wat ik allemaal naar binnenwerk. En bepaalde broeken pas ik echt niet meer! Heb ze net als jij nog wel in de kast hangen, voor je weet maar nooit.

Wanneer ben jij trouwens jarig?

Het niet snaaien van afgelopen drie dagen gaat best goed. En ook bij mijn vriend. Ik heb gisteren nog wel een traktatie op het werk gehad maar 's avonds de beschuit met muisjes op een kraamvisite laten staan.

Vandaag heb ik ook weer heel gezond hardgelopen (10 km), maar het ging niet echt lekker, het was zwaar! Heb het op wilskracht uitgelopen. Was daarna echt een beetje misselijk en duizelig. Nu voel ik me prima.

Het is mijn vrije dag vandaag en ga straks ook lekker een dagje yoga doen! Als ik in beweging ben dan is het voor mij helemaal goed
Heey,

Baukje, heb je genoten van de broodjes? Ik heb ook altijd volkoren brood. Uit gewoonte eigenlijk. Ik ben ook opgegroeid met bruin brood (toen ging het niet over volkoren of whatever het was of bruin of wit) maar ik lust alle brood wel. Brood is eigenlijk wel heerlijk hihi. Dat is ook wat al die pubers inderdaad, die eten veel!!

Audrey, dat heeft iedereen op die topic hoor...net een paar kg meer dan ze prettig vinden. Ik merk dat het heel lastig afvallen is wanneer je gewoon slank bent. Ik ben ook vrij klein, dus een paar kg scheelt al best veel. Ik hoop snel weer lekker in mijn kleding te passen, dan ben ik tevreden. En dan natuurlijk wel verder met gezond leven, want dat voelt veel lekkerder dan ongezond! Ik ben a.s. weekend jarig

Ik heb ook een beetje een "dip" gevoel. Gister niet wezen sporten omdat ik te laat was met eten. Nouja, ik kijk uit naar het weekend en hoop dat ik me dan beter voel. Misschien zit ik ook een beetje met alle "moeten" dingen in mijn hoofd. "Moet" morgen werken, "moet" zaterdag boodschappen doen en dingen voorbereiden voor verjaardag, "moet" opruimen en schoonmaken. En eigenlijk voel ik me een beetje slecht omdat ik al weken niet gestreken heb en omdat ik niet zoveel aan mijn studie doe....nouja, na het weekend heb ik in ieder geval wat minder aan mijn hoofd.
Ow jeeee Runner! Ik ken dat wel, dat moeten!! Pfffffff.... praat me er niet van. Ik heb ook altijd het idee dat ik zoveel moet. Maar ja weet je, sommige dingen moeten gewoon ook en doe je niks aan (zegt mijn vriend altijd en hij heeft gelijk ). Maar juist doordat je van te voren al gaat bedenken dat het allemaal zoveel is, wordt je dipgevoel erger en je verandert er niks aan toch?

Met de boodschappen gewoon alvast een lijstje maken zodat je daar niet meer aan hoeft te denken en dan zaterdag zo vroeg mogelijk naar de winkel. En met het opruimen, lekker muziekje op en mee gaan zingen en als een wervelwind door je huis gaan, is het zo klaar. En je viert je verjaardag toch van het weekend? Dan zou ik gewoon lekker oppervlakkig schoonmaken want na je verjaardagsvisite kun je weer opnieuw beginnen.

En misschien een planning maken voor je studie en sporten? Dat maakt je hoofd tenminste leeg. Maar ja, ik wil ook niet teveel moederen hoor, want ken je gevoel maar al te goed.
Sorry dat ik mijn hoofd hier zo weinig laat zien, maar aangezien het gezonde leven niet zo wil lukken heb ik niet zoveel te melden helaas.....

Runner: ik heb gewoon een schop onder mijn kont nodig!

Hoe gaat het met de voorbereidingen voor je verjaardag? Hier binnenkort 2 verjaardagen (jongste 2 zijn week na elkaar jarig), dus dat wordt volgend weekend dubbel feest! (we vieren het tegelijk). Ben nu al bezig met voorbereiden, want er komen best veel mensen, pffff (wel leuk hoor!)

Audrey (welkom trouwens! of had ik dat al gezegd?): einde van de dag lopen gaat helaas niet. Ben dan druk bezig met koken (heb 4 kinderen) en vriend is dan nog niet (of net) thuis. En we willen ivm de kids niet zo laat eten, snap je? Dus dan moet het sowieso daarna en dan is het al snel laat helaas.

Baukje: nog gefeliciteerd!! (sorry, veel te laat). Leuke dag gehad?
@Liv: dank voor je welkom Ow met vier kinderen lijkt het me inderdaad niet heel handig om aan het einde van de dag te lopen. Kinderen hebben inderdaad regelmaat nodig. Heb zelf geen kinderen dus kan lopen wanneer ik wil.

Het is alweer bijna weekend! Vanavond ga ik met wat collegaatjes uiteten en wijntjes drinken. Niet heel gezond dus. Ik neem me dan wel eens voor om niet te drinken, maar ja, vind een paar wijntjes bij het eten toch wel heel lekker De rest van het weekend is denk ik ook een beetje onregelmatig. Ik help mijn broer met zijn nieuwe huis. We gaan schilderen e.d. Denk dat ik voor overdag maar wat boterhammen smeer. Mijn broer kennende haalt dan weer lekker friet, maar ja, vanavond uiteten, morgen en overmorgen friet is mij teveel van het goede.

Hoe gaat het verders bij de rest? Het is alweer koud buiten hè.
Goedemorgen,

Audrey, bedankt voor je tips. Dat van het huis schoonmaken is helemaal waar, de volgende dag is het gelijk weer een bende na zo'n feestje. Zo heb ik deze week gemerkt dat ik soms echt heel weinig kan hebben. Het is niet zo zeer dat ik aan het "stressen" ben voor mijn verjaardag, want ja...zoveel hoef ik er niet voor te doen. Het is meer mijn eigen gevoel van "moeten"

Ook was ik wat gefrustreerd dat de weegschaal eigenwijs dezelfde cijfertjes aangeeft, terwijl het heel erg goed ging. Daar heb ik teveel aandacht aan besteed waardoor ik 2 dagen in een dipje kwam. Ik voelde me echt heel slecht wat belachelijk is, want er gingen veel dingen supergoed! Ik had 7 dagen niet gesnoept, veel gesport, gezond gegeten en had best wat momenten waarop ik dacht, "wauw, dat heb ik goed gedaan" (bijvoorbeeld, vergeten voor zondag boodschappen te doen maar toch iets in elkaar geflanst van wat ik in huis had i.p.v. eten te halen. Of pas laat thuis na een vermoeiende dag, superveel honger en toch nog gekookt i.p.v. makkelijk te doen. Of te laat thuis voor de sportschool (ik heb een dalurenabonnement) maar dan toch buiten gaan hardlopen (het was voor het eerst weer buiten lopen sinds ik weer sport)) Ook voelde ik me al veel beter en zat ik lekkerder in mijn vel. Maar toch verloor ik die dingen uit het oog omdat de weegschaal niks positiefs aangaf. Zonde, toch!?

Nu heb ik besloten om de weegschaal weg te doen (ik vraag mijn vriend om hem op te bergen). Ook ga ik volgende week aan Zumba beginnen, ben benieuwd hoe dat zal zijn, ik ben nogal houterig hihi

Veel plezeier van het weekend, gezellig hoor die etentjes!! En klussen is een goede sport hihi, ik heb pas een deel van ons huis (van binnen) geschilderd, nou ik had echt geen tijd om te eten haha. Goed idee om boterhammen mee te nemen!

Heb jij trouwens ook kinderen?

Liv, hoe gaat het met je dipje? Kom je er een beetje uit? Ik zou ook die 2 verjaardagen tegelijk vieren. Gezellig hoor, dubbel feest!! Kan me voorstellen dat het hardlopen lastig is in te plannen met een groot gezin. Ik vind het ook lekker om 's ochtends hard te lopen, maar ik weet niet of je dan werkt of dat je nog kinderen thuis hebt? Misschien kun je het even op papier zetten en vaste momenten inplannen wanneer je gaat lopen. Jij was niet lid van een sportschool, toch? Zou dat niet wat zijn - 's avonds zijn er gewoon lessen, soms zelfs om 21uur nog. Het is dan wel even wennen om zo laat nog de deur uit te gaan, maar dat is een kwestie van omschakelen. Dat moet ik ook gaan doen want de Zumba begint bij ons om 21uur!

Bertrade, hoe gaat het bij jou ondertussen?

Baukje heeft het vast druk hoop dat het bij jou ook goed gaat. Fanatiek aan het trainen?

Ik kijk wel uit naar het weekend, lekker vrij. Vandaag nog even werken. En toch denk ik dat er wat spanning af zal zijn na mijn verjaardag haha ik lijk wel een klein kind zo in de war door mijn verjaardag het is niet heel bewust, maar ik denk toch dat het er stiekem is...moet morgen natuurlijk nog alle boodschappen doen enzo. Ohja, mijn brownie is mislukt, daar was ik superboos over. Om de een of andere reden mislukt mijn recept de laatste paar keer. Ik ga het morgen nog 1x proberen en anders nooit meer. Zonde, want hij is zoooooo lekker en nu kan ik niet trakteren op mijn werk vandaag. Maar als het morgen lukt dan trakteer ik volgende week.

Fijne dag en weekend allemaal!
Voor alle bijna jarigen/ mensen met jarige kinderen: gefeliciteerd!

Met mij gaat het prima. Is ook echt een opluchting dat zoiets simpels als "eet wel tussendoortjes" al zo'n verschil kan maken. Nog steeds geen snaaibuien, geen behoefte aan zoet (maar laat ook bewust de suikers staan). Nog een paar weken aankijken en dan gaan kijken naar wat ik precies eet en wat daaraan anders mag. Dus zeer bedankt voor alle tips!

Het lijkt me trouwens met kinderen een stuk moeilijker vol te houden. Ik kan makkelijk beslissen om geen snoep/ chips te kopen, want ik woon alleen. Met 4 of meer kinderen lijkt het me een stuk moeilijker

@Runner84: lijkt me inderdaad moeilijk vol te houden als je geen resultaat lijkt te zien. Heb je wel het gevoel dat je kleding weer wat makkelijker zit?
Bertrande mooi zeg inderdaad dat je nu ervaart dat gewoon dat tussendoortje al heel veel uitmaakt.

Runner jij een fijne verjaardag. En goed initiatief die weegschaal eruit. Eigenlijk weet je zonder die weegschaal wel of je al dan niet goed bezig bent en de cijfertjes zeggen in deze nog niet eens zo veel. Soms kunnen ze motiveren, maar soms ook echt demotiveren.

Audrey heb ik ook hoor met dat wijntje bij het eten. Maakt gewoon het eten veel lekkerder. Maar nu met de marathon training laat ik echt bewust alcohol staan. Wat dat betreft ben ik ook aardig getraind want de afgelopen 15 jaar het overgrote deel of zwanger geweest of borstvoeding gegeven. En dan was ik daar ook altijd heel stipt in. Is waarschijnlijk ook de reden dat ik nu bijna niets kan hebben.

Hier gaat het goed. Vanmorgen mijn langste duurloop in het schema; 3 uur. Heb dus 34km op de teller staan en dan staat er voor morgen weer een tempo duurloop op. Ga zo meteen nog een uurtje naar bed, dus al zou ik willen, heb geen tijd om te snaaien.

De hele week wel gezond gegeten dus ik heb de kinderen voor vanavond pannenkoeken beloofd. Dus groente zal vandaag wel een beetje in het gedrang komen. Zelf zojuist gezonde boterhammen met tomaat, komkommer en sla gemaakt. Maar de kinderen (op de oudste na) verkozen de hazelnootpasta en pindakaas. Ach ja neem aan dat ze een dagje geen groente ook wel overleven.
@Runner: alvast van harte gefeliciteerd, of was je vandaag nu jarig? Ik hoop dat je een hele fijne dag hebt (gehad).

En een erg goed plan die weegschaal te verstoppen. Ga gewoon lekker op je gevoel af. Als je zeven dagen per week weet dat je goed en gezond bezig bent dan is het frustrerend als je geen vooruitgang ziet. Dus weg met dat ding.

Ik heb overigens geen kids Runner. Wel een kat van bijna drie die net mijn kindje is Maar die doet lekker wat ze zelf wil dus hoef ik met het lopen geen rekening te houden ha ha

@Betrade, fijn dat het zo goed gaat en ja tussendoortjes zijn toch elke keer weer een feestje.

@Baukje. Sportief bezig geweest! Ik ga morgenochtend ook weer hardlopen. Ben voornemens een rondje van 10 te lopen.

Vandaag heb ik mijn broer dus geholpen in zijn nieuwe huis. En tussendoor echt slecht gegeten!!! Gisteren dus ook al uit eten geweest. Maandag gaat de rem er weer een beetje op. Of nou ja, dan worden het volop groenten.

Fijne avond/dag!!!
@ Runner: hoe was je verjaardag? Lekker genoten?

Goed dat je de weegschaal wegdoet! Wordt je alleen maar gefrustreerd van, van zo'n ding. (mmm, misschien moet ik het dan zelf ook maar doen he? )

Met lopen gaat het niet zo goed: ik heb vanochtend gelopen en had weer enorm last van mijn lies. Dat had ik al eerder, maar ik had de hoop dat het gewoon over zou gaan. Niet dus.... Dus ik ga (voorlopig) niet meer lopen, want dat lijkt me niet verstandig, en het loopt ook gewoon niet fijn. Ik denk dat ik ipv het lopen tóch maar eens een sportschool ga bezoeken en daar bijv ga fietsen of roeien oid. Of zumba, dat lijkt me toch ook wel wat. Overdag sporten lukt helaas niet, want ik heb nog een kleine thuis.

@ Bertrade: wat fijn dat het zo goed gaat! Valt trouwens wel mee hoor, met dat chips kopen enzo. Kinderen mogen doordeweeks sowieso geen chips ed. Maar ja, ik haal toch wel snaai troep, zoals japanse pinda's of broodjes bapao of zo.... Ligt bij mij dus niet echt aan de kinderen

@ Baukje: dat lopen gaat goed bij jou he? En het eten volgens mij ook wel? Af en toe een pannenkoek kan dan weinig kwaad.

@ Audrey: katten zijn leuk he? Had ze vroeger ook, maar nu niet meer. Misschien komt het er ooit weer van, maar voorlopig heb ik mijn handen wel vol aan de kinderen.

En als je aan het verhuizen/klussen bent, dan hoort een lekker patatje of zo er wel een beetje bij toch?

Hier staat er voor vanavond boerenkool op het menu. Heerlijk! Wel met worst en spekjes, maar okee....
@Audrey: als je aan het klussen bent, ben je ook hard aan het werk dus maakt een dagje slecht eten toch ook niet zoveel uit?

@baukje: tip voor pannenkoeken: je kan ook ui erdoorheen gooien, of uit en kaas, of groenten met een kaassaus. Bij de ui: eerst een beetje opbakken en dan pannenkoekenbeslag eroverheen. Bij de groente (bv prei, ui, wat je verder nog hebt liggen) in een aparte pan bakken. Kaassaus maken. Groente in de pannenkoek scheppen en kaassaus eroverheen. Het maakt het allemaal niet gezonder, maar je hebt wel groente binnen .

@liv: je had zo'n goed excuus kunnen hebben, met de kinderen . Vroeger was het bij ons thuis ook 1 bakje chips op zaterdagavond. Aan de ene kant makkelijk lijkt me, je kan als moeder niet gaan snaaien als er kinderen om je heen zijn. Aan de andere kant is de optie helemaal geen chips ook niet mogelijk.
Hey allemaal,

@Liv, lekker hè dat de stampottentijd erweer aankomt? Gisteren heerlijk andijviestampot gemaakt. En tja die spekjes en worst horen er echt wel bij anders wordt het ook zo saai. En ja katten geweldige beesten! Ben superdol op mijn kat, maar het gaat op dit moment niet zo heel lekker met haar. Ze is super gestresst, heeft af en toe aanvallen naar mijn vriend toe (gelukkig alleen naar zijn voet) en blazen en grommen. We zijn aan het uitzoeken hoe het komt. We denken dat het psychisch is (hebben haar uit het asiel). Maar om uit te sluiten dat het lichamelijk is doet de dierenarts nu onderzoeken. Als daar niks uitkomt schakelen we een gedragstherapeute in. Ben er in ieder geval op het moment druk mee, maar heb het er zeker voorover.

@Betrade: hmmmmm die hartige pannenkoek klinkt ook lekker! Hoe gaat het verders met jou?

En hoe gaat het met runner? Ben ook wel benieuwd naar verjaardagsverhalen.

Hier gaat alles redelijk goed met gezond doen. Ik heb de laatste dagen wel continue zin in lekkere dingen. Gisteren ook chocoladekoekjes gekocht maar heb er niet meer dan 3 op, de rest ligt in mijn bureaulade. Ik wilde gisteren nog hardlopen maar redde het niet na het werk dus balen! Heb gisteravond laat nog wel een lesje yoga gedaan (via yogatv) en vandaag op de fiets naar het werk (hoop dat het droog blijft op de terugweg)

Vanavond wel lekker hardlopen! Zondag heb ik een wedstrijdje. Loop dan de 5 km, wil mijn persoonlijke record verbreken wat nu op 31.58 staat. Zou het deze keer wel lukken????? Spannend!
Met runner gaat het niet zo best Ben een beetje de kluts kwijt qua eten en sporten...en slapen ook eigenlijk. Althans, ik slaap wel, maar ben ook behoorlijk verkouden dus blijf moe en gaar.

Ik heb echt last van zulke weken als vorige week. Voorbereidingen voor verjaardag. Het weekend was beide dagen superdruk, zaterdag hier feest natuurlijk, zondag enorm brak, maar moest toch naar de broer van mijn vriend (ook jarig) en daarna gelijk door naar mijn ouders. Maandag naar school en 's avonds nog even op mijn werk (feestje), dinsdagochtend afspraak met een organisatie voor mijn afstuderen, dan einde van de middag pas weer school. Ik weet het niet....ik krijg de structuur er niet weer in.

Gisteravond heb ik het huis wel even aangepakt en heb ik de was opgeruimd (grotendeels) dat scheelt weer rommel. Ook hebben mijn vriend een ik een "opruim 10 minuutjes" ingelast na het eten. We worden allebei best onrustig van de rommeltjes die blijven liggen in huis en het drukke weekend en nu ook weer een drukke week. A.s. weekend moet ik ook 2 dagen werken, zondag moet ik dan iets aan mijn studie doen....en zo gaat het maar door......dan is het alweer maandag.

Liv, balen dat het lopen niet lekker gaat. Roeien is wel heel goed voor je. Ik vind roeien ook heel prettig en krijg daar mooie schouders en bovenrug van.

Baukje, heb je nog genoten van de pannenkoeken? Kan echt geen kwaad een dagje zonder groenten. Ik ga vanavond denk ik juist heel veel groenten eten, ik ben zo gaar! Al is het maar voor het idee, misschien helpt dat.

Audrey, hoop ook voor je dat het droog blijft, bah, dat is niks zo nat op de fiets!

Bertrade, gaat alles nog goed bij jou? Volgens mij wel!

Fijne dag nog allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven