Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Ik bedoelde Pump idd, fitness doe ik daarnaast! Ik vind de Bp heel leuk, niet erg zwaar want de 3e keer heb ik al dubbel gewicht kunnen pakken. Ben heel licht begonnen natuurlijk!
Ik heb zondag voor het eerst gepumpt. De gok was of dat goed zou gaan omdat ik 13 sept jl aan m'n rug was geopereerd..... Na afloop deed alles me zeer........ behalve m'n rug...yesssss.... heb nu nog licht spierpijn, maar het gaat gelukkig een heel stuk beter al.......... vond het erg leuk.. pump..
Goed zeg!!
Wat fijn Miertje dat je geen last hebt gekregen van je rug!

Luni, ik breek mijn hersens er echt over maar wat is BO?

Morgen weer eens combatten. Dat heb ik de afgelopen paar maanden echt heel weinig gedaan. Vond de laatste release ook niet heel fantastisch. Nu weer mixen dus geen idee wat we gaan doen.
quote:Gobsmack schreef op 16 november 2012 @ 23:08:

Wat fijn Miertje dat je geen last hebt gekregen van je rug!

Luni, ik breek mijn hersens er echt over maar wat is BO?

Dank je voor de hint Ik heb het bericht teruggelezen en het leek wel alsof ik een liter wiskey gedronken had, hahaha, gezien het tijdstip was dat echt niet zo!!( lust ook geen whiskey)

Heb eea aangepast!
Haha Luni, dat verklaart een hoop. Maar ja, klopt, de laatste release was niet enorm zwaar. Echt een goed moment om te verhogen!

Ik heb al mijn gewicht verhoogd, behalve voor de triceps.

En merk nu met de mix dat ik wel ook sterker ben geworden. Waar ik eerder biceps Pink- Raise your glass met 3,5 deed vond ik hem nu met 4,5 goed te doen. Deed de afgelopen release biceps 5kg, maar omdat dat Pinknummer zwaarder zou zijn (en ik hem ook als zwaar ervoer eerder) heb ik 4,5 gepakt. Volgende keer (als hij weer in de mix zit) ga ik weer 5 proberen!
Netjes hoor, ik ga morgenochtend weer, ben erg verkouden geweest afgelopen week en zondag was mn keel zelfs ontstoken... donderdag had ik een borrel waar ik gisteren ook nog 'plezier' van heb gehad dus kon ik niet.

Ik begin de wu nu met 3,75 en het zwaarste doe ik voor de rug en benen 5kilo.
Van die verkoudheid had ik al gezegd, sorry, ouderdom enzo
Weet je het zeker dat het niet de whiskey is?

Ik doe nu aan elke kant ('vroeger' maakte we nog lijstjes! Waar is Iching trouwens? Iiiiiiiiiiching....! Ben je nog aanwezig?);

WU; 5

Squat; 13,5

Borst; 7

Rug; 7,5

Triceps; 5

Biceps; 5

Lunges; 7,5

Schouders; 2,5 losse gewichten, stang 5

Ik hoop dat je je gauw weer helemaal goed voelt Luni!
quote:Gobsmack schreef op 17 november 2012 @ 15:14:

Weet je het zeker dat het niet de whiskey is? Ja

Ik doe nu aan elke kant ('vroeger' maakte we nog lijstjes! Waar is Iching trouwens? Iiiiiiiiiiching....! Ben je nog aanwezig?);ja, waar zit je?? Misschien willen de anderen ook een lijstje plaatsen

Ik ook! Dank je

Hoest met de liefde trouwens????
.
anoniem_113985 wijzigde dit bericht op 17-11-2012 17:37
Reden: herkenning
% gewijzigd
Ik heb het gelezen, jammer en idd vanwege die redenen
Hallo allemaal,

We bloeden dood!

Was een beetje druk en toen ziek de afgelopen weken en heb even weinig tot niet gesport. Vandaag weer rustig begonnen, ging gelukkig weer goed. Is erg slecht voor mijn gemoed om niet te kunnen sporten! En voor mijn pens ook trouwens... Ik hoop dat ik nu weer gauw terug in mijn ritme kom!
Hi! Ik kom ff snel langs. Ik pump nog elke week. Heeft er iemand de nieuwe pump al gehad? Volgens mij kan deze elk moment komen namelijk!
quote:Gobsmack schreef op 17 november 2012 @ 15:14:

Weet je het zeker dat het niet de whiskey is?

Ik doe nu aan elke kant ('vroeger' maakte we nog lijstjes! Waar is Iching trouwens? Iiiiiiiiiiching....! Ben je nog aanwezig?);

WU; 5

Squat; 13,5

Borst; 7

Rug; 7,5

Triceps; 5

Biceps; 5

Lunges; 7,5

Schouders; 2,5 losse gewichten, stang 5

mijn lijstje (ik BP 1x per week)

WU 4,5

Squat 10

Borst 5

Rug 7,5

Triceps 3,5

Biceps 4,5

Lunches 5

Schouders 2,5 losse gewichten, 3,5 op de stang

Bij ons wordt er nooit gemixt en ik ben nu wel helemaal klaar met ze release. The summer of 69 komt echt mijn neus uit....
Dignity, ik heb de nieuwe al gehad. Is heel anders, veel met losse schijven. Muziek vind ik niet zo leuk. Maar dat is bij iedereen verschillend natuurlijk.
What doesn't kill you makes you stronger!!
quote:anne-bloem schreef op 09 december 2012 @ 13:06:

Dignity, ik heb de nieuwe al gehad. Is heel anders, veel met losse schijven. Muziek vind ik niet zo leuk. Maar dat is bij iedereen verschillend natuurlijk.Oeh ik ben heel benieuwd. Deze begint me inmiddels helemaal mn neus uit te komen.
Dag allemaal, ik zou me ook graag bij dit topic aan willen sluiten.

Sinds een maand ga ik naar de sportschool en doe ik bodypump en spinnen (geloof dat ik dat bij Les Mills RPM moet noemen?).

Ik lees graag mee over jullie belevenissen en ervaringen. Bij ons op de sportschool wordt alles gegeven en ik vraag me vaak af wat nou een goede combinatie is.

Hoe wordt bv bodycombat ervaren ten opzichte van bv pump en spinnen tav conditie en/of krachtverbetering? Ik zou best ook andere dingen willen proberen . Maar dan wel echt voor de inspanning en voldoening die dit geeft. Aquafitness bv sla ik liever over.

Hoe zijn jullie ooit begonnen? Is bodypump echt de favoriet? En wat vinden jullie de zwaarste groepsles?

Ik hoop dat ik niet al te ongewenst binnen kom vallen.
Kapitein prop, ik zou gewoon alles een paar keer proberen en zien wat je bevalt. Als je iets leuk vindt hou je het vol en dat is meest effectief
Zwaar hangt ervan af wat je onder zwaar verstaat. Bodypump is echt gericht op versteviging van spieren. Dat vind ik zwaar in die zin dat ik aan het einde van elk nummer echt aan mijn max zit qua spieroefening, maar ik raak er niet uitgeteld van. Als je uitgeteld wil raken dan moet je de lessen doen die meer op conditie zijn gericht zoals de attack.

Ik vind pump niet leuk overigens, ik doe het alleen omdat het echt heel goed is voor het opbouwen van spierkracht. Als ik alleen zou doen wat ik leuk vond zou ik elke dag alleen maar cardio doen, maar dat is qua training gewoon niet effectief.
Ja dignity daarom doe ik het dus allebei. Als ik bodypump gedaan heb, voel ik me moe en shaky door uitgeputte spieren maar heb ik niet hetzelfde gevoel als na spinnen. En na spinnen mis ik weer dat algehele moeie gevoel. Dan voel ik me meer rozig en voldaan zeg maar.

Doen jullie attack of combat met zelfde resultaat/gevoel als bv spinnen? Ik wil graag krachtopbouw combineren met een betere conditie. Denk dat bodypump er dan altijd wel bij mort of niet? (Afgezien van de apparaten)
Ik vind attack de allerzwaarste les. Bij combat kan ik, zeker nu ik na een paar jaar alle stoten en kicks echt (enigzins dan) beheers, wel goed kapot gaan. Maar niet zoals bij de attack. Mijn conditie is best heel goed nu en de combat heeft teveel interval. Bij de attack moet je altijd nog door al komen je longen bijna naar buiten. En die pushups wennen nooit!

Kapiteinprop, ik doe vooral wat ik leuk vind, daarom lukt het me ook om 4/5 keer per week met plezier te gaan. Conditie opbouwen wat alleen al naar de sportschool gaan betreft is heel belangrijk. Je beweegt nu al meer dan voorheen, dus wordt niet direct te streng voor jezelf, volhouden is het belangrijkst!

Attack en RPM/spinnen zijn qua intensiteit hetzelfde heb ik begrepen, maar fietsen blijft wat eenzijdiger. Maar als je daarnaast ook pumpt ofzo dan is dat geen punt natuurlijk.

Wij hebben volgens mij aanstaand weekend nieuwe release. Gelukkig mixen we al een paar weken, anders zou ik nu ook echt gek zijn geworden!
Gobsmack dank je voor je uitleg! Ik zal zeker ook eens een andere les doen. Had nog niet aan attack gedacht maar ik hou m in gedachten.

Ik kan de summer of 69 nu écht niet meer horen! Net terug van bodypump en was weer fijn. Stomme is alleen dat ik niet onthou met hoeveel gewicht ik de oefeningen doe. Kan dus best dat ik nu bv 5 kg die terwijl dat er vorige week nog 6 waren bv.

Ik merk wel dat m'n benen veel sterker zijn geworden en ik denk dat spinnen hier toch ook wel aan bijgedragen heeft.

Overmorgen weer maar ik kan nu dus al niet beslissen of ik ga bodypumpen of spinnen. Ik vind spinnen lekker omdat ik dan echt tot het uiterste ga maar denk dat het ook wel belangrijk is om pump te "onderhouden" .

Hebben jullie ook ervaringen met body challenge? Ik denk dat ik maar eens op You Tube ga kijken wat alle lessen inhouden.
Is hier nog plaats voor een nieuwkomer?

Eindelijk een plaats waar ik uitgebreid kan praten over sporten zonder dat mensen gaan denken dat ik sportverdwaasd ben. (Ben ik natuurlijk wel).

Ik volg 1x pw Bodyattack

2x pw een pittig schema in de fitness met burpees en kettlebells

1 x spinning

en soms een uurtje Xco of Sh'bam

Hoor hier trouwens niemand over Sh'bam. Wordt dat niet overal gegeven? Heb ook niet alle reacties gelezen hoor; da's iets te veel...
Ik doe ook sh'bam. Dat is wel leuk vind ik maar veel mensen zullen het ook niks vinden omdat ze dansen niet leuk vinden...
What doesn't kill you makes you stronger!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven