Entertainment alle pijlers

The only black kid in class

09-10-2013 17:10 36 berichten
Ja, dit staat bij entertainment.

Why? Omdat vermaak het enige is dat ik hiermee wil bereiken .

Deze link zal voor velen herkenbaar zijn .

Vooral de vraag "Do Black People Tan?" heb ik vááák gehoord. Ondanks dat ik maar een halfbloedje ben .

Watch and enjoy

27 things you had to deal with being the only black kid in class
Alle reacties Link kopieren
quote:joy_c schreef op 09 oktober 2013 @ 17:55:

[...]

In mijn geval geen verschil eigenlijk. Ik voel mij eerder ongemakkelijk bij mensen van dezelfde etniciteit omdat ik enkel ik enkel het uiterlijk deel maar niet de taal, kleding, cultuur of godsdienst en dan moet je dat altijd gaan uitleggen.

Wat de lijst betreft enkel punt 7 wat het bruinen betreft.Ik kan de post van BetjeBig niet terugvinden maar ik weet heel goed hoe het voelt om de enige blanke te zijn in een donker gezelschap, heel gewoon eigenlijk. Het maakt me niet uit of ik in een gezelschap van mensen uit India, Kaap Verdië, Turkije, Suriname of Nederland zit, nou ja, zij wonen op een paar na ook allemaal in Nederland maar ik bedoel dus geboren Nederlanders.
verba volant, scripta manent.
Ik ben ook lang het enige donkere meisje in de klas geweest.

Basisschool was een 'witte school' en toen ik naar het VWO ging was ik ook de enige donkere in de klas.

Ik heb er nooit last van gehad, maar ik wist altijd wel dat ik 'anders' was. Ik kreeg wel eens opmerkingen zoals: hoe voelde het toen je door de stront werd gerold, maar ik vond dat alleen maar zielig. Nooit heb ik me ongemakkelijk gevoeld als kind op school. In mijn straat en als volwassene dan wel weer.. Maar ik zoek mijn mensen (gelijkgestemden vanuit alle culturen) zelf op.
Roaaarrrrr!
Hahaha, goeie link. Welcome to my life. Inderdaad zeer herkenbaar, leuk!
Am Yisrael Chai!
Mijn vriend is van Turkse afkomst. Hier geboren en getogen en spreekt accentloos Nederlands. Wij waren afgelopen zomer op een festival en raakte we aan de praat met een ander stel.

- Stel: Wat is jouw afkomst?

- Vriend: Turks

- Stel: Ben je half?

- Vriend: Nee volbloed

- Stel: Nouuuuuuuuu zeg jij spreekt ook goed Nederlands
quote:margriet71 schreef op 09 oktober 2013 @ 18:33:

Ik ben moeder van niet geheel blanke kindjes in een overwegend blank dorp.af en toe leidt dat tot hilarische gesprekken:

-waar komen jouw adoptiekinderen vandaan?

-welke adoptiekinderen ,ze komen gewoon uit mijn buik hoor!

Aan mijn moeder is wel eens gevraagd waar ze mij vandaan had. Of iemand die verrast opkeek toen ze in de kinderwagen keek, want ze had een blanke baby verwacht.
Of op een feestje als puber van 12; 'Liadan, je moeder is er.' Mijn moeder (blank en blond) komt binnen en er wordt verbaasd gevraagd; 'huh, is dát je moeder?'
quote:Liadan schreef op 10 oktober 2013 @ 17:05:

[...]

Aan mijn moeder is wel eens gevraagd waar ze mij vandaan had. Of iemand die verrast opkeek toen ze in de kinderwagen keek, want ze had een blanke baby verwacht.Same here!
quote:joy_c schreef op 09 oktober 2013 @ 17:55:

[...]

In mijn geval geen verschil eigenlijk. Ik voel mij eerder ongemakkelijk bij mensen van dezelfde etniciteit omdat ik enkel ik enkel het uiterlijk deel maar niet de taal, kleding, cultuur of godsdienst en dan moet je dat altijd gaan uitleggen.

Ik herken wel een beetje wat je zegt, mensen verwachten toch bepaalde dingen uit die cultuur bij mij en ik ben voor mijn gevoel helemaal Nederlands, omdat ik net als TO zonder die - in mijn geval Surinaamse - kant van mijn verwanten ben opgegroeid. Ik voel me er alleen niet ongemakkelijk bij.
quote:Ephina schreef op 10 oktober 2013 @ 17:09:

[...]

Same here!Of kinderen: waarom is jouw moeder wit en jij bruin? Na uitleg vinden ze het doodnormaal.
quote:Liadan schreef op 10 oktober 2013 @ 17:12:

[...]

Of kinderen: waarom is jouw moeder wit en jij bruin? Na uitleg vinden ze het doodnormaal.

Echt? Bij mij bleef het hangen op: En waar is je vader dan?

Daar had ik geen antwoord op .
quote:Ephina schreef op 10 oktober 2013 @ 17:18:

[...]

Echt? Bij mij bleef het hangen op: En waar is je vader dan?

Daar had ik geen antwoord op .

Dat vroegen ze aan mij niet. Had wel gekund, en dan zou ik eigenlijk ook geen antwoord hebben.

En wat ook irritant is: 'donkere mensen zijn/doen/etc altijd zo [insert vooroordeel], maar jij niet, hoor'. Maar dat heeft misschien niet eens zoveel met mijn halfbloedschap te maken, dat is voor iedereen met de afwijkende huidskleur in een groep zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven