Lijf & Lijn alle pijlers

Joggen/Hardlopen opnieuw?

08-08-2007 07:09 3160 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Hallo dames,

Geen flauw benul waar ons hardloop forum heen is, hier maar een nieuwe starten? Is het beauty, is het gezondheid... ik heb geen flauw benul maar ik heb 'm maar onder gezondheid geknald.

Bij deze. Hopelijk tot snel.

Oh, en als dit topic al ergens anders staat, gaarne mij daarop te wijzen, ik vind het nieuwe forum een beetje chaotisch! Dit is even wennen zo'n overgangsfase, komt helemaal goed.

Groetjes,

Peefje!
Even ons topic omhoog halen hoor. We zakken.

Baukje jij bent ook meer op Evy te vinden dan hier. Las dat ondanks het uitgebalanceerde schema er een paar mensen uit je marathon team geblesseerd zijn? Dus toch niet helemaal pijnvrij? Moeilijk hoor lijkt me dat, denk je nog zo verstandig te zijn en dan valt toch bijna die marathon in het water. Bij mij in het loopgroepje zit iemand die een ultraloop wil gaan doen zondag, 60 km. Zij is dan weliswaar niet geblesseerd maar gaat waarschijnlijk niet lopen vanwege het weer. Ze is vrij mager en aangezien het de hele dag gaat regenen, raak je veel te verkleumd. Dus ook zoveel getraind en dan door omstandigheden niet kunnen lopen. Jij gaat nog steeds lekker he?

Krookje, ben je alweer hersteld?

Sjobrend, welkom. Leuk om er weer iemand bij te hebben op ons privé forum. Ik vind dat jij al behoorlijk hard gaat. Mag ik vragen hoe oud je bent? (dan kan ik tenminste mijn leeftijd in de strijd gooien dat ik niet zo snel ben, hoewel die vlieger gaat niet helemaal op, kijk maar naar Baukje)

O ja over het toiletprobleem, plassen moet ik voor een wedstrijd altijd honderd keer en zelfs al had ik dat vorige week voor de halve marathon ook gedaan, moest ik toch nog plassen. Eerste keer tijdens een wedstrijd. Mijn darmen leeg ik altijd meteen als ik opsta dus daar heb ik gelukkig nooit last van.

Ik heb gisteravond ook droog gelopen op de baan. Alleen de laatste 10 min regende het. Het ging goed. Ik moest zowaar een looptrainings oefening voordoen. Altijd een beetje genant maar trainer vond dat ik het zo mooi deed (ben ik nog ergens goed in). Vandaag heb ik me ingeschreven voor de 1/2 marathon van Amsterdam dus nu kan ik niet meer terug. Ga morgenmiddag even iets van 15 km doen om een beetje in de km's te blijven.

Lauwe, joehoe. Alles ok?
Ik wist het wel runningmonster, die gaat gewoon voor de halve marthon van Amsterdam.

We gaan met zessen van de club de hele marathon lopen. Met vijven volgen we een gezamelijk schema en doen ook de meeste trainingen samen. Nummer 6 volgt een heel ander schema. Loopt zijn D1 ook heel rustig. Die nummer 6 heeft problemen met het kapsel in het heupgewricht, nu al een paar weken. Een van ons groepje heeft nu achilles problemen. Maar om met de woorden van de sportarts te spreken; een marthon is in princiepe voor niemand gezond. En het percentage blessure's in aanloop naar en tijdens de marathon ligt ook ontzettend hoog. Iedereen heeft er ook een beetje zijn eigen ideeen over hoe een schema opgebouwd zou moeten zijn.

Ik lijk er in ieder geval tot nu toe aardig doorheen te fietsen. Maar ja kan er ineens ook anders uit zien.

Mijn hartslag bij de verschillende tempo's is in de loop van de afgelopen maanden wel een stuk lager geworden.

Maar om op dat pijnvrij terug te komen; ik bedoelde voorheen te zeggen dat normaal gesproken de meeste mensen pijnvrij lopen. Wil niet zeggen dat ze nooit blessures oplopen. Maar het is niet zo dat pijntjes erbij horen in een normaal trainingsschema. En zeker niet op het moment dat de volgende training aanvangt. Trainen met pijntjes is denk ik vragen om een serieus blessure op termijn.

Ben zelf nooit zo goed in die loopschooloefeningen hoor.
Tja Bauk, hadden we maar wat meer van de Afrikaanse lopers. Zouden die ook wel eens blessures hebben? Haile Gebrselassi bijvoorbeeld? Die mannen zien er altijd zo taai uit en doen volgens mij ook geen uitgebreide warming ups etc.

Helaas moet ik het met mijn hollands welvaren lijf doen.

Ik ga vanmiddag hopelijk nog even lopen maar ik moet ook voorzichtig zijn want ik voel heel in de verte toch mijn schenen. Na Amsterdam ga ik echt even wat rustiger aan doen. Wel 3 keer trainen maar mijn duurlopen wat terugschroeven. En dan op 16 november de 7 heuvelenloop maar dat is 'maar'15 km. Heb getwijfeld of ik me voor de halve marathon van Egmond ga inschrijven,dat is op de 2e zondag van januari. Alleen het is dan natuurlijk hartje winter en 7,5 km over het strand en duinen. Kan afzien worden als het rotweer is maar als je weer hebt met een zonnetje is het wel weer heerlijk. Wat een dilemma's allemaal.
Doe toch maar rustig aan met je schenen runningmonster. Het verradelijke vaak is dat je tijdens het lopen zelf nergens last van hebt.

Heb er zojuist weer 2 1/2 uur opzitten. Was voorbereid op regen maar die blijkt pas voor later op de dag verwacht te worden. We hebben dus 2 1/2 uur zon gehad. Degene met de achilles pees blessure is toch een uurtje meegeweest. Het leek goed te gaan,maar ook dat weet je achteraf pas zeker.

Had e nieuwe energie gel van AA drink gisteren binnen gekregen. Dus even uitgeprobeerd hoe mijn maag erop reageerd. Gaf geen problemen, maar bleh was minstens net zo vies als die andere die ik heb. Maar hier schijnt dan weer een stofje in te zitten wat de spierherstel bevordert. Zal wel, ze kunnnen mijn alles wijsmaken. Zat in ieder geval wel in een handiger verpakking. Gewoon met een draaischroefje die je weer dicht kunt doen toe je weer vcoldoende moed verzameld hebt voor de volgende slok.

De halve van egmond lijkt me inderdaad wel mooi. De 10moet je daar niet lopen, heeft mijn zusje vorig jaar gedaan, heeft hele stukken moeten wandelen (en niet omdat ze zelf niet kon).

Je pakt er overigens allemaal wel de grote lopen uit. Ben zelf nietzo van dat masale, daarbij wil ik altijd ook verzekerd zijn van niet al te veel hinder van hele meutes mensen.
Hallo allemaal, had ik net een stuk getypt is het weer verdwenen, hier gaat het redelijk. Heb iedere dag flink met reflex gespoten en nu is mijn achilles alleen smorgens nog wat stijf.

Ik ben wel heel erg bezig met die halve marathon, heb hem vannacht al gelopen, maar dan wel in mijn slaap dan he!!!

Ik wil heel graag mijn eerste halve lopen in eindhoven, maar aan de andere kant wil ik ook wel een redelijke tijd neerzetten.

Iedereen roept dat ik het makkelijk kan halen maar het zit bij mij toch ook wel tussen mijn oren.

Sjobrend ook welkom, mooie vooruitgang heb jij gemaakt!

Runningmonster, je lijkt wel verslaafd!! Of was je dat al, haha.

Baukje hij gaat goed, de laatste loodjes zijn in zicht toch!?
Hee Bauk, dat ik de grote lopen pak is eigenlijk mede geografisch bepaald. Plus ik vind de sfeer ook best belangrijk en ja van dat massale heb ik eigenlijk niet zo heel erg veel last. Ik ben natuurlijk niet zo snel. Kan me wel voorstellen dat als je constant moet zigzaggen je daar niet zo blij van wordt. Amsterdam halve marathon start op een steenworp afstand, damtotdam natuurlijk ook en Egmond tja daar kwam ik vanaf mijn 0de jaar al dag in dag uit op het strand, ging daar ook altijd uit dus dat is nostaligie. Plus mijn ouders wonen vlakbij Egmond dus combineer ik het altijd. Heb 2 keer de 10 km gedaan in Egmond en ik vond het wel heel leuk. Eén keer wel afzien want toen was het vloed en moest je of door het water of tijgerend onder de fundering van strandpaviljoens door.

O ja wat ik altijd al wilde vragen, lopen jouw kinderen omdat jij al hardliep of ben jij door hen aangestoken? En waarschijnlijk heb je het al een geschreven maar hoe lang loop jij eigenlijk al?

Ik ga even voor mijn bosrondje. Later.
Runningmonster de oudste zit al vanaf zijn 7de op de atletiek (is nu 13). Mijn man loopt vanaf zijn 20-25ste. heb jaren aan moeten horen dat ik ook wel eens wat aan sport moest gaan doen. Mjin uiteindelijke drijfveer is uiteindelijk de marathon van etten-leur geweest van 3 jaar terug. Daar hadden de jongens de 5km heel succesvol gelopen en daar ben ik toen ook enthousiast door geraakt. hhet heeft toennog een maandje geduurd voordat ik daadwerkelijk schoenen en zo had. End novermer a.s loop ik dus 3 jaar.

De sfeer van een loopevenement is overigens niet afhankelijk van de grootte daarvan. In Biest-Houtakker (een piepklein dorpje bij tilburg) heb je jaarlijks de vakantie loop. Nog verbazend hoeveel lopers er op af komen, maar waarschijnlijk ook weer door de mond op mond reclame. Heerlijk sfeertje altijd.

Mijn grootste loop is volgens mij de halve marathon van Roosendaal geweest. Was wel enthousiast publiek en door de aparte startvak voor licentie houders ook geen last van de drukte gehad.

Etten-Leur had vorig jaar voor de hele marathon maar een 300 deelnemers. En het is dat ik dus mijn eigen haas bij me heb, maar anders heb je grote kans dat je helemaal in je uppie loopt op een gegeven moment.

Lauwe ik herken dat wel hoor dat dromen over een wedstrijd. Heb een keer het plan gehad om de 15km of 10miles in steenbergen te lopen. Waren alleen belachelijk kleine rondjes. Had ik gedroomt dat ik helemaal de tel kwijt was en iedere keer weer aanmijnman en kinderen vraagde hoeveel rondjes ik nu nog moest en dat ze steeds maar bleven zeggen van in ieder geval nog een ronde. Na die droom heb ik ook van die loop afgezien. Met crossen heb je overigens ook vaak van die kleine rondjes dat je echt de tel kwijt raakt.

Begint nu op te schieten voor mij inderdaad, 3 weken nog. Nog 1 week bikkelelen en dan opladen voor de wedstrijd.
Heb expres een tijdje niet gelezen hier. Heb een blessure en ik baaal. Kreeg al last na 10 km bij de Damtotdamloop en ben toch doorgelopen met pijn ja. Nadien kon ik bijna niet meer lopen. Heb een week rust gehouden, toen weer voorzichtig geprobeerd en de dag daarna weer pijn. Het is een ontstoken pees aan de zijkant van mijn knie. Toch hoop ik dat ik de halve marathon van A'dam kan lopen. over 3 weken.
Cum non tum age
Noa kun je dan niet veel beter de halve marathon van A'dam uit je hoofd zetten. Eerst goed herstellen, vervolgens weer voorzichtig opbouwen en dan in een later stadium ergens anders een leuke halve marathon uitkiezen als je lichaam er echt weer aan toe is. Op deze manier kun je op een serieuze blessure wachten. ik bedoel die halve marathon uitlopen over 3 weken zal best wel lukken maar wie weet wat voor terugval je dan te wachten staat.

Maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt. Kijk kun je conditioneel iets iet aan dan weet je je moet gewoon nog verder trainen. maar als het conditioneel gemakkelijk gaat maar je lichaam laat je in de steek dan is dat zwaar frustrerend.

Maar als je nu na een week rust na voorzichitg trainen toch nog pijnklachten hebt dan moet je dus echt over 3 weken die afstand niet lopen.
Heb vanmorgen toch nog 20 km gelopen, en tot nu gaat het redelijk met mijn achilles. Misschien ga ik zaterdag met mijn vriendin toch nog inschrijven, tenminste als het weer wat beter wordt. Vanmorgen viel het met de regen wel mee, maar ik had behoorlijk veel tegen wind. Maar toch wel lekker gelopen, de tijd is niet over om naar huis te schrijven maar daar kijk ik nog niet naar.

Noa, vervelend die blessures, zit er ook allemaal tegenaan te hikken. Ik hoop dat het toch nog goed komt voordat je de halve van amsterdam gaat doen!!

Runningmonster, goeie timing door op zaterdag nog gauw een rondje te gaan doen!!
Lauwe dus je gaat voor de halve van Eindhoven komend weekend?

Ja hier is het nu een beetje aftellen. Deze week staat er nog wel heel veel op het schema. Dinsdag intervallenvan 1000m, woensdag duurloop van 1 uur, donderdag in totaal ook maar 1 uur maar dan wel een groot blok D3, zaterdag wordt mijn langste loop namelijk 3 uur. (mijn loopmaatjes gaan maar tot 2 1/2 uur dus het laatste stukje zal ik in mijn uppie moeten doen) En dan zondag 70min maar weer met pittige tempo's.

Dan de disndag en donderdag daarop nog wel heel pittige intervallen maar de rest wordt het dan allemaal wat rustiger.

Hier thusi is inmiddels iedereen aan het hoesten en proesten. Als dat maar goed gaat komen. Wel geukkig dit weekend niet ongesteld geworden. Mijn cyclus is een beetje onregelmatig maar altijd wel tussen de 22 en 28 dagen. Ik verwacht het nu dus in de loop van de week en dan zit ik wat dat betreft in ieder geval goed tijdens de marathon.
Hier geen nieuws, zaterdag had ik 15 km op het programma staan maar heb uiteindelijk maar een uurtje gelopen (met pauzes) want ik voelde mijn schenen weer. Baal wel want ik heb me net vrijdag ingeschreven voor Amsterdam. Het gekke is dat ik na dtd en texel helemaal geen last had. Afgelopen donderdag loopscholing gehad met veel springen en sindsdien heb ik weer wat pijn. Komt volgens mij duidelijk daardoor dus maar weer een paar dagen rust, oefeningen doen en tantum smeren. Vorige keer heb ik het ook zo gedaan en kon ik gewoon lopen. Doe rustig aan de komende 2 weken voor mijn halve marathon. Heb genoeg km's in de benen. En dan na de halve ga ik maar eens wat rustiger aan doen. ahum als dat lukt.

Baukje, ik blijf het knap vinden hoe je het allemaal flikt.

Lauwe, lekker weer 20 km gelopen. Kijk uit met de blessure (look who's talking haha)

Krookje, ben je ook weer beter?

Hoe zou het met halfvol zijn of zou die nog steeds tegen de muren aan het opvliegen zijn? Lang niet gezien hier. Laat staan Eefjepeefje en londongirl.
Helemaal heb ik de knoop nog niet doorgehakt, maar als het weer niet te slecht is ga ik voor de halve van eindhoven, Mijn achilles doet niet pijn, beetje stijf dat wel, maar wordt steeds beter.(met mijn rechtse kleine teen heb ik wel geprobeerd om de drempel eruit te trappen) is nu dus erg blauw!! Maar daar heb ik niet zo'n last van.

Woensdag ga ik toch nog even een rondje trainen, weet nog niet precies wat, maar ik wil toch nog even lopen, voordat ik donderdag avond ook nog naar de podo therapeut ga.

Baukje, hopelijk valt het mee met al die hoestende en proestende gezinsleden, dat ze jou op de valreep niet aansteken. Je hebt toch nog even een druk schema voor de boeg!

Runningmonster, niet te veel springen! Waneer is amsterdam? Daarna komt alweer de 7 heuvelen, toch. Dus voorlopig ben jij nog lekker aan het rondrennen.
Runningmonster dat is het verradelijke van de scheenklachten. Je loopt er doorheen, het lijkt steeds weg te gaan, maar de klachten komen toch steeds weer (maar dan vaak heviger) terug. Misschien toch maar eens een (sport)fysiotherapeut of sportarts raadplegen. Die kan je waarschijnlijk goed advies geven hoe hier mee om te gaan.

Het is inderdaad hier verder stilletjes ja.

Vandaag was het schitterend weer om te lopen. Kwam toen ik mijn dochter op ging halen van de baan verschillende loopgroepen tegen. en op de baan natuurlijk ook een en al activiteit. Dan heb ik altijd 'ik wil ook'. maar helaas rustdag vandaag. Morgenavond pas weer.
Baukje, je hebt helemaal gelijk hoor, ergens weet ik dat zelf natuurlijk ook goed, maar ik wil er niet aan.

Bedankt voor je advies.
Cum non tum age
Noa de eerste niet eigenwijze hardloper moet ik nog tegenkomen.

Ik weet zelf hoe moeilijk het is. Hopelijk gaat het allemaal reuze meevallen.
Hello, ben ik ook weer eens.

Noa, wat balen voor je dat je geblesseerd bent, maar een ontstoken pees klinkt niet echt fijn. Krijg je medicijnen of zijn die er niet voor zoiets? Rust houden zal misschien wel het enige zijn maar kan me zo voorstellen dat het kriebelt.

Lauwe, hoe gaat het me de achilles? O ja wat is trouwens reflex?

Baukje, lekker actief bij evy, ik lees daar ook wel mee maar daar zijn zoveel posters. Bijna een dagtaak om op iedereen te reageren. Wel gezellig.

Gisteren getraind op de baan. Heel goed w.u. gedaan, paar rondjes voetbalveld gedaan om in te lopen. Daarna hadden we een programma 2000m (marathontempo), 600m (in 10km wedstrijdtempo), 2000m (ok in 10k tempo)400 m (10k)en 1000 (10k). Heb de 2e 2000 m 2 minuten sneller gedaan.Dus was wel trots. Schenen hielden het gelukkig goed. Nog met de trainer over gehad of het een idee was om naar een sportarts te gaan maar die kunnen toch niet zoveel doen. Ik doe 3 keer per dag mijn oefeningen en 2 keer per dag smeren. Blijft wsch een soort van zwakke plek dus we leren er maar mee leven.
Zo, heb er net een rondje van 10 km erop zitten, het was er wel een met hindernissen. Begin eerst even rustig aan gedaan, na 10 min. toch maar even gestopt om te rekken en strekken voor mijn achilles, daarna ging het weer redelijk goed, toen een weg genomen zonder fietspad, waar normaal niemand rijdt, maar nu wordt gebruikt als omleiding, dus het was eigelijk te druk!

Daarna nog wat mensen de weg moeten wijzen, want die waren totaal de weg kwijt. Ook nog op vrachtwagens en een buldozer moeten wachten.

Maar nu moet ik eigelijk de knoop gaan doorhakken of ik wel of niet zondag ga lopen. Ik wil wel erg graag eigenlijk, maar of het verstandig is ik weet het niet. Heb ook nog een koortslip gekregen na mijn 20 km van zondag, dus mijn weerstand is ook niet geweldig, (probeert mijn lijf me iets te vertellen, wat mijn verstand absoluut niet wil!)

Reflex is een soort spray, waar je spieren ook warm van worden, mijn vriend gebruikt het bij elk pijntje. Dus ik dacht laat ik dat spul ook maar eens proberen. En ik moet zeggen dat het best goed werkt.

Nou ik ga douchen heb ik wel weer verdiendt, kan ik nog gauw een paar boodschapjes doen voordat de kinderen weer opgehaald moeten worden.

Ik laat julie wel iets weten als ik het heb besloten, wel of niet.
Nou Lauwe het zat je niet mee met je loopje. Ben beneiuwd wat je besluit voor a.s zondag.

Runningmonster lekker getraint dus. Wij krijgen bij de intervallen precies een tijd op waarin we de afstanden moeten lopen. Stel ik mijn horloge zo in dat die na de 200m tijd gaat piepen.(hoe ik niet steeds te kijken) Kunnen we steeds bij die punten controleren in hoeverre we op schema lopen.

Een sportfysiotherpeut (dus niet seen sportarts) zou je volgens mij wel verder kunnen helpen. Die kan kijken wat het probleem precies is en gerichte advies geven. En dat het nu een zwakke plek is heeft een oorzaak, daar moet je je niet zo bij neerleggen hoor. Ik ivind datje trainer daar wel erg nonchalant over doet.

Gisteren ook interval training gedaan. Maar nu alleen series van 1000m. Elke serie net iets sneller. Maar we waren steeds iets te snel. Is ook altijd wel lastig met inhalen vind ik. Dan ga je automatisch wat versnellen.

Vandaag een duurloopje van 60min,. Had puur op hartslag gelopen. Maar de laatste weken is mijn hartslag toch behoorlijk gedaald. Want ondanks dat mijn hartslag 140-142 bleef (wat voor mijn D1 is) had ik toch een dikke D2 wat snelheid betreft gelopen.

Morgen weer interval training maar dan op de weg.
@baukje: de ploegenachtervolging is zondag. Ik ben benieuwd want ik heb nog nooit baanwedstrijden gelopen. Twee teams starten op de baan. De een op de ene helft en de ander op de andere helft. Elk team bestaat uit 3 lopers, alle drie moeten finischen maar de tijd van de eerste 2 telt. Helaas is ons team een beetje veranderd, één van de lopers struikelde over een ander die viel met achteruit 'rennen' tijdens de opwarming en scheurde een botje in zijn elleboog. Goed balen dus want hij liep heel constant en zijn vervanger is wat meer yoyo-ig. Het plan is om 26-27 sec op de 100 meter aan te houden en dan de laatste 300 meter nog te kijken wat erin zit. Dit hebben we vorige week maandag getest en kwamen uit op 6.43 minuten op de 1500 (na 1 x 200, 3x400, 2x800).

Ik had de hele training mooi op mijn voorvoet gelopen. Dit voelt echt super goed en licht tijdens de training maar het bovenste deel van mijn kuiten was er op het einde van de training al wel klaar mee. De volgende dag had ik een spierpijn, niet normaal. De ochtend van dag 2 moest ik schuifelen naar de kamerdeur...aauuww. De training van woensdag dus maar overgeslagen. Eigenlijk gewoon de hele week verder niks gedaan . De spierpijn was afgelopen maandag gelukkig wel weg dus dat was mooi. De training was ook een eitje, 3x200 meter en dat drie series. Ik wilde veel harder maar we moesten de 26 sec op de 100 meter aanhouden.

@runningmonster: Ik ben 25 , het valt me wel op dat er een groot gat zit tussen de jeugd en de senioren (klinkt ook meteen zo dramatisch, senioren), maar goed de jeugd lijkt een beetje tot 18 te lopen terwijl ik de jongste bent van alle volwassen hardlopers. Vraag me af waar de 18-25 mensen blijven?
Sjobrend het is dus een beetje vergelijkbaar met de ploegen achtervolging op de fiets, alleen hoeft er daar maar 1 fietser over de finish gebracht worden. Maar bij hardlopen heb je ook minder voordeel aan het haaswerk dan op de fiets dus zou het dan meer een 1 op 1 trijd worden en zouden de rest van de opers voor piet snot meelopen. Maar ik kende het helemaal niet bij het hardlopen.

Waar de mensen van 18 tot 25 jaar blijven? een groot gedeelte haakte op 16-17 jarige leeftijd af omdat het kroegenleven meer trekt. Van de fanatiekelingen die wel doorgaan zit een grootste gedeelte op die leeftijd aan de studie en duurt het weer totdat met een baan heeft voordat men een vaste honk heeft. En diegene die wel fanatiek blijven trainen zijn vaak de uitschieters en stappen vaak over naar gespecialiseerde groepen.

Mijn oudste zit ik zo'n speciale loopgroep voor 12 tot/met 25 jarige.( www.ltes.nl ). Dergelijke loopgroepen zijn er natuurlijk wel meer elders in het land. De toppers mogen na hun 25ste blijven en krijgen optimale begeleiding. De niet toppers zijn dan inmiddels al afgehaakt.

Maar op de gewone atletiek verenigingen en loopgropen is de spoeling tussten de 18 en 25 inderdaad erg dun. Maar een groot gedeelte sport daardan weer wel van bij studenten verenigingen ed.

Disndag intensieve interval training op de baan gehad (6x 1000m) Woensdag rustig duurloopje van 70 min en gisteren een extensieve interval training gedaan. Vandaag rustdag en en dan staat er voor morgen een 3 uursloop op het programma. Kunnen we dus een aardig rondje doen. Ben blij dat ikhem niet alleen hoef te lopen. Zondag staat er weer 70 of 75 min op het programma maar dan hoofdzkelijk D2 en D3. Kan me dus helemaal uitleven in het weekend.
Nou, morgen gaat het dan toch gebeuren, ik heb me ingeschreven voor de halve van eindhoven!! Of het echt verstandig is weet ik niet, maar we zien wel waar het schip strandt. Conditioneel ben ik er niet zo bang voor, alleen mijn achilles.

Donderdag naar de podo therapeut geweest, bij runnersworld en die zei dat ik niet goed loop. Nou zullen ze dat wel zeggen tegen iedereen, die klachten heeft, maar ik merk wel als ik bewust loop van hiel tot aan mijn grote teen dat ik er inderdaad geen last van heb. Als je er niet bij nadenkt loop ik veel te nochalant, gebruik ik niet mijn hele voet, moet nog even ook een afspraak maken bij de manuele therapeut, die gespecialiseerd is in voeten. Dat moet ik nog doen, maar in de herfstvakantie wil ik op mijn vrije dagen toch ook iets leuks gaan doen met de kinderen.

Morgen vertel ik wel weer hoe het is afgelopen.
Lauwe heel veel succes morgen. Op omroep brabant is morgen een rechtstreekse uitzening dus ik ga wel kijken. Doen namelijk meerderemensen mee die ik ken.

Zojuist mijn langste duurloop gedaan; 34km en precies 3 uur. Ging heel lekker dus ik zie de marathon met vertrouwen tegemoet. Morgen staat er 70min op het programma alleen dan dus een stuk sneller. Heb weer afgesproken om morgen weer samen te lopen.
Lauwe, succes morgen! We verwachten uiteraard een uitgebreid verslag he.
Lauwe, hoe is het gegaan?

Baukje als jij er iemand goed is voorbereid voor de maraton ben jij dat wel. Lijkt me een lekker gevoel om te weten dat je zeker een goede tijd gaat neerzetten.

Ik heb vanochtend een uur in het bos gelopen met een aantal mensen van mijn loopgroep. Normaal loop ik altijd in mijn eentje. Tempo was pittig, net even iets harder dan dat ik normaal loop maar dat is alleen maar goed. Als ik zelf loop, haal ik niet alles uit mezelf en ben dan wat gemakzuchtiger. Ik kon het gelukkig goed bijhouden. Deze training houden we er in. Toch een goede stok achter de deur. Vanmiddag was de halve marathon in Rio. Lornah heeft gewonnen bij de vrouwen, daarbij vergeleken voel ik me net een schildpad. Iemand van mijn loopgroep heeft een stage van een week gedaan in Kenia bij haar en wat voor haar sprinten is, was voor Lornah iets van dribbelen. Ik bedoel maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven