Extra voorlichting vaccinaties RIVM

17-11-2016 08:35 1891 berichten
RIVM trekt twee miljoen euro uit voor meer voorlichting over het rijksvaccinatie programma. Dat moet besteed worden aan gesprekken met ouders en bijscholing voor Jeugdgezondheiszorginstanties.

Ik vraag me dat al een tijdje af, bijvoorbeeld nav het grote aantal topics dat op dit forum erover geopend wordt, en ook signalen van ons kinderdagverblijf vorig jaar, of de vaccinatiegraad nu echt aan het dalen is.

"Toch is in Nederland landelijk voor het tweede jaar op rij een lichte daling te zien bij vaccinaties voor zuigelingen, en is het aantal vaccinaties onder bepaalde groepen in de samenleving juist opvallend laag."

Volkskrant schrijft er over.
Natuurlijk reageert ze niet, ze kan het niet weerleggen
quote:Sosa85 schreef op 02 december 2016 @ 11:04:

Natuurlijk reageert ze niet, ze kan het niet weerleggen Maar de volwassenen die zich niet elk jaar tegen kinkhoest laten vaccineren dan? Dat kan ze ter aller tijden ingooien want dat heeft nergens betrekking op.
quote:Sosa85 schreef op 02 december 2016 @ 11:04:

Natuurlijk reageert ze niet, ze kan het niet weerleggen maar ze deed wel een dappere, doch pietsie vreemde poging met het ebola verhaal
Ja das waar meestal komt er wel weer een bijzondere wending. Wel creatief. Gehersenspoeld, maar creatief
Alle reacties Link kopieren
Dat is tactiek, vragen waar je geen antwoord op kan geven beantwoorden met een tegenvraag. Gaat al het hele topic zo. Zelfs als er een tegenvraag wordt beantwoord gewoon lekker doorgaan met dezelfde vragen nog eens stellen, maar zelf vooral geen gericht antwoord geven.

Weten we nou wel zeker dat de groep anti-vaxxers hoog opgeleid is? Ik zie het niet...
Creativity is intelligence having fun
quote:Kirby schreef op 02 december 2016 @ 11:18:

Dat is tactiek, vragen waar je geen antwoord op kan geven beantwoorden met een tegenvraag. Gaat al het hele topic zo. Zelfs als er een tegenvraag wordt beantwoord gewoon lekker doorgaan met dezelfde vragen nog eens stellen, maar zelf vooral geen gericht antwoord geven.

Weten we nou wel zeker dat de groep anti-vaxxers hoog opgeleid is? Ik zie het niet...hoger opgeleid als in mbo+/hbo... maar dan de sukkelige vrijetijdskunde/communicatie variant vermoed ik.
quote:Eitjetoch schreef op 02 december 2016 @ 08:53:

Eerlijke docu over vaccinatieschade;

https://vimeo.com/136801871

Hoezo is dat een eerlijk documentaire? De mensen die ze intervieuwd zijn toevallig zo gekozen dat het vrijwel anti vaccin mensen zijn. Ze heeft belangrijke instanties die relevante informatie hebben buiten beschouwing gelaten.

En dames, ik bedoel dus dit soort type vrouwen.
Waar ik vandaan kom? Uit de gezondheidszorg. Waar ik, zoals alle andere hulpverleners/medici niet geacht wordt kritisch te zijn m.b.t. vaccineren richting cliënten. Weinig kans dus dat je vanuit die hoek tegengeluid zult horen. Wij handelen volgens protocol. Ook als we het niet met deze protocollen eens zijn.

Tegengeluid ga je ook niet krijgen via mainstream media en de overheid. De belangen hierachter zijn véél te groot. Die belangen zijn niet wij en niet onze gezondheid. Het zijn, zoals eerder gesteld, economische belangen.

Waar het gaat om de farmaceutische industrie zijn die belangen zo ontzettend groot, evenals de indoctrinatie, dat het maken van tegengeluid erg moeilijk is.

Niet onmogelijk gelukkig. Bijval in een thema als dit moet je niet verwachten op het viva forum. In die zin zul je ook hier geen eerlijke info vinden. Natuurlijk komen tegengeluiden in eerste instantie van mensen met tegengestelde ervaringen. En ja, die info is emotioneel gekleurd. Niet daardoor opeens minder waarheid.

Waarom hoor ik niemand over de arts, die ook aan het woord is? Enig idee hóe zeker je als arts moet zijn voordat je aan de bel trekt, zoals hier Jannes Koetsier, en ook Hans van der Linde en internationaal Peter Gotzsche, die werkzaam was in de industrie. Er komen steeds meer klokkenluiders. Dat is mogelijk omdat een steeds grotere groep, vooral in medische beroepsgroepen, wakker begint te worden. Ze staan niet alleen.

Behalve met jou in hun spreekkamer tijdens werkuren. Dáár gelden de regels en protocollen die gangbaar zijn in hun beroepsgroep en hoor je ze niet.

'Gelukkig maar! Ik moet er niét aan denken!' Dat hoor ik jullie al zeggen. Begrijpelijk. Maar wíj wél. Continu. Want het is altijd weer de vraag of de pasgeborene die je in blakende gezondheid achterlaat bij hun ouders dat na vaccinatie ook blijven. En nee, dat vertellen we ze niét. Protocol.
Eitjetoch, de vraag, waar je vandaan komt, daar bedoelen we mee waarom je je nu ineens op Viva aanmeldt om in deze discussie mee te praten. Ben je hier dit iemand op gewezen of werd je vanmorgen wakker met een visioen dat je vandaag eens moest aanmelden omdat je al maanden mee las? Oprechte vraag.
quote:Eitjetoch schreef op 02 december 2016 @ 11:38:

Waarom hoor ik niemand over de arts, die ook aan het woord is? Enig idee hóe zeker je als arts moet zijn voordat je aan de bel trekt, zoals hier Jannes Koetsier, en ook Hans van der Linde en internationaal Peter Gotzsche, die werkzaam was in de industrie. Er komen steeds meer klokkenluiders. Dat is mogelijk omdat een steeds grotere groep, vooral in medische beroepsgroepen, wakker begint te worden. Ze staan niet alleen. .

Die arts die aan het woord is,is al eerder besproken. Dat is een arts die op de zwarte lijst staat. Het staat ieder vrij om hun bronnen op waarde te schatten. Maar een arts dat ook nog eens homeopaat is en op een zwarte lijst staat geef ik niet zoveel waarde als een gemiddelde arts dat zijn wekr bekwaam uitvoert.

Bovendien is het steeds dezelfde arts terwijl alle andere artsen unaniem zijn en vaccinaties nuttig vinden.
quote:Sophiever schreef op 02 december 2016 @ 11:44:

[...]

Die arts die aan het woord is,is al eerder besproken. Dat is een arts die op de zwarte lijst staat. Het staat ieder vrij om hun bronnen op waarde te schatten. Maar een arts dat ook nog eens homeopaat is en op een zwarte lijst staat geef ik niet zoveel waarde als een gemiddelde arts dat zijn wekr bekwaam uitvoert.

Bovendien is het steeds dezelfde arts terwijl alle andere artsen unaniem zijn en vaccinaties nuttig vinden.

Eens.

Er is een handjevol artsen zoals hij, tegenover al die andere artsen. Zoiets kun je toch niet serieus nemen?
Jannes Koetsier staat op de zwarte lijst. En met reden. Niet alleen omdat hij tegen vaccins is.

En jij kan hier natuurlijk beweren dat je in de zorg werkt , maar waar is het bewijs? Net als er geen bewijs is van al die beweringen in je docu. Waar zijn de labresultaten? Dat wil droppyco wel als er tegengeluiden zijn , maar zodra het gaat over de beweringen zoals in die docu is dat ineens helemaal niet nodig? We moeten vertrouwen op de onderbuikgevoelens van mensen die er geen snars van weten?
Er is op dit forum niemand die beweert dat er nooit complicaties optreden na een vaccinatie. Er is door meerdere mensen uitgelegd dat elke handeling een risico kan opleveren. Van een operatie, hoe klein ook, kun je doodgaan. De kans is alleen bijzonder klein. Waar het om gaat is dat de medische wereld heel unaniem is dat vaccinatie nuttig en noodzakelijk is. Vindt maar eens zo'n grote groep mensen die zo unaniem zijn. En dan kunnen er twee of drie artsen zijn die een tegengesteld geluid laten horen maar dat is dus echt te weinig.

Het is alsof je je kind niet meer naar school laat gaan omdat ergens aan de andere kant van het land iemand met een geweer heeft rondgeschoten op een school. Dan doe je niet omdat je beseft dat de kans dat het jou overkomt ontzettend klein is. Dat is ook zo met vaccineren, voor elke complicatie zijn er honderduizenden, zo niet meer, kinderen die nergens last van hebben. Vaccineer je niet gaan er kinderen dood en dat aantal zal groot genoeg zijn om de beslissing te nemen om toch wel te vaccineren. Daar zijn uiteraard geen onderzoeken voor omdat we dat risico niet gaan nemen, maar in deze vertrouw ik dus op mensen die er voor geleerd hebben.
Creativity is intelligence having fun

Waar ik vandaan kom? Uit de gezondheidszorg. Waar ik, zoals alle andere hulpverleners/medici niet geacht wordt kritisch te zijn m.b.t. vaccineren richting cliënten. Weinig kans dus dat je vanuit die hoek tegengeluid zult horen. Wij handelen volgens protocol. Ook als we het niet met deze protocollen eens zijn.

Tegengeluid ga je ook niet krijgen via mainstream media en de overheid. De belangen hierachter zijn véél te groot. Die belangen zijn niet wij en niet onze gezondheid. Het zijn, zoals eerder gesteld, economische belangen.

Waar het gaat om de farmaceutische industrie zijn die belangen zo ontzettend groot, evenals de indoctrinatie, dat het maken van tegengeluid erg moeilijk is.

Niet onmogelijk gelukkig. Bijval in een thema als dit moet je niet verwachten op het viva forum. In die zin zul je ook hier geen eerlijke info vinden. Natuurlijk komen tegengeluiden in eerste instantie van mensen met tegengestelde ervaringen. En ja, die info is emotioneel gekleurd. Niet daardoor opeens minder waarheid.

Waarom hoor ik niemand over de arts, die ook aan het woord is? Enig idee hóe zeker je als arts moet zijn voordat je aan de bel trekt, zoals hier Jannes Koetsier, en ook Hans van der Linde en internationaal Peter Gotzsche, die werkzaam was in de industrie. Er komen steeds meer klokkenluiders. Dat is mogelijk omdat een steeds grotere groep, vooral in medische beroepsgroepen, wakker begint te worden. Ze staan niet alleen.

Behalve met jou in hun spreekkamer tijdens werkuren. Dáár gelden de regels en protocollen die gangbaar zijn in hun beroepsgroep en hoor je ze niet.

'Gelukkig maar! Ik moet er niét aan denken!' Dat hoor ik jullie al zeggen. Begrijpelijk. Maar wíj wél. Continu. Want het is altijd weer de vraag of de pasgeborene die je in blakende gezondheid achterlaat bij hun ouders dat na vaccinatie ook blijven. En nee, dat vertellen we ze niét. Protocol.

Bull shit ik werk in de gezondheidszorg en Je handelt vanuit de beroepscode. Daar staat nergens dat je info moet achterhouden.

https://www.nursing.nl/pagefiles/13935/ ... 885774.pdf

Serieus.... ik ken behoorlijk wat mensen met kinderen, via school, kdv, vrienden, kennissen, en bij NIEMAND is er ook maar iets voorgevallen tijdens of na de vaccinaties.

De gevallen waar er wel wat aan de hand is zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen, en dan nog is het maar de vraag of er niet stiekem toch een andere reden is dan de vaccinatie.

Wij hebben twee zeer kritische Duitse kinderartsen in vriendenkring, die waarschuwen voor alles wat maar een zweempje kanker kan veroorzaken... maar zelfs die laten geen wanklank horen over welke vaccinatie dan ook.
quote:ghostly41 schreef op 02 december 2016 @ 11:57:

[...]

Serieus.... ik ken behoorlijk wat mensen met kinderen, via school, kdv, vrienden, kennissen, en bij NIEMAND is er ook maar iets voorgevallen tijdens of na de vaccinaties.

De gevallen waar er wel wat aan de hand is zijn waarschijnlijk op 1 hand te tellen, en dan nog is het maar de vraag of er niet stiekem toch een andere reden is dan de vaccinatie.

Wij hebben twee zeer kritische Duitse kinderartsen in vriendenkring, die waarschuwen voor alles wat maar een zweempje kanker kan veroorzaken... maar zelfs die laten geen wanklank horen over welke vaccinatie dan ook.We wachten nog op de cijfers grafieken ed van Droppy
quote:SuperWijf schreef op 02 december 2016 @ 11:59:

[...]

We wachten nog op de cijfers grafieken ed van DroppyMaar de antivaccin moeders zijn hoogopgeleid dus dat grafiekje heeft ze in no time gemaakt.
Zelf gemaakte grafiekjes tellen niet. Grafiekjes van het CBS of de WHO wil ik zien!
quote:Sophiever schreef op 02 december 2016 @ 11:44:

[...]

Bovendien is het steeds dezelfde arts terwijl alle andere artsen unaniem zijn en vaccinaties nuttig vinden.wat bedoel je met dat hij op de zwarte lijst staat? is hij uit de BIG gegooid?
quote:fietsertje schreef op 02 december 2016 @ 12:11:

Zelf gemaakte grafiekjes tellen niet. Grafiekjes van het CBS of de WHO wil ik zien!Maar die zijn knussiebussie met de farmacy.
quote:elflet schreef op 02 december 2016 @ 11:50:

Jannes Koetsier staat op de zwarte lijst. En met reden. Niet alleen omdat hij tegen vaccins is.

En jij kan hier natuurlijk beweren dat je in de zorg werkt , maar waar is het bewijs? Net als er geen bewijs is van al die beweringen in je docu. Waar zijn de labresultaten? Dat wil droppyco wel als er tegengeluiden zijn , maar zodra het gaat over de beweringen zoals in die docu is dat ineens helemaal niet nodig? We moeten vertrouwen op de onderbuikgevoelens van mensen die er geen snars van weten?

het is een kwakzalver. Hij denkt dat kanker wordt veroorzaakt door een schimmeltje

http://www.kwakzalverij.n ... oetsier-tegen-vaccinatie/
quote:S-Meds schreef op 02 december 2016 @ 12:14:

[...]

wat bedoel je met dat hij op de zwarte lijst staat? is hij uit de BIG gegooid?Het lijkt erop dat hij wel in de BIG staat als J.T. Koetsier
quote:ghostly41 schreef op 02 december 2016 @ 12:20:

[...]

Het lijkt erop dat hij wel in de BIG staat als J.T. Koetsier

Maar staat wel op een zwarte lijst :

http://www.zwartelijstartsen.nl/?s=Koetsier
quote:SuperWijf schreef op 02 december 2016 @ 12:27:

[...]

Maar staat wel op een zwarte lijst :

http://www.zwartelijstartsen.nl/?s=Koetsier

Ik denk dat deze kerel gewoon een "slimme" ondernemer is en als onafhankelijk arts en oprichter van diverse sites en stichtingen geld wil verdienen. Hij heeft zich binnen een niche begeven, en dat werkt blijkbaar. Hoewel hij al jaren niet meer actief is op internet.

Zijn zonen zijn ook ondernemer overigens

Nog een aardige link: https://cryptocheilus.wor ... ugens-en-halve-waarheden/
quote:ghostly41 schreef op 02 december 2016 @ 12:20:

[...]

Het lijkt erop dat hij wel in de BIG staat als J.T. Koetsierhij is geen uitvoerend huisarts meer, heeft een eigen organisatietje waarbij hij "onafhankelijk" advies geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven