Paniek door de herbelevingen - deel III

16-01-2017 12:54 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op 26 nov 2016 opende ik een topic in verband met paniek klachten, herbelevingen en veel angsten ten gevolge van meerdere trauma's wat zich uit in PTSS. Inmiddels hebben anderen het topic ook gevonden en ervaar ik een enorme steun van andere forummers om deze moeilijke tijd door te komen; voor, tijdens en hopelijk ook nog na de emdr therapie. De intake voor de emdr is inmiddels bekend (eind januari).

De steun die ik hier ontvangen heb afgelopen weken is hartverwarmend en zeer divers, wat het een enorm waardevol topic maakt; bedankt lieve schrijvers!

Van herkenning tot troostende woorden en van afleiding tot Rituals pakketten, alles passeert de revue, en zorgt er tevens voor dat het topic voelt als een warm bad (hoe toepasselijk) en vandaar nu alweer deel 3. De originele post was:

Sinds enige tijd lees ik mee op het forum en ik heb nu zelf een account aangemaakt, omdat ik graag van me af wil schrijven en hoop dat er nog goede tips gegeven worden waar ik zelf niet aan denk nu.

Het delen van mijn verhaal laat ik voor nu achterwege, een lange OP zal niemand lezen. Waar het om gaat is dat ik in mijn leven traumatische gebeurtenissen meegemaakt heb; ik ben als kind misbruikt, mishandeld en verwaarloosd (binnen ons gezin de laatste 2, het eerste door een ander persoon).

Afgelopen maand heb ik wederom wat vervelends meegemaakt, ik heb inmiddels een stabiele relatie, ben nu bijna 30 jaar en was in verwachting van ons eerste kindje, uitgelopen op een miskraam.

Op zich ben ik het verdriet van de miskraam redelijk aan het verwerken. Maar door deze gebeurtenis ben ik erg getriggerd, op meerdere gebieden. Daardoor beland ik weer in herbelevingen en nachtmerries en die maken mij vreselijk angstig. Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en valkuilen liggen op de loer. Ik wil dit graag op een goede manier aanpakken, maar hoe?! De eetbuien, het overgeven, snijden, dissociëren, etc. wil ik niet meer, daar ben ik al twee jaren van af. Maar de drang is zo groot, wat zou het opluchten.

Hulp krijg ik van een psycholoog en ik start binnenkort weer met EMDR, waar ik heel angstig voor ben, maar vast zal helpen. Tot die tijd zijn er ontelbaar veel momenten waarop ik in paniek ben, en niet wil terugvallen in het vroegere gedrag. Maar wat is het alternatief??

Bedankt voor het lezen, als het niet duidelijk is, spijt me dat, ik denk het zo goed geschreven te hebben.

Link naar deel 1:

Paniek door de herbelevingen

Link naar deel 2:

Paniek door de herbelevingen - deel II
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
quote:Sunemom schreef op 20 januari 2017 @ 10:06:

Ik heb mijn post van gisteren weggehaald.

Lieve Knuffel het is jou topic en ik heb niet echt iets bij te dragen aan jou proces. Goede raad en inzichten ontbreken op het moment. Veel meer dan meelezen/meeleven en een knuffel kan ik niet bieden, omdat jou proces zoveel sneller gaat. Ik merk dat als ik zelf iets schrijf er inhoudelijk niet (of nauwelijks) op gereageerd wordt (en dat is logisch want het is niet mijn topic en er is ook geen enkele verplichting uiteraard!!), waardoor ik me nog meer onzichtbaar en onbelangrijk voel. Ik zal het topic laten waar het hoort. Bij jou lieve knuffelbeertjes. Ik zal nog wel meelezen. Misschien af en toe iets neerzetten als ik denk dat ik je iets te bieden of bij te dragen heb en wens je het allerbeste.

jullie allemaal

Sunemom, ik lees dit en daarom kom ik nu weer even posten hier. Je hebt het zo moeilijk, ik hoop dat je kan blijven schrijven daar waar je het helpt en je dingen kwijt kan.

Je ziet hier dat sommige dingen heel snel kunnen gaan. Knuffel had afgelopen herfst nog 'nergens last van' maar werd getriggert door de miskraam. En kijk nu wat er gebeurd. Een onwijs gevecht, heel veel moeite maar ook zo veel stappen vooruit. Jij komt er zeker, denken we hier allemaal.

Jij had ook zo'n trigger weet ik uit jouw eigen topic, en je hebt zo veel problemen er nu op dit moment naast, met zorg voor je kinderen, je man depressief (toch?) en een eindeloze wachtlijst voor therapie. Daarom ben je nog niet echt aan de tocht vooruit kunnen beginnen. Maar jij kan die vast ook wandelen en dan kan het opeens heel snel gaan.
Knuffel, nu ik hier toch ben... Wat ga jij hard vooruit!

Bang geweest dat je therapeut je weg zou sturen, en er niet over in paniek geraakt maar geappt.

Discussie met vader gehad en doorzien dat wat hij deed en doet niet normaal is.

Aaioefening met vriend meerdere keren gedaan terwijl het goed voelde.

Met vriendin heel open gepraat.

Op verjaardag lol gehad zodat het zelfs te laat werd.

Tijdens ruzie met vriend aangegeven dat je het zelf uitlokte, heel goed!

Ik vind het echt heel cool om allemaal te lezen dit. Zo lang was ik hier nou ook weer niet niet geweest. Een paar dagen?
EV ook zo open gepraat in de stad, goed zeg

Verder heb ik niet gelezen... sorry voor wie ik nu niet op reageer, ligt niet aan jou maar aan mij!
Knuffel, ik ga op zo'n avond vaak maar vroeg naar bed, als ik moe ben, het niet meer trek of mezelf pijn wil doen. Zelfs al is het kwart over tien zaterdagavond en had ik een héél andere voorstelling bij 'zaterdagavond'. Ik ga dan podcasts luisteren (van het een tikje saaie soort) en dan val ik vanzelf in slaap (en tot die tijd pik ik zo nu en dan nog iets interessants op, dat voelt best 'nuttig' ). Zou dat voor jou ook werken?
quote:aaaanne schreef op 21 januari 2017 @ 22:06:

Knuffel, nu ik hier toch ben... Wat ga jij hard vooruit!

Bang geweest dat je therapeut je weg zou sturen, en er niet over in paniek geraakt maar geappt.

Discussie met vader gehad en doorzien dat wat hij deed en doet niet normaal is.

Aaioefening met vriend meerdere keren gedaan terwijl het goed voelde.

Met vriendin heel open gepraat.

Op verjaardag lol gehad zodat het zelfs te laat werd.

Tijdens ruzie met vriend aangegeven dat je het zelf uitlokte, heel goed!

Ik vind het echt heel cool om allemaal te lezen dit. Zo lang was ik hier nou ook weer niet niet geweest. Een paar dagen?

Ha ha, als jij het zo opsomt vind ik het ook wel cool om allemaal te lezen

Zo klinkt het alsof het heel veel is, maar zo voelt het voor mijzelf niet...

En ik heb ook het idee dat ik maar wat doe/probeer..

Maar ik denk ook dat de meeste mensen in het leven dat doen

Dat idee is heel fijn

Lief dat je reageert Aaaanne, hoe gaat het met jou? En je ene vriendin?
quote:Tobbert schreef op 21 januari 2017 @ 22:11:

Knuffel, ik ga op zo'n avond vaak maar vroeg naar bed, als ik moe ben, het niet meer trek of mezelf pijn wil doen. Zelfs al is het kwart over tien zaterdagavond en had ik een héél andere voorstelling bij 'zaterdagavond'. Ik ga dan podcasts luisteren (van het een tikje saaie soort) en dan val ik vanzelf in slaap (en tot die tijd pik ik zo nu en dan nog iets interessants op, dat voelt best 'nuttig' ). Zou dat voor jou ook werken?

Lief dat je zo meedenkt Tobbert.

Grappig van die podcasts

Ik slaap pas als ik uitgeput ben,

eerder laten ze me niet op bed/bank liggen.

Echt niet, dat is zwaar verboden.

Helaas.
quote:Sunemom schreef op 20 januari 2017 @ 10:06:

Ik heb mijn post van gisteren weggehaald.

Lieve Knuffel het is jou topic en ik heb niet echt iets bij te dragen aan jou proces. Goede raad en inzichten ontbreken op het moment. Veel meer dan meelezen/meeleven en een knuffel kan ik niet bieden, omdat jou proces zoveel sneller gaat. Ik merk dat als ik zelf iets schrijf er inhoudelijk niet (of nauwelijks) op gereageerd wordt (en dat is logisch want het is niet mijn topic en er is ook geen enkele verplichting uiteraard!!), waardoor ik me nog meer onzichtbaar en onbelangrijk voel. Ik zal het topic laten waar het hoort. Bij jou lieve knuffelbeertjes. Ik zal nog wel meelezen. Misschien af en toe iets neerzetten als ik denk dat ik je iets te bieden of bij te dragen heb en wens je het allerbeste.

jullie allemaal

Ben het helemaal eens met Sun. Ik kom ook niet meer hier. Ik krijg ook niet altijd een reactie, geeft niet. Topic is niet van mij, en niet zoals velen zeggen topic is van ons allemaal. En eerlijk gezegt voel ik me niet veilig in deze topic, ook doordat ik een waarschuwing kreeg op een post wat ik hier had geplaatst, mede daardoor onveilig en ik merk dat ik me terug trek in mijzelf.

Het gaat jullie goed.
quote:Knuffelbeertjes schreef op 21 januari 2017 @ 22:21:

[...]

Ha ha, als jij het zo opsomt vind ik het ook wel cool om allemaal te lezen

Zo klinkt het alsof het heel veel is, maar zo voelt het voor mijzelf niet...

Dat gevoel wat je niet hebt als je er zelf naast staat. Een kind dat groeit, wat je een poosje niet hebt gezien, dat is altijd zo veel groter geworden en kan zo veel meer! Maar de ouders zien echt niet elke milimeter, het gaat te geleidelijk. Elke dag een stukje. JIj gaat dus elke dag een stapje. Resultaat na 5 (?) dagen? Heel cool!

[...]

En ik heb ook het idee dat ik maar wat doe/probeer..

Maar ik denk ook dat de meeste mensen in het leven dat doen

Dat idee is heel fijn

:

Yep, ik in elk geval wel

[...]

Lief dat je reageert Aaaanne, hoe gaat het met jou? En je ene vriendin?

Hier gaat het goed . Veel tijd aan het doorbrengen met man en ons kleutertje, die wordt overstelpt met aandacht, dingen doen, spelletjes spelen, boekjes etc.

Vriendin gaat goed, ze heeft nieuw werk en dat werkt onwijs voor haar zelfvertrouwen en volgens mij stiekem ook heel goed voor het geen tijd overhouden voor piekeren.
Dank je Aaaanne

Mooi om te lezen allemaal

Kleuterleeftijd is zo leuk!!

Genieten
quote:KaitlynTodd schreef op 21 januari 2017 @ 22:45:

[...]

Ben het helemaal eens met Sun. Ik kom ook niet meer hier. Ik krijg ook niet altijd een reactie, geeft niet. Topic is niet van mij, en niet zoals velen zeggen topic is van ons allemaal. En eerlijk gezegt voel ik me niet veilig in deze topic, ook doordat ik een waarschuwing kreeg op een post wat ik hier had geplaatst, mede daardoor onveilig en ik merk dat ik me terug trek in mijzelf.

Het gaat jullie goed.

Jammer dat je dingen zo ervaart

Van mij heb je altijd een reactie gekregen

En topic is wel van ons allemaal, anders zou er zonder mij niet geschreven worden en dat gebeurt alsnog wel dus ja

Ik heb overigens ook een waarschuwing gekregen

Ben blij dat ik me daar niet door heb laten afschrikken

Natuurlijk schrok ik daarvan maar heb me daarover heen gezet

Een waarschuwing is namelijk niet persoonlijk bedoeld

Het is om anderen te beschermen

Je bent vrij om te doen wat je wilt maar dit wou ik je nog meegeven

Sun en Snow ik mis jullie ook en hoop dat jullie je welkom voelen hier te schrijven als het moment daarvoor is
quote:KaitlynTodd schreef op 21 januari 2017 @ 22:45:

[...]Ben het helemaal eens met Sun. Ik kom ook niet meer hier. Zoals gezegd ik lees wel mee en steek mijn hoofd om het hoekje als ik iets bij te dragen heb voor knuffel. Nu dus heel even want er valt niets met me eens te zijn. Het was geen mening waar je het mee eens of oneens kunt zijn. Je neemt mijn woorden, mijn zorgvuldig gekozen woorden, die mijn gevoel beschrijven zegt het ermee eens te zijn en maakt er daarna iets veroordelends van en dat vind ik heel erg naar. Zoal eerder al geschreven het was geen aanklacht en ik wil ook niet dat mijn woorden daarvoor worden gebruikt. Heel naar als je je onveilig voelt in het topic en/of irl (dat heb ik ook en daar zijn we niet alleen in), prima als je je eigen gevoel beschrijft, maar niet ok als je op deze manier probeert een toon te zetten. Daar wil ik geen onderdeel van zijn.
quote:Sunemom schreef op 21 januari 2017 @ 23:12:

[...]

Zoals gezegd ik lees wel mee en steek mijn hoofd om het hoekje als ik iets bij te dragen heb voor knuffel.

Mooie post Sun

Ik hoop dat je onze berichtjes allemaal ook leest/gelezen hebt

Hoeft niet meteen nu maar mag ook later

En hoop dat je beseft dat de berichtjes met de reacties op jouw vorige woorden gemeend zijn en oprecht

Ik kan niet voor anderen spreken maar het zegt wel iets om te zien hoeveel andere forummers ook gereageerd hebben op jouw woorden

En die van mij meende ik 100%, woord voor woord: ik vind het fijn je hier te lezen en hoop dat je je niet laat leiden door negatieve gedachten over jezelf maar wel door meer realistische, waarbij onze reacties op jouw posts hopelijk binnen mogen komen bij jou en je helpen met wat meer liefde naar jezelf te kijken

@Kate. Jammer dat je dit zo ervaart

@Sun:

Wat een geweldige tips komen er voorbij op dit forum. Potcasts en dan t liefst de saaie als je wilt slapen Die ga ik zeker uitproberen, de eerste volgende keer dat het slapen moeizaam gaat.

'Niemandskinderen' heb ik inmiddels gelezen. Aangrijpend, mooi, gruwelijk. Het triggerde met enige regelmaat het stemmetje in mij wat zegt: zie je wel dat je een aansteller bent? De mensen waar het over gaat, hebben het pas moeilijk gehad.

En het is ook zo, objectief gezien stelt mijn 'lijden' niets voor.

Het kostte me heel veel energie om naar deze gedachten te luisteren, zonder ze gemeen af te wijzen, maar ook zonder ze te geloven.

Over een tijdje ga ik het boek opnieuw lezen. Dan weet ik al wat er in staat en wat mij in mezelf te wachten staat. Iets beter voorbereid, voel ik me sterker om er op de juiste manier op te reageren. Hoop ik

Vandaag een heerlijk bijtank-dagje voor de boeg. Dadelijk lekker hardlopen in de , echt, het doet me zo goed de zon weer te voelen.

Fijne dag allemaal!
Geniet ervan Sofie!
Mooi om te lezen Sofie hoe jij met het boek, de herkenning maar ook de saboterende gedachten omgaat. Je klinkt altijd zo wijs

Veel hardloop plezier!

Het kost mij moeite om hier opnieuw te schrijven na zo'n bericht over dat het topic onveilig voelt en voelt als niet van iedereen maar alleen van mij , dat raakt mij op een hele vervelende manier

Kaitlyn nu niet denken dat je dat niet had mogen schrijven, dat het mij raakt kun jij niks aan doen, dat zegt iets over mij

Ik kreeg een beetje het gevoel de afgelopen maand dat het meer een topic werd waar iedereen iets kwijt kan, zich gehoord en gezien voelt, merkt dat er meer dan genoeg ruimte is, gelijkwaardig en liefdevol met elkaar omgegaan wordt, etc etc

Dat deed mij heel goed want daardoor voel ik mij minder alleen, voel ik me minder bezwaard tot schrijven en voelt dit topic als een steeds veiligere fijne plek..

Dat laatste, zo wil ik over het topic blijven denken, zo ervaar ik dat en als ik berichtjes teruglees van de meeste van jullie dan meen ik te lezen dat dit beeld redelijk klopt

Nu de kunst mij niet te laten leiden door de gedachten die hun kans zien als er wordt gezegd dat het topic niet veilig en van iedereen voelt. En dat vind ik moeilijk, dat raakt gewoon..

nogmaals: dat zegt iets over mij en niks over degene die dat schrijft

Merk dat ik me meteen verantwoordelijk voel, ook hier, dat iedereen zich veilig en fijn voelt bij het schrijven... en dat is dus niet gelukt

Begrijp niet wat ik verkeerd heb gedaan maar hoor het Graag
Goedemorgen,

Hier een druk weekend met schoonmaken, familiebezoek en etentje. Vandaag hardlopen en verder met certficeren/opleiding. Weinig tijd om te posten dus maar ik lees wel mee.

Ook ik vind het jammer dat mensen zich onveilig voelen. Helaas likt het mij ook niet altijd op iedereen te reageren. Dat betekent niet dat die inbreng niet waardevol is, geen aandacht zou verdienen of niet interessant is. Verre van!

Ik leef erg mee met iedereen, voel de eenzaamheid en het verdriet. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat iedereen er mag zijn. Iedereen is wat mij betreft welkom, door verhalen te delen helpen we elkaar.
Veel sterkte Sunemon.

Vooral doen wat goed voor jou voelt.

Ik ken je verder niet maar wilde je laten weten dat je voor mij niet onzichtbaar bent.

Jouw worsteling tussen wat je nodig hebt (ruimte voor jezelf om te kunnen herstellen) en wat de werkelijkheid aan ruimte biedt is heel helder. Ik wens je toe dat je snel hulp krijgt zodat de last die je moet dragen lichter wordt en je ruimte voor jezelf krijgt. Vanuit mijn perspectief is het onmenselijk om zo lang die narigheid te moeten dragen en te herbeleven.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Fijn berichtje Branningbrothers

Ik heb vandaag ook uitgekozen om (voor het eerst sinds hele lange tijd) te gaan hardlopen

Ben nu moed aan het verzamelen

Oefening met vriend ook alweer gedaan pfff

En vanmiddag naar nieuwe vriendin, ben ik heel zenuwachtig voor

Maar heb afgesproken thuis weer te eten, daardoor is het allemaal een beetje te overzien

Maar alsnog heb ik een knoop in m'n buik vd spanningen
Goed zo, hardlopen. Ben zelf ook al een tijdje niet geweest door vakantie en rugproblemen.

@Sun, ik ben blij dat je toch nog meeleest! Ik hoop ook dat er iemand is die je kan steunen als je naar de huisarts gaat. Nogmaals, ik heb zoveel bewondering voor hoe je voor je gezin zorgt. Ik hoop dat er snel hulp voor jou komt.

@Kate, ik hoop dat je meeleest. In je berichten zie ik veel eenzaamheid. Ik hoop dat je blijft meelezen of terugkomt zodat je beseft dat je niet alleen bent.
Stoer dat je gaat hardlopen Knuffel, het is mooi weer. Je kunt gewoon klein beginnen door een kort rondje te doen of steeds kleine stukjes hard te lopen.

Hopelijk zakt de spanning vanmiddag als je eenmaal bij je nieuwe vriendin bent.

Ik hoop dat ze je op je gemak kan stellen.

Ik heb net twee enge dingen gedaan, ergens nee tegen gezegd en iets georganiseerd.

Eigenlijk moest ik nog een confrontatie aangaan door een vriendin eerlijk te vertellen dat ik iets wat zij (niet) doet, vervelend vind. Maar dat is niet gelukt. Ik heb haar al lang niet meer gezien, deels door mezelf omdat ik geen energie had maar ook omdat ik het gevoel had vooral te moeten investeren en daar even geen energie voor had. Nu wilde ik even geleden weer eens bij praten maar wacht nog steeds op een datum van haar. Ondertussen wordt ik wel uitgenodigd voor de grote feestjes (verjaardagen e.d.) maar die drempel is te hoog, zeker nu ik haar al lang niet persoonlijk gesproken heb. Heb daar dus nee tegen gezegd maar ze weet niet waarom. Helaas is die verjaardag een verrassing voor haar dus ik kan er niet naar refereren. Lastig, wil het aankaarten zodat dit me van het hart kan maar ik weet gewoon niet hoe.
Het is hier ook zonnig buiten, heerlijk.

Perfect winterweer.

Straks naar FeelGood market. Lopend. Niet hardlopend

Even reactie op 'het topic is van ons allemaal': het is interessant om de verschuiving te zien. In het begin was het Knuf's topic, maar gaandeweg gingen er steeds meer verhalen gedeeld worden, dat ging vanzelf en maakte het meer en meer een topic van 'ons allemaal'. Toch heb ik ook nog altijd in mijn achterhoofd dat het Knuf's topic is en dat ik dus niet teveel ruimte moet innemen voor mijn verhalen, ook al weet ik (omdat jij het zegt Knuf) dat dat juist fijn gevonden wordt, het delen.

Laat ik het maar gewoon als een oefening beschouwen dan, een oefening in ruimte innemen, als ik iets wil delen.

Goed trouwens, van de oefening met je vriend weer, Knuf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Het slapen is hier zo waardeloos de laatste maanden; zoveel onrust en steeds wakker worden. Tips van veilige ruimte voorstellen etc. werken niet. Lijf kan redelijk ontspannen, hoofd is niet aan het piekeren en toch lukt het gewoon niet. Ik denk dat er veel onbewuste dingen spelen waar ik geen zicht op heb. Mijn leven is zo in beweging de laatste maanden - eigenlijk daarvoor ook, met weggaan en verhuizing en de hond, en toen dat alles achter de rug was heb ik wel beter geslapen. Alleen, ik kan niet voelen of er de vinger op leggen wat er dan precies allemaal binnenin speelt, het is ongrijpbaar.
Succes hardlopers! Het is mooi weer ervoor, ik merk ook dat de zon mij goed doet. Pas je wel op dat je niet teveel druk op jezelf legt Knuffel? Ik lees iedere dag een hele lijst met grote uitdagingen

Sunemom reageren was voor mij (in het algemeen) heel moeilijk de laatste dagen, vandaar mijn late reactie, maar het spijt me als ik heb bijgedragen aan dit nare gevoel. Terugdenkend waren mijn eigen reacties soms misschien best wat leeg, omdat ik vaak niet wist wat ik zou kunnen zeggen om te helpen en ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk kan zijn als mensen dat in grote getale niet weten

Kate rot dat jij dit zo ervaart, je klinkt inderdaad eenzaam en ik zou het je juist gunnen dat je in de magie van het topic zou kunnen meedelen. Ik wil je wel meegeven dat jij zelf maar zeer minimaal interacteert met wat andere mensen (aan jou en in het algemeen) schrijven. Dat maakt het misschien ook moeilijker voor ons om verbinding met je te maken en voor jou om verbinding te ervaren. Herken je daar iets in?

VivaFleur wat knap dat je nee hebt gezegd! Ik zit met iets soortgelijks en ik vind het ook moeilijk. Ik weet zelf eigenlijk wel wat ik moet doen (zeggen dat ik een keer wil praten en dan eerlijk zijn) maar dat vind ik eng en rot. Misschien kan je wel gewoon beginnen met aangeven dat je graag iets zou willen bespreken waar je al een poosje mee zit? Of voelt dat niet passend?

Ik wil iedereen ook nog bedanken voor de lieve reacties op mij een paar dagen geleden ik heb er helemaal niet meer op gereageerd terwijl ze me wel erg goed deden.
Dat idee had ik ook EV. Gaandeweg heb ik wel steeds meer het gevoel gekregen dat het delen met elkaar heel waardevol kan zijn omdat je van elkaar kunt leren. En dat delen kan alleen als je ook een plekje inneemt om dat te kunnen doen. Het is juist de gelijkwaardigheid die zo waardevol is.

@ Kate, ik schrijf hier niet zo vaak als anderen maar ik lees en leef wel mee. Ik heb lang niet altijd iets zinnigs te zeggen op berichten die ik lees en soms is dat omdat ik ergens geen ervaring mee heb en soms omdat ik bang ben iets verkeerds te zeggen. Ikzelf heb geen ervaring met hetgeen jij hebt meegemaakt en ik lees daarnaast zoveel onzekerheid en een gevoel van er niet bij te horen dat ik bang ben iets verkeerds te zeggen. Dat wat ik zeg je nog verder de put in helpt en dat wil ik niet. Ik hoop dat je wel in contact blijft met mensen over wat je dwarszit. Mensen zijn nu eenmaal geen eenlingen en hebben elkaar nodig. Ik geloof wel dat het belangrijk is om je te blijven uiten. Het kan natuurlijk dat dat elders veiliger voor je is en dat dat een betere keuze is. Dat kan je zelf het beste beoordelen.
Ik ga misschien ook niet zo inhoudelijk op iedereen in (teveel chaos in mijn hoofd....) maar ik lees alles.

Ook jou Sunemom, ook jou, Kaitlyn. Voel me wel een beetje rot omdat ik weinig inhoudelijks of helpends kan zeggen, maar dat ligt geheel aan mij, en niet aan wat jullie schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven