Lijf & Lijn alle pijlers

5 januari starten met Sonja Bakker. Wie ook?

04-01-2009 15:19 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Morgen ga ik weer 'aan de Sonja'. Ik wil minimaal 10 kilo kwijt (zit nu op ruim 82). Wie heeft nog meer dit plan opgevat? Ik weet van eerdere pogingen dat het prettig is om het via een forum een beetje bij te houden en ervaringen te delen.

Kom maar op dus!

En hierbij de tabel met alle deelnemers (met dank aan Kiki!):

2kams, zag net pas die nare posting, sterkte!!! Heel erg vervelend zeg... !

Wat wordt er veel afgevallen met z'n allen!! Het gaat inderdaad steeds beter en het wordt makkelijker. Duizelig ben ik niet Charlar. De laxeerpil heeft geholpen gisteren, alhoewel ik nog niet helemaal 'tevreden' ben. Maar hopelijk pakt het nu een beetje uit zichzelf op.

Ik heb nog steeds geen zwak moment gehad. Ik heb nog niets gesnoept. Alleen heel af en toe neem ik iets extra's. B.v. een appel maar meer ook niet. Ik vind deze week een heerlijke week. Wat een lekkere recepten. De Spaghetti Bolognaise was zo heerlijk. Vanavond mag ik biefstuk. Iedere avond bijna een plakje koek. Ik ga nog steeds 3 x per week naar de warmtecabines en dat helpt ook vermoed ik. Gistermorgen was ik een beetje nijdig omdat ik voor mijn gevoel niet zoveel was afgevallen (sinds zaterdag zelfs 6 ons aangekomen). Ik heb gisteravond een hartig woordje met mezelf gesproken en gezegd dat ik vond dat ik walgelijk bezig was. Ik bedoel, ik ben afgevallen en gisteren haalde ik een mijlpaal door naar een andere BMI kleur te gaan. Daar moet ik blijdschap uit halen. Daar moet ik trots in voelen, maar ik was alleen maar geïrriteerd. Dat is niet goed. Dat verpest 'de motivatie'. Ik ben 2 weken bezig en ik ben 3 kilo afgevallen. Dát is een verdomd goed resultaat. Daar moet ik trots op zijn. Dat gevoel van trots en blijdschap is datgene wat mij er doorheen sleept de komende weken. . . Ik zondig niet. Ik wil het niet.

A.s. zaterdag ben ik jarig. Poeh. Ik geef ook nog een feest.

Hoe ga ik dat doen? Ik denk er nog maar even niet over na.....

Succes allemaal!
DTEEZ!
Hoi Hoi ,

hier gaat het allemaal goed! Heb nu al veel minder moeite om me aan het dieet te houden en heb minder lekkere trek! Dit vind ik naast dat ik al ben afgevallen een positief resultaat, want ik had namelijk altijd zin in lekkere dingen.

@Djoels: In het boek b&b staan achterin allemaal kleine hapjes die gezond zijn, zag in de tabel dat je een ander boek gebruikt, als je wilt kan ik de recepten kan je misschien ff naar de boekhandel gaan en dan de achterste pagina's uit het boek even kopieren. Er staan dingen als: Spaanse garnalen spiesjes, tonijnwraps, pizzapuntjes, dipsuas met groentes.

Ook staan er dingen in als yoghurttaart, muffins, appelbollen, cake met vers fruit, appeltaart, perziktaart en aardbeientaart in!

succes er in ieder geval mee!
Ik bedacht me dat ik een groot word document heb met SB recepten (ooit eens gekregen). Ik heb deze er even uit gepikt voor Djoels.. als je er dan dip groenten bij zet, kom je een heel eind!!

Kruidenboter:

100 gram Twenty Four halvarine of Becel Light

peterselie

sjalotje

sap van 1/4 citroen, zout

peper

nootmuskaat

Maak de Twenty Four of Becel Light zeer zacht. Kluts de kruiden en het sap er doorheen. Maak de kruidenboter op smaak met zout, peper en nootmuskaat.

Mayonaise:

3 hardgekookte eierdooiers

1rauwe eierdooier

1eetlepel mosterd

1 theelepel zoetstof

zout

peper

1/2 dl olijfolie

Meng alle eidooiers, de mosterd, de zoetstof, zout en peper zolang fijn tot het er als boter uit ziet. Giet dan druppelsgewijs en al roerend de olie erbij.

Saladesaus:

2 hardgekookte eieren

1 rauwe eierdooier

1 eetlepel azijn

1 theelepel mosterd

3 eetlepels olie

1 eetlepel rode wijn,

2 sjalotjes

dragon

zout en peper

Prak de hardgekookte eieren zeer fijn en meng deze intensief met de rauwe dooier, de azijn en de mosterd. Druppel er al roerende de olie door. Voeg de rode wijn toe en de fijngehakte sjalotjes. Maak de saus op smaak met zout, peper en dragon.

Kerriesaus:

125 gram magere kwark

1eetlepel Yofresh

1 ei

1/2 ui,

1/2 eetlepel kerrie

peper en zout

Doe de kwark samen met de Yofresh in een kommetje. Roer de kerrie en wat peper en zout samen met de uienstukjes en het hardgekookt ei door de saus.

Paprikasaus:

1/2 rode paprika

125 gram magere kwark

1 eetlepel Yofresh

1/2 uitje

peper en zout

1 theelepel paprikapoeder

1 theelepel ketchup

1 theelepel zoetstof

Hak de paprika in kleine stukjes. Klop een luchtig sausje van de kwark en de Yofresh. Maak die op smaak met het uitje dat u heeft fijngehakt, een beetje peper en zout, paprikapoeder, zoetstof en de paprikastukjes.
Hé Djoels, van harte met je groene BMI!!

Djen: Hoeraaa voor jou! Goed dat je lekkere trek al verdwijnt!

Charlar: Die conditie heb je zo weer terug hoor! Gewoon lekker blijven lopen en genoegen nemen met ieder stukje dat je loopt! Je loopt tenminste, je had ook op de bank kunnen zitten!

Die duizeligheid herken ik niet. Krijg je wel genoeg binnen? Kun jij of man niet gewoon de avondmaaltijden koken?

2Kams: Wij eten prei altijd met zelf gemaakte kaassaus. Dan is het echt heel erg lekker. Dat heb ik vorige week ook gewoon gedaan. Als je het recept wilt, moet je maar even gillen. Het is echt te simpel voor woorden. Witlof is trouwens ook heel erg lekker! Wat kerrie door de dressing vinden wij ook altijd heel erg lekker bij de witlof.

Mik: Beterschap! Ja, pas op met wat je wenst! hoop voor je dat je dan tenminste iets afvalt, dan is het niet voor niks geweest!

Tijger: Zul je altijd zien, begin je met een dieet nieuwe eetgewoonten, heb je allemaal etentjes! Een ons is dan toch hartstikke knap! Je had ook aan kunnen komen!

Kiki: Foei, vals spelen tegen de loopband! Goed hé, weer bijna een kg! Dikke pluim!

Man was gister gelijk gebleven t.o.v. vorige week. Vanochtend was hij ineens 1 kg lichter. "Hù, ik ben vannacht een kg afgevallen! Ik sliep al zo slecht, daar was mijn lichaam dus mee bezig" soms is het ook zo'n schatje!

Ik ben vanochtend uitgegleden met de fiets. Ik was er totaal niet op bedacht dat het glad was. Keek nog naar een ander meisje dat stond te huilen en een fiets die op de grond lag en hoepsss daar ging ik ook. Ben vooral geschrokken en heb een zere elleboog (geschaafd en blauw), een pijnlijk bovenbeen en nu vanavond beginnen mijn spieren stijf te worden. Ga zo eerst maar even in bad.

Verder gaat het qua Sonja prima hier. Het wordt inderdaad gemakkelijker in/na die derde week.

Liefs,

Mango
Hoi allemaal,

Wat een positieve berichten allemaal! Iedereen isheel goed bezig om zijn streefgewicht te halen!

En de mensen die een ander kleurtje hebben gekregen; echt super.

Ik lees dat een aantal mensen druk bezig zijn met sporten! Heel goed, hoor!

Zelf ben ik niet zo van de sportschool maar probeer in ieder geval doordeweeks een half uur te wandelen en verder een yoga-avond en tai-chi-avond.

Mijn doel is om naast de leuke zomerjurkjes, me weer fijn in mijn lichaam te voelen en gezonder leven.

Verder begin ik langzaam te wennen aan minder eten en hopelijk kan ik dat gevoel vasthouden!
Dank jullie voor de tips! ik ga zeker een dipje of twee maken met rauwkost.

Maar b.v. ik ga een SB Muffins bakken... dan laat ik verder alle tussendoortjes vallen die dag? Ik bedoel, ik weet even niet hoe ik het moet inpassen?? Iemand een tip??
DTEEZ!
Hoi Djoels,

Als ik een feestje zou geven dan zou ik gewoon me aan het ontbijt houden het 11:00-uurtje en de lunch.

Daarna kan je zo'n muffin kunnen nemen of lekker wat groenten tijdens het snijden (voorbereiding voor 's avonds?). Dan 's avonds gewoon a la sonja proberen te eten en dan misschien 's avonds een 'weekend-avondje' doen.

Ik denk dat je wel moet genieten van je je feestje, maar dan bewust genieten van wat je eet.

En liever niet teveel alcohol .
Mango, je hebt gelijk. Er is iig niks bij. Elke ons is er 1, weer een stukje dichter bij mijn doel. Ik heb al eens eerder SB geprobeerd, maar ben toen na ongeveer 6 weken afgehaakt. Toen viel ik de eerste twee weken best veel af, maar daarna werd het minder (ik smokkelde ook steeds meer). En de 4e week kwam ik zelfs iets aan. Terwijl mensen om me heen en op het forum heel hard gingen, dus mijn motivatie werd steeds minder. Nu denk ik, had ik maar volgehouden... Daarom wil ik nu ook meer naar de langere termijn kijken en blij zijn met alles wat eraf gaat.

Djoels, 3 kilo in 2 weken is super! En die 0.6 kilo is er maandag zeker af, ws zelfs meer. Je gaat als een trein. Kijk wel uit met de laxeerpillen, als je die teveel gebruikt, worden je darmen lui. Hou het maar bij de kiwi's.

Oh ja, Mango, heeft je bad geholpen? Hier is het echt niet glad, je woont zeker in een andere regio. Durfde je wel weer te fietsen of ben je gaan lopen?
quote:lepetitmik schreef op 20 januari 2009 @ 13:13:

Hoi hoi,

Volgens mij zie ik aardig wat verschuivingen qua kleurtjes in de tabel, of ligt dat aan mij! Goed gedaan dames! En gewoon volhouden, ook al gaat het misschien niet zo snel al je hoopt.

Hier gaat ie even wat minder. Sinds zaterdagmiddag flink verkouden en sinds zondag een heuse griep te pakken: koort, hoofdpijn, geen eetlust, spierpijn en moe moe moe.

Mik

Hoi lepetitmik, beterschap gewenst!! zorg goed voor jezelf en over een paar dagen ben je weer van de partij.

Er zijn niet veel verschuivingen hoor, in de kleurtjes, Djoels is de tweede na Senseo vorige week. En als jij even zonder zakdoek op de weegschaal was gaan staan was jij de volgende

Djen: als ik het goed heb nagekeken ben je 0,8 kilo afgevallen ipv 0,6. Dus bijna een hele ipv een ruime halve kilo, ga zo door!

Tijger: goed dat je nu niet bent afgehaakt vooral na twee etentjes. Het is zo makkelijk om er dan weer even mee te stoppen. Door het smokkelen van de vorige keer blijft het denk ik moeilijk. Je ziet het hier eigenlijk ook, pas na twee weken went iedereen er een beetje aan. Gaat jou ook lukken!
Even heel vlug...rotweek achter de rug (vertel ik nog wel) en erg druk.

Maaaaaaaaaarrrrrrrr ik was 71.7 (dus drie ons lichter als mijn te lage startgewicht)!!!!

Ik ben weer in ieder geval op dreef.

Wat een successtory's hier. Ga zo door. Ik meld me vandeweek nog even.
@ kiki2009: ow, was het die zakdoek die me das omdeed, lol

@Djoel: maak je niet te druk om die verjaardag. Probeer gewoon normaal te eten en de beste keuzes te maken. Het feit dat je je er zo bewust van bent wat je die dag eet, maakt denk ik al het verschil.

Vandaag dus maar zonder zakdoek op de weegschaal gestaan, maar ook ik heb geen regelmatige stoelgang meer, dus volgens mij zit er her en der nog wel wat afval. Maar goed, de weegschaal viel niet tegen. 71,5 kg. Dus volgens mij krijg ik nu een ander kleurtje!

Joepie!

Verder weinig te melden, maar als iemand iets wil horen wat er gisteren of eergisteren op televisie is geweest. Ik heb alles gezien: Oprah, West Wing, Wie is de Chef, ongeveer alle herhalingen van het journaal, etc, etc!

Doeg, Mik
anoniem_78642 wijzigde dit bericht op 21-01-2009 10:57
Reden: typfout
% gewijzigd
Hallo allemaal!

Ben hier alweer even niet geweest, heb het zo druk met de studie (Misschien helpt dat ook om af te vallen )!

Goed om te lezen dat het bij iedereen goed gaat! Hoop maar dat iedereen dat kan volhouden!

Gister woog ik 83,8, toch nog 1,1 kg eraf! En dat na een weekend waarbij ik veel heb gedronken (flesje rosé bijvoorbeeld..) en veel heb gegeten.. Ongesteld zijn helpt niet echt mee als je aan het afvallen bent. Maar goed, verder gaat het prima. Eet verder gewoon netjes, en sta sinds vorige week woensdag iedere avond 20 minuten op een step-apparaat. En ik moet zeggen: het helpt echt!
Hallo allemaal,

Vol goede moed begon ik weer aan Sonja. Ik heb er namelijk goede ervaringen mee en het resultaat mag er wezen. Echter, al na twee dagen merkte ik dat ik er al te lang mee bezig ben. Het is te herkenbaar voor mij en ik wil uitgedaagd worden. Ik ga nu weer ouderwets punten tellen (WW) en zal dus niet meer op dit topic meekletsen.

Voor iedereen die doorgaat: succes! Het is een heel fijn dieet waar je onwijs goed, veel en makkelijk mee af kunt vallen.
Nou de eerste receptenmisser ook achter de rug

We moesten vanavond de fussiliesalade eten. Daar zit o.a. geitenkaas in. De laatste tijd hebben wij wel vaker geitenkaas gegeten, maar dan altijd warm. Dus vol goede moed stopte ik het nu ook in de salade. GETVER!!!

Ik bereid het eten altijd voor onder de slaapjes van dochter, vandaar dat ik nu al weet dat het niet te eten is.....

Uit pure frustratie ben ik net naar de supermarkt gefietst en heb een pizza gehaald. Wel een gezonde, met kipfilet en groenten. Maar baal er wel een beetje van.....

Dus als je in B&B in week 4 de fussiliesalade tegenkomt.... bezint eer ge begint!

Verder gaat het hier met mij erg goed. Man heeft weer een dipje. Hij heeft het heel erg druk op/met zijn werk, moet regelmatig 's avonds weg en eet hierdoor niet goed, maw hij rammelt van de honger. Tsja dat heb je ervan als je niet goed eet.

D1978: Jammer dat je ons gaat verlaten en succes met de WW. HEb ik hiervoor ook gedaan (mocht namelijk in combinatie met borstvoeding), maar vond het zo'n gedoe dat getel de hele tijd. Maar weet ook uit ervaring dat je daar heel goed mee af kunt vallen!

Hutsefluts: Goed dat je toch zo bent afgevallen! Hou vol!

Tijger: het heeft een beetje geholpen. Ik heb nu nog een onwijs stijve nek en spierpijn in mijn benen. M'n rug is gelukkig weer over en erg veel last van mijn elleboog heb ik ook al niet meer.

Ik hoorde van mensen uit het dorp dat het rond half 7 ook helemaal niet glas was, maar ineens rond 8 uur wel. Het was vrij plotseling en er zijn erg veel ongelukken gebeurd. (Auto's in de sloot en veel val- en glijpartijen.

Djoels: Ik denk ook dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken. Gewoon japanse mix, komkommer, 30+ kaas, wat toastjes met filet american of zo. Of van die "rijstchips" (je weet wel van die reclame dat die modellen elkaar helemaal aftuigen ) Dat zijn allemaal dingen die niet veel vet bevatten.

En vooral genieten, al dan niet met een glaasje wijn! Je kunt niet je hele leven op Sonja blijven leunen, je moet het toch gaan integreren in je normale leven. (net zoals wij gewoon kaassaus bij de brocoli/prei eten en bij de verjaardag van onze dochter gewoon een klein stukje taart hebben genomen)
Hoi Hoi,

@ kiki: wat fijn dat je voor mij doorhad dat ik 0,8 kg ben afgevallen ipv 0,6 klinkt namelijk een stuk beter! Had het zelf dus niet eens door! Thanx, nog meet motivatie om door te gaan.

Nog steeds aan een goede week bezig, al heb ik vandaag niet het boekje gevolgd, omdat ik moest werken vanmorgen, dus ontbeten met 2 boterhammen, tussendoor appel en als lunch weer twee boterhammen. Maja allemaal gewoon gezonde producten dus maak me er niet zo druk om, kan een dagje denk ik dan!

Gister ook weer lekker ander half uur volleybal training gehad en heb nu dus spierpijn, heb een nieuwe trainer met weer nieuwe oefeningen en het is dus afbeulen geblazen!

Vanavond een verjaardag, maar hoorde al dat ze ook japanse mix heeft gekocht, dus dan neem ik daar gewoon een handje van en verder nix!

Oja gisteren trouwens de nieuwe catalogus van de H&M in de bus, allemaal leuke zomerkleding die ik wel wil hebben , maja eerst maar even een paar weken wachten, dan kan ik vast een andere maat bestellen en heb ik een mooie beloning, hopen dat het dan dus nog niet is uitverkocht!!

Nou dames, ik heb het gevoel dat we allemaal al behoorlijk beginnen te wennen aan het sb regime!! Goed teken, dus lekker doorgaan!!! SUCCES!!
Wellicht is het wel een idee om iets van mt 38 te bestellen uit de HM catalogus. Hang je dat in de kamer en kijkt er elke keer naar als je weer met een zak chips in je hand staat

Ik merk dat ik een beetje paranoide aan het worden ben van die calorieen. Normaal gesproken lette ik nooit op wat ik at, maar nu is elke calorie er één te veel. Ik vind het geen fijn gevoel, net heb ik een handje van die (vieze) rijste zoutjes gehad en nu zit ik alweer met spijt achter de computer. "je had het ook NIET kunnen nemen" zeurt het dan door mijn hoofd. Ik zou van mezelf vanavond nog een plakje ontbijtkoek mogen, maar ja, nu na die rijste dingen ....

Overdag gaat het heel erg goed maar na het avondeten verander ik als een blad aan een boom, al het eten staart me aan en ik kan aan niets anders meer denken dan aan ETEN. Bleh, wat baal ik van mezelf.
Over anderhalve week ga ik trouwens op (korte) vakantie en dan moet ik mijn badpak weer aan

Zo'n model waar je je oma nog niet dood in wil vinden
@charlar, wat heb ik een medelijden met je zeg! moest je naar de states en over anderhalve week alweer op minivakantie en dan moet je nog een badpak aan ook, dat betekent toch niet dat het ook nog mooi weer is daar? Geintje hoor, ik wil het badpakkengevoel niet onderschatten, maar je gaat juist zo goed. Je bent 5 kilo afgevallen en als je je best doet lukt -1,5 kilo ook nog wel voor de vakantie.

@d1978, jammer dat je weggaat, heel veel succes met de WW, en laat je af en toe nog even horen hoe het gaat? .... trouwens dat bedenk ik me nu, daarom hoef je toch niet weg?

@hutsefluts: goeie combi studeren en steppen, volgende week naar de groene BMI!

@Djoels; grappig hoor hoe iedereen bezig is met jouw feestje, inclusief ikzelf, zouden we ons dan allemaal op een traktatie verheugen Daar komt dan mijn "traktatie-voorstel". In het eerste boek, blz 74 staat een heerlijke eierkoek met slagroom en fruit genoemd. De kant-en-klare slagroom van friese vlag is 180 cal per 100ml (maar je neemt natuurlijk minder) en heel erg lekkerrrrrrrrr -zucht-. Snel de rest aan de visite uitdelen.
Goeienavond!!

Op zich een goede dag bij mij, ware het niet dat ik de hele avond bardienst heb gehad... lekkerbekkend heb ik tosti;s staan bakken, marsen en gevulde koeken lopen verkopen e3n uiteindelijk heb ik een handje pinda's genomen... kon het niet weerstaan.

Nooit meer zo'n avond hoor, wat een crime!!!

Gelukkig morgen weer een vrij normale dag!
Goede morgen,

gisteren een inzinking gehad op de verjaardag van een vriendin, ze had mijn lievelings chips en daar heb ik dus een paar handjes van gehad, tijdens het eten baalde ik al, maar ik kon gewoon niet stoppen. Verder ook een paar wijntjes gehad! Shit zooi dus, baal van mijzelf dus vandaag, morgen en het weekend maar precies het schema volgen in de hoop dat ik maandag dan toch weer ben afgevallen.

succes allemaal!!
Kop op Djen!

Zoals je ziet ben je niet de enige.. hoop dat je er van hebt genoten, want dat moet je dan wel weer doen.. en zoals je al zegt: vandaag een brand new day, waar je er weer vol voor gaat!!

Ik ga zo boodschappen doen.. ik ga van het weekend trouwens een door de weekse dag van week 1 nemen, want vind dat gedoe met stokbrood als avond eten maar niks, en ik hoef ook geen bolletjes ijs of toastjes 's avonds. Dus ik neem gewoon een normale dag als geheel, dat mag.
Dag allemaal, wat heerlijk hoe jullie allemaal meedenken met mijn feestje..... ik vind dat zo lief! Ik bedacht me in eerste instantie dat ik geen taart ging maken, omdat ik echt 's avonds een feest geef. Vanaf 21.00 uur, dat betekent geen koffie, geen taart maar een borrel en veel dansen.

Afijn, nu krijg ik mijn 'schoonouders' zaterdagmiddag op bezoek. Ze willen me toch even feliciteren. Ze komen voor het eerst nu in mijn huis. Dus eerst op zoek naar een SB taart. Maar eigenlijk kan ik geweldige - niet SB - taarten bakken (al zeg ik het zelf ) en ik wil ze natuurlijk wel helemaal voor me winnen. Dus ik bak geen Sonja B. taart maar een heerlijke echte Djoels taart en neem zelf die versierde eierkoek! Als avondmaaltijd neem ik een lekkere grote salade, dan heb ik toch een basis binnen. Dan kan ik 's avonds een paar hapjes nemen (rauwkost en twee kostelijke miniballetjes van mijn vader).

Wat jammer Djen van die chips, maar vergeet het maar weer! Hupsakee, op naar de volgende dag. Zo moet je denken. Niet te lang bij stilstaan. Dat geeft negatieve energie.

Zelf heb ik de afgelopen 2,5 week nog niet gezondigd en ik voel die behoefte ook geenszins. Dat komt echt omdat ik gemotiveerd ben vanuit mijn tenen. Ik val lekker af, ik zie mezelf strakker worden doordat ik 3 x per week in die warmtecabines sport (of dat echt zo is of dat dat alleen in mijn hoofd zit doet niet ter zake).

Ik kijk met verrukking uit naar de lente. Laat maar komen, want tegen de tijd dat jurkjes uit de kast mogen komen ben ik er bij. En waarom ben ik er bij, omdat ik nu laat zien dat ik gewoon dat wil. Ik wil dat, punt!

Willen jullie dat ook net zo hard als ik? Wil je ook op die allereerste lentedag, wanneer het al zo spannend is om met blote witte benen naar buiten te gaan, wakker worden met het gevoel van 'en hier heb ik het voor gedaan!'. Ik wil dat.

Daarom snoep ik niet. Daarom zondig ik niet. Daarom heb ik de woorden 'chips, koek, snoep, chocolade etc.' uit mijn geestelijke woordenboek gestreept. Het heeft namelijk geen zin om er over na te denken. Het heeft al helemaal geen zin om jezelf te verlekkeren. Lange termijn denken.... dat doe ik. Keuzes maken, die heb ik gemaakt op het moment dat ik begon met Sonja B. Jezelf voor de gek houden.... daar heb ik geen zin in omdat maar één persoon uiteindelijk verantwoordelijk is voor mijn resultaat.... dat ben ik zelf.

Jezelf belonen las ik ergens...... Als ik 75 kilo weeg beloon ik mezelf met de allerlekkerste chocoladetaart die er maar bestaat. Tot die tijd heb ik verkering met eierkoeken.... so be it..

Oja over die laxeerpillen.. ik heb dat alleen begin van de week genomen. Het heeft geholpen. Daarna echt niet meer. Ik ben helemaal niet van de pillen. Ik slik max. 2 paracetamol per jaar en dan is het omdat ik een kater heb... ik ben gewoon niet zo van de pilletjes.....

Succes allemaal weer en we schrijven!!
DTEEZ!
hallo dames! ik reageer een beetje laat (druk met aardappels schillen - hahaha) Afgelopen maandag woog ik precies 72. dat betekent 2 kilo er af!

het gaat me momenteel goed af om het dieet te volgen. Zelfs de " fruitdag" van gisteren ging eigenlijk prima. Het lijkt erop dat mijn lichaam zich instelt op minder eten. Bevalt me prima zo! alleen morgen gaan we uit eten, dus da's effe moeilijk. Ik sla de tussendoortjes wel over om het te compenseren want we hebben wel wat te vieren!
hier ook een goede dag gehad. Ik heb wel gezondigd en maar liefst een heel pakje evergreen opgegeten. Ik zat vanmiddag in de auto en voelde me helemaal bibberig. Net voor het eten werd het ook nog zwart voor mijn ogen, zo erg heb ik het nog niet gehad. Ik weet alleen niet of dit van het lijnen is, of dat ik me afgelopen week gewoon wat beroerd heb gevoeld.

Ik zit nu in mijn hardloopkleding te typen, man moest onverwacht even weg en ik hoop dat hij snel terugkomt zodat ik nog een rondje kan rennen. Er liggen 3 kinderen boven te slapen en om die nu alleen te laten vind ik ook weer zo iets.

@Kiki: USA is niet echt vakantie. Ik moet er een paar keer per jaar heen voor mijn werk en het is ook écht werk... De mini vakantie daarentegen is wél echt vakantie. Ik ben echter niet zo dol op zwemmen (kinderen wel) en wanneer ik mezelf in een badpak zie, word ik ook niet zo vrolijk. Hopelijk verandert dat de komende maanden en kan ik in het voorjaar zo'n heerlijk zwierig jurkje aantrekken zonder dat het lijkt alsof er een aangeklede rollade over straat banjert.

Voor de zomer trakteer ik mezelf dan op een zonnebank kuurtje en dan die ik er als herboren uit! Als klap op de vuurpijl laat ik het overtollige vet van mijn buik in mijn borsten injecteren en Hollands Next Top Model 2009 is bekend! :-)

@Djoels: ik weet zeker dat je het weekend goed overleefd, wanneer je geen taart eet, zul je je enorm trots voelen. Gisteren stond ik bij de bakker en zag daar heerlijke eierkoeken liggen, ik heb ze maar niet gekocht omdat de kans zeer aanwezig is dat ik ze alle 6 tegelijk had opgegeten.

Komend weekend hebben niets "raars" op de agenda staan, dus ook geen verleidingen. We gaan wel zondag bij mijn ouders eten maar zij koken altijd zeer verantwoord, dus daar hoef ik me niet zo'n zorgen om te maken.

groeten en heel veel succes weer.
quote:Charlar2 schreef op 22 januari 2009 @ 20:18:

Hopelijk verandert dat de komende maanden en kan ik in het voorjaar zo'n heerlijk zwierig jurkje aantrekken zonder dat het lijkt alsof er een aangeklede rollade over straat banjert.

Voor de zomer trakteer ik mezelf dan op een zonnebank kuurtje en dan die ik er als herboren uit! Als klap op de vuurpijl laat ik het overtollige vet van mijn buik in mijn borsten injecteren en Hollands Next Top Model 2009 is bekend! :-) Heerlijke humor!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven