Hoe trek ik kijkers voor mijn huis?
woensdag 25 februari 2009 om 10:59
dat heb je met opendagen ook hoor, veel mensen die lekker huissie gaan kijken en dat vernoemen ze dan tegen de makelaar als "orienterend" maar jij hebt wel je hele huis weer geboend en geruimd voor die klojoos.
en je vrije zaterdag aan verpest.
ik doe alleen nog maar landelijke open dagen.
weet iemand hoelang het duurt eer je een goedkeuring binnen hebt voor je hypotheek, wij hebben er eentje die al anderhalve week ermee bezig is, ik geloof er geen jousa van, je overhandigt toch je inkomen en kostenplaatje en dan is het meteen een ja of een nee, of ben ik nou gek en of onwetend???
en je vrije zaterdag aan verpest.
ik doe alleen nog maar landelijke open dagen.
weet iemand hoelang het duurt eer je een goedkeuring binnen hebt voor je hypotheek, wij hebben er eentje die al anderhalve week ermee bezig is, ik geloof er geen jousa van, je overhandigt toch je inkomen en kostenplaatje en dan is het meteen een ja of een nee, of ben ik nou gek en of onwetend???
woensdag 25 februari 2009 om 11:14
Ja, je bent onwetend. Bij ons duurde het 4 weken, terwijl wij geen énkele belemmering hadden.
We hadden al ruim vante voren gesprekken met de hypotheekboer gevoerd, zaten anderhalve ton ónder wat we maximaal konden lenen en hebben verder geen enkele lening, dus wat ons betreft waren de omstandigheden perfect. Maar soms duurt het gewoon zo lang en kun je er als koper he-le-maal niks aan doen.
We hadden al ruim vante voren gesprekken met de hypotheekboer gevoerd, zaten anderhalve ton ónder wat we maximaal konden lenen en hebben verder geen enkele lening, dus wat ons betreft waren de omstandigheden perfect. Maar soms duurt het gewoon zo lang en kun je er als koper he-le-maal niks aan doen.
woensdag 25 februari 2009 om 11:32
Bij ons hadden de kopers wel al accoord voor de hypotheek, maar waren er problemen met de aangekoppelde levensverzekering. De overdracht moest zelfs 4 wkn uitgesteld worden. We zijn er altijd maar vanuit gegaan, dat het goed zou komen en gelukkig was dat ook zo.
Maar het kan idd soms wel even duren.
Maar het kan idd soms wel even duren.
donderdag 26 februari 2009 om 14:01
nou ik heb 2 makelaars voor de prijs van 1
zoals ik al dacht, gaat het met die ene niet zo goed.
ze werken wel samen het klanten bestand af, met dien ter verstande dat die ene (nieuwe) met de hypotheker samenwerkt
ik betaal niks extra;s , degene die verkoopt krijgt 2/3 courtage en de ander de rest en vica versa, dus la ma lekker vogelen.
nieuwe foto's beneden gemaakt.
op hoop van zegen
zoals ik al dacht, gaat het met die ene niet zo goed.
ze werken wel samen het klanten bestand af, met dien ter verstande dat die ene (nieuwe) met de hypotheker samenwerkt
ik betaal niks extra;s , degene die verkoopt krijgt 2/3 courtage en de ander de rest en vica versa, dus la ma lekker vogelen.
nieuwe foto's beneden gemaakt.
op hoop van zegen

vrijdag 27 februari 2009 om 07:51
quote:Flashy schreef op 26 februari 2009 @ 14:03:
Wel 2 goede makelaars?
lol........
ik denk, (ff serieus antwoord hihi) dat degene die gister bij me was het beter gaat doen, ik heb al heel de tijd het gevoel dat het niet helemaal loopt, deze heeft namelijk waar ik voor bij die ander mee in zee ben gegaan, directe connecties met de hypotheker.
je krijgt dan dus alleen mensen binnen die het kunnen betalen.
daarbij komt dat het dus het afgelopen half jaar enorm heeft gerommeld bij die makelaar, ze zijn nu uit elkaar en werken hun gezamelijke klanten af, op 2/3 en 1/3 basis, ligt eraan wie het uiteindelijk verkoopt.
Wel 2 goede makelaars?
lol........
ik denk, (ff serieus antwoord hihi) dat degene die gister bij me was het beter gaat doen, ik heb al heel de tijd het gevoel dat het niet helemaal loopt, deze heeft namelijk waar ik voor bij die ander mee in zee ben gegaan, directe connecties met de hypotheker.
je krijgt dan dus alleen mensen binnen die het kunnen betalen.
daarbij komt dat het dus het afgelopen half jaar enorm heeft gerommeld bij die makelaar, ze zijn nu uit elkaar en werken hun gezamelijke klanten af, op 2/3 en 1/3 basis, ligt eraan wie het uiteindelijk verkoopt.
vrijdag 27 februari 2009 om 10:35
Ik word echt gek!!!
Gister mail van de makelaar, blabla bla is overeengekomen de financierings termijn met 14 dagen te verlengen tot 13 maart.
Hoezo 13 maart? dat is vorige week toch al afgesproken?
vorige week dinsdag is dat afgesproken 14 dagen langer. Nu rekenen ze ineens vanaf eergister ofzo, stelletje klungels.
Gister mail van de makelaar, blabla bla is overeengekomen de financierings termijn met 14 dagen te verlengen tot 13 maart.
Hoezo 13 maart? dat is vorige week toch al afgesproken?
vorige week dinsdag is dat afgesproken 14 dagen langer. Nu rekenen ze ineens vanaf eergister ofzo, stelletje klungels.
vrijdag 27 februari 2009 om 13:40
Ik word ook helemaal gek van die stomme regeltjes in het voordeel van de koper. In de tussentijd mag van mijn makelaar niemand komen kijken want zogenaamd is er een bod afgesproken, maar de kopers maken geen haast tot tekenen en pas na tekenen gaat de bedenktijd in... Ik snap best dat we het hier niet hebben over het kopen van een bank ofzo, maar ik mag toch aannemen dat een huis geen impulsaankoop is als je al een afspraak moet maken voor een eerste en een tweede bezichtiging... Ik word er echt heel sjaggo van en dan worden jullie vast boos op me omdat ik wel een bod ben overeengekomen...
vrijdag 27 februari 2009 om 13:47
quote:LouiseP schreef op 27 februari 2009 @ 13:40:
In de tussentijd mag van mijn makelaar niemand komen kijken want zogenaamd is er een bod afgesproken,(
Huh? Bij mijn weten is de regel dat je niet met anderen mag onderhandelen als je huis onder bod is, maar ze mogen best komen kijken.
Ik heb ook wel eens een huis bezichtigd waarbij de makelaar meteen zei dat het onder bod was, dus de kans was groot dat we voor niks kwamen.
Misschien nog even bellen met die makelaar?
In de tussentijd mag van mijn makelaar niemand komen kijken want zogenaamd is er een bod afgesproken,(
Huh? Bij mijn weten is de regel dat je niet met anderen mag onderhandelen als je huis onder bod is, maar ze mogen best komen kijken.
Ik heb ook wel eens een huis bezichtigd waarbij de makelaar meteen zei dat het onder bod was, dus de kans was groot dat we voor niks kwamen.
Misschien nog even bellen met die makelaar?