Lijf & Lijn alle pijlers

1 Kledingmaat afvallen, wie doet er mee?

16-07-2018 08:52 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het afgelopen jaar ben ik 5 kg aangekomen. Ik weet dat ik nog steeds een gezond gewicht heb, maar ik baal als een stekker dat ik de helft van mijn kleding niet meer pas en de andere helft (te) strak zit.
Ik wil dus afvallen! Het liefst 5 kg, zodat ik weer op mijn oude gewicht zit, maar met 3 ben ik ook al blij.
Wie zit er in hetzelfde schuitje en wil meepraten om elkaar er een beetje doorheen te sleuren? Met de vakantie voor de boeg, zal het niet makkelijk worden, dus die steun zullen we hard nodig hebben! ;-D
] [//table] [/quote]
naamlengtestartgew.streefgew.huidig gewichtafgevallen
Banba1,7467,26267,10,1
Sunshinegirl1,80767075,50,5
Jayla1,717570741
Veertje1,67665964,81,2
Hexie1,7271,76969,62,1
Juffrouwtoos1,807770761
Min101,68746574--
Thruuske1,8074,46773,70,7
Daev1,807973781
Matisse1,72666166--
Okkervil1,70686268--
Ollekebolleke1,57625861,40,6
Fllow1,70595659,2+0,2
Gezamenlijk afgevallen8,4 :cheer2:
banba wijzigde dit bericht op 13-08-2018 22:48
43.06% gewijzigd
The time is now
Goed gedaan dames! Gisteren niet gesport, maar wel mijn huishouden gedaan, wat kluswerk en mij braaf aan mijn calorieeëntotaal gehouden. Vanavond ga ik sporten.
Met huishouden verbrand je ook lekker veel, alleen jammer dat ik er zo'n hekel aan heb!

Hoeveel calorieën eten jullie op een dag? Houden jullie dit bij in een app?
Wauw, goed bezig al allemaal!!

@Jayla, Ja, die eerste 3 a 4 kg zijn dus wél gewoon van ongezond snacken dus die zullen er ook vrij eenvoudig wel weer afgaan, maar dan begint het inderdaad...;-)

@Hexie, Haha "bodemdrang", ik had de term nog nooit gehoord, die houd ik erin. Heeel herkenbaar, als het mis gaat, gaat het ook echt goed mis.

@Banba, Thanks voor het bijhouden vd tabel! Ik ga meedoen met maandag weegdag, heb zo'n stok(je) achter de deur wel nodig.

Bij mij is de strategie tellen tellen tellen. Ik houd in een app (yazio, maar er zijn meerdere goede, misschien wel betere, geen reclame!!;-)) maar ben aan deze gewend) echt álles bij wat ik eet en weeg als het even kan ook alles, dus op de gram precies. Over m'n maximale calorieënaantal heen gaan voelt dan als een doodzonde, dus da's een goede motivator ;-)

Ik kijk iedere avond al uit naar mijn ontbijtje van magere griekse yoghurt, havermout, lijnzaad, notenmix en banaan :flirting:

En dus 5x per week blijven sporten en 10.000 stappen per dag.

Vanaf morgen een paar dagen weg, wel op de racefiets dus bewegen komt wel goed, maar de keukenweegschaal past er echt niet bij, dus meteen de uitdaging om "gewoon" op te letten... maandag komt de uitslag, haha!
@Hexie, had je laatste post nog niet gezien, maar app dus inderdaad! Ik zit nu op 1600kcal. Eigenlijk wel echt het minimum met hoeveel ik sport.
Goed bezig allemaal meiden, lekker beweging en weinig snoepen, top!

Veel plezier met je daagjes weg, Veertje!

Ik heb een tijdje de app Fatsecret bijgehouden, erg fijn en geeft veel inzicht. Mara nu probeer ik dat toch los te laten, voel dat het anders soms teveel een obsessie wordt. Ik heb wel een fitbit horloge die beweging en slaap bijhoudt.

@Banba, fijn dat jij de tabel bij wilt houden, ik doe ook mee met maandag=weegdag, goede stok achter de deur in het weekend :$
Mag ik ook meedoen. Ik heb ook een aantal kilo teveel. Ik ben naijn zwangerschappen ook nooit meer op mijn oude gewicht terug gekomen. In het begin van het jaar ben ik 5 kg afgevallen. Van 71 naar 66, maar er zitten er alweer 2 bij. Grrrrr. Ik ben een enorme snaaier. Vooral chips, de zak moet leeg type.

Goed voor de tabel. Leeftijd 38, lengte 170 cm. Gewicht 68 kg. Streefgewicht 62 kg.
Hexie schreef:
17-07-2018 09:04
Met huishouden verbrand je ook lekker veel, alleen jammer dat ik er zo'n hekel aan heb!

Hoeveel calorieën eten jullie op een dag? Houden jullie dit bij in een app?
We hebben gelukkig een groot huis, dus ik kom wel aan mijn beweging. Dat, en ik heb een hekel aan vieze vloeren, stofzuig praktisch elke dag. Gisteren ook nog, boven mijn macht, met een zware boormachine in de weer geweest. Das dan weer fijn voor je armspieren. :P

Ik eet 1400 kcal op inactieve dagen (kantoorwerk, normale bezigheden, geen sport) en ongeveer 1600 kcal op dagen waarop ik sport. In het weekend soms één dag een uitschieter naar 1700/1800 kcal. Kan ik ook eens een lekker ijsje eten, dan houd ik het beter vol.
Veertje1216 schreef:
17-07-2018 09:48
En dus 5x per week blijven sporten en 10.000 stappen per dag.

Vanaf morgen een paar dagen weg, wel op de racefiets dus bewegen komt wel goed, maar de keukenweegschaal past er echt niet bij, dus meteen de uitdaging om "gewoon" op te letten... maandag komt de uitslag, haha!
Wauw, wat sport jij veel! Deed ik vroeger ook, maar kan het niet meer opbrengen.

@Jayla: is dat wat? Zo' n fitbit?
@veertje Wat heerlijk hoeveel jij sport, ik ben jaloers op je. Ik hou ook echt van sporten maar mijn knie laat het nog niet toe.

@jayla Ik heb het ook een tijdje bijgehouden maar ik werd er helemaal kriegel van. Ik weet ongeveer wat ik moet eten om af te vallen en dat lukt me ook want ik ben al 6 kilo kwijt. Doen waar jij je lekker bij voelt.

@matisse Ik kan wel wat hulp gebruiken in de huishouding haha

Leuk okkervil Ik herken het hoor die bodemdrang. Zak chips en fles wijn moet leeg. Ik moet daar echt iets aan doen.

Houden jullie het uit met dit weer? Ik drink echt ontzettend veel water maar ik merk ook dat ik vocht vast houd. Hebben jullie daar ook last van? Zou een bezoek aan de sauna helpen?
Hoi allen,

Zet hem op dames!!!

Ik ben al een paar weken bezig en ben van 71 kg naar 67 kg gegaan bij een lengte van 1.80m.

Wat ik doe is 3 keer per dag een goede gezonde maaltijd. Zo min mogelijk suikers eten en veel volkoren producten, fruit en groente. 1 keer per dag iets lekkers. Ik heb geen diner borden maar een "maatje kleinere" borden. Dan eet je automatisch minder. Ook kook ik niet uit pakken en doosjes. En geen blik groentes en fruit.

Ik loop 2 keer in de week tussen de 5 à 6 km hard. En ik laat de hond 2 keer per dag uit. Ook ga ik vaak lopend boodschappen doen en pak vaak de fiets i.p.v. de auto.

Als ik toch zin heb in iets zoets, prop ik mijn mond vol met kauwgom. En als ik chips neem doe ik het in een bakje.

Jullie kunnen het.
Succes!
Hexie, dat gevoel heb ik ook dat ik vocht vasthoud.
Althans, ik hoop dat dat het is.
Ik was vanmorgen zwaarder dan gisterenochtend, terwijl ik gisteren keurig gegeten heb,
Veel water drinken dan komt het vast wel goed!
JippieIso schreef:
17-07-2018 14:50
Hoi allen,

Zet hem op dames!!!

Ik ben al een paar weken bezig en ben van 71 kg naar 67 kg gegaan bij een lengte van 1.80m.

Wat ik doe is 3 keer per dag een goede gezonde maaltijd. Zo min mogelijk suikers eten en veel volkoren producten, fruit en groente. 1 keer per dag iets lekkers. Ik heb geen diner borden maar een "maatje kleinere" borden. Dan eet je automatisch minder. Ook kook ik niet uit pakken en doosjes. En geen blik groentes en fruit.

Ik loop 2 keer in de week tussen de 5 à 6 km hard. En ik laat de hond 2 keer per dag uit. Ook ga ik vaak lopend boodschappen doen en pak vaak de fiets i.p.v. de auto.

Als ik toch zin heb in iets zoets, prop ik mijn mond vol met kauwgom. En als ik chips neem doe ik het in een bakje.

Jullie kunnen het.
Succes!
Goed bezig, ik doe precies hetzelfde :-)
Wil eigenlijk 3x hardlopen.. maar in de praktijk vind ik 2x 6 km beter te doen.
Met 3 keer komt het echt een beetje mn neus uit.
Maar die stukken met de hond zijn ook effectief!
Iedereen is goed bezig nu met sporten en/of letten op het eten!! Toch altijd fijn als je die knop hebt omgezet :-)

Ik merk nu dat mijn buik iets minder opgezwollen is savonds (eet al paar dagen en gezonder 3 x per dag en weinig tot geen tussendoortjes). Verder gebruik ik geen app om mijn calorieën bij te houden. In het verleden ben ik daar wel wat mee bezig geweest en weet nu inderdaad ook wel ongeveer wat ik wel of niet kan eten. En veel water drinken!
\
banba wijzigde dit bericht op 17-07-2018 23:03
0.00% gewijzigd
The time is now
Dag 2, plan niet gelukt. Hoe gaan jullie om met hongergevoel? Extra drinken, water, koffie en thee, heb ik geprobeerd.
Goed te horen dat het kan werken, Jippielso. Ik fiets 40 min, 4x per week. Verder thuis redelijk actief, op het werk niet.
@thruuske: ik merk dat honger/trek bij mij vooral komt als ik niks te doen heb. Dus voornamelijk 's avonds op de bank. Wat ik probeer te doen is dan afleiding zoeken of gewoon naar bed gaan ;-D.

Ik werk zelf in de horeca, dus mijn ritme wijkt nogal af van het gemiddelde. Mijn werkweek begint als jullie bijna weekend hebben (donderdag). Op dinsdag en woensdag ben ik vrij. Vandaar ook mijn maandag weegdag, dat is eigenlijk mijn vrijdag. :)
The time is now
@Jippielso, wil je ook in de tabel? Dat is me niet helemaal duidelijk....
The time is now
Wat heb je gedaan Truuske? Als je bijvoorbeeld de gewoonte hebt om 's avonds te snaaien moet je die gewoonte afleveren.

Wat inderdaad helpt is afleiding zoeken of naar bed gaan. Je kunt ook je tanden gaan poetsen en een glas water drinken. Als je dan toch wat wil zorg dan dat je iets klaar hebt staan in de koelkast. De komkommers zijn hier niet aan te slepen maar je kan ook een wortel nemen (de geschilde bospeen van de ah is lekker). Een kop koffie of een spa rood helpt me ook en als ik echt gammel ben dan neem ik een opkikker.
Banba, ik weeg altijd op vrijdag of zaterdagochtend en ga het dan doorgeven voor de tabel. Ik wil het ook wel op maandag doorgeven als je dat fijner vindt. Ik snap wel dat jij maandag hebt uitgekozen als weegdag! Dus je hebt nu lekker weekend? Geniet ervan en denk aan je doel!!
Lekker hoor sunshinegirl! Ik doe ongeveer hetzelfde als jou. 3 maaltijden per dag en ongeveer 3 liter water. Geen tussendoortjes. Ik tel ook geen calorieën, dit heb ik weleens gedaan maar ik vind het teveel gedoe. Ik schat dat ik momenteel rond de 1100 calorieën zit. Ik heb ook wel eens een uitschieter want ik eet nog wel eens buiten de deur. Veel zullen nu denken dat ik te weinig eet, dat is misschien ook zo maar als je wilt afvallen moet je ook minder eten. Daarnaast verbrand ik momenteel ook amper wat. Ik heb een kantoorbaan waar ik met de auto heen ga. Ik sport momenteel niet en hoef mijn huishouden en tuin ook niet doen. Ik hoop dat binnenkort wel weer langzaam op te pakken.
Gisteren weer lekker 5 km hardgelopen.
Had geen zin, maar voelde achteraf echt goed!

Sunshinegirl en hexie krijgen jullie tussendoor geen last van hongergevoel?
Lijkt mij ook fijn, maar drie maaltijden.
Maar als ik om 7 uur ga ontbijten dan heb ik rond 11 uur wel een knagend hongergevoel.

Hexie: bedankt voor toevoegen in de tabel!
Ik heb ook lang in horeca gewerkt..funest voor je eet ritme inderdaad, maar ik maakte er wel veel kilometers :).
Begrijp ik goed dat we een eigen weegdag kunnen aanhouden?
Ik hou graag de woensdag aan.
Vanmorgen ook gewogen 78.
Ik denk dat ik vocht vast hield bij mijn startgewicht.
Ik kan alleen halve en hele kilo's doorgeven want heb een analoge weegschaal.
Daev83 schreef:
18-07-2018 07:40
Hexie: bedankt voor toevoegen in de tabel!
Ik heb ook lang in horeca gewerkt..funest voor je eet ritme inderdaad, maar ik maakte er wel veel kilometers :).
Begrijp ik goed dat we een eigen weegdag kunnen aanhouden?
Ik hou graag de woensdag aan.
Vanmorgen ook gewogen 78.
Ik denk dat ik vocht vast hield bij mijn startgewicht.
Ik kan alleen halve en hele kilo's doorgeven want heb een analoge weegschaal.
Je bedoelt banba ;-)
Herkenbaar Daev!
Ik had eerder voor tienen mijn lunch al op haha. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik om 12.00 uur mag lunchen. Om 11 uur krijg ik wel trek want ik dan doe is even naar het toilet, koffie en water halen, praatje met collega's maken en dan red ik het wel. Ik lunch nu meestal tegen 12.30 uur. Het is ook wennen hoor, dat hongergevoel om 11 uur wordt ook steeds minder.
Alle opties zijn denk ik al genoemd wat betreft hongergevoel bestrijden. Het is ook belangrijk om te weten wat je lastigste moment is. Bij bij is dat als ik al uit het werk ben, maar man nog niet. Afleiding zoeken en uit de buurt van de keukenkastjes blijven. :P
En Banba, bedankt voor het maken van de tabel :hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven