Rare actie kerstpakket

maandag 17 december 2018 om 09:19
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.
Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.
Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.
Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.
Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)
Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.
Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?
Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd
zaterdag 22 december 2018 om 11:25
Echt stom dat jij je nu rot voelt. Natuurlijk had dit niet openbaar besproken moeten worden, maar via PB.nartjie schreef: ↑22-12-2018 11:15Ik kom hier niet meer schrijven. Voor degene die mij wat hebben gestuurd alsnog erg bedankt.
Maar het zal toch verkeerd vallen.
En met name Wiezel, sorry dat ik speciaal jou en ook anderen nu een rot gevoel heb gegeven, was absoluut niet mijn bedoeling geweest.
Dit zal weer verkeerd worden op gevat. Wiezel, het spijt me echt.
Jammer dat je niet meer schrijft hier!

Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 22 december 2018 om 11:29
Jammer dat je weggaat.nartjie schreef: ↑22-12-2018 11:15Ik kom hier niet meer schrijven. Voor degene die mij wat hebben gestuurd alsnog erg bedankt.
Maar het zal toch verkeerd vallen.
En met name Wiezel, sorry dat ik speciaal jou en ook anderen nu een rot gevoel heb gegeven, was absoluut niet mijn bedoeling geweest.
Dit zal weer verkeerd worden op gevat. Wiezel, het spijt me echt.
Het was uitgepraat toch? Dus helemaal niet verkeerd opgevat volgens mij.
Kom op. Niet slachtofferpak aan. Staat je niet en brengt je nergens!
Het is klaar.
Beide hebben naar elkaar en in topic excuses aangeboden. Dat zou genoeg moeten zijn.
TO heeft gesproken!

zaterdag 22 december 2018 om 11:35
Helemaal mee eens. Ik vind het zelf overigens wel fijn om soms iets weg te geven zonder wat terug te verwachten maar dan zet ik het op gratis afhalen op marktplaats of een weggeefhoek.MinkeDeWit schreef: ↑22-12-2018 10:46Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!
Maar ik wil nog wel even kwijt dat ik het vreselijk irritant vind als mensen iets geven en daar per se iets voor terug willen, al is het maar gepaste dankbaarheid. Dat is de reden dat ik liever niets ‘zomaar’ krijg. Je weet nooit wat voor dankbaarheid de gever verwacht, en of daar dan ineens (zogenaamd zonder namen te noemen) in het openbaar over wordt geklaagd als je het niet genoeg geeft. Echt tenenkrommend, en ik begrijp dus ook helemaal niets voor het begrip voor die zogenaamde gulle gever in dit topic. Als je iets geeft zou jouw beloning je goede gevoel moeten zijn.
Met spullen is het toch vaak zo moeilijk of je iemand ergens wel écht blij mee maakt als je het zomaar als kadootje opstuurt. Misschien zelfs wel júist in het geval waneer iemand financieel niet goed/moeilijk in de gelegenheid is om zelf op pad te gaan voor kadootjes.

zaterdag 22 december 2018 om 11:59
Ik heb met gratis weggeven op marktplaats hele slechte ervaringen. Mensen zijn zo vaak niet op komen dagen, en dan zit je maar te wachten en men laat ook niks meer van zich horen. Dat doe ik niet meer. Maar goed, da’s een ander topic.NYC schreef: ↑22-12-2018 11:35Helemaal mee eens. Ik vind het zelf overigens wel fijn om soms iets weg te geven zonder wat terug te verwachten maar dan zet ik het op gratis afhalen op marktplaats of een weggeefhoek.
Met spullen is het toch vaak zo moeilijk of je iemand ergens wel écht blij mee maakt als je het zomaar als kadootje opstuurt. Misschien zelfs wel júist in het geval waneer iemand financieel niet goed/moeilijk in de gelegenheid is om zelf op pad te gaan voor kadootjes.

zaterdag 22 december 2018 om 12:15
Met risico dat het olie op het vuur is..
Er komen ineens mensen reageren die dat nu voor het eerst doen.
Ik begrijp dat niet zo goed.
Het was uitgepraat. En het lukte prima om de sfeer weer oké te krijgen.
En nu ontstaat er een competitie wel / niet enz
Wiezel heeft al pagina 's terug haar excuses aangeboden.
Ze had dit anders aan kunnen pakken, ze zag dit zelf ook in en bood excuses aan.
Ze heeft ook de excuses van pers waarover het ging geaccepteerd.
Dus ik begrijp het probleem niet zo.
Ja het is een openbaar forum en dus mag iedereen op elk gewenst moment reageren en zijn/ haar mening geven. Dat weet ik en begrijp ik. Ik vind het alleen jammer.
Is het misschien een idee dat we het niet meer over de situatie te hebben en wel over wat je wel / niet verwacht als je iets geeft en waarom enz?
Misschien leren we van elkaar?
Ze had dit anders aan kunnen pakken, ze zag dit zelf ook in en bood excuses aan.
Ja het is een openbaar forum en dus mag iedereen op elk gewenst moment reageren en zijn/ haar mening geven. Dat weet ik en begrijp ik. Ik vind het alleen jammer.
Is het misschien een idee dat we het niet meer over de situatie te hebben en wel over wat je wel / niet verwacht als je iets geeft en waarom enz?

zaterdag 22 december 2018 om 12:31
Ik vind jou een mooi mens!benmamma schreef: ↑22-12-2018 12:15Met risico dat het olie op het vuur is..

zaterdag 22 december 2018 om 12:39
Duizend procent mee eensMinkeDeWit schreef: ↑22-12-2018 10:46Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!
Maar ik wil nog wel even kwijt dat ik het vreselijk irritant vind als mensen iets geven en daar per se iets voor terug willen, al is het maar gepaste dankbaarheid. Dat is de reden dat ik liever niets ‘zomaar’ krijg. Je weet nooit wat voor dankbaarheid de gever verwacht, en of daar dan ineens (zogenaamd zonder namen te noemen) in het openbaar over wordt geklaagd als je het niet genoeg geeft. Echt tenenkrommend, en ik begrijp dus ook helemaal niets voor het begrip voor die zogenaamde gulle gever in dit topic. Als je iets geeft zou jouw beloning je goede gevoel moeten zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zaterdag 22 december 2018 om 12:50
Dank je.
Ik vind het zo jammer!
Het is uitgepraat, excuses gemaakt.

zaterdag 22 december 2018 om 13:06
Gewoon dankjewel zeggen en meer niet is voldoende. Kwestie van beleefdheid. Doe ik wel altijd iig als ik iets krijg! Laatst kreeg ik bijv zomaar een trui van mijn vader toen we aan t winkelen waren. Dan bedank ik hem natuurlijk (of laat ik zien dat ik er blij mee ben)! Natuurlijk hoef je niet te bedanken. Maar zelf zou ik diegene dan minder snel nog eens “zomaar” iets geven.MinkeDeWit schreef: ↑22-12-2018 10:46Ik had nog niet gereageerd in dit topic. Mooie afloop voor TO!
En als je het kado niet leuk vind, dan bedank je voor de moeite die iemand heeft genomen. Dat is toch ook wat waard?
Maar N heeft toch ook bedankt? Dus lieve N ik hoop dat je er geen naar gevoel aan over houdt!
zaterdag 22 december 2018 om 13:25
Gistermiddag de laatste leftover-koeken uit de vriezer rondgebracht aan mensen hier in de buurt waarvan ik weet dat het welkom is. Ik kan het weggeven of weggooien en aangezien weggooien zonde is geef ik het gewoon weg. Blije kinderkoppies die stil worden als ze iets lekkers krijgen en dikke snotknuffels. Een mooi begin van mijn kerstvakantie.
Fijne dagen allemaal
Fijne dagen allemaal

zaterdag 22 december 2018 om 13:57
Idd.. Niks mooier dan een oprechte snottebelknuffelLife_is_sweet schreef: ↑22-12-2018 13:25Gistermiddag de laatste leftover-koeken uit de vriezer rondgebracht aan mensen hier in de buurt waarvan ik weet dat het welkom is. Ik kan het weggeven of weggooien en aangezien weggooien zonde is geef ik het gewoon weg. Blije kinderkoppies die stil worden als ze iets lekkers krijgen en dikke snotknuffels. Een mooi begin van mijn kerstvakantie.
Fijne dagen allemaal![]()

Tof van je!!

zaterdag 22 december 2018 om 14:22
benmamma schreef: ↑22-12-2018 11:29Jammer dat je weggaat.
Het was uitgepraat toch? Dus helemaal niet verkeerd opgevat volgens mij.
Kom op. Niet slachtofferpak aan. Staat je niet en brengt je nergens!
Het is klaar.
Beide hebben naar elkaar en in topic excuses aangeboden. Dat zou genoeg moeten zijn.
TO heeft gesproken!![]()
Waarom zou ik blijven?
zaterdag 22 december 2018 om 14:39
Life_is_sweet schreef: ↑22-12-2018 13:25Gistermiddag de laatste leftover-koeken uit de vriezer rondgebracht aan mensen hier in de buurt waarvan ik weet dat het welkom is. Ik kan het weggeven of weggooien en aangezien weggooien zonde is geef ik het gewoon weg. Blije kinderkoppies die stil worden als ze iets lekkers krijgen en dikke snotknuffels. Een mooi begin van mijn kerstvakantie.
Fijne dagen allemaal![]()

Ik kreeg van de kinderen te horen dat ik alles lekker zelf op moest eten want ik gaf steeds maar alles aan hen en verdien het zelf ook.

zaterdag 22 december 2018 om 16:05
zaterdag 22 december 2018 om 16:16
Die doen je sowieso smelten.Life_is_sweet schreef: ↑22-12-2018 16:05Lekker van genieten Granny!
Gisteren ging het om kindjes van 2-3 jaar oudha ha

zondag 23 december 2018 om 01:13
Ik kom even inbreken. Mijn hoofd werkt erg zoals die van Nartjie.
Dingen die voor andere heel vanzelf sprekend zijn, kunnen op sommige dagen al te moeilijk zijn. En geloof me, de kerstperiode is een stressvolle periode.
Ik denk dat het dan ondanks de intenties gewoon beter is om je soms even terug te trekken uit een situatie.
En dat zou ik dan ook voor algemene situaties mee willen geven, en sowieso voor werk voor goede doelen, het steunen van acties. Mensen kunnen heel anders reageren dan je verwacht.
Soms kan ik van een heel lief gebaar helemaal over mijn toeren raken en echt van streek zijn, huilen, omdat mijn hoofd het allemaal niet kan verwerken. Ik kan me voorstellen dat dat heel verrot moet zijn voor de ander, dan kom je met iets moois aan zetten, en dan zit je opeens met een meid in tranen die vind dat ze het niet verdient.
Het blijven lastige dingen. Een beetje kerstliefde van mij voor iedereen in ieder geval.

zondag 23 december 2018 om 01:45
Ik ben er ook mee gestopt om er op die manier mee te leuren. Nu gaat het linea recta naar de kringloop.
zondag 23 december 2018 om 02:09
als ik iets van kleding verkocht op mp dan deed ik er weleens wat extra bij en daar werd dan nooit over gerept. heel vreemd vond ik dat.
en dat waren dan echt geen kleinigheden als een elsatiekje, maar een compleet vest ofzo.
dus kocht iemand een trui van een bepaald merk dan deed ik er een vest van dat merk bij en dan kreeg je een mail van ik heb de trui ontvangen, bedankt.
en dat waren dan echt geen kleinigheden als een elsatiekje, maar een compleet vest ofzo.
dus kocht iemand een trui van een bepaald merk dan deed ik er een vest van dat merk bij en dan kreeg je een mail van ik heb de trui ontvangen, bedankt.