(nieuw beroep) vloggen met gezin
zaterdag 13 april 2019 om 11:19
Ik zie steeds vaker op Youtube voorgestelde video´s van gezinnen die vloggen.
Ik snap echt niet in wat vreemden er nou leuk vinden aan om een gezin te volgen. Ik snap wel dat het leuk is voor een opa en oma of familie/vrienden die ver weg wonen om eens een filmpje te zien maar elke dag naar vreemden kijken?
Wat mij nog meer verbaasd is dat mensen hun kinderen zo online gooien ,elke dag weer. Beseffen ze dan niet dat dit voor altijd online staat ? Hebben die kinderen geen recht op privacy ? Kinderen mogen in ons land maar een x-aantal keer optreden per jaar op bv tv maar via internet mag het onbeperkt ? Nu zie ik zelfs een berichtje er over in de krant staan : Nieuw beroep: vloggen met het hele gezin
Non-stop leuke, vaak gekke uitjes maken met het gezin. En daar nog geld mee verdienen ook . https://www.ad.nl/ad-werkt/nieuw-beroep ... ~ad21cde6/ Ik snap niet dat mensen hun kinderen zo te grabbel gooien online voor Jan en alleman . Zou het minder zijn als ze er geen geld voor vangen ?
Wat vinden jullie van deze trend ? (niet specifiek dit gezin, want er zijn er zoveel meer)
Ik snap echt niet in wat vreemden er nou leuk vinden aan om een gezin te volgen. Ik snap wel dat het leuk is voor een opa en oma of familie/vrienden die ver weg wonen om eens een filmpje te zien maar elke dag naar vreemden kijken?
Wat mij nog meer verbaasd is dat mensen hun kinderen zo online gooien ,elke dag weer. Beseffen ze dan niet dat dit voor altijd online staat ? Hebben die kinderen geen recht op privacy ? Kinderen mogen in ons land maar een x-aantal keer optreden per jaar op bv tv maar via internet mag het onbeperkt ? Nu zie ik zelfs een berichtje er over in de krant staan : Nieuw beroep: vloggen met het hele gezin
Non-stop leuke, vaak gekke uitjes maken met het gezin. En daar nog geld mee verdienen ook . https://www.ad.nl/ad-werkt/nieuw-beroep ... ~ad21cde6/ Ik snap niet dat mensen hun kinderen zo te grabbel gooien online voor Jan en alleman . Zou het minder zijn als ze er geen geld voor vangen ?
Wat vinden jullie van deze trend ? (niet specifiek dit gezin, want er zijn er zoveel meer)
woensdag 17 april 2019 om 14:15
Ik hou er ook niet van. Op Facebook zet ik soms n.a.v. een bijzondere gebeurtenis een foto of filmpje van mijn dochter, maar wel zo dat ze keurig gekleed is en goed afgeschermd. Denk aan het halen van een diploma, in haar communiejurk etc. Dat is leuk genoeg.
Ik volg soms Kelly Caresse en zij laat haar kinderen onherkenbaar zien en soms vertelt ze meer dan dat je wat ziet. Dat maakt het ergens wat saai, maar ik begrijp het wel. Ik heb daar meer respect voor dan van die gezinnen waar de kinderen het geld moeten verdienen. In de zin van vandaag een proefvideo met zoon, want dat vinden jullie zo leuk en dan hoor ik in mijn hoofd een stemmetje dat zegt dat hoge kijkcijfers een hogere rating, meer abonnees en dus meer centen opleveren.
Mijn dochter kijkt vooral Dylan Haegens, Meisje Djamilla, Nina Houston en dat soort zooi
Ik volg soms Kelly Caresse en zij laat haar kinderen onherkenbaar zien en soms vertelt ze meer dan dat je wat ziet. Dat maakt het ergens wat saai, maar ik begrijp het wel. Ik heb daar meer respect voor dan van die gezinnen waar de kinderen het geld moeten verdienen. In de zin van vandaag een proefvideo met zoon, want dat vinden jullie zo leuk en dan hoor ik in mijn hoofd een stemmetje dat zegt dat hoge kijkcijfers een hogere rating, meer abonnees en dus meer centen opleveren.
Mijn dochter kijkt vooral Dylan Haegens, Meisje Djamilla, Nina Houston en dat soort zooi
woensdag 17 april 2019 om 15:29
Wat ze leuk vinden die kinderen ,hè? Ik heb meer van die gamers en dansers in huis . Gamen online vind ik al een ding want daar zitten ook rare figuren tussen . Dansjes doen prima maar dat wordt niet online gezet.MrsDuck schreef: ↑17-04-2019 14:15Ik hou er ook niet van. Op Facebook zet ik soms n.a.v. een bijzondere gebeurtenis een foto of filmpje van mijn dochter, maar wel zo dat ze keurig gekleed is en goed afgeschermd. Denk aan het halen van een diploma, in haar communiejurk etc. Dat is leuk genoeg.
dit zijn volwassenen die je noemt daar zijn ze zelf bij. Kinderen hebben die keus niet of de ouders zeggen : jawel dat is leuk doe dit of dat , mensen die wat negatiefs zeggen zijn jaloers etc.
Rondgeneusd.
Nu heb ik wel een heel apart beeld van die Nagelkerke familie

Eline was inmiddels thuis en voor haar was het een hele bijzondere dag (ook al ziet ze dat nu nog niet zo, maar over een aantal jaar begrijpt ze dat vast beter): ze is vandaag ingeschreven bij de @kvk_nl met haar eigen #eenmanszaak! 12 jaar en eigen ondernemer met #ondersteuning van paps en mams natuurlijk
En uit meer nieuwschierigheid weer wat gekeken ik kan echt met de beste wil ter wereld niet zeggen dat die vader geen goede vader is ,hij werkt zich rot , hij brengt die koters naar school op de fiets , hij kookt , hij bakt thuis met een kind nog maar dat is voor de vlog dan evengoed doet hij wat met die kinderen , complimenten geven is niet zijn sterkste kant beide ouders komen erg over dat ze zichzelf super vinden eerlijk gezegd.Haar zie ik gewoon echt niet met die kinderen bezig ,ja een keer naar school brengen ,baby spelen voeden en filmen. Vloggen daar komt meer over als reclame en kijk ons eens . Maar het zal wel anno 2019 zijn

en zoiets ook

Omroep Brabant
Gepubliceerd op 14 aug. 2012
Bakker Jan Nagelkerke uit Oudenbosch heeft een nieuwe actie. Hij gaat tatoeages van klanten betalen. Er is wel een voorwaarde: de tattoo moet de naam of een logo van de bakkerij zijn. Als hij tien mensen zo gek krijgt, dan neemt Jan Nagelkerke zelf ook een tatoeage.
Zo te zien is het vloggen niet het engste waar ze later last van kunnen krijgen ,aandacht van moeder is er ook niet echt ? ipv op allerlei social media te reageren en te posten kan ze beter iets leuks gaan doen met haar koters

Ik vind het gewoon niks de hype om kinderen op internet te gooien

vrijdag 19 april 2019 om 12:50
Dat ja en nu met het warm weer filmen mensen hun kinderen , onschuldig , in badje of korte broekjes zonder shirtjes er zijn echt mensen die daar op kicken

vrijdag 19 april 2019 om 13:03
Genoeg familievloggers die ook in het zwembad, in bad of onder de douche vloggen.
Maar weet je, dat trekt kijkcijfers en dan worden hun vlogs meer bekeken en verdienen ze meer geld. En dat is de bedoeling.
Waarom zou je anders bv gaan vloggen als je een nieuwe bikini gaat kopen en die gaat showen voor de camera?
Dat je jezelf zo verkoopt dat moet je nog zelf weten, maar je kinderen zo te kijk zetten is gewoon walgelijk!
Maar weet je, dat trekt kijkcijfers en dan worden hun vlogs meer bekeken en verdienen ze meer geld. En dat is de bedoeling.
Waarom zou je anders bv gaan vloggen als je een nieuwe bikini gaat kopen en die gaat showen voor de camera?
Dat je jezelf zo verkoopt dat moet je nog zelf weten, maar je kinderen zo te kijk zetten is gewoon walgelijk!

vrijdag 19 april 2019 om 13:10
vrijdag 19 april 2019 om 18:12
Dat ze er zelf als volwassenen in gezien wil worden door heel internet is haar keuze inderdaad. Maar haar minderjarige kinderen hebben die keuze niet zij doet het gewoon of ze beseffen nog niet wat het bereik is van die vlogs en de gevolgen kunnen zijn. Sowieso zullen er wel viespeuken verlekkerd naar kijken. Dat wil je als ouder toch niet ?LAgirl82 schreef: ↑19-04-2019 13:10Fara van de Bellinga's heeft een stuk of 5 a 6 vlogs over bikini's waarin ze vrolijk rondhuppelt in haar bikini, en daarbij ook nog vlogs van hoe ze met de kinderen in bad of onder de douche gaat. En dan de nodige zwembadvlogs.
Maar volgens hun niet voor de kijkcijfers hoor. Make that the cat wise!![]()
Serieus bad en douche vlogs??

vrijdag 19 april 2019 om 22:54
Je hebt gewoon echt geen verstand als je tegenwoordig nog je kind half bloot op internet zet. Junior Nagelkerke zat ook gisteren weer lekker met ontbloot bovenlijf in bad op een vlog. Blonde moeder en dom pratend naast.
Die arme kids.
Oh ja, de kas hebben ze weer opgemaakt, want dat werkje verdiende zelfs een # bij hun dagelijkse uiteenzetting van de dag op FB en Insta. Zoals eerder op een vlog al gezien te hebben, maken ze kas sowieso op een woensdagavond na de datenight. Lekker slim om zulke info de wereld in te slingeren.... Willen ze soms zo graag nog bekender worden in Opsporing Verzocht?? Het is niet te hopen voor ze.
Die arme kids.
Oh ja, de kas hebben ze weer opgemaakt, want dat werkje verdiende zelfs een # bij hun dagelijkse uiteenzetting van de dag op FB en Insta. Zoals eerder op een vlog al gezien te hebben, maken ze kas sowieso op een woensdagavond na de datenight. Lekker slim om zulke info de wereld in te slingeren.... Willen ze soms zo graag nog bekender worden in Opsporing Verzocht?? Het is niet te hopen voor ze.
zaterdag 20 april 2019 om 08:34
Dat is niet slim van die kas maar ook je huis filmen binnen en buiten en sport/school en camping zag ik ergens staan .Wetend dat er viespeuken meekijken die je kids zo ook nog op kunnen zoeken . brrlieverdanlief schreef: ↑19-04-2019 22:54Je hebt gewoon echt geen verstand als je tegenwoordig nog je kind half bloot op internet zet. Junior Nagelkerke zat ook gisteren weer lekker met ontbloot bovenlijf in bad op een vlog. Blonde moeder en dom pratend naast.
Die arme kids.
Deze mensen geven er zo te zien niets om wat de gevolgen zijn voor hun kinderen.
Ik zie geen kind in bad bij die vlog van gisteren heb er wel snel doorheen geveegd met de muis want om dat helemaal te gaan kijken is me echt te saai en nu hebben ze dus iets verdiend omdat ik dat deed?

Ik moet wel lachen om een opmerking , onder de vlog van gisteren daar staat :
De Familie Wanders ( ook vlogfamilie )
15 uur geleden
De Koningsspelen was hier ook een succes .
Fijne paasweekend allemaal
Even jullie vlogs bekeken maar jeetje wat een verschil met de nagelkerkjes.. en dan maar 2 kinderen.. Die zo krijsen, zeuren, onbeleefd and so on zijn... heell bizar hoe opvoeding, gezin, sfeer etc zo kan verschillen.... Daarbij heb ook het idee dat jullie enkel reageren om maar te reageren in hoop voor wat abbonees.. jammer!!!
maar daar ga ik niet ook nog eens naar kijken als ik dit alles is het wel genoeg

zaterdag 20 april 2019 om 08:37
chokokat schreef: ↑19-04-2019 18:12Dat ze er zelf als volwassenen in gezien wil worden door heel internet is haar keuze inderdaad. Maar haar minderjarige kinderen hebben die keuze niet zij doet het gewoon of ze beseffen nog niet wat het bereik is van die vlogs en de gevolgen kunnen zijn. Sowieso zullen er wel viespeuken verlekkerd naar kijken. Dat wil je als ouder toch niet ?
Serieus bad en douche vlogs??![]()
Inderdaad. Genoeg viespeuken die kicken op zulke vlogs en wie weet wat ze ermee doen?
Dit is gewoon je kinderen in gevaar brengen en ze letterlijk verkopen.
Kijk hier maar, dit is hun best bekeken vlog, en ze doen alsof ze niet weten hoe dat komt zeker.

Deze vlog is 2.614.499 keer bekeken, wil je echt dan meer dan 2,5 miljoen mensen je in bad zien zitten?!

https://www.youtube.com/watch?v=QbeUEcnwEzg
zaterdag 20 april 2019 om 08:53
zaterdag 20 april 2019 om 08:57
OMGLAgirl82 schreef: ↑20-04-2019 08:37Inderdaad. Genoeg viespeuken die kicken op zulke vlogs en wie weet wat ze ermee doen?
Dit is gewoon je kinderen in gevaar brengen en ze letterlijk verkopen.
Kijk hier maar, dit is hun best bekeken vlog, en ze doen alsof ze niet weten hoe dat komt zeker.Je ziet nét niks, maar voor pedo's toch vaak meer dan genoeg helaas.
![]()
Deze vlog is 2.614.499 keer bekeken, wil je echt dan meer dan 2,5 miljoen mensen je in bad zien zitten?!![]()
https://www.youtube.com/watch?v=QbeUEcnwEzg
Zoals ik al gelezen had hier en zelf ook denk : ouders horen hun kinderen te beschermen vooral die hele jonge kinderen die zelf geen weet hebben van wat er gebeurd en deze ouders geven gewoon die beelden zo weg . N.a.v dat vloggend gezin van school is er ook uitleg geweest in de klassen om kinderen proberen bewust te maken van gevolgen , ze waren best populair en werden daarna uitgelachen om hoe hun vader deed en hoe hun slaapkamer er uitzag : kinderachtig niks raars maar kinderen zijn hard . En ouders ook ! moeder zonder make up in een badjas, vader die een klus moest doen van moeder ,bepaalde regels in huis en dat ze met ongekamd haar zonder gel aan het ontbijt zaten ,zoals half NL natuurlijk maar dat zie je niet . Ze zijn gestopt en hebben het weggehaald volgens mij .Ik weer mijn kinderen toegesproken dat het echt geen goed idee is .En dan komt er zo'n moeder langs in bad met de kinderen .

dinsdag 23 april 2019 om 23:23
Ik heb dit gezin gezien in dat tv programma .Ik volg hun niet op social media of zo want vond ze niet zo interessant als de andere families maar zag die titel van de vlog En daaronder zag ik een reactie die verwijst naar dit topic.
: KRITIEK OP FAMILIEVLOGGERS - De Nagelkerkjes #118
Ze wijden er een groot deel aan van die vlog vanaf ongeveer 08:04
Zij begrijpen het niet goed want volgens mij wordt er nergens verteld dat zij enkel geld verdienen met vloggen ? Ook in het artikel zie ik hun niet genoemd worden ? En verder zien ze echt niet in wat de gevolgen kunnen zijn en privacy v/d kinderen etc. Je kunt aan een kind van 4 toch niet vragen of ze het er mee eens is als ze elke dag gefilmd wordt ? Die ziet dat toch niet in , een kind van 11 ook niet waarschijnlijk .
Nou hopen dat ze hier meelezen en geen zwembadopnames maken of zo , gewoon niet doen in belang van je eigen kinderen !
Allemaal wat overdreven gedoe.

Ze wijden er een groot deel aan van die vlog vanaf ongeveer 08:04
Zij begrijpen het niet goed want volgens mij wordt er nergens verteld dat zij enkel geld verdienen met vloggen ? Ook in het artikel zie ik hun niet genoemd worden ? En verder zien ze echt niet in wat de gevolgen kunnen zijn en privacy v/d kinderen etc. Je kunt aan een kind van 4 toch niet vragen of ze het er mee eens is als ze elke dag gefilmd wordt ? Die ziet dat toch niet in , een kind van 11 ook niet waarschijnlijk .
Nou hopen dat ze hier meelezen en geen zwembadopnames maken of zo , gewoon niet doen in belang van je eigen kinderen !

Allemaal wat overdreven gedoe.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
woensdag 24 april 2019 om 10:33
OMG bovenstaande vlog ,nee die doen het niet om direct te verdienen aan de vlogs maar uit aandacht of zo ?
Er is ook een kort interview met een familievloggezin .
https://www.ad.nl/video/kinderen-vlogfa ... ers~p77036
ik heb hier niet de indruk dat de kinderen het geld krijgen.
Dat er niemand tegen optreedt ? het lijkt me gewoon niet goed voor kinderen om zo jong bekend te zijn en dan ook nog in hun vertrouwde omgeving gefilmd te worden. Jantje Smit bv mocht een paar keer optreden per jaar en deze kinderen komen elke dag met een nieuw filmpje op internet wereldwijd in hun eigen huis gefilmd .
Er is ook een kort interview met een familievloggezin .
https://www.ad.nl/video/kinderen-vlogfa ... ers~p77036
ik heb hier niet de indruk dat de kinderen het geld krijgen.
Dat er niemand tegen optreedt ? het lijkt me gewoon niet goed voor kinderen om zo jong bekend te zijn en dan ook nog in hun vertrouwde omgeving gefilmd te worden. Jantje Smit bv mocht een paar keer optreden per jaar en deze kinderen komen elke dag met een nieuw filmpje op internet wereldwijd in hun eigen huis gefilmd .
zaterdag 27 april 2019 om 16:52
Wat ik ook best slecht vind is dat de Groentjes vloggers hun gehandicapte dochter gebruiken voor de vlogs. Dat vind ik pas je kind uitbuiten. Kind heeft totaal geen privacy. Wordt van dichtbij in het gezicht gefilmd en in de mond. Kind heeft geen besef van privacy en ik vind dat die ouders veel te ver gaan met dat filmen. Verder vind ik die moeder echt vreselijk met die dopogen en die uilenbril.
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het sneu voor dat meisje die steeds zo op internet wordt gegooid. Waarom zou je dat willen als ouders??
De Bellinga's zijn echt vreselijk. Die ouders daar kan ik echt niet tegen om naar te kijken.
En wie ik ook vreselijk irritant vind is Janne Schuijn die zichzelf zo ontzettend goed vindt. Die bewegingen van haar en dat opscheppen over haar mindset. Krijg echt de kriebels van dat mens. Constant kind op internet zetten en een ander denken te vertellen wat goed is.
Dus nee ik ben geen fan van vloggers.
Wat vinden jullie ervan? Ik vind het sneu voor dat meisje die steeds zo op internet wordt gegooid. Waarom zou je dat willen als ouders??
De Bellinga's zijn echt vreselijk. Die ouders daar kan ik echt niet tegen om naar te kijken.
En wie ik ook vreselijk irritant vind is Janne Schuijn die zichzelf zo ontzettend goed vindt. Die bewegingen van haar en dat opscheppen over haar mindset. Krijg echt de kriebels van dat mens. Constant kind op internet zetten en een ander denken te vertellen wat goed is.
zaterdag 27 april 2019 om 23:11
Doorenvogels55 schreef: ↑27-04-2019 16:52Wat ik ook best slecht vind is dat de Groentjes vloggers hun gehandicapte dochter gebruiken voor de vlogs. Dat vind ik pas je kind uitbuiten. Kind heeft totaal geen privacy. Wordt van dichtbij in het gezicht gefilmd en in de mond. Kind heeft geen besef van privacy en ik vind dat die ouders veel te ver gaan met dat filmen. Verder vind ik die moeder echt vreselijk met die dopogen en die uilenbril.
Bellinga vind ik ook niks.
Die Groentjes kende ik niet, heb die van 13 April aangeklikt gekeken tot ze iets aanwees op het buikje van dat kind. Die ga ik niet meer aanklikken want volgens mij krijgen zij dan geld, dat filmen van dat meisje vind ik ook heel ongepast. Die andere nog niet gekeken. Die Nagelkerkjes zetten hun kids ook in bikini online.Ondertussen bedelen ze bij wijze van.. om spullen die ze zagen bij winkels en ook willen maar niet gekocht hebben. Taggen de winkel. Maw misschien krijgen we het dan wel. Gehaaide golddiggers volgens mij. Ik zie die ouders ook nooit die kinderen een knuffel geven of zo, heel kil allemaal. Ik heb niet al die vlogs gezien. Kids worden opgevoed door oppas, oma en opa en de au pair. Uiterlijk vertoon en ouders vinden zichzelf belangrijker dan die kids.
maandag 29 april 2019 om 08:22
maandag 29 april 2019 om 15:42
Ik volg hem niet , ik heb die serie wel gekeken uiteindelijk in dat eerste seizoen van dat Huis vol vond ik het nog wel leuk maar in dat tweede seizoen werd ik er al kriegel van . Die kinderen vind ik wel leukDoorenvogels55 schreef: ↑29-04-2019 08:22Ook weer zoiets. Papa Jay 010. Kinderen hebben blijkbaar moeder ontmoet. Hele preek aan tafel van vader. Allemaal opgenomen en op you tube. Dan denk ik waarom?????
Alleen vader praat altijd. Kinderen zeggen bijna nooit wat ook in het programma niet.

Denk dat dat tv programma ook niks meer is als zij weer meedoen , nu dat die families zelf op Youtube verder gaan.
Duidelijk ouders die aandacht willen al die hier beschreven staan in het topic!
Kinderen zijn er helemaal niet blij mee of nog te jong om iets te beseffen van dat Youtube gebeuren.
Het wordt echt tijd dat er een bescherming komt voor minderjarigen hierin

Je kon't altaid nog bakker worre
maandag 29 april 2019 om 15:42
Ook zoiets :
Summer de Snoo krijgt een eigen reality serie .
tomodel ( 10 jaar ̶o̶u̶d̶ jong )
https://www.nu.nl/media/5861217/tienjar ... serie.html
Summer de Snoo krijgt een eigen reality serie .
tomodel ( 10 jaar ̶o̶u̶d̶ jong )
https://www.nu.nl/media/5861217/tienjar ... serie.html
Je kon't altaid nog bakker worre

maandag 29 april 2019 om 15:57
Ik volg alleen Father of daughters en Mother of daughters. Ik vind ze erg humoristisch (vooral hem) met hun tweeling. Best lekker relativerend als mijn eigen dochter weer eens onmogelijk is.
Ook volgde ik de vierling van een huis vol een tijdje. Vooral ook omdat ze even oud als mijn dochters zijn. Beetje vergelijken hoe die kinderen zijn t.o.v. de mijne. Maar daar ben ik inmiddels wel op uitgekeken.
Ik kan mijzelf nog steeds niet echt een voorstelling maken van het feit dat mensen daar dus gewoon van kunnen rondkomen. Dat het gewoon een beroep is.
Ook volgde ik de vierling van een huis vol een tijdje. Vooral ook omdat ze even oud als mijn dochters zijn. Beetje vergelijken hoe die kinderen zijn t.o.v. de mijne. Maar daar ben ik inmiddels wel op uitgekeken.
Ik kan mijzelf nog steeds niet echt een voorstelling maken van het feit dat mensen daar dus gewoon van kunnen rondkomen. Dat het gewoon een beroep is.

maandag 29 april 2019 om 18:05