Wat zoek jij op de vrijmarkt koningsdag? En wat is je buit?

24-04-2019 21:47 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op koningsdag wordt er traditiegetrouw een topic geopend waar we elkaar kunnen vertellen wat we gekocht hebben op de vrijmarkt.
Maar ik dacht laat ik het een paar dagen eerder doen want dan kunnen we wellicht inspiratie op doen waar we naar op zoek kunnen.

De weersvoorspellingen zijn nogal nattig maar ik hoop dat de verkopers zich daar niet door tegen laten houden want ik ga iig lekker struinen wat houd ik ervan.

Op mijn zoeklijstje staat:

- bento box benodigdheden
- knutselspullen
- specifieke titels van boeken
- vegetarische kookboeken, modern
- amsterdam blond servies
- kerst kandelaars
- paasversiering
- een band voor om je middel voor wandelen/hardlopen
- kleding

Wat laat ik met pijn in mijn hart liggen:

- andere boeken dan mijn gezochte titels
- puzzels
- kerstversiering
- knuffels

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Tvp. Ik ga als verkoper. Hopelijk valt de regen mee...
Hier is nooit vrijmarkt.
Ik kan niet tegen drukte, dan word ik gillend gek.
Heb al geld uitgegeven voor een ventilator, word morgen bezorgd. En dan heb ik wel genoeg geld uitgeven voor mijzelf.
Als het droog is ga ik wel, ik hou ervan.
Ik ben dol op de jaarlijks Koningsdag vrijmarkt :cheer2:

Ik hou van recycling. Spullen die ik zelf niet meer gebruik verkoop ik op Marktplaats of ruil ik op Facebook. Ik sta zelf nooit op de vrijmarkt want ik wil er zelf heen voor leuke spullen.

Ik laat me gewoon verrassen en koop wat ik leuk vind,ben niet specifiek op zoek naar iets.
Ik kijk meestal voor bordspelletjes, boeken en kleding.
Hobbelster schreef:
24-04-2019 22:09
Meen je dit echt? Zo ja:
Goh wat snobbig. En dom ook want je bespaart niet alleen een berg geld maar bent ook nog eens mega duurzaam bezig als je dingen hergebruikt.

Ik zit goddank in de gezegende positie dat ik geen geld hoef te besparen door het kopen van andermans oude zooi, maar als jij je daar wel prettig bij voelt be my guest hoor.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Marigold1986 schreef:
24-04-2019 22:07
Ja man, allemaal oude, vieze troep. En dat van mezelf verkoop ik niet, mogen ze gratis komen ophalen...

Alleen een oude oujiabord, die zou ik wel kopen :hihi:
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
25-04-2019 10:35
Ik zit goddank in de gezegende positie dat ik geen geld hoef te besparen door het kopen van andermans oude zooi, maar als jij je daar wel prettig bij voelt be my guest hoor.
Ja, vreselijk als mensen en geld besparen en wat duurzamer met spullen willen omgaan. Echt wat een azijngezeik. :rofl:
Het lijkt me zo'n opgave om tussen alle meuk iets leuks te scoren wat je ook daadwerkelijk nodig hebt. Maar ik kan me voorstellen dat dat ook juist het ''sportelement'' van rommelmarkten is.
Mij is het in ieder geval nog nooit gelukt :)

En ik vraag me ook af of er op zulke dagen niet ontzettend veel impulsaankopen worden gedaan puur omdat het goedkoop is.
Het ergste vind ik nog al die onverkochte meuk waar mensen niet het fatsoen voor hebben om weg te gooien na afloop. Lekker laten liggen tussen de blikjes en lege bakjes patat.
Lucifer2018 schreef:
25-04-2019 11:22
Ja, vreselijk als mensen en geld besparen en wat duurzamer met spullen willen omgaan. Echt wat een azijngezeik. :rofl:
Je zit toch de mensen in deze gezegende positie niet uit te lachen he? ;-D

Gelukkig heeft het Miskotto behaagd om haar zegen uit te spreken over het gepeupel.
Tjezus, wat vals
Ik moet nog wel wat dingen kwijt, maar ik vind de vrijmarkt te ver om met de bolderkar heen te lopen. Met de auto is ook niks, want dan moet ik alsnog een groot deel met de bolderkar doen.

En dan willen er waarschijnlijk heel veel mensen alleen mijn bolderkar kopen in plaats van het speelgoed. Dat was ook zo toen ik het in de kinderwagen vervoerde.

Als het niet regent ga ik misschien wel even kijken.
Lucifer2018 schreef:
25-04-2019 11:22
Laat haar met rust. Miskotto is al geen mensenmens dus hoeft ze er niet heen en hoeft ze ook niet geld aan ze uit te geven.
Sophiever schreef:
25-04-2019 12:43
Laat haar met rust. Miskotto is al geen mensenmens dus hoeft ze er niet heen en hoeft ze ook niet geld aan ze uit te geven.
Klopt.
Ze hoeft hier ook niet te posten. En anderen af te zeiken. :bye:
Lucifer2018 schreef:
25-04-2019 12:44
Klopt.
Ze hoeft hier ook niet te posten. En anderen af te zeiken. :bye:
Je kunt haar toch gewoon van achter je computer of mobiel uitlachen zonder dat ze er iets van meekrijgt? Kan zij haar ei kwijt door anderen af te zeiken en jij kunt doen alsof je erboven staat.
Een topic naar mijn hart! mijn ultieme favoriete dag van het jaar!!
ik hou zo van vrijmarkt!!!

ik probeer kleren voor mijn kids te scoren, en een beetje van mezelf/man.
dat ligt de focus!
Een foodtruck met een specialiteit, vaak is het hier echt rommel op de rommelmarkt maar is altijd wel gezellig om daar even te lopen en mensen te kijken
Vesper- schreef:
25-04-2019 11:45
Het ergste vind ik nog al die onverkochte meuk waar mensen niet het fatsoen voor hebben om weg te gooien na afloop. Lekker laten liggen tussen de blikjes en lege bakjes patat.

Hier ruimt iedereen het altijd netjes op. Scheelt misschien dat de vuilnisophaaldienst er altijd staat met een paar grote containers en het kringloop bedrijf.
Ik kijk zelf graag voor boeken en plantenstekjes.
Sophiever schreef:
25-04-2019 12:46
Je kunt haar toch gewoon van achter je computer of mobiel uitlachen zonder dat ze er iets van meekrijgt? Kan zij haar ei kwijt door anderen af te zeiken en jij kunt doen alsof je erboven staat.
Grappenmaakster.
Vixxen schreef:
25-04-2019 13:49
Hier ruimt iedereen het altijd netjes op. Scheelt misschien dat de vuilnisophaaldienst er altijd staat met een paar grote containers en het kringloop bedrijf.
Hier ook, word ook opgelet.
Vorig jaar heel veel gekocht, spelletjes en boekjes enz. Wilde toen heel graag een poppenzitje voor op de fiets, niet te krijgen. Zo waren er nog wat dingetjes waarvan je verwacht er dood mee gegooid te worden op een rommelmarkt, maar die niet te vinden waren.

Net als vorig jaar ga ik al heel vroeg. Officieel begint het hier om 10 uur, maar de verkopers zitten er al vanaf 5.30/6 uur om een zo goed mogelijk plekje te hebben. Wij gaan om 7 uur, manlief blijft thuis met de kids (hebben allemaal hekel aan drukte) en ik ga op pad met mijn zus. Altijd erg gezellig.

Op mijn lijstje staan oa spelletjes voor de DS (vorig jaar echt super goede deals gedaan), boekjes voor loco, een junior zitje voor bij opa en oma en luisterboeken voor kind.

Ook zou ik graag een puzzelkoffer van Jumbo scoren, zo een waar 1500 stukjes op kunnen, maar denk dat dat bijna onmogelijk is.

Morgen mijn kleingeld nog wat aanvullen dan zaterdag op tijd opstaan!

Veel plezier allemaal! Ben benieuwd naar jullie buit.
Rubble schreef:
25-04-2019 18:37
Officieel begint het hier om 10 uur, maar de verkopers zitten er al vanaf 5.30/6 uur om een zo goed mogelijk plekje te hebben.
Dan pas? ;-) Toen het hier om de hoek was, ben ik ook eens gaan zitten. Het zou om 9 uur beginnen, maar om 7 uur was er al geen plaats meer... ik kon nog net een vierkante meter pakken die er eigenlijk niet meer bijhoorde tussen een dikke boom en een fietspad.
Volgens mij zat er al volk net na middernacht.
Rubble schreef:
25-04-2019 18:37

Ook zou ik graag een puzzelkoffer van Jumbo scoren, zo een waar 1500 stukjes op kunnen, maar denk dat dat bijna onmogelijk is.

Veel plezier allemaal! Ben benieuwd naar jullie buit.
Oooh mooi doel maar denk dat je wel heel veel mazzel moet hebben wil je die kunnen scoren. Maar snap je wens ik ben ook heel blij met de mijne. Een cadeau van mijn oom en tante.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Vixxen schreef:
25-04-2019 13:49
Oh, dat is zeker netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven